Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:30

Lianne86 schreef:
2x per dag? Als ze ook nog klusjes moeten doen als voeren/buitenzetten... Tjah :$ mijn ervaring is daar heel slecht mee zeg ik heel eerlijk..

Nee dat hoeft niet.. dat wordt hier allemaal gedaan chill he haha!
Alleen voer klaar zetten omdat ik ander voer wil..

_nvds

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:31

Maar ik krijg ook zo vaak.. heeeel verhaal en dan denk ik aah wat leuk en dan er onder..

Ja ik kan alleen in het weekend , of de bijdrage is te veel..
Dan denk ik GRRR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:32

Ja inderdaad.. Of dat ze al hebben besloten dat ze 5 dagen in de week komen. ja leuk hoor.. Maar mag ik ook nog? :+ En dan inderdaad, nee we betalen geen bijdrage.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:36

Ja zo stom! Waar sta jij precies? Want zie zuidholland.. en bij ons is stalling namelijk ook pittig duur :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:37

Ik sta Schiedam/Rotterdam met m'n pony.

Tis even zoeken maar dan is het op zich wel te doen.. Tis wel moeilijk om een beetje oke plekje te vinden.. Knollen moeten ook nog naar buiten komen natuurlijk. Hier is het inderdaad als je een beetje van alles wilt ook behoorlijk pittig, maar ja wil wel dat ze buiten komt. Dan maar zelf met een dikke jas aanlopen.

Da's ook altijd zo'n mooie. 'Waar is de binnenbak?'
'hebben we niet.'
'ja maar ik betaal toch?'

:') Ja ik ook en hij is er nog steeds niet! :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:39

Heel die proefjes zeggen me sowieso niets :') (Als ik zou moeten beginnen zou ik ook in de F1 moeten starten :') Of kun je ergens instromen? :D) + Op de ene manege zijn elke maand wedstrijden op de andere 1x per jaar.... Als je elke maand "punten" kunt scoren, dan ga je al sneller omhoog...

En de ene manege is niet te vergelijken met de andere... (Zo ken ik ook een meisje die elke week pv-les krijgt en ik ook niet op mijn pony zou zetten :'))

Wel eens op een manege gaan kijken naar iemand.. Maar toen dacht ik... "Nee.... laat maar..." (niet dat ik zelf super rij, maar mij handen zijn stil, ik kan zelfstandig sturen en schop hem niet constant...)

@_nvds; dat scheelt dan nog, maar dan zou ik liever zelf 's avonds ofzo 2 emmertjes klaarzetten (gewoon met stift erop kladden "avond" "ochtend" ;) Je hoort zo vaak dat het mis gaat (zodoende zetten wij ook nooit de pulp enzo opstal :'))

Mailtjes geloof ik trouwens nooit meer... Heb een mooi verzinselverhaal te horen gekregen... Dat ze mijn pony jaren heeft gereden voordat ik hem kocht.. (heb hem 4 jaar, ze had hem 2 jaar geleden jaren gereden? :') )

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:42

Oh echt.. dus je betaald wel voor een binnen bak?
Naja jullie mogen best weten..

Mijn paard komt echt eeeelke dag buiten , of het nou regent of niet. Ze wordt gevoerd. Gemest en ik heb gewoon de faciliteiten die ik wil. Behalve de binnen bak.. En 15/20 min stappen en heb je een vereniging waar je kan rijden/wedstrijden. Ik mag ook op het land rijden.. heb vlietlanden binnen 15 min. En ik betaal 240 pm.. OHJA om niet te vergeten ik heb een megaaaa kast van 1 bij 2/2.5 meter. En me zadel en hoofdstel liggen in een container die apart is en dekenrekken. Dusjaaa ik sta goedkoop.

Maar dan komt de hoefsmid er nog bij.. veearts etc. Dus ik vraag gewoon een bijdrage van 60 euro.
En ik ben echt niet zo moeilijk...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:44

Lianne86 schreef:
Heel die proefjes zeggen me sowieso niets :') (Als ik zou moeten beginnen zou ik ook in de F1 moeten starten :') Of kun je ergens instromen? :D) + Op de ene manege zijn elke maand wedstrijden op de andere 1x per jaar.... Als je elke maand "punten" kunt scoren, dan ga je al sneller omhoog...

En de ene manege is niet te vergelijken met de andere... (Zo ken ik ook een meisje die elke week pv-les krijgt en ik ook niet op mijn pony zou zetten :'))

Wel eens op een manege gaan kijken naar iemand.. Maar toen dacht ik... "Nee.... laat maar..." (niet dat ik zelf super rij, maar mij handen zijn stil, ik kan zelfstandig sturen en schop hem niet constant...)

@_nvds; dat scheelt dan nog, maar dan zou ik liever zelf 's avonds ofzo 2 emmertjes klaarzetten (gewoon met stift erop kladden "avond" "ochtend" ;) Je hoort zo vaak dat het mis gaat (zodoende zetten wij ook nooit de pulp enzo opstal :'))

Mailtjes geloof ik trouwens nooit meer... Heb een mooi verzinselverhaal te horen gekregen... Dat ze mijn pony jaren heeft gereden voordat ik hem kocht.. (heb hem 4 jaar, ze had hem 2 jaar geleden jaren gereden? :') )

Hij vergeet het nooooooooit. En als jij je bakjes vergeet .. dan geeft die je paard een handje biks. Behalve als die weet dat die muesli krijgt of iets speciaals dan geeft die volgens mij gewoon kuil.. dus je paard staat nooit zonder en dat vind ik wel fijn...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:45

Ik heb aardig wat reacties gehad op mijn advertentie en maandagavond is er iemand komen proefrijden. We waren allebei enthousiast, dus ik hoop dat ze het doet. Ik wacht al een paar dagen op een mailtje terug over een nieuwe afspraak, daar krijg ik altijd een beetje de kriebels van. Maar goed, niet iedereen heeft tijd om meerdere keren per dag zijn mail te controleren.

Ik vraag geen bijdrage meer. Ik heb het wel een tijdje gedaan, toen had ik een leaser voor mijn pony die hem 3x per week reed (ik deed hem zelf 1x per week) voor 50 euro per maand. Dat was een geweldige meid waar ik nog steeds contact mee heb. Kon fijn rijden, zorgde fantastisch voor hem. Ik vond het echt jammer dat zij er mee stopte. Zo'n fijne bijrijder heb ik nooit meer gehad.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:47

Ja dat is wel zonde als ze dan stoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:48

Nee mij zegt het ook niks hoor.. Maar de verhalen dat er idioot goed gereden kan worden door het meisje en dan in de F2 dan denk ik hmm... Als je al jaaaaaren rijdt en al jaaaaren wedstrijden rijdt op de manege doe je toch iets niet goed.. :+
Ik zou ook op de F1 moeten beginnen hoor :') Volgens mij moet iedereen dag idd. Maar het is de combinatie van factoren dat ik dan denk neeeh.. moet het?
Gelukkig haken ze zelf dan al af als ik zeg dat er een bijdrage bij de pony komt of als ik zeg dat pony af en toe wel een sprongetje opzij maakt en of ze dit wel gewend zijn. Dan ineens is de pony eng, is het te duur of hebben ze al een pony gevonden die wel braaf is :+
k zeg nergens dat de pony niet braaf is, ik zeg alleen dat ze een sprongetje opzij kan doen. Kan ieder paard toch? :+

Wahahaha ja dat is wel een mooie! Je pony is heeeel vroeg getemd. Stiekum dan. :')

_nvds: Ja wij hebben hier op stal ook geen binnenbak :) Betaal nu 235 geloof ik inclusief gebruik van stapmolen. En ik vraag dus ook dezelfde bijdrage als jou. Maar goed dan de vraag van de bijrijdsters dus waar de binnenbak is want ze betalen wel hoor.. ja eh leuk.. Dat je betaalt betekent nie dat er ineens een binnenbak bijgetoverd word.. :+
Hier om de hoek idd ook een manege waar ze, als het goed gaat, van mij ook wedstrijden mogen starten en weet ik het allemaal. Helaas wordt er dan al gelijk besloten dat ze dan 2x per week met pony naar de manege gaan om daar lekker te rijden met vriendinnetjes en met hun eigen pony de les in te kunnen want tja een eigen pony is leuker dan een manegepony :+

Leuk ook dat het dan zo overlegd wordt met mij :') En dat alles krijg ik dan te horen nog voordat ze uberhaupt zijn wezen kijken... :=

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:51

Ja ik vind dat allemaal ook zo raar..
Maar mijn bijrijder mag van mij geen wedstrijden rijden.. dat ga ik zelf doen..
Maar ik heb al wel eens gehad dat het zo goed ging met rijden en dan na een tijdje.. boem dag paard
En vooral nu ze zo jong is , is het zo kwetsbaar.. Je hebt zo een ineens een heel ander paard

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:06

_nvds schreef:
Lianne86 schreef:

Hij vergeet het nooooooooit. En als jij je bakjes vergeet .. dan geeft die je paard een handje biks. Behalve als die weet dat die muesli krijgt of iets speciaals dan geeft die volgens mij gewoon kuil.. dus je paard staat nooit zonder en dat vind ik wel fijn...

Dat is ideaal ja :) Maar heb met bijrijders wat meegemaakt "Ja, jij zet ze vanavond binnen? En voert ze?" Kom je om 9 uur in het donker op stal... doe je het licht aan, alle paarden weg.... Kijk je naar de stal, allemaal nog vies... Sta je in je pak (op klompen die er stonden, pumps zijn niet zo handig) de stallen nog te doen, de paarden te voeren en nog even uit het land te halen :$ Dus vandaar... altijd volpension....

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:07

Oh dat is echt niet fijn...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:11

Hier betaal ik 180 euro, paard elke dag buiten, volpension, buitenbak in aanleg en bossen op 5 minuten stappen... Meerdere keren per dag ruwvoer, 2x brok, ze staan op vlas.... Nu er veel meer vertrouwen in :) En ja, minder luxe, maar voor mijn paard 10x zo fijn :)

Eerst stond ik voor 250, met binnenbak, buitenbak, springweide, achterlijke trutten die je paard laten schrikken als je bijrijder aan het rijden is, paard elke dag naar buiten maar tot ze zin hebben om naar huis te gaan (of het om 12.00 is of om 18.00 pas, je wist het daar nooit hoe lang ze buiten stonden), 1x per dag een hooi kuil/voordroog... en 2x per dag brok, hoeveel, hangt eraf wie er voerde volgens mij :') Maarja, was een noodoplossing... Het te weinig naar buiten/manier van voeren --> verder zoeken...

Hier in de buurt is 210 het goedkoopst met binnenbak en paarden gaan er naar buiten; maar je zit zo ver van het bos vandaag (half uur...)

(Ow das Brabant... woon zelf in Zwijndrecht.... daar is het iets duurder :') kon ook niet vinden wat ik wilde of het was 375 en dan nog niet zoals ik het echt wilde :P)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:14

Ohh waarom alles zo ver :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:36

Aan de ene kant is dit stiekem fijner voor mij, paard wordt door mams en zusje elke dag verzorgd (die vertrouw ik wel 100% dat ze gaan etc.) en staat anders toch volpension.. Bijrijdster erbij en ik kom wanneer ik kan :) Wel even rijden, maar wel bos, het bos dat ik ken, en ik combineer het meteen met bezoekje aan ouders/vrienden etc :p

Aan de andere kant jammer, ik kan niet "zo maar even....", maarja...wie weet later ooit weer :) Pony heeft het iig naar zijn zin en komt niets te kort, dat staat op 1 :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:40

Ja dat is wel zo.. maar jammer voor jou..
Jewel staat hier 10/12 km vandaan dus ook best een eindje.. :(
Maar waar ze staat staat ze goed. Behalve de bak die me beetje tegenvalt maar hoorde gister dat die er wel wat aan zou gaan doen dus daar ga ik op hopen.

En ja ik wordt ik januari 16 dus ga hopen op een scooter :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:08

Ik heb een auto :') dat scheelt... Zonder auto was ik heel het weekend bij mijn ouders!(5 uur reizen is te veel om even op bezoek te komen)

Ik heb een hele tijd 15 km gefietst.. Vond dat dus echt heerlijk... Maarja 100 km fietsen gaat me weer te ver :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:11

Whoooh ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:18

Pff weet niet eens hoe ver mijn stal is XD
Weet dat ik er ongeveer een half uur / 3 kwartier over heb gefietst altijd, maar gelukkig heeft m'n vriend een rijbewijs dus gaan we met de auto. Maar ben wel blij als ik weer in de gelegenheid ben om weer zelf naar stal te kunnen en de fiets te kunnen pakken..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:34

Mijn papa heeft een trekhaak.. dus als ik dan heen heb gefietst en terug is te donker.. haalt papa me op en zet die de fietsendrager op de auto haha makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:39

Haha ja dat is wel prettig!
Tja qua ligging is deze stal niet voor idereen ideaal (voor mij net zo goed niet hoor). Je staat standaard in de file rond spitsuur en tis vlak naast een snelweg, dus om er op de fiets te komen is het het handigst als je binnendoor gaat. Maarja, dat is niet heel goed verlicht en snap dus ook dat een 11jarige daar niet in d'r eentje mag fietsen in de wintermaanden en ouders vinden het tegenwoordig onzin om ze te brengen en te halen of erbij te blijven.. Of ik de pony dan niet dichterbij wil verhuizen.. ja hoor ik verhuis d'r wel.. maar wel dichter bij mij :+

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:44

als iemand een verzorger/bijdrijder zoekt regio Mol laat dan iets weten :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:55

Lisse schreef:
als iemand een verzorger/bijdrijder zoekt regio Mol laat dan iets weten :)

Ook als ik dit al lees.. sorry hoor

Laat dan iets weten

Dan kunt u misschien een berichtje achter laten

:')