Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:15

Dat kan dus niet ,et folders en daarbij ga ik ontslag nemen en ergens anders werken

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:16

ik had zelf ook een verzorgpaard bij een meneer
hij zij ja normaal vraag ik er geld voor maar als je mijn paarden in beweging houd en er wat mee doet en je ook wat helpt zoals stallen uitmesten dan hoeft dat niet
anders was ik ook helemaal niet gaan rijden bij die meneer heb het er een jaar volgehouden wel leuk maar we gingen verhuizen uiteindelijk toen besloot ik er toch maar niet meer heen te gaan want die man was altijd verschrikkelijk saggerijnig :( maar nu een halfjaartje? een leuk nieuw adresje waar ik me helemaal thuis voel , gratis en een super aardig opa figuur :) waar ik de hele dag rondloop en meer doe dan alleen rijden, super gezellig! xo

ik snap wel dat mensen er geld voor vragen maar als je genoeg hebt om alles te kunnen betalen mag je toch ook blij zijn als je een leuke verzorger hebt :)

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:20

Hoef er niks voor te betalen, hij wilde haar weg doen maar had hij toch maar niet gedaan omdat ik er mee rijd :)
Les,nieuwe spullen ect betaal ik wel zelf.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:11

lovepaard123 schreef:
ik snap wel dat mensen er geld voor vragen maar als je genoeg hebt om alles te kunnen betalen mag je toch ook blij zijn als je een leuke verzorger hebt :)

Wat is dit nu weer voor onzin? Hoeveel geld je hebt zou imo niks uit moeten maken in de redenatie om een ander mee te laten betalen. Geld in overvloed heeft niemand hier volgens mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:12

lovepaard123 schreef:
ik had zelf ook een verzorgpaard bij een meneer
hij zij ja normaal vraag ik er geld voor maar als je mijn paarden in beweging houd en er wat mee doet en je ook wat helpt zoals stallen uitmesten dan hoeft dat niet
anders was ik ook helemaal niet gaan rijden bij die meneer heb het er een jaar volgehouden wel leuk maar we gingen verhuizen uiteindelijk toen besloot ik er toch maar niet meer heen te gaan want die man was altijd verschrikkelijk saggerijnig :( maar nu een halfjaartje? een leuk nieuw adresje waar ik me helemaal thuis voel , gratis en een super aardig opa figuur :) waar ik de hele dag rondloop en meer doe dan alleen rijden, super gezellig! xo

Wat een onzin. Als je een leuk en lief bijrijdpaard hebt mag je daar toch ook best blij mee zijn en voor betalen dan.

lienieminie: afhankelijk van wat voor faciliteiten er zijn, en of je uit moet mesten vind ik dat best een nette prijs hoor :)
Is je moeder meegegaan bij de kennismaking met het paardje? Wellicht kan de eigenaresse van het paard je moeder uitleggen waarop de kosten gebaseerd zijn, waardoor het voor je moeder misschien ook makkelijker te begrijpen is :)

Sn0wflake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:22

Ik betaalde voor mijn vorige bijrijdpaard €50 per maand voor 2/3x per week rijden, en voor mijn huidige leasehaf ook €50, maar met haar mag ik rijden wanneer ik wil. Ik vind het echt niet erg, ik kan het ook begrijpen, want de eigenaren zijn een vermogen kwijt aan hun paard, en aangezien mijn leasepaard dus ook een klein deel ""van mij"" is en ik alles met haar kan doen vind ik het wel logisch.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:10

Ik ga geen geld vragen voor mijn paard.. Ik heb ook nooit voor verzorgpaarden hoeven te betalen, alleen maar wat klusjes hoeven te doen. Ik vind dat eigenlijk ook wel zo fair. Dus nu vraag ik ook alleen maar of ze 1x in de week willen uitmesten, en in ruil daarvoor mogen ze 1x per week rijden en 1x per week iets anders (zoals grondwerk/longeren/tutten). Alleen nu nog iemand vinden! ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:15

Em_ schreef:
Ik ga geen geld vragen voor mijn paard.. Ik heb ook nooit voor verzorgpaarden hoeven te betalen, alleen maar wat klusjes hoeven te doen. Ik vind dat eigenlijk ook wel zo fair. Dus nu vraag ik ook alleen maar of ze 1x in de week willen uitmesten, en in ruil daarvoor mogen ze 1x per week rijden en 1x per week iets anders (zoals grondwerk/longeren/tutten). Alleen nu nog iemand vinden! ;)

Klinkt ideaal, helaas woon je ver weg.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:50

Ik rijd gratis bij een man die dressuur pony's heeft.
Ik kan er hartstikke leuk mee opschieten (okal is ie 63, zit ze hele leven in de paarden) kan altijd daar terrecht! En die man is net iemand van mijn leeftijd als je hem hoort praten :=
Als ik vroeg moet starten (wedstrijd) blijf ik daar gewoon slapen. ( zijn vrouw en dochter (55 en 32) zijn er ook) ook blijf ik er geregeld eten en lunchen.
Hij betaald de helft mee van de lessen, en brengt me met de trailer naar les en wedstrijden.
Ook ben ik van de week voor het eerst op buitenrit geweest, en wat een brave pony is het toch! (I am a happy girl :') ) hij is 5 jaar en er kwamen trekkers en vrachtwagens langs, hij gaf er niks om! De eigenaar ging wel mee, maar dat vind ik juist gezellig!
Overigens betaal ik wel mijn lidmaatschap (300 euro) startpas (57 euro) per jaar, en mijn eigen wedstrijden :j

Inidergeval ik heb het er enorm mee getroffen!

Voor mijn eigen pony (B pony) vraag ik een bijdrage van 25 euro in de maand, dan mag je alles doen eigenlijk (als je het vraagt/aangeeft) ik betaal geen lessen, vind wel dat ze 2 keer per maand moeten lessen, waarbij ik best wat wil mee betalen, maar ga niet het volledige bedrag van 25 euro per half uur betalen.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:44

Ik wil net zeggen je hebt het wel heel erg goed getroffen ik ga nu ook bij een stal kijken op de wakkerendijk een wat oudere man met 17 paarden laat zo nog wel horen hoe het ging!!

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:40

jaa klopt ik snap ook wel dat mensen er geld voor vragen, maar een bijdrage van 25 per maand of meer? lukt ook niet altijd xd niet voor mij teminste , als ik het niet gratis zou hebben zou ik niet kunnen paardrijden :( haha

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:08

Het ging goed maandag ga ik een dagje mee draaien het is een boederij de dochter die helpt altijd mee en is 17 jaar aangezien ze 17 paarden hebben kunnen we samen rijden er is nog geen sprake van geld ze fokken ook dus mag ook de veulens inrijden en daarna verkopen ze die ze hebben nu 2 hele super schattige veulens die net bij hun moeder weg zijn verder hebben ze ook nog koeien etc. Ik hoop echt dathet wat word want dit is echt iedeaal

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:54

Edit: zie net hierboven dat je al een andere optie hebt...

lienieminie schreef:
Ik ben dus gaan kijken en rijden gister (ging heel goed) maar het is €85 per maand 2 (soms 3) keer per week mijnmoeder vind dit veel te veel

Is dit bedrag inderdaad te hoog?

lienieminie schreef:
Tigra_ schreef:

Bijdrage is heel persoonlijk. Vind jij het dat waard? Je kan kijken naar wat je allemaal kan/mag en wat voor faciliteiten er zijn. Daar zou ik zelf naar kijken. En eventueel of je ook andere klusjes moet doen.
Je zou zo'n 10,60 per keer betalen. Je moet het zelf beslissen. Zijn mensen die 100 betalen voor 2 dagen in de week en er zijn er die 50 betalen voor 2 keer. Je moet je echt afvragen of het jouw die 85 euro per maand waard is en wat komt er eventueel nog bij. Wil je nog gaan lessen bv dan komt dat er waarschijnlijk bij?

Lessen krijg ik dan 1x per week van haar ik mag naar buiten, in de bak, longeren eigenlijk alles wel maar voor mij is die 85,- het 100000% waard maar ik betaal niet dat doet mijn moeder en zij vind het een beetje veel maar ik ga nog een keer goed met haar praten enz.

Als je priveles krijgt 1x per week een uur, en ze heeft instructeursdiploma of veel ervaring, zou je daar normaal al 15 tot 25 euro per les voor kwijt zijn. Dan is 85 euro per maand niet zo veel...
Als er een binnenbak bij is zodat je ook echt elke keer dat je komt lekker kunt rijden en je verder geen klusjes hoeft te doen, dan is het ook niet zo duur voor 2 a 3x per week...

Als je nu bij een manege lest voor 10 euro per les in een groep van 8, dan leer je minder dan met priveles. Je kunt je moeder ook vragen of zij bij draagt wat ze anders op de manege kwijt was en dat jij zelf de rest bij verdient. Scheelt je al de helft!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:41

Ze heeft een diploma maar geeft heel veel les er.is geen binnenbak maar wel een buitenbak maar misschien ga ik helpen op een boederij waar 17 paarden staan gratis!! Ze fokken ook

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:44

Ik heb wel betaald voor mijn vorige verzorgpaard. Ik betaalde de helft van alle kosten, maar beschouwde hem ook als half van mij. De eigenaar kwam minder vaak als ik en tijdens haar zwangerschap ging ik elke dag naar hem toe. Ik heb het zelf aangeboden om de helft te betalen, zij vroeg 50 euro voor 2 dagen en wilde er dan nog een bijrijder bij zoeken. Dat wilde ik niet haha.

Nu met mijn eigen paard vraag ik geen bijdrage. Ik zoek ook een verzorgster en geen bijrijder. Iemand die haar aandacht kan geven als ik er niet ben, daarvoor ga ik toch geen geld vragen!?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:24

Waar ik me ontzettend aan erger zijn mensen die op mijn advertentie reageren, waar super duidelijk in vermeld staat dat ze verplichtt bij mij twee lessen in de maand af moeten nemen waarvan de kosten leeftijd afhankelijk is (max 54 euro).

Komen ze proefrijden, dan is alles super en top. Regel je zelfs wanneer ze de volgende keer weer komen, dat je er ook bent om ze nog even verder te helpen.
Bellen ze de dag na proefrijden dat ze het toch niet zien zitten met één of andere l*l smoes.

Mensen zien het in de advertentie staan en willen alsnog voor een dubbeltje op de eerste rang staan.

En met dat betreft ben ik helemaal geen moeilijk persoon en je hebt bij mij ontzettend veel vrije hand.

Heb een buitenrijbak met verlichting, allerlei attributen erbij. Je mag komen en gaan wanneer je wil, buiten de lesuren die in de bak gegeven wordt en minimaal de afgesproken keren.

Daarnaast is in overleg veel mogelijk.
Maar nog vallen mensen over een geldbedrag waar je ook nog twee privélessen van een uur voor krijgt.

Zelf heb ik zoiets van probeer maar eens een eigen paard te betalen voor 54 euro in de maand.

Terwijl je als je bij mij een paard verzorgd het paard zo goed als eigen kan beschouwen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:33

Nou het valt wis en zeker NIET mee, om een goede en kundige amazone te vinden voor 1 van de Arabo-Friese merries waar ik dagelijks mee werk.
Merrie is niet van mij... ik werk met haar, zie haar dagelijks, hanteer haar dagelijks, longeer haar train ingsmatig, maar het is nogal een hittepetit zeg maar, ontzettend jammer: we hadden een meis gevonden, die zeer capabel en ook wedstrijdmatig een van de merries uitbrengt op wedstrijden met succes, en winstpunten, die heeft deze ook gereden, maar tsja die merrie knalde er opeens tussenuit, amazone gevallen, tot twee-drie keer toe. Die had er toen geen zin meer in In die. Begrijpelijk. Met de andere merries ging het uitstekend (want er zijn er nog meer), die kunnen nog uitgebracht worden.
Een andere meid, gezocht en gevonden , zeer zachtaardige en kundige amazone, heel langzaam opgebouwd, dit leek een geweldige match, opeens na weken krijgt de merrie de kolder rent die merrie dwars door een dicht hek heen (gelukkig was de amazone er net daarvoor afgevallen).
Ja wat is zoiets? Hoe moet je dat zien?
Zeg het maar, de betreffende merrie is 7,5 jaar, en is een ware bewegingsbelofte, een schiiterend mooi dier dat ook nooit ergens moeilijk over doet qua verzorging, scheren, ergens aanzitten, en een partij bewegingen, en een supermerrie zo gevoelig en opmerkzaam aan de longe.
Dat heet dan "is gek".
"Moet weg".
Het is een top-merrie, een opwaarts gebouwde en supergevoelige schoonheid, kon ik haar betalen kocht ik haar zelf (terwijl ik er nog nooit opgezeten heb). Ik heb al twee paarden trouwens.

Hier voor moet je dus een ECHT capabele, kalme en zelfovertuigde amazone of ruiter hebben, die niet terugschrikt voor zo'n grillige uitwas van het paard.

Het valt me eigenlijk best wel tegen dat men na een val of incident meteen afhaakt.

Voor die merrie zou nou een doorzetter met gevoel moeten langskomen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:24

Meen je dat nou? Als het echt zo onverwacht en uit het niets is dan klom ik er ook niet meer op. Als ik de behoefte heb om te verongelukken doe ik dat wel van een eigen paard. Het type ruiter dat jij zoekt heeft de paarden meestal voor het uitzoeken (hier wel tenminste), waarom zou je er dan een kiezen die zo onberekenbaar is?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:34

je gaat je toch niet laten verongelukken voor een paard van een ander? Ik ben vorig jaar ook van een staker gevallen die vervolgend over me heen liep, op me ging staan en na trapte. Kon amper nog thuiskomen en thuis amper nog traplopen... Heb er maanden nog last van gehad en fysio zei dat ik ontzettend geluk had gehad want de klap kwam op de peesplaat. Het sterkste deel van mijn been. En daar stond dus maandenlang een hoefafdruk in... Gaatje in scheenbeen heeft er nog langer over gedaan om dicht te groeien. Ik heb een huishouden, gezin en eigen paarden... Dan kun je je echt geen grote blessures permiteren!

Ook met de meiden die hier op mijn paarden komen rijden ben ik voorzichtig. Ik ken mijn dieren dus weet hoe ze kunnen reageren en probeer die meiden van te voren al tips mee te geven waar op te letten en wat ze beter wel en niet kunnen doen onder bepaalde omstandigheden. Ik zit echt niet te wachten op ongelukken! Een keer vallen kan altijd gebeuren als een paard schrikt of struikelt of een keer protesteerd als het in zijn ogen niet eerlijk gereden wordt. Maar uit het niets gaan rodeoen, achterover laten vallen of dwars door hekken denderen... Nee, zo'n paard zou ik niet iemand op zetten! Je blijft als eigenaar wel aansprakelijk en verantwoordelijk voor het gedrag van je paard. En als iemand zich zwaar verwond, kun je jezelf dan nog recht in de ogen kijken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:36

Buiten dat, je bent te allen tijde verantwoordelijk voor de schade die je bijrijder oploopt door een val, ook als deze 18+ is. En ik meen dat je daarvoor een aparte verzekering dient af te sluiten, dit valt niet zomaar onder je WA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:10

Poeh terpentijn.... Om heel eerlijk te zijn, snap ik best dat een knol die zonder aanleiding compleet afgaat als een bom, dat iemand daar niet snel een 2e keer opstapt hoor na de 1e keer vallen. K bedoel, mijn merrie gaat ook wel eens als een raket maar dat is in ieder geval wel te herleiden...

Ik denk dat het soort ruiter dat jij zoekt dan voor het paard, eerder eentje is die je zelf moet betalen dan eentje die het voor de fun zal doen..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:11

terpentijn schreef:
Hier voor moet je dus een ECHT capabele, kalme en zelfovertuigde amazone of ruiter hebben, die niet terugschrikt voor zo'n grillige uitwas van het paard.

Het valt me eigenlijk best wel tegen dat men na een val of incident meteen afhaakt.

Voor die merrie zou nou een doorzetter met gevoel moeten langskomen.

Als je de tijd hebt om haar te trainen/longeren kun je er zelf toch ook wel op gaan rijden? Je kunt anderen toch niet verwijten dat ze afhaken na één keer vallen terwijl je zelf bij voorbaat afhaakt terwijl je er nog nooit vanaf gevallen bent?

Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al; als je haar kon kopen kroop je er wellicht wel op, maar het paard van een ander moet wel héél speciaal zijn wil je het risico voor lief nemen om er je nek voor te breken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:26

myk_en_shant schreef:
Waar ik me ontzettend aan erger zijn mensen die op mijn advertentie reageren, waar super duidelijk in vermeld staat dat ze verplichtt bij mij twee lessen in de maand af moeten nemen waarvan de kosten leeftijd afhankelijk is (max 54 euro).

Komen ze proefrijden, dan is alles super en top. Regel je zelfs wanneer ze de volgende keer weer komen, dat je er ook bent om ze nog even verder te helpen.
Bellen ze de dag na proefrijden dat ze het toch niet zien zitten met één of andere l*l smoes.

Misschien bellen ze af met een smoes omdat ze het niet zien zitten om redenen die je niet zo leuk zou vinden om te horen.

Nu ben ik geen rij-instructrice maar ik geef wel op andere vlakken les en heb ook ervaring in verkoop. Ik denk in dit geval dan ook in verkooptermen: als er niet één maar een aantal mensen op een advertentie afkomen (op een cursus, of in een winkel of wat dan ook) maar vervolgens niets 'aanschaffen' dan kun je natuurlijk zeggen dat al die geïnteresseerden 'fout zijn'... maar dat zijn 'potentials' die wél afkwamen op de advertentie met de intentie om geld te komen brengen... je hebt er meer aan om te bedenken of er niet eigenlijk iets schort aan de beschrijving, het product, de verkoper of aan de 'winkel'.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:08

Sallandval, andere reden die ik misschien niet wil horen moeten er nog komen.
Aan mij zal het niet snel liggen, en daarnaast vindt ik het dan ook raar.
Omdat tijdens het proefrijden de klik tussen ruiter en paard goed is en tussen mij en de ruiter.
En na telkens vragen of ze het wel ziet zitten, waar ik dan ook iedere keer ja op krijg.

Het gaat ook niet alleen om de advertentie die ik nu heb staan, maar over alle advertenties die ik afgelopen drie jaar heb geplaatst.

Vraag gerust maar aan de andere verzorgsters die er zijn, ik ben echt de moeilijkste niet en wil graag helpen waar het nodig is.
En ze geven ook aan dat ik goed les geef, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Als verzorgster / bijrijder krijg je bij mij best veel vrijheid.
Alleen het alleen naar buiten gaan met de paarden gaat niet gebeuren, met z'n tweeën prima en ligt er ook aan wie het vraagt ( qua rijniveau en ervaring).

En met mijn driejarige wordt nog helemaal niet buiten gereden, aangezien hij maar een paar maandjes beleerd is.

Dus de enige conclusie die ik kan kan trekken is het geldkwestie.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:18

myk_en_shant schreef:
Dus de enige conclusie die ik kan kan trekken is het geldkwestie.

En misschien de regio, in de randstad had je wellicht een wachtlijst :) .