Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:43

leeftijd maakt mij écht niets uit.
persoonlijk hoeft iemand niet netjes altijd te komen, of op tijd te komen.
maar moet wel verantwoordelijk zijn.
niet met mijn pony over takken met uitsteeksels springen.
netjes instappen ed vind ik heel belangrijk.

gewicht maakt mij veel uit.
lengte ligt eraan of iemand goed in balans zit.
dat vind ik belangrijker.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:58

Ijk dat zijn de eisen die ik ook zou geven
Een half uurtje te laat
So what?
Het paard is het belangrijkste als hij maar gereden word op die dag
Kijk helemaal niet komen is wat anders
Maar als je gwn alleen gaat rijden zou het mij niks uit maken
Maar als je met de eigenaar gaat rijden mag je weer niet te laat komen
Dan heb je een afspraak gemaakt etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:18

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het argument "dagdelen dat je niet kunt werken" toch zo'n dooddoener en kul argument. Sorry hoor, je zoekt een bijrijdpaard, geen baantje als stalhulp en zo moet je het dus ook echt niet zien, als iets waardoor je niet kan werken. Als je gaat zwemmen, atletieken of bowlen kan je toch ook niet werken, maar daar moet je toch ook nog steeds voor betalen? Een dagje dierentuin is ook een dag die je niet kan werken maar je betaalt toch nog steeds entree?

Als je het zo vreselijk vind dat je daadwerkelijk tijd bij een paard moet doorbrengen om erop te kunnen zitten, kan je geloof ik beter mylittlepownies gaan sparen.. Die vreten geen brood en kosten geen tijd... Die staan gewoon mooi te staan, ook als je werkt.

Edit: ook iemand die klaagt dat mensen selectief zijn op lengte/gewicht. Ter behoud van de gezondheid en de vitaliteit van mijn pony laat ik er niemand op rijden boven de 70 kilo op reguliere basis, evenals dat ik er niet iemand van 1.90 op zet voor reguliere basis. Het is de bedoeling dat paard en ruiter heel blijven en er plezier aan beleven, niet dat ruiter het leuk vind en paard aan het eind van het ritje niks meer kan omdat ze overal last van hebben omdat ze continu in hun lijf moeten overcompenseren.
Als je daadwerkelijk 110 kilo zou wegen en daarom nergens op een paard kan of mag rijden, kan je beter overwegen om zelf wat af te vallen in plaats van boos te zijn op de eigenaren die een "gewichtsgrens" aanhouden. Dat doen ze alleen maar voor het behoud van hun paard hoor. Ik zou zelf ook niet op m'n pony zitten als ik 1.75 was geweest of 90 kilo had gewogen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:22

chelle_dora schreef:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het argument "dagdelen dat je niet kunt werken" toch zo'n dooddoener en kul argument. Sorry hoor, je zoekt een bijrijdpaard, geen baantje als stalhulp en zo moet je het dus ook echt niet zien, als iets waardoor je niet kan werken. Als je gaat zwemmen, atletieken of bowlen kan je toch ook niet werken, maar daar moet je toch ook nog steeds voor betalen? Een dagje dierentuin is ook een dag die je niet kan werken maar je betaalt toch nog steeds entree?

Als je het zo vreselijk vind dat je daadwerkelijk tijd bij een paard moet doorbrengen om erop te kunnen zitten, kan je geloof ik beter mylittlepownies gaan sparen.. Die vreten geen brood en kosten geen tijd... Die staan gewoon mooi te staan, ook als je werkt.

Nou inderdaad. Sommige wil je inderdaad absoluut niet als bijrijder als je zo gaat denken. Kom op zeg het is je hobby en niet een verplichten. Je wil een bijrijdpaard omdat je dat zelf graag wil om je hobby uit te oefenen. En dan gaan we allerlei rotsmoezen verzinnen waarom je niet zou moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:27

Tigra_ schreef:
chelle_dora schreef:

Nou inderdaad. Sommige wil je inderdaad absoluut niet als bijrijder als je zo gaat denken. Kom op zeg het is je hobby en niet een verplichten. Je wil een bijrijdpaard omdat je dat zelf graag wil om je hobby uit te oefenen. En dan gaan we allerlei rotsmoezen verzinnen waarom je niet zou moeten betalen.

Inderdaad.. Zal even aan m'n staleigenaar vragen of hij mijn pony volledig kan verzorgen en op kan zadelen voor me als ik aankom, want de tijd die ik buiten het rijden om besteed kan ik niet aan werk besteden.. :')

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:30

Nogmaals betalen is logisch je gaat toch ook niet gratis bij een manege rijden?
(Haha ja ik weet dat ik heb gezegt je kan het niet met elkaar vergelijken dus als je denkt waarom doe je het dan dat weet ikzelf eigenlijk ook. Niet...)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:36

Maar als je niet mag rijden, vind ik betalen raar. Jij hebt hulp nodig/tijdgebrek. Ik heb totaal geen problemen met vegen/uitmesten/voeren, hoort erbij. Maar ik ga daar niet voor betalen, als je mag rijden is een bijdrage logisch :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:38

Daarom zit er ook wel een redelijk verschil tussen verzorgpaard en bijrijdpaard. :)
Mijn bijrijdster betaalt, maar die hoeft dus niet uit te mesten, die kan poetsen, zadelen, rijden, en daarna weer lekker naar huis :+ Wil ze losgooien/extra poetsen en tutten dan moet ze dat helemaal zelf weten maar dat is dus geen vereiste. Kijk ga ik er iemand bijzoeken die d'r uit gaat mesten en d'r gaat poetsen dan vraag ik natuurlijk niks, maar diegene krijgt dan bijvoorbeeld ook geen sleutel van m'n zadelkast.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:38

^_^Ja dat is idd logisch lijkt mij ook^_^

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:51

lienieminie schreef:
Nogmaals betalen is logisch je gaat toch ook niet gratis bij een manege rijden?
(Haha ja ik weet dat ik heb gezegt je kan het niet met elkaar vergelijken dus als je denkt waarom doe je het dan dat weet ikzelf eigenlijk ook. Niet...)

Was ook niet direct op jouw gericht. ;)

Iemand schreef dit:
Citaat:
Het is inderdaad maar net wat je zoekt en ook net hoeveel geld je hebt. 100 euro paardhuur plus leskosten, reiskosten (als je met de bus of auto gaat) plus het feit dat het toch 2 dagdelen zijn die je niet kunt werken omdat je dan bij het paard bent. Dat tikt bijelkaar best aan. Ik vind het logisch dat er niet zo veel mensen zijn die dat überhaupt kúnnen betalen. En dan hebben we het nog niet eens over of men het wíl betalen aan andermans paard.

Bij elkaar zou zo'n bijrijder dus meer kwijt zijn dan ik kwijt ben aan mijn eigen paarden, al heb ik dan inderdaad geen binnenbak.

Het gaat toch nergens over om te zeggen dat omdat je een bijrijdpaard hebt je 2 dagdelen misloopt om te werken. Daar kies je voor. Het is geen baan het is je hobby en de tijd die ik bij mijn paard ben kan ik ook niet werken. Als we dat allemaal in de weegschaal moeten leggen samen met de reiskosten. Dan kost het mij als eigenaar helemaal veel geld als we elke minuut en benzine in de weegschaal gooien. Elke hobby kost tijd en geld. Als die tijd je teveel moeite kost begin er dan niet aan.
Ik krijg namelijk van meer verzorgers/bijrijders hier in het topic een naar gevoel. Net of ze ik weet niet wat MOETEN op offeren. Nee dat moet helemaal niet. Dat wil je zelf. En of je nu wel of geen geld wil/kan betalen prima maar dan moet je ook niet reageren op advertenties waar wel geld gevraagd word.
Ik heb niet eens een bijrijder maar ik kan er best "pissig" om worden hoe sommige er tegenover staan.

Als een eigenaar geld vraagt kan dat of je dat er voorover hebt moet ieder voor zich beslissen.
Een bijrijder kan ook z'n eisen stellen. En zeggen dat er een binnenbak moet zijn, gratis, dat lessen betaald worden en dat het paard dient klaar te staan voor het rijden. Dat kan je vragen of je wat vind is een ander verhaal.
Het is een afweging wat je maakt. Wat is het je waard. Wil je er geen geld voor geven prima, dan zul je wat langer moeten zoeken misschien.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:42

chelle_dora schreef:

Waarom is het een kul argument? Het is toch gewoon een feit dat je niet kunt werken als je aan het paardrijden bent? Daarmee wil ik zeggen dat ík toen ik studeerde dus niet de tijd had om 3 a 4x per week naar een bijrijdpaard te gaan omdat ik veel móest werken om de huur en eten te kunnen betalen. Laat staan dat ik het geld had om nog een bijdrage te betalen ook! Dus zat er nu eenmaal niet meer in dat 1 a 2x per week naar de paarden op een plek waar ik gratis mocht komen om te helpen.

Ik kan me voorstellen dat je 100 euro per maand peanuts vind als je ouders hebt die je pony op een stal met binnenbak betalen. Mensen zoals ik tóen, die in de situatie zitten dat ze geen geld hebben komen er bij jou niet in begrijp ik; nou dat kan. Dat mag je helemaal zelf weten. Maar ik mag er ook best een mening over hebben.

Schijnbaar is er een groep mensen in Nederland die vind dat je alleen van paarden mag genieten als je een dikke portemonnee hebt, ik vind dat elitaire onzin. Nu ik het geld wel heb ben ik nog niet vergeten hoe het was om het niet te hebben (dan bedoel ik niet de mensen die hier klagen dat ze door hun paarden 'niets' over houden maar de situatie waarin het -meestal- nét lukt om je vaste lasten te voldoen). Ik zal dus zeker nooit geld gaat vragen aan een bijrijder maar ben er door dit topic wel achter dat ik liever iemand laat rijden die echt gek op paarden is en er het geld niet voor heeft dan een tuthola met geld over (of een sponsorcontract bij papa en mama).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:49

Om te suggereren dat iedereen met paarden een dikke portemonnee heeft.. Is ook best apart.
Ik vind alleen de link die je legt: paardrijden = niet werken dus is betalen voor paardrijden onzin, kul in mijn ogen.

Wat ik al zei, ik kan tijdens het verzorgen van mijn pony (en dan rijd ik dus niet eens mijn eigen pony altijd) ook mijn mail niet beantwoorden, weborders behandelen en vergaderen met de partij in Engeland waar we zaken mee doen. Daar kies ik toch zelf voor?

Even voor de duidelijkheid, mijn ouders betalen mijn pony niet, die betaal ik helemaal zelf en die binnenbak is meer toeval dan dat ik ernaar gezocht heb.
Als je in de situatie zit dat je moet kiezen tussen werken om je brood te kunne betalen of paardrijden (of dat nou gratis is of niet!) moet je niet gaan paardrijden maar gaan werken. Want heel eerlijk, dan zou ik een verzorgster moeten betalen voor het feit dat zij mijn pony aan het invlechten is, omdat ze niet kan werken die 2 uur? Kom op zeg. Hoe lang ben je nou daadwerkelijk bij 't paard bezig?
Als je zo gaat beargumenteren moet je zelfs voor de tijd die je op de WC zit betaald krijgen. Ga je dan ook bij je baas klagen als je je pauzes niet uitbetaald krijgt?

Vind het heel vervelend voor je dat jij vroeger in je studententijd het geld niet had om een leuk paard bij te rijden.. Maar dat wil niet zeggen dat de rest verwend, achterbaks, lui en geldinhalend is.

Ik vind het belangrijk dat iemand mij met respect behandeld, mijn pony met respect behandeld en daarin ook een klein steentje bijdraagt in de kosten.
Dus nee, ik doe het niet om het geld en over bijdrage valt bij mij echt wel te praten. Maar goed, het scheelt dat ze bij mij geen stront hoeven te scheppen en altijd droog kunnen rijden en niet in een modderwei hoeven te rijden. Zit ook een wereld van verschil in, en ik ben ook niet op zoek naar een student die vind dat ze niet hoeft te betalen omdat ze die 2 uur niet kan werken... Dan moet je een baantje zoeken als stalruiter :+

Ik zoek dus ook iemand (als ik iemand zoek, want heb nu een leuke meid gevonden voor m'n pony al een tijd) die mijn pony leuk vindt en die de verantwoordelijkheden ook kent. En ik vraag echt geen halve stalling maar ik vraag wel verantwoording. Ik zoek ook niet iemand die denkt dat ze de hele wereld af mag met die pony omdat zij mij een "gunst" doet en "een dienst bewijst" en "helpt" want als je van mening bent dat je het beste bent wat god op de wereld heeft gezet moet je in mijn ogen stalruiter worden.. Maar goed als ik je dat al niet duidelijk maakt dan doet mijn pony dat wel, want dat zijn meestal ook de mensen die de paarden als robots behandelen en als ze het dan 1x niet doen of het regent dan zijn ze d'r niet. Want tja, dan worden ze nat, en dan worden ze ziek (en kunnen ze nog langer niet werken :+ )

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:48

Kijk ik ben wel eens met de meeste. Maar kinderen hebben ook een rooster. En ik ga altijd als ik uit was van school. Ik heb altijd een paardjes gehad die ik niet kon rijden. Ene was hoog drachtig, en de andere kon niet rijden vanwege blessure. Maar heb wel gevoerd, gelongerd voor hun. Gratis. Ik ga daar geen geld voor betalen. Oke rijden ala, maar ik ga dan nog 100 euro betalen. Ik hoef niet altijd te rijden. Zelden, want ik rij op een manege. En daar heb ik haast geen zin meer in.

razahtlaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:44

Chelle_dora ik ben het helemaal met je eens en in mijn ogen kun je als betalende bijrijder ook heus een klusje doen, dat hoort er nu eenmaal ook bij. Hoeft t niet is het mazzel, maar een keer een drol opscheppen is ook de moeite niet toch?

Bovendien kost elke hobby tijd waarin je niet kunt werken dus dat als reden om niks te betalen slaat natuurlijk nergens op. Bij een voetbalclub of andere sportvereniging betaal je ook contributie of lidmaatschapsgeld, terwijl je misschien wel een hele goede aanvulling op het team bent. Dan vind je toch ook niet dat je gratis mag sporten, omdat je zo goed bent.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:32

razahtlaB schreef:
Bovendien kost elke hobby tijd waarin je niet kunt werken dus dat als reden om niks te betalen slaat natuurlijk nergens op. Bij een voetbalclub of andere sportvereniging betaal je ook contributie of lidmaatschapsgeld, terwijl je misschien wel een hele goede aanvulling op het team bent. Dan vind je toch ook niet dat je gratis mag sporten, omdat je zo goed bent.

Tuurlijk, het is je hobby dat is waar. Mijn punt was dat het nu eenmaal aantikt als je alles meerekent én daarbij nog een bijdrage betaalt. Mij hoor je niet zeggen dat iemand moet gaan paardrijden die dat niet wil (lijkt me ook vrij onlogisch) maar wél dat een hoge bijdrage in kosten het aantal potentiële bijrijders drastisch verkleint. Als er dan alsnog tientallen in de rij staan om geld te komen betalen om je paard te mogen rijden, waarom niet? Maar klaag dan ook niet dat er geen bijrijders te vinden zijn; ze zijn er wel (genoeg) maar ze hebben niet allemaal genoeg geld om te besteden aan jouw paard. Bovendien moet je bij een rijvereniging en ponyclub toch ook nog geld betalen? Of betaalt de eigenaar dat, denk 't niet.

@chelle-dora ik had heel leuke bijrijdpaarden tijdens mijn studententijd hoor, maar wel gratis dus. Ik heb mijn mening juist omdat ik niet denk dat ik leukere paarden zou hebben gereden als ik dieper in de buidel zou hebben getast. Ik zou het dus nog steeds niemand aanraden om te betalen voor een bijrijdpaard; zat mensen die hun luxe aan een ander gunnen zonder financiële tegenprestatie.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:43

Tigra_ schreef:
Het gaat toch nergens over om te zeggen dat omdat je een bijrijdpaard hebt je 2 dagdelen misloopt om te werken. Daar kies je voor. Het is geen baan het is je hobby en de tijd die ik bij mijn paard ben kan ik ook niet werken. Als we dat allemaal in de weegschaal moeten leggen samen met de reiskosten. Dan kost het mij als eigenaar helemaal veel geld als we elke minuut en benzine in de weegschaal gooien. Elke hobby kost tijd en geld. Als die tijd je teveel moeite kost begin er dan niet aan.
Ik krijg namelijk van meer verzorgers/bijrijders hier in het topic een naar gevoel. Net of ze ik weet niet wat MOETEN op offeren. Nee dat moet helemaal niet. Dat wil je zelf. En of je nu wel of geen geld wil/kan betalen prima maar dan moet je ook niet reageren op advertenties waar wel geld gevraagd word.
Ik heb niet eens een bijrijder maar ik kan er best "pissig" om worden hoe sommige er tegenover staan.

als je op mij doelt; ik ben geen bijrijder hoor, ben gewoon eigenaar :o . Ik ben het helemaal eens met bijna alles wat je zegt, alleen heb ik het idee dat veel eigenaars die een bijrijder hebben of zoeken onderschatten wat de investering van een bijrijder daadwerkelijk is en dat 100 euro bijdrage aan andermans paard (naast de investering van tijd) iets is dat iedereen met een paardenhobby makkelijk kan betalen. Misschien dat ze nooit bijrijder zijn geweest? of nooit wat krapper bij kas hebben gezeten? Ik weet het niet.

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:56

Ik ben het ook zeker eens met Chelle_Dora. Je kiest ervoor omdat je het leuk vindt en niet omdat het moet, zoals werken. Het kost nou eenmaal geld.
Tuurlijk vragen sommige eigenaren naar mijn mening een behoorlijk bedrag, maar zijn ook genoeg eigenaren die tevreden zijn met een paar tientjes per maand.
Ik snap ook wel dat niet alle bijrijders het kunnen betalen maar dan moet je dat vanaf het begin aangeven. Dan kan de eigenaar zelf beslissen om hier wel of niet mee akkoord te gaan. Al vind ik t wel belangrijk dat de eigenaar het meteen aangeeft dat het wat gaat kosten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:21

sallandval schreef:
Tigra_ schreef:

als je op mij doelt; ik ben geen bijrijder hoor, ben gewoon eigenaar :o . Ik ben het helemaal eens met bijna alles wat je zegt, alleen heb ik het idee dat veel eigenaars die een bijrijder hebben of zoeken onderschatten wat de investering van een bijrijder daadwerkelijk is en dat 100 euro bijdrage aan andermans paard (naast de investering van tijd) iets is dat iedereen met een paardenhobby makkelijk kan betalen. Misschien dat ze nooit bijrijder zijn geweest? of nooit wat krapper bij kas hebben gezeten? Ik weet het niet.

Er zijn er meerdere in alle 100 en zoveel pagina's waarbij ik ze nooit als bijrijder/verzorger zou willen. Ik weet niet eens of ik persoonlijk geld zou vragen. Word een beetje lastig want mijn paard staat goedkoop. Gaat erom dat er bij vele weinig waardering afkan tegen over de eigenaar. Je hoeft ze heus niet op je blote knieën te bedanken. Maar wat meer waardering zou mensen niet mis staan. Geldt andersom natuurlijk ook zo maar als het niet bevalt om wat voor reden dan ook kan je beter stoppen en niet klagen dat je zoveel moet en moet betalen. Er zijn er hier al meerdere voorbij gekomen die vinden dat hun betaald zouden moeten worden. Wie denken ze dat ze zijn. Dan kan je nog zo'n geweldige ruiter zijn als dat voor mij als eigenaar geen meerwaarde heeft dan kan je Anky heten maar als ik een betalende bijrijder wil zal ze gewoon moeten betalen. Ik wil mijn paard niet hoger getraind hebben dan voegt niets toe dus waarom zou je dan al bijrijder denken dat het dan voor niets moet. Jij als bijrijder zit zonder en zoekt iets.

Ik heb al lang een eigen paard maar daarvoor ook verzorgpony's gehad gratis dat wel maar nooit luxe op 1 plaats was er een buitenbak in de maak(sta ik nu met eigen paard) maar verder had je een paard/pony tuig, stal en een wei. Daar moest je het mee doen. Het gaat vaak om de plek waar je zoekt. Ik hebt altijd verzorgt/gereden bij mensen aan huis dat is imo heel anders dan op een luxe stal.

Ik zou het wel wat vinden hoor een paard op stal met binnenbak waarbij ik voor een bijdrage 2 of 3 x in de week kan rijden. Lijkt me heerlijk relax zo 3 vaste dagen voor een bedrag.
Dat een bijrijder kosten maakt vast maar als je alles in de weegschaal gaat leggen dan kom je nog niet in de buurt van een eigenaar aan kosten maakt. Als je daarbij ook alles gaat rekenen en de tijd die je bij je paard bent of moet zijn omdat de DA komt of de hoefsmid dan word het helemaal een dure hobby. En dat is met iedere hobby.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:31

Sallandval, dikke portemonnee? Pfffff, was het maar waar. Sinds ik paarden heb is het eerder armoei troef :D. Mijn bijrijders (betalend jaja) hebben een dikkere portemonnee dan ik hoor. Blijkbaar is het daadwerkelijk hebben van een paard toch duurder dan een bijdrage leveren als bijrijder ;).

Ik selecteer dus wél op leeftijd, lengte en gewicht :o. Ik wil voor mijn bonte iemand die minimaal 18+ is, het is nu eenmaal een dominant en sterk paard. Goudeerlijk en heel zachtaardig maar wel de leider van de kudde en dus heel zelfverzekerd. Een volwassen iemand heeft doorgaans net iets meer ervaring en handigheid. Ik kan er wel iemand van 14 opzetten maar dan moet ik er dus zelf de hele tijd bij zijn. Dat is niet de bedoeling van een bijrijder ;).

Gewicht en lengte: lengte was alleen een issue bij de shetter. Gewicht speelt voor ieder paard een rol, ik zocht iemand die 2 à 3x in de week met mijn paarden aan de slag ging. Ik hanteer de 10 - 15% gewichtsregel.

Overigens zet ik alleen het leeftijdaspect in mijn advertentie (bij de shet stond de rest er wel in). En reageren staat vrij hè, had er iemand van 16 gereageerd die 1.70m was en 70 kg woog maar lekker wilde freestylen/mennen/wandelen etc met de shet was dat ook helemaal prima geweest hoor.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:12

Ik heb echt een enorme mazzel met mijn verzorgpony! Ik kom er 2x per week en rijd er 1x per week op. Ze staat op een all-in stal en ik hoef helemaal niets te doen. Er is een binnenbak aanwezig ( waar ik alleen met extreem slecht weer in rijd) en 2 buitenbakken en een drafbaan.

Ik hoef hiervoor helemaal niets te betalen :o Ik ben de eigenaresse dan ook enorm dankbaar en geef haar zo nu en dan een cadeautje.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:19

Ja dat is wel aardig ik ga straks kijken en rijden en als het goed gaat ga ik yssa rijden wel tegen een kleine vergoeding maar ja dat hoort erbij...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:02

chelle_dora schreef:
Om te suggereren dat iedereen met paarden een dikke portemonnee heeft.. Is ook best apart.
Ik vind alleen de link die je legt: paardrijden = niet werken dus is betalen voor paardrijden onzin, kul in mijn ogen.

Wat ik al zei, ik kan tijdens het verzorgen van mijn pony (en dan rijd ik dus niet eens mijn eigen pony altijd) ook mijn mail niet beantwoorden, weborders behandelen en vergaderen met de partij in Engeland waar we zaken mee doen. Daar kies ik toch zelf voor?

Even voor de duidelijkheid, mijn ouders betalen mijn pony niet, die betaal ik helemaal zelf en die binnenbak is meer toeval dan dat ik ernaar gezocht heb.
Als je in de situatie zit dat je moet kiezen tussen werken om je brood te kunne betalen of paardrijden (of dat nou gratis is of niet!) moet je niet gaan paardrijden maar gaan werken. Want heel eerlijk, dan zou ik een verzorgster moeten betalen voor het feit dat zij mijn pony aan het invlechten is, omdat ze niet kan werken die 2 uur? Kom op zeg. Hoe lang ben je nou daadwerkelijk bij 't paard bezig?
Als je zo gaat beargumenteren moet je zelfs voor de tijd die je op de WC zit betaald krijgen. Ga je dan ook bij je baas klagen als je je pauzes niet uitbetaald krijgt?

Vind het heel vervelend voor je dat jij vroeger in je studententijd het geld niet had om een leuk paard bij te rijden.. Maar dat wil niet zeggen dat de rest verwend, achterbaks, lui en geldinhalend is.

Ik vind het belangrijk dat iemand mij met respect behandeld, mijn pony met respect behandeld en daarin ook een klein steentje bijdraagt in de kosten.
Dus nee, ik doe het niet om het geld en over bijdrage valt bij mij echt wel te praten. Maar goed, het scheelt dat ze bij mij geen stront hoeven te scheppen en altijd droog kunnen rijden en niet in een modderwei hoeven te rijden. Zit ook een wereld van verschil in, en ik ben ook niet op zoek naar een student die vind dat ze niet hoeft te betalen omdat ze die 2 uur niet kan werken... Dan moet je een baantje zoeken als stalruiter :+

Ik zoek dus ook iemand (als ik iemand zoek, want heb nu een leuke meid gevonden voor m'n pony al een tijd) die mijn pony leuk vindt en die de verantwoordelijkheden ook kent. En ik vraag echt geen halve stalling maar ik vraag wel verantwoording. Ik zoek ook niet iemand die denkt dat ze de hele wereld af mag met die pony omdat zij mij een "gunst" doet en "een dienst bewijst" en "helpt" want als je van mening bent dat je het beste bent wat god op de wereld heeft gezet moet je in mijn ogen stalruiter worden.. Maar goed als ik je dat al niet duidelijk maakt dan doet mijn pony dat wel, want dat zijn meestal ook de mensen die de paarden als robots behandelen en als ze het dan 1x niet doen of het regent dan zijn ze d'r niet. Want tja, dan worden ze nat, en dan worden ze ziek (en kunnen ze nog langer niet werken :+ )

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En wat betreft gewicht, ik heb altijd max 75kg aangehouden voor bijrijdsters.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:06

Tigra_ schreef:
Er zijn er hier al meerdere voorbij gekomen die vinden dat hun betaald zouden moeten worden. Wie denken ze dat ze zijn. Dan kan je nog zo'n geweldige ruiter zijn als dat voor mij als eigenaar geen meerwaarde heeft dan kan je Anky heten maar als ik een betalende bijrijder wil zal ze gewoon moeten betalen. Ik wil mijn paard niet hoger getraind hebben dan voegt niets toe dus waarom zou je dan al bijrijder denken dat het dan voor niets moet. Jij als bijrijder zit zonder en zoekt iets.

Ik heb nog niemand gezien die vind dat ze betaald moeten worden voor het bijrijden? Bovendien zie ik op bokt markt veel meer bijrijdpaarden aangeboden dan gezocht, dus hoezo zoekt alleen de bijrijder iets? Schijnbaar zijn er ook heel veel eigenaars die een bijrijder zoeken?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:07

Sees schreef:
Sallandval, dikke portemonnee? Pfffff, was het maar waar. Sinds ik paarden heb is het eerder armoei troef :D. Mijn bijrijders (betalend jaja) hebben een dikkere portemonnee dan ik hoor. Blijkbaar is het daadwerkelijk hebben van een paard toch duurder dan een bijdrage leveren als bijrijder ;).

Een paard is een luxeproduct dus als je dat kiest boven andere luxeproducten dan kies je daar toch zelf voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:20

sallandval schreef:
Sees schreef:

Een paard is een luxeproduct dus als je dat kiest boven andere luxeproducten dan kies je daar toch zelf voor?

Tot het moment dat je een bijrijdster bent; dan is het toch nog steeds een luxeproduct, voor de bijrijdster toch net zo goed? :')