sallandval schreef:Maar het rijden zit daar dus niet bij? Ik word ook gewoon betaald voor klusjes die ik doe voor andermans paarden hoor. Eerder reed ik op een stal waar ook iemand kwam voor klusjes en daar gewoon voor betaald werd met geld. Lijkt mij niet meer dan normaal.
Hier in het topic zijn mensen die de verzorgers 'betalen' dmv rijden op hun paard. Ik zou dat niet doen maar schijnbaar zijn er tegenwoordig mensen die dat voldoende betaling vinden of die nog bij willen betalen. Daar gaat het topic ook een beetje over of het terecht is. Jou wensen zijn weer anders. Ik vraag me oprecht af of je waar dan ook iemand gaat vinden die zonder enige vorm van betaling (in de vorm van geld danwel rijden) andermans klusjes gaat doen.
"Het rijden" wat dus voor de meeste het belangrijkste uitgangspunt is, is inderdaad niet inbegrepen. Omdat ik voorzichtig ben met mijn (chronisch geblesseerde) paard en alleen zelf rij. Het is wat terpentijn zegt, wat is rijden? Ik wil niet dat ze verkloot wordt (om het zo maar even te zeggen) door een 14 jarige penny, want betaalt die mee aan de dierenartsrekening? Denk t niet.
Ik heb mijn vorige verzorgster niet betaald, dat is ook nooit ter sprake geweest. En ik heb het ook nog nooit gehoord. Daarbij is het aanbod verzorgsters groter dan het aanbod (gratis) verzorgpaarden, dus heb ik voldoende keuze. En als we het wettelijk gaan bekijken, zou je die persoon niet eens (zwart) mogen betalen. Dus nee, dan doe ik het net zo lief elke dag zelf. Er komt vanzelf een geschikt iemand langs (heb nu meerdere opties, dus dat is gunstig).
Jezelf aanbieden aan verschillende mensen die gebruik willen maken van jouw diensten, zie ik anders. Dat is meer stalhulp. Ik zie regelmatig advertenties van meiden die voor 3 euro de box willen uitmesten. Ik kies daar niet voor en ik vind dat ook niet het belangrijkste. Ik wil alleen maar iemand die haar aandacht geeft. Die "klusjes" die bij het houden van een eigen paard horen, doe ik zonder enige moeite zelf. Maar wil iemand ervaring opdoen of wil iemand profiteren van andermans eigendom zonder 1 cent te betalen? Dat is waar het om draait.