Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horzlover

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:13

Ik zou wel even overleggen met je ouders. Dan weten zij het ook enz. Mijn ouders waren het er ook niet voor heb een half jaar moeten banketstaaf voor ik een advertentie mocht zetten.

MP help ik straks mee ga eerst ff eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:16

Hmm, ik zit een beetje te twijfelen. Ik ben bang dat het dan niet mag weet je. En dan krijg ik waarschijnlijk ook weer de discussie of ik het wel/niet red. En daar heb ik geen zin in. Want die hebben we al zo vaak gevoerd. En ze hebben gewoon gezegd dat het mag.. :')

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:18

Waarom zou het niet mogen? Mijn ouders waren juist blij voor mij toen ik een verzorgpaard had gevonden. Ze zagen er alleen maar voordelen in, bvb: dan hangt ze wat minder voor de computer :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:25

Ja haha. Dat is een goede. Dat heb ik ze ook verteld. Het probleem is alleen, mijn zusje is (door d'r eigen fout, maar dan nog) van een verzorgpony af gevallen. (Deed d'r samen met een vriendin die 5 jaar ouder is.) En ze was er toen afgevallen, boem, hersenschudding. :')

En tja, nu vinden ze het niet heel leuk. En ze zijn bang dat ik het met school niet red. Maar ja, de computer leid me teveel af waardoor mijn huiswerk ook te sloom ging..

Maar kan het inderdaad wel vragen... Nog tips? :Q

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:29

Je advertentie op MP kun je bij dieren en toebehoren en dan diensten plaatsen. Dat is gratis. Ach, je kunt ook nog tegen ze zeggen dat je dan meer buiten komt (gezonder!), minder voor de computer zit en beter gehumeurd bent :+.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:29

misschien kan bokt een verzameltopic maken waarin bovenin de boktnaam - leeftijd - woonplaats kunnen mensen kijken of ze er iemand voor ze tussen zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:36

Inderdaad. Straks toch maar even vragen dan. :')

Tinkie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:59

Ik lees echt verhalen van mensen die maanden zoeken, dan raak ik echt ontmoedigd. Door de vakantie is er ook niks beters te doen dan overal kijken met school ben je afgeleid :)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:05

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een leasepaard in Rotterdam zuid e.o. Paar keer gereageerd op een advertentie maar krijg geen reactie via marktplaats terug. Op bokt ook niet veel te vinden dat bij mijn wensen past of andersom. Het is zeer frustrerend!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:17

Ik weet niet eens of ik nog wel een vast verzorgpaard wil..
Heb twee jaar lang een pony bijgereden, maar hier had ik op het laatst geen plezier meer in en hier ben ik toen mee gestopt, en toen kreeg ik een verzorgpaard die ik praktisch als m'n eigen kon beschouwen en waar ik in een half jaar meer van ben gaan houden dan van al het andere op de wereld. En hem ben ik nu kwijt. Voorgoed. Omdat ik kon en wilde bijdragen in de kosten.

Rij nu nog een paard bij, dat gaat prima maar is maar 1 keer per week en ik ben het plezier een beetje verloren in paarden nadat ik gestopt ben met bovenstaand paard..

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:54

Over een kwartier moet ik weg ben best wel zenuwachtig :o

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:58

horzlover schreef:

Je kunt het ik was de eerste keer ook super zenuwachtig
Veel succes

Tinkie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:08

Veel succes bij je eerste afspraak, wees vooral gewoon jezelf

Verzorgzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:41

hallo

ik ben al 2 jaar aan het zoeken naar een verzorgpony...
laats kon ik er 1 krijgen maar mijn vriendin pakt het paard zo voor mijn neus weg ;(
zij heeft al 5 verzorgponys en paarden gehad en ik 0,0
wat moet ik doen?
heeft iemand tips voor een verzorgpony of zou ik het tegen haar zegen...
/3 ;(

Aranlotus09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:05

horzlover schreef:

En hoe is t gegaan?

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:50

2 weken op proef.. Ik ben voorzien :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:18

Maand september op de proef als het goed gaat vanaf oktober officieel bijrijder :)

Tinkie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:39

Ik heb eindelijk een reactie gekregen waarvoor ik maar half uur hoef te fietsen i.p.v drie kwartier, nu een beetje info uitwisselen via mail, mensen nog tips voor het mailen met de eigenaar? :D

Verzorgzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:55

jes heb nu drekt 3 verzorgpony mp i love
/3 maar kwartiertje fietsen

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:34

hallo, ik heb gister dus naar een verzorg paard gekeken en ze zij dat ze geen vergoeding vroeg per maand.
Dus ik er heen gegaan gister het was een heel leuk paard en zou hem dus gaan verzorgen stond ik op het punt om naar huis te gaan zegt ze ik vraag wel 50 euro per maand terwijl ze in de mail schreef ik hoef geen vergoeding
Hoe banketstaaf is dit ik heb gezegd dat ik het niet doe met een vergoeding wat zouden jullie op zo'n moment doen

Tinkie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:38

Dat vind ik wel gek dat ze eerst van niet zegt en daarna wel praat er over met je ouders en laat het even op een laag pitje, dus niet nu allemaal mails gaan sturen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:26

Chantaliiejj schreef:
hallo, ik heb gister dus naar een verzorg paard gekeken en ze zij dat ze geen vergoeding vroeg per maand.
Dus ik er heen gegaan gister het was een heel leuk paard en zou hem dus gaan verzorgen stond ik op het punt om naar huis te gaan zegt ze ik vraag wel 50 euro per maand terwijl ze in de mail schreef ik hoef geen vergoeding
Hoe banketstaaf is dit ik heb gezegd dat ik het niet doe met een vergoeding wat zouden jullie op zo'n moment doen

Dat is zeker banketstaaf heb je dat ook gezegd? Je mag best laten weten wat je er van vind. Eerst zeggen dat het niets kost en nu ineens wel. Je had best kunnen zeggen dat ze het had moeten laten weten van te voren want dat dit tijdverspilling is voor jouw en voor haar. Je kan/wil niet betalen dus is het klaar.

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:33

Toen ik niet echt opzoek was had ik duizenden reacties. En nu is wel echt opzoek ben heb ik niks haha. Maar dat gaat altijd zo. Gewoon geduld, het hoeft voor mij toch niet alleminuut.

lith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:34

Poeh dan reageer je via mp wacht je al 2 wk op een reactie... mogelijk op vakantie of al voorzien.. waarom is het toch zo lastig om een verzorgpaard te vinden omgeving lopik, vianen, montfoort...

X_Isje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:00

Mijn zus kreeg een verzorgpaard. Ik wou dat ook heel graag maar had nog niet gevonden, ik ging elke keer met mijn zus mee naar die stal en mocht daar helpen. Ze hadden er alleen maar paarden waar ik te klein voor was. Toen kwam er een shetlander op die stal die hoef bevangen was en die ik mocht verzorgen. Het was echt een schatje en ze likte je altijd helemaal onder. Toen ze weer beter was mocht ik op haar rijden. Dat ging super goed tot ik er een keer afviel, ik durfde niet meer, toen heeft mijn zus er een paar keer opgereden en mij geholpen met rijden. Toen ging het weer super goed en was het ook leuk. Helaas ging ze weer terug naar haar weiland, de rest van de zomer. In de winter kwam ze gelukkig weer op stal en kon ik haar rijden. En zomers ging ze weer naar het weiland. Maar toen werd ze weer hoef bevangen en mocht ik haar niet meer rijden alleen verzorgen. Maar dat was ook leuk. Omdat ik niet meer op haar mocht rijden mocht ik af en toe op het verzorgpaard van mijn zus rijden. Maar de shetlander moest weer weg ze was weer beter en ging naar het weiland van haar eigenaar, ze is daar nog steeds en blijft daar ook. Het verzorgpaard van mijn zus overleed. De eigenaar van die stal had een nieuw paard wat ze ging trainen. Ze had nog een paard voor mijn zus wat ze mocht verzorgen. In het begin hielp ik haar altijd en reed ik ook op haar maar mijn zus traint haar nu en doet er ook wedstrijden mee dus mag niet meer op haar rijden. Ik ben dus opzoek gegaan naar een nieuwe verzorgpony en kwam uit bij een fjord. De eigenaar van die fjord had 2 grote stukken land een voor zijn pony andere voor hooi en hij had een schuur voor de pony. Heel mooi dus. Wij gingen kijken en hij vertelde veel over de pony. Het was echt een schatje. Echt een knuffelbeertje. Ik kon er alleen nog niet oprijden omdat hij een scheurtje in een van de hoeven had. Hij zou bellen wanneer de pony weer goed was. Maar ik heb helaas niks van hem weer gehoord, blijkbaar ben ik het dus niet geworden. Maar het was wel onduidelijk omdat hij niet heeft terug gebeld dat ik het niet ben geworden. Misschien heeft het wel een reden. Ondertussen ben ik nog opzoek naar een verzorgpony. Mijn moeder heeft een eigen paard waar ik niet op mag rijden maar af en toe wel verzorgen. Hij staat bij de stal waar het verzorgpaard van mijn zus ook staat. De eigenaar van die stal gaat aan het eind van het jaar op vakantie en dan mogen ik en mijn zus en mijn moeder de paarden verzorgen die daar op stal staan. Dat vind ik heel leuk. Ik kom nu ook heel vaak op die stal om mijn moeder te helpen en af en toe een paar klusjes doen. Ik kan dus helaas niet rijden daar. Ik rijd wel 1x in de week op een manege maar dat is minder leuk dan een eigen pony en een verzorgpony. Ik hoop echt dat ik er een vind. En ik hoop voor jullie ook een verzorgpony!
Dit was mijn verhaal.