Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Larizzie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:58

even weggehaald

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:58

ik dacht ik wil jullie alleen maar even waarschuwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:09

Waarschuwen voor wat? :')

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:44

Huh waarschuwen?

15 km is idd erg ver! Snap je ouders wel dat ze dat liever niet willen.
Ga is met de praten wat hun wel goed vinden? Zo kom je misschien tot een oplossing :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:10

Ouders willen graag onderhandelen over het algemeen. En ze vinden paarden en school vaak geen goeie combinatie, weet ik uit ervaring:) Als zij nu aangeven bij jou wat ze minimaal van je verwachten: bijvoorbeeld klusjes thuis, een bepaald cijfer voor een vak of totaal, voor een bepaalde tijd thuis etc, kunnen jullie er allebei beter van worden. Jij hebt de motivatie om iets te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt maar je hebt wel je paard, zij zijn blij dat je nu eindelijk zonder gemopper eens de vaatwasser uitpakt of uit jezelf aan de studie gaat. Win-win-situatie lijkt me:)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:58

Volgens mij dwalen we nogal af hier. Dit topic gaat niet over hoe je je ouders moet overhalen om een paard bij te mogen rijden.

merlekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:21

Ik kan juist geen bijrijdpaard vinden :o

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:25

Het ligt eraan welke omgeving je woont denk ik.
Als je in een omgevig woont met weinig paarden is het lastig om een verzorgpaard te vinden.
Als je echter in een omgeving woont met veel paarden is dat een stuk makkelijker :j

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:11

Ik heb vanavond en morgen afspraken staan voor het bijrijden van mijn paard..ben echt benieuwd!! Vd week komt er waarschijnlijk nog iemand kijken. Zal toch wel wat tussen zitten hoop ik!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:23

Ben benieuwd, heb je iemand gevonden via mp of bokt?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:56

Bokt!

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:54

[/video][quote="JusMJ"]Ik vind het nog steeds erg lastig om in Zoetermeer/Pijnacker/Berkel en Rodenrijs een leuk bijrijdpaardje te vinden! Ik weet niet meer waar ik moet zoeken??[

Dat ligt echt aan jezelf!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:19

Ik ben eindelijk voorzien!

Advertentie stond er al ruim een maand op, geen enkele reacties gehad, en woensdag kreeg ik ineens 3 reacties!
Donderdag was er 1 langs geweest en dat was niet echt niet iets en gisteren. Die van gisteren was echt een top meid! Zowel paard als ik hadden beide een klik met haar :j Dus heb besloten dat nummer 3 niet langs hoeft te komen, vind het een beetje banketstaaf om haar alsnog langs te laten komen terwijl ik toch al weer dat ik niet voor haar ga.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:09

Wat fijn nicky!!

De vrouw die gister langs is geweest is echt iemand waarop je kan vertrouwen. Rijtechnisch moet ze nog een hoop leren maar ze is bereid les te nemen dus dat is erg fijn. Vandaag komt nummer 2 langs..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:09

amosfantasia schreef:
[/video]
JusMJ schreef:
Ik vind het nog steeds erg lastig om in Zoetermeer/Pijnacker/Berkel en Rodenrijs een leuk bijrijdpaardje te vinden! Ik weet niet meer waar ik moet zoeken??[

Dat ligt echt aan jezelf!

Hoezo?

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:09

Lianne86 schreef:
Het mag ook wel hoor.. Maar ik heb het idee dat sommige goede fanatieke paardenmensen die echt betrouwbaar zijn, geen kans maken omdat ze het financieel niet kunnen betalen..

Dit is bij veel (goede) bijrijdsters het geval. Ik rijd nu (iets meer dan een jaar) een pony bij voor 4/5 dagen in de week hou me netjes aan de afspraken en app altijd wat ik heb gedaan hoe het ging en stuur af en toe is een foto/filmpje ik kan mezelf betrouwbaar noemen vind ik zelf. Nu was ik laatst opzoek om nog een paard/pony erbij te gaan rijden (misschien wedstrijdgericht) maar er zijn mensen tussen die 150/200 euro vragen. Ik zelf als 18 jarig (werkend) studentje kan dit echt niet in de maand betalen. Ben best bereid om ongeveer tot 100 euro te betalen maar dat is ook wel mijn maximale, anders kan ik naar mijn idee beter gaan sparen voor een eigen dan dat ik 150/200 euro in de maand betaal.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:13

Ruth, ik snap je probleem. echt vervelend. maar met 200 in de maand ga je het met een eigen paard niet redden :p

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:17

Hangt eraf waar je woont... Denk dat ik eerst niet veel meer kwijt was.... (Wel doe het zelf stal...) (Maarja, potje DA was er al, spullen zijn max 4 jaar oud en goed bijgehouden) dus dat scheelt ook...

Was 75-115 euro per maand kwijt, dan nog hoefsmid (stalgenootje die ooit opleiding had gedaan, maar niet verder was gegaan, toch te zwaar voor de rug....) dus mjah... Tis maar net wat je wilt... Maarja, wil je wedstrijden rijden, heb je wat meer eisen aan faciliteiten dan ik ;)

Alhoewel ken bij mijn ouders ook een stal 50 euro voor stal +binnen/buitenzetten in de paddock, binnenbak, buitenbak, direct aan het bos.... dan komt er nog voer, hooi/stro/vlas bij.. zitje op de 150-175 per maand...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:23

dat scheelt zeker Lianne. Moet er bij nader inzien wel bijzeggen dat ik in t westen zit. Heb een vrij basic zelf-mestenstal, maar wel met een zeer goeie bak voor E200 incl stro en ruwvoer. Daar komt dan verder alles nog bovenop: dierenarts, evt verzekering (doe ik niet) smid, wormspuiten, tandarts, zadelmaker (al dan niet voor controle), lessen,en in mijn geval osteopaat. Komen natuurlijk onderhoudsspullen bij maar dat is in principe een incidentele uitgave.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:30

Er komen nog genoeg andere kosten bij kijken, je moet maar net geluk hebben daarmee... Eerlijk is eerlijk... Het ene jaar ben je 80 euro aan de DA kwijt, het andere jaar bij wijze van 4.000...

En de rest zijn vaak keuzes, lessen etc, wedstrijd natuurlijk ook...

Tis heel afhankelijk waar je woont.. Ken hier ook iemand die huurde een weiland met 3 stallen, simpel bakje (niet altijd even goed) voor 300 euro per jaar... Dus mjah.... Als ik hier kijk (randstad) ben ik dat al minimaal per maand kwijt en dan heb ik alleen mijn stalling/hooi/stro/voer etc :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:10

Phoee E300 per jaar. Ik zou er een moord voor doen. Nou, hier dus ook. En zoals je misschien wel weet inmiddels heeft mijn peerd nu KS waardoor hij inmiddels al een half jaar in training staat, extra naar de osteo moet en ook nog bergen dierenartskosten oplevert. Maar ach, straks heeft ie vast een gouden randje :P Als ik dit echter vantevoren in had kunnen schatten had ik nooit een paard gekocht en was ik lekker blijven bijrijden :P

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:14

Tsja we kunnen wel zeuren over stallingskosten maar dat weet je voordat je een paard koopt. Ik ben per maand 510 euro kwijt aan 3 paarden, hiervoor staan ze wel alle 3 all in dus valt eigenlijk nog best mee. Maar dat is voor mij geen reden om aan een bijrijdster 100 pm te vragen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:16

Jastie, dat is inderdaad voor 3 nog wel aardig te doen moet ik zeggen. Zolang ze maar gezond blijven :) Vind de stalling ook geen enkel probleem net als spullen en les, dat is ingecalculeerd. Als je flink de ziekte/trainingskosten in gaat is het wel even minder grappig..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:26

Ja dat is zeker minder grappig! Dit jaar ook 600 euro armer door een bezoekje aan de kliniek..Maarja ook dat hoort erbij (helaas)

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:24

danoesje schreef:
Ruth, ik snap je probleem. echt vervelend. maar met 200 in de maand ga je het met een eigen paard niet redden :p

Laten we ervan uitgaan dat je zo'n 200 hier in de buurt kwijt bent aan stalling (dit is alleen zonder krachtvoer en er word 1 keer in de week gemest, je mag zelf vaker mesten als je wilt. In de zomer staan ze 24/7 op het land maar je mag ze ook binnen halen zelf 's avonds) nou dan de overige kosten zoals hoefsmid enting wormenkuur verzekering etc ben je 250/275 in de maand kwijt (simpele berekening hoor hierbij heb ik dus niet de kosten van de DA erbij in oid). Dan geef ik liever 50 a 100 euro meer uit dan dat ik die 200 euro uit geef voor een bijrijdpaard. Maar dat is mijn mening, ik wil heus betalen (vind dat ook meer dan normaal) maar er is een grens.

En ik snap dat je een potje moet opbouwen voor de DA en daarom koop ik geen eigen beestje ik heb wel 250 euro ''over'' in de maand als ik iets meer uren ga werken maar dan kan ik dus niet de dierenarts betalen ALS er iets gebeurt.