Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kris schreef:Ruth, je hebt op mijn advertentie gereageerd en je kon de maandelijkse bijdrage niet missen. Ik wil alleen maar zeggen dat je een keus hebt, jij vind het teveel, een ander heeft het er voor over, of kan het wel missen. Daar kan je over discussiëren, echter is dat imo zinloos.
Overigens ben je hier in de buurt dus echt geen 200,- euro kwijt aan stalling. het gemiddelde ligt op 275,- Geloof mij maar, ik ben overal geweest. Natuurlijk kan het goedkoper, maar niet voor een wedstrijdpaard dat wekelijks op concours gaat. Dan heb je wel een binnenbak en correcte faciliteiten nodig. De hoefsmid kost je hier in de buurt 85,- per 6 weken. Ja hoor, kan ook goedkoper, maar ik wil dat ze er perfect op staan. Dus wil je hier in de buurt een paard correct onderhouden, reken dan maar zeker op 325,- per maand. Ik ben zelf ongeveer 400,- per maand kwijt per paard.
Ruth1995 schreef:Kris schreef:Ruth, je hebt op mijn advertentie gereageerd en je kon de maandelijkse bijdrage niet missen. Ik wil alleen maar zeggen dat je een keus hebt, jij vind het teveel, een ander heeft het er voor over, of kan het wel missen. Daar kan je over discussiëren, echter is dat imo zinloos.
Overigens ben je hier in de buurt dus echt geen 200,- euro kwijt aan stalling. het gemiddelde ligt op 275,- Geloof mij maar, ik ben overal geweest. Natuurlijk kan het goedkoper, maar niet voor een wedstrijdpaard dat wekelijks op concours gaat. Dan heb je wel een binnenbak en correcte faciliteiten nodig. De hoefsmid kost je hier in de buurt 85,- per 6 weken. Ja hoor, kan ook goedkoper, maar ik wil dat ze er perfect op staan. Dus wil je hier in de buurt een paard correct onderhouden, reken dan maar zeker op 325,- per maand. Ik ben zelf ongeveer 400,- per maand kwijt per paard.
Hoi, ik kan 150 inderdaad niet kwijt op het moment zoals ik vermeld heb zou ik er heel wat extra bij moeten werken en dan zou ik net aan €250 over houden (betekend dat ik ongeveer 2 tot 3 dagen meer moet gaan werken bij mijn studie en als ik dat doe hou ik ook geen tijd over voor het bijrijden van een paard). En op de stal waar mijn huidige bijrijdpony staat vragen ze €200,- voor de stalling (binnenbak, buitenbak, en er zijn dacht ik plannen voor uitbreiding en inderdaad voor de rest niet heel veel bijzonders), en betalen ze ik dacht €25 á €30 voor de hoefsmid (ze staat niet op ijzers vandaar). En het was een vrij snelle en simpele berekening moet ik zeggen, had het potje van de DA en onderhoud etc er niet bij gerekend. Als ik dan tijd overhield om ook nog een paard bij te rijden had ik het er misschien wel voor over gehad, ik snap ook heel goed dat u zo'n bijdrage vraagt. Dus dan kan ik in mijn geval beter dat geld opzij zetten.
Toevoeging: Wel meer mensen vragen een grotere bijdrage hoor het was niet persoonlijk naar u gericht maar gewoon in het algemeen en het was/is ook absoluut niet verkeerd of boosaardig bedoelt.
AnnemiekvM schreef:@Chelle-Dora
Misschien heb ik er overheen gelezen hoor. Maar je bent elke dag bij je pony. Waarom wil je dan een bijrijdster?