Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:36

Ruth, je hebt op mijn advertentie gereageerd en je kon de maandelijkse bijdrage niet missen. Ik wil alleen maar zeggen dat je een keus hebt, jij vind het teveel, een ander heeft het er voor over, of kan het wel missen. Daar kan je over discussiëren, echter is dat imo zinloos.

Overigens ben je hier in de buurt dus echt geen 200,- euro kwijt aan stalling. het gemiddelde ligt op 275,- Geloof mij maar, ik ben overal geweest. Natuurlijk kan het goedkoper, maar niet voor een wedstrijdpaard dat wekelijks op concours gaat. Dan heb je wel een binnenbak en correcte faciliteiten nodig. De hoefsmid kost je hier in de buurt 85,- per 6 weken. Ja hoor, kan ook goedkoper, maar ik wil dat ze er perfect op staan. Dus wil je hier in de buurt een paard correct onderhouden, reken dan maar zeker op 325,- per maand. Ik ben zelf ongeveer 400,- per maand kwijt per paard.

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:21

Kris schreef:
Ruth, je hebt op mijn advertentie gereageerd en je kon de maandelijkse bijdrage niet missen. Ik wil alleen maar zeggen dat je een keus hebt, jij vind het teveel, een ander heeft het er voor over, of kan het wel missen. Daar kan je over discussiëren, echter is dat imo zinloos.

Overigens ben je hier in de buurt dus echt geen 200,- euro kwijt aan stalling. het gemiddelde ligt op 275,- Geloof mij maar, ik ben overal geweest. Natuurlijk kan het goedkoper, maar niet voor een wedstrijdpaard dat wekelijks op concours gaat. Dan heb je wel een binnenbak en correcte faciliteiten nodig. De hoefsmid kost je hier in de buurt 85,- per 6 weken. Ja hoor, kan ook goedkoper, maar ik wil dat ze er perfect op staan. Dus wil je hier in de buurt een paard correct onderhouden, reken dan maar zeker op 325,- per maand. Ik ben zelf ongeveer 400,- per maand kwijt per paard.

Hoi, ik kan 150 inderdaad niet kwijt op het moment zoals ik vermeld heb zou ik er heel wat extra bij moeten werken en dan zou ik net aan €250 over houden (betekend dat ik ongeveer 2 tot 3 dagen meer moet gaan werken bij mijn studie en als ik dat doe hou ik ook geen tijd over voor het bijrijden van een paard). En op de stal waar mijn huidige bijrijdpony staat vragen ze €200,- voor de stalling (binnenbak, buitenbak, en er zijn dacht ik plannen voor uitbreiding en inderdaad voor de rest niet heel veel bijzonders), en betalen ze ik dacht €25 á €30 voor de hoefsmid (ze staat niet op ijzers vandaar). En het was een vrij snelle en simpele berekening moet ik zeggen, had het potje van de DA en onderhoud etc er niet bij gerekend. Als ik dan tijd overhield om ook nog een paard bij te rijden had ik het er misschien wel voor over gehad, ik snap ook heel goed dat u zo'n bijdrage vraagt. Dus dan kan ik in mijn geval beter dat geld opzij zetten.

Toevoeging: Wel meer mensen vragen een grotere bijdrage hoor het was niet persoonlijk naar u gericht maar gewoon in het algemeen en het was/is ook absoluut niet verkeerd of boosaardig bedoelt.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 06:56

Ik had een top bijrijdster .. maar helaas wordt het te ver voor haar. En telkens in de file staan was geen optie :(

Helaas , had eindelijk iemand die gewoon normaal me paardje deed en ook echt kwam.
Nou had ik laatst een meisje die reageerde en die reageert gewoon niet terug ?

Ik weet niet zo goed of ik nog wel iemand wil.. maar ja aan de andere kant. School/werk/paard is heel moeilijk te combineren haha

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:24

Ik hou weer wijselijk mijn mond over bijdrages, snap het aan de ene kant wel, aan de andere kant... Mijn paard, mijn keuze, mijn kosten ;) En het is al lastig genoeg om iemand te vinden, dus dat maakt het ook makkelijk, vraag een bijdrage en er haken nog meer mensen af... (En dan maakt het mij niet uit of mijn stalgeld 100 of 300 euro is, blijf er hetzelfde over denken) Maarja, dat is een andere discussie....

_nvds: Balen zeg! Kan ze niet op andere tijden gaan? Binnendoor rijdenn of wat dan ook? Of is de afstand echt te groot/reistijd te lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:40

Ruth1995 schreef:
Kris schreef:

Hoi, ik kan 150 inderdaad niet kwijt op het moment zoals ik vermeld heb zou ik er heel wat extra bij moeten werken en dan zou ik net aan €250 over houden (betekend dat ik ongeveer 2 tot 3 dagen meer moet gaan werken bij mijn studie en als ik dat doe hou ik ook geen tijd over voor het bijrijden van een paard). En op de stal waar mijn huidige bijrijdpony staat vragen ze €200,- voor de stalling (binnenbak, buitenbak, en er zijn dacht ik plannen voor uitbreiding en inderdaad voor de rest niet heel veel bijzonders), en betalen ze ik dacht €25 á €30 voor de hoefsmid (ze staat niet op ijzers vandaar). En het was een vrij snelle en simpele berekening moet ik zeggen, had het potje van de DA en onderhoud etc er niet bij gerekend. Als ik dan tijd overhield om ook nog een paard bij te rijden had ik het er misschien wel voor over gehad, ik snap ook heel goed dat u zo'n bijdrage vraagt. Dus dan kan ik in mijn geval beter dat geld opzij zetten.

Toevoeging: Wel meer mensen vragen een grotere bijdrage hoor het was niet persoonlijk naar u gericht maar gewoon in het algemeen en het was/is ook absoluut niet verkeerd of boosaardig bedoelt.

Hmm beetje dubbel bericht wat mij betreft.
Tis fijn dat het op de stal van je huidige bijrijdpaard zo goedkoop is, maar inderdaad, bij andere stallen ben je dus goed 400 euro kwijt met alles erop en eraan...
Maar snap dus ook wel dat de paardeneigenaar niet zo gecharmeerd was van zo'n opmerking.

Ik heb gewoon weer een reactie op m'n advertentie, dus ben benieuwd. :) 21 jaar, dus is op zich ook wel fijn. Volgende week woensdag komt er sowieso ook nog iemand kijken, en dan zien we wel weer verder hoe en wat. Advertentie verloopt bijna dus dan ga ik ook geen nieuwe meer opzetten.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:06

@Chelle-Dora
Misschien heb ik er overheen gelezen hoor. Maar je bent elke dag bij je pony. Waarom wil je dan een bijrijdster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:19

AnnemiekvM schreef:
@Chelle-Dora
Misschien heb ik er overheen gelezen hoor. Maar je bent elke dag bij je pony. Waarom wil je dan een bijrijdster?

Ik heb zelf last van een hartafwijking en mijn rug wil af en toe ook niet briljant meewerken na een fractuur van 3 jaar geleden. Ik kan en wil dus wel veel rijden, maar soms werkt dat gewoon niet. Heb soms behoorlijk slechte dagen en dan ben ik blij dat ik wakker blijf de hele dag, soms is de energie gewoon na 3 uur al op.
Daar wordt aan gewerkt in het ziekenhuis maar zoiets is niet in 3 dagen opgelost helaas, ga nu het traject in bij het Erasmus dus ze zijn er wel serieus in.

Ook weet ik dat mijn pony ontzettend lief is met jongere kinderen en als er dus een leuke meid (of knul uiteraard) die er leuk mee weg kan rijden, dan vind ik dat best en vind ik dat prima. Gaat dus puur om rijden en lang leve de lol, want inderdaad, ik ben er wel zelf iedere dag, maar ben niet iedere dag in staat om haar beweging te geven.

Daarom heb ik ook zoiets; kan het, dan is het leuk. Tja, in het rotste geval wordt ze minder gereden of gaat ze heel vaak het longeerwerk in. Is overigens op mijn slechte dagen ook zwaar maar minder belastend dan rijden.
Ik zit er dus niet om te springen maar ik sla het ook niet af. Maar ik ben niet super actief op zoek en wat ik al zei, als de advertentie verlopen is plaats ik ook geen nieuwe meer. Heb nu wat mensen in de mailbox en dat is maar even kijken of het aan alle kanten klikt. Pony -> ruiter, ruiter -> pony, ik -> ruiter en vice versa natuurlijk.

Dus zodoende :) Maar vind het wel leuk om de ervaringen van anderen te lezen en soms maak ik ook gewoon te belachelijke dingen mee. Ik heb een hartafwijking maar sommige denken geloof ik dat ik dan helemaal niks kan en dat ik ook nog eens achterlijk ben lijkt het wel en daar baal ik dan gewoon een beetje van.
En anders moet m'n vriend maar gewoon heel snel over z'n drempel heen komen en lekker met m'n pony gaan rijden, dan is het ook opgelost :Y) Die durft nu nog niet zo omdat ie nog aan haar bewegingen moet wennen. Hij stapt tegenwoordig weer en wil het draven weer oppakken, dus wie weet :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:28

Dat zou wel leuk zijn!
Ik hoop dat ze jou kunnen helpen in het ziekenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:31

Ik hoop het ook :) Het is nu afwachten op een brief van het Erasmus, dan kan ik op gesprek komen en dan gaan we eens kijken wat ze eraan kunnen en gaan doen. Mij maakt het op het moment weinig meer uit. Enige verplichtingen die ik heb zijn m'n pony en m'n vriend z'n zaak. Maar dat kan ik gelukkig vanuit huis doen en al moet ik met een brancard gereden worden, naar stal ga ik :Y)
Tis m'n stukje ontspanning dus hoe beroerd ik me ook voel, ik moet en zal erheen al doe ik alleen even kusje geven dan is het voor mij best.
Dus tis maar even afwachten. Voorlopig geniet ik van de goede dagen, dat is het belangrijkste :)

Maar daarom vind ik het dus zo jammer dat sommige potentiele bijrijdsters af en toe denken dat ze het meest briljante zijn wat op mijn pad is gekomen en dat zij mijn pony redden van de ondergang.. Kan ik het nog 100x aan ze uitleggen maar snappen doen ze het niet.. En de ouders helaas 9 van de 10 keer ook niet.. :Y)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:36

* Lianne .. ja naja ze zegt dat ze een beetje met tegen zin gaat.. vanwege afstand/file dus denk dat een andere dag enzo er niet in zit

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:42

Ja Chella Dora , Hoop dat ze je kunnen helpen!!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:46

Tis natuurlijk niet altijd even makkelijk om file te vermijden.. Maar wel flink balen (ok, kan een inschattingsfout maken, maar dit weet je toch een beetje van te voren?)

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:50

*Chelle_dora ik heb er onder gezet dat het niet persoonlijk bedoelt was het kon misschien wel zo over komen maar was niet zo bedoelt.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:23

Lianne86 schreef:
Tis natuurlijk niet altijd even makkelijk om file te vermijden.. Maar wel flink balen (ok, kan een inschattingsfout maken, maar dit weet je toch een beetje van te voren?)

tjaaaaaa

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:25

Ik kan er altijd heel slecht tegen :$ Heb zelf ook een keer zoiets gehad "Ja, toch te ver"... Dat wist je niet toen je er aan begon? Toen was de weg gekrompen? :+ (Of het paard moet verhuisd zijn, dan een ander verhaal ;))

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:07

had vandaag reageerd op een advertentie op markplaats, ze vond mij te "Jong'' leeftijd zegt niet alles over een persoon dus nu helaas verder zoeken :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:33

Nou, niet alleen bijrijders die niet meer reageren.. Hier een eigenaar..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:42

Hahaha wat een gedoe. Het beste om aan een bijrijder te komen is denk ik toch om in je vriendenkringen te vragen. En dan niet je beste vriendin, want als er dan iets gebeurt dan ben jij de schuldige uiteraard in sommige gevallen, maar vraag eens of iemand nog een leuke meid weet in de buurt met verantwoordelijkheids gevoel. Zo ben ik aan mn bijrijdpaarden gekomen. Hij was een klant bij mij op de zaak. Zijn vrouw heeft 2 paarden en ze zochten nog iemand. Nou perfect toch!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:17

Ik ben zelf ooit gevraagd door iemand uit het dorp (jaren geleden)... Zelf ook wel ooit met een vriendin wat afgesproken... Maar dat was heel gezellig en leuk (nog in de "ik ben er zelf altijd bij"periode) maar ze had toen geen auto, dus ik was steeds meer tijd kwijt :D Niet erg.. maarja uiteindelijk is dat ook weer over gegaan.. (En het is lastiger, want soms verwacht je dan meer?) Dus een vreemde is fijner... Uit de kennissenkring.. het kan werken :') mijn ervaring is minder (lees: mams kent heel het dorp, maar ouders willen nog wel eens overdrijven over hoe goed hun kind is :'))

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:45

Nou moet ik heel eerlijk zeggen.
Ik krijg soms berichten :

wat een super mooie pony die wil ik graag rijden.
Ik ben ,... en 12 jaar oud
ps
uw pony is super mooi

Dan denk ik aah wel lief. Maar ja zo iemand kan ik denk ik gewoon niet hebben ...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:46

shawney123 schreef:
had vandaag reageerd op een advertentie op markplaats, ze vond mij te "Jong'' leeftijd zegt niet alles over een persoon dus nu helaas verder zoeken :(

Ik ben zelf ook pas 15.. met een eigen paard. Al sinds mijn 12e. Maarja

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:10

Nog altijd beter dan 16 jarige die foto's sturen wat voor knappe dingen ze wel niet doen, dat ik denk "als je dat ooit met mijn pony doet, dan kom ik persoonlijk je een schop onder je kont geven" (Lees: over bankjes in het bos springen, onverantwoordelijke dingen...) En als je zegt dat ie soms een beetje aangepakt moet worden "Ja, ik kan met sporen rijden en durf hem te slaan"... Ehm.. Leuk voor je, a, gee sporen... b, aanpakken is niet per definitie slaan?

Ik was 13 toen ik een verzorgpaard kreeg en kon gewoon als zelfstandig... Dus denk wel dat het mogelijk is. Alleen omdat de pensionstal kleinschalig is en de kans is dat iemand alleen is, wilde ik ook graag een "ouder" iemand..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:16

Hmm ja .. opzich vind ik leeftijd niet heel erg maaaar..toch ook weer wel.
Ze moeten sowieso op de fiets of papa en mama willen hun 2 x per dag brengen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:23

2x per dag? Als ze ook nog klusjes moeten doen als voeren/buitenzetten... Tjah :$ mijn ervaring is daar heel slecht mee zeg ik heel eerlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:23

Ik ben op zich ook geen fan van heel erg jong..
Als ik dan meisjes van 10 in de mail krijg met inderdaad mailtjes als:
'wat een mooie pony! ik vind haar echt heel mooi. ik rijd al 7 jaar en ik ben nu F2 op de manege'.

Dan krab ik ook even achter m'n oren hoor.. Iets klopt er ergens dan niet :')

Ik zal niet iemand per direct afwijzen op zijn of haar leeftijd of manege ervaring.. Maar kan het wel waarderen als iemand in ieder geval kan blijven zitten zegmaar :+ Nou zeggen manege niveau's me vrij weinig maar volgens mij begin je bij de F1 en kan je tot de F20 ofzo? En dan denk ik tjaa...
Tis niet alleen een knuffelpony he al lijkt het soms van wel :+
En op leeftijd zal ik dus ook niet iemand afwijzen maar wel wil ik onder de 16 een ouder hebben gezien. Anders gebeurt het ook niet.