[HK] Verzorgmiepjes.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:56

Ik voel me oud.

Ik wordt in maart 19. En ik zit ook nog niet 'op niveau' hoor. Ik start in de B met Olga. We oefenen nu ook op de middengangen (middendraf, middengalop), véél overgangen, beetje zijgangen (wijken voor druk) en keerwending om de voorhand. (Dit kom in de Duitse proeven die ik a.s. zondag moet rijden.)

Ik had dat met mijn vorige vz-pony ook. Ben eigenlijk mijn spullen om gaan halen, een knuffel gegegevn en opgestapt. Kreeg achter m'n rug om van verschillende mensen te horen dat ik nooit kwam. (Goh, ik zat er 5dagen per week...) en Ze waren ineens niet meer vriendelijk en toen reed er ineens een ander meisje op Ilona.

Sylleke heeft veel voor vz-paard over, maar niet ten koste van mezelf. Dus . Ik stond daar altijd alles te doen en dan krijg je stank voor dank, niet met mij, hoe erg ik het ook vind...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:05

Poeltje schreef:
Ier - Vermaak je jezelf nu wel een beetje op deze manege?

Eerlijk antwoord?
Okee komt ie..
Opzich wel redelijk, nu ik les terug gestapt ben en les heb van Danielle. Donderdags van 5 tot 6. Van Sandra vond ik niks, te veel eigen paarden te druk en je reed meer voor je eigen.

Ene keer wel en andere keer niet leuk. Ligt er maar net aan op wie ik moet rijden. Kerona daar leer ik gewoon van, vind het een fijn paard. Met Oakley heb ik alleen maar ruzie. 1x een halve les op gereden en toen geruild. Meneer zou wel aan de teugel lopen en niet doorlopen. Een tik en hij rodeo't.. Maar goed, die wil ik nog wel een keer proberen. Indy vind ik cool. Gewoon omdat ze graag onder je vandaan rent als je haar aan het werk zet is ze een uitdaging voor me. Verder.. Billy, Evieta en Bolino vind ik gewoon kortom; Saai.. Verder op geen andere gereden..

Ik mis soms wel de uitdaging..
Op mn vorige manege zette ze m bijvoorbeeld op een 4-jarig paard..
Ja we gaan kijken of ze kan springen, zoniet, dan gingen we net zolang door totdat ze erover ging. Meestal was het gewoon blijven zitten, lekker voorwaarts rijden. En niet naar beneden rijden etc. Je was bezig met pony's wat te leren en tegelijker tijd zelf wat leren. Dat mis ik gewoon. De pony's en paarden zijn echte manege beesten.. Die had je daar ook wel, maar het was daar gewoon anders.

De sfeer voor mij ook. Ik werd soms opgebelt of ik mee wou op wedstrijd om te schrijven. Ik ben daardoor 2x op de Kverneland geweest om te schrijven. 1x op de New Forest sportdag om te schrijven bij exterieur keuring en 1x op NF sportdag om op te bouwen (dag ervoor)..
En als ik kwam, op Woensdagmiddag om de beginners te helpen mocht ik vaak meerijden.

Kwam een keer kijken bij ee nvriendin, les waar ik eerst toen reed.. In mn spijkerbroek op puntschoenen. Er werd gezecht; Als je denkt dat je daarin kan rijden pak je maar een cap en ga je mee op Bo..
Dat was gewoon tof.. Ik vond het daar gewoon gezelliger..
Maar goed, in Emmeloord heb ik zoiets. Ik MOET er leren en na het rijden even naverzorgen en dan ben ik ook wel weer weg. Verder kom ik er nooit, ja om bij een vriendin te kijken, maar nu rijd ik daar ook bij in de les.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:11

Maneges hoeven van mij niet meer..jah als het echt niet anders kan...Maar ik ga er nooit meer heen om alleen les te volgen bah poedersuiker

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:16

Jah..
Maar dit is gewoon mijn eerste echte manege
De 1e Funny Horse was een soort ponyclub met paarden en pony's van ander.. *noemt zich een manege* en daar leerde je gewoon verkeerd paardrijden en niet op te zadelen...

En dan mn vorige manege was ook een soort handelstal..
Paarden die kwamen en weer gingen..
Ook wel een paar vaste..
Maar die waren er ook niet langer dan 7 jaar..
* Ik heb daar bijna 6 jaar gereden..
En ik hielp daar ook gewoon veel, stallen uitmesten, stallen vegen. Beginners helpen. Paarden uit de wei halen *1x 4 grote paarden in me eentje maar goed *.. Fokmerries uit de wei halen enz..

En dan hier..
Ik kom alleen om te rijden gewoon..
Pfft..

En dan zie je gewoon mensen nwel op jonge paarden rijden ie van Maarten dus..*
En dan verlang k soms echt wel weer terug naar mn vorige manege. Om op een jonge irritante pony/paard te zitten en te rijden.

Ik mag wel 8 jaar rijden.. Maar ik krijg echt niet een paard gemakkelijk aa nde teugel of allerlij oefeningen die moeilijk zijn..
Kijk.. Ik reed jonge pony's.. Verwacht je daarvan dat je een beetje schouder binnewaarts mee gaat rijden ofso.. Oké wijken en achterwaarts kan ik wel..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:17

Wow..
Ik heb wat met lange verhalen hier typen vandaag..

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:26

Ik wist na 8 jaar (3 maneges) niet eens hoe ik netjes een volte moest rijden....nou dan vraag ik je is dat niet schandalig..???

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:30

Welke verzorgsters zitten in de regio Amersfoort zonder een
verzorgpony/paard?
Ben puur aan het inventariseren overigens

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:38

maickell0ver schreef:
Ik wist na 8 jaar (3 maneges) niet eens hoe ik netjes een volte moest rijden....nou dan vraag ik je is dat niet schandalig..???

Serieus?..
Wow ..
Ik heb de eerste 2 jaar met mn handen leren sturen..
Heb een hele tijd nodig gehad om het af te leren..

Tot er een Z2 NL kampioen geweest merrie kwam; Ratina
(Die ik ook kwijt ben geraakt ergens omgeving Eindhoven moet staan, dus als iemand haar kent? )..
Huppa Iris dr op.. Iris meerdere malen er bijna af gevlogen omdat opny flipte zodra je iets met je handen deed .

Zal eve nfoto van Ratina zoeken..
Alvast even..
Let niet op mijn korte beugels Ik was net opgestegen..
Beugels moesten nog langer..

Afbeelding
Ratina (links) en rechts ik op Quinzy.. (staat nu in barneveld).

Geweldige beesten stuk voor stuk..
Ik zweer je..
Quinzy een Freiberger, menpaard beleerd..
En liep perfect aan de teugel..

en Ratina mn lieverd..
Ik was ZO blij op die foto..
Het was net voor het inrijden met manege wedstrijd..
Ze Was al verkocht..
Het was zo; Ja als ze er nog is mag je er op met wedstrijd..
Ik die dag gelijk naar haar stal gerent..
En madame stond er nog met dr mooie halsdeken..

Die week erna met les was ze er ook nog..
Ik reed elke les op haar, behalve als we gingen springen of naar het bos gingen..

Zelfs een keer toen ze net van de hoefsmid af kwam..
Zo wat was ze toen niet lief .
Net 5 minuten van de hoefsmid..
En ik moest r op rijden..

Van zo'n pony leer je echt wel hoor

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:41

Daarom rijd ik niet meer op manege´s ik heb niets tegen manege ponys ze werken het hardst van allemaal. Maar ik heb nu stuk voor stuk super verzorgpaarden waar ik heel veel van leer..en dat is wat ik wil...ik wil geen topruiter zijn maar wel 1 die goed kan rijden...

Trouwens foto van oude verzorgpony al gezien in profiel...t is de eerste foto

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:44

Nee, das allemaal Erik ..
Volgens mij staan die van Fur hier nog ergens..
Zal even zoeken zo..
Eerst even eten (K)

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:45

eetze

Pattypaard

Re: [HK] Verzorgmiepjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:58

smakelijk!
ik kan hier net echt over meepraten
Van wat je zei Ier, dat je een muur om je heen hebt gebouwt, zoiets ongeveer heb ik ook. Eerst hechte ik me heel erg aan Mariska, niemand kon daartussen komen...Maar toen zou ze weg moeten,,omdat Nike kwam.
Ik hield/houd nog evenveel van haar als toen..alleen ben ik me minder aan haar gaan hechten. Gelukkig is ze er nog steeds, maar het zou kunnen dan een van de pony's binnenkort toch weg moet.
De kans dat ze dood gaat, is er altijd. Maar nu, gaat ze dood of weg...verdriet zou ik zeker hebben! Ik zal het wel beter kunnen verwerken.
Nooit meer heb ik mij zo geprobeerd te hechten aan een paard/pony. Gewoon omdat ik weet dat het ineens over kan zijn. (Ik dit(pony waar ik veel hou weg/dood) nog niet echt super meegemaakt, toch kwam het heel dichtbij)

Heb vandaag buiterit met Nike en nog vriendin en haar pony same gemaakt En daarna mocht ik helemaal alleen zonder iemand erbij met mariska naar buiten (Normaal mag dat niet, alleen daar in de buurt en nu mocht ik zelf weten waar ik heen ging)
Heb maar een groot rondje waar Mariska ook al eens is geweest gemaakt,, wil die kans niet te erg gebruiken want dan mag het misschien niet meer

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:16

pff buitenrit IK WIL OOOOOOK

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:27

Mijn lieverd;
Afbeelding

Ik moet gewoon janken als ik die foto alleen al zie..
Ik moet de laatste tijd zovaak aan d'r denken..
Heb er echt alles voor over om haar nog een keer te zien..

Het enigste wat ik gewoon weet is dat ze in Grootschermer staat..
In de buurt van Alkmaar is dat..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:31

maickell0ver schreef:
Maneges hoeven van mij niet meer..jah als het echt niet anders kan...Maar ik ga er nooit meer heen om alleen les te volgen bah poedersuiker
Ik ga er nooit meer heen voor les te volgen.

Van privéles leer je zoveel meer. En het enige positieve aan maneges is dat je ook op andere paarden zit, maar ook daaraan geen gebrek voor mij, want van tijd tot tijd zit ik wel op een ander paardje.
Het voordeel van les met één paard is dat je vooruit gaat, je bouwt op, dat kan ook niet als je altijd op verschillende paarden rijdt.

Ik heb 2 jaar op de manege gereden, en dat is al een hele tijd geleden. Mijn vriendin, inmiddels met eigen pony, rijdt er nog steeds, nu 6 jar ofzo? Wel, ze rijdt nog stééds hetzelfde, het enige wat ze doet is rondsjokken in de bak, galopje, héél af en te balkje en klaar.

Voor hetzelfde geld had ik nu daar ook nog rondgereden.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:32

Mijn ouwe verzorgpony (foto profiel) is tjah weet niet waar die is....volgens de 1 is ie dood volgens de ander staat ie op een gehandicapten manege... en ik mis hem..dat was mijn eerste pony die ik helemaal alleen mocht verzorgen... en ik was de enige die er alles mee kon doen kmis um

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:34

maickell0ver schreef:

vind ik nou ook! vooral als je op een stomme pony zit, die altijd bij het galopperen er vandoor gaat en je eraf laat vallen nu ben ik zelfs een beetje bang om te galopperen met hem

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:35

Je moet wle blijven zitten.
Dat is nou net positief aan die beestjes, je leert wel t eblijven zitten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:36

Yousra > Dr op gaan en m is laten zien hoe goed je kan blijven zitten ..
Paard gooide mij er een keer bijna af.. Ging keihard racen, kreeg de rem er niet op.
Uiteindelijk met zn kop naar de muur getrokken.
Toen die stopte moest en zou ik hem constant in galop rondrijden, om te laten zien wie de baas is

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:37

Ier; mooi beestje!
maickell0ver; maar hope dat ie bij de gehandicapten manege staat dan

Ik rijd trouwes nog steeds op de manege,, scheeld wel dat ik ook echt goed les krijg. Wij hebben nu eigenlijk vaste pony's waar we op rijden. (in ieder geval ik wel ) en zo bereik je toch ook weer iets.. maar kan datgene weer 'kapot' worden gemaakt door iemand anders die ook op die pony rijd.
Van pony's die vanalles doen leer je juist heel veel vind ik.
Zo heb ik ook heel veel van Kwiebus(bijt,trapt,valt mensen en dieren aan enz.) en Dita(ineens keihoog gaan bokken,de lucht inspringen,niet meer goed reagere op je been,heel erg naar binnen vallen,niet vloeiend galoppere,en veel meer) geleerd.
Ben ook vaak genoeg van Dita afgevlogen..maar kan nu wel(zoals donderdag ) als ze begint te bokken als ik lange teugels heb goed blijven zitten en haar op een nette manier stilkrijgen enz.

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:39

hoihoi,,

ik had een verzorg pony echt een super welsh hengstje
had ik ook zadelmak gemaakt maar die is verkocht
Afbeelding
dat is hem (dat meisje ben ik niet hoor )
Afbeelding
die gekkert was hier net en rent flemend door de wei

nu heb ik gelukkig weer een verzorg pony: Lola van liz_wouwsie op bokt

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:39

welkom!!
aah jammer dat je vorige verzorgpony verkocht is!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:40

sonjadonka 4 > Hoe hoog is die pony?
En heb je een foto van zijn hoofd alleen?..

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:40

@ Pattypaard... nee ik heb liever dat hij dood is klinkt misschien heel raar...maar hij had een chronische aandoening waardoor hij altijd hoest enzo en hij hield van springen en keihard galloperen zie ik ze daar niet doen.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:41

oehw..dan idd vind het niet raar klinken hoor..
zou ook liever hebben dat Mariska dood gaat dan dat ze naar andere mensen heen moet (ligt er wel aan wat voor mensen en wat ze met mariska gaan doen )