Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chelle_dora schreef:Sorry dat ik het zeg maar ik vind het argument "dagdelen dat je niet kunt werken" toch zo'n dooddoener en kul argument. Sorry hoor, je zoekt een bijrijdpaard, geen baantje als stalhulp en zo moet je het dus ook echt niet zien, als iets waardoor je niet kan werken. Als je gaat zwemmen, atletieken of bowlen kan je toch ook niet werken, maar daar moet je toch ook nog steeds voor betalen? Een dagje dierentuin is ook een dag die je niet kan werken maar je betaalt toch nog steeds entree?
Als je het zo vreselijk vind dat je daadwerkelijk tijd bij een paard moet doorbrengen om erop te kunnen zitten, kan je geloof ik beter mylittlepownies gaan sparen.. Die vreten geen brood en kosten geen tijd... Die staan gewoon mooi te staan, ook als je werkt.
Tigra_ schreef:chelle_dora schreef:Sorry dat ik het zeg maar ik vind het argument "dagdelen dat je niet kunt werken" toch zo'n dooddoener en kul argument. Sorry hoor, je zoekt een bijrijdpaard, geen baantje als stalhulp en zo moet je het dus ook echt niet zien, als iets waardoor je niet kan werken. Als je gaat zwemmen, atletieken of bowlen kan je toch ook niet werken, maar daar moet je toch ook nog steeds voor betalen? Een dagje dierentuin is ook een dag die je niet kan werken maar je betaalt toch nog steeds entree?
Als je het zo vreselijk vind dat je daadwerkelijk tijd bij een paard moet doorbrengen om erop te kunnen zitten, kan je geloof ik beter mylittlepownies gaan sparen.. Die vreten geen brood en kosten geen tijd... Die staan gewoon mooi te staan, ook als je werkt.
Nou inderdaad. Sommige wil je inderdaad absoluut niet als bijrijder als je zo gaat denken. Kom op zeg het is je hobby en niet een verplichten. Je wil een bijrijdpaard omdat je dat zelf graag wil om je hobby uit te oefenen. En dan gaan we allerlei rotsmoezen verzinnen waarom je niet zou moeten betalen.
lienieminie schreef:Nogmaals betalen is logisch je gaat toch ook niet gratis bij een manege rijden?
(Haha ja ik weet dat ik heb gezegt je kan het niet met elkaar vergelijken dus als je denkt waarom doe je het dan dat weet ikzelf eigenlijk ook. Niet...)
Citaat:Het is inderdaad maar net wat je zoekt en ook net hoeveel geld je hebt. 100 euro paardhuur plus leskosten, reiskosten (als je met de bus of auto gaat) plus het feit dat het toch 2 dagdelen zijn die je niet kunt werken omdat je dan bij het paard bent. Dat tikt bijelkaar best aan. Ik vind het logisch dat er niet zo veel mensen zijn die dat überhaupt kúnnen betalen. En dan hebben we het nog niet eens over of men het wíl betalen aan andermans paard.
Bij elkaar zou zo'n bijrijder dus meer kwijt zijn dan ik kwijt ben aan mijn eigen paarden, al heb ik dan inderdaad geen binnenbak.
chelle_dora schreef:Sorry dat ik het zeg maar ik vind het argument "dagdelen dat je niet kunt werken" toch zo'n dooddoener en kul argument. Sorry hoor, je zoekt een bijrijdpaard, geen baantje als stalhulp en zo moet je het dus ook echt niet zien, als iets waardoor je niet kan werken. Als je gaat zwemmen, atletieken of bowlen kan je toch ook niet werken, maar daar moet je toch ook nog steeds voor betalen? Een dagje dierentuin is ook een dag die je niet kan werken maar je betaalt toch nog steeds entree?
razahtlaB schreef:Bovendien kost elke hobby tijd waarin je niet kunt werken dus dat als reden om niks te betalen slaat natuurlijk nergens op. Bij een voetbalclub of andere sportvereniging betaal je ook contributie of lidmaatschapsgeld, terwijl je misschien wel een hele goede aanvulling op het team bent. Dan vind je toch ook niet dat je gratis mag sporten, omdat je zo goed bent.
Tigra_ schreef:Het gaat toch nergens over om te zeggen dat omdat je een bijrijdpaard hebt je 2 dagdelen misloopt om te werken. Daar kies je voor. Het is geen baan het is je hobby en de tijd die ik bij mijn paard ben kan ik ook niet werken. Als we dat allemaal in de weegschaal moeten leggen samen met de reiskosten. Dan kost het mij als eigenaar helemaal veel geld als we elke minuut en benzine in de weegschaal gooien. Elke hobby kost tijd en geld. Als die tijd je teveel moeite kost begin er dan niet aan.
Ik krijg namelijk van meer verzorgers/bijrijders hier in het topic een naar gevoel. Net of ze ik weet niet wat MOETEN op offeren. Nee dat moet helemaal niet. Dat wil je zelf. En of je nu wel of geen geld wil/kan betalen prima maar dan moet je ook niet reageren op advertenties waar wel geld gevraagd word.
Ik heb niet eens een bijrijder maar ik kan er best "pissig" om worden hoe sommige er tegenover staan.
sallandval schreef:Tigra_ schreef:Het gaat toch nergens over om te zeggen dat omdat je een bijrijdpaard hebt je 2 dagdelen misloopt om te werken. Daar kies je voor. Het is geen baan het is je hobby en de tijd die ik bij mijn paard ben kan ik ook niet werken. Als we dat allemaal in de weegschaal moeten leggen samen met de reiskosten. Dan kost het mij als eigenaar helemaal veel geld als we elke minuut en benzine in de weegschaal gooien. Elke hobby kost tijd en geld. Als die tijd je teveel moeite kost begin er dan niet aan.
Ik krijg namelijk van meer verzorgers/bijrijders hier in het topic een naar gevoel. Net of ze ik weet niet wat MOETEN op offeren. Nee dat moet helemaal niet. Dat wil je zelf. En of je nu wel of geen geld wil/kan betalen prima maar dan moet je ook niet reageren op advertenties waar wel geld gevraagd word.
Ik heb niet eens een bijrijder maar ik kan er best "pissig" om worden hoe sommige er tegenover staan.
als je op mij doelt; ik ben geen bijrijder hoor, ben gewoon eigenaar. Ik ben het helemaal eens met bijna alles wat je zegt, alleen heb ik het idee dat veel eigenaars die een bijrijder hebben of zoeken onderschatten wat de investering van een bijrijder daadwerkelijk is en dat 100 euro bijdrage aan andermans paard (naast de investering van tijd) iets is dat iedereen met een paardenhobby makkelijk kan betalen. Misschien dat ze nooit bijrijder zijn geweest? of nooit wat krapper bij kas hebben gezeten? Ik weet het niet.
chelle_dora schreef:Om te suggereren dat iedereen met paarden een dikke portemonnee heeft.. Is ook best apart.
Ik vind alleen de link die je legt: paardrijden = niet werken dus is betalen voor paardrijden onzin, kul in mijn ogen.
Wat ik al zei, ik kan tijdens het verzorgen van mijn pony (en dan rijd ik dus niet eens mijn eigen pony altijd) ook mijn mail niet beantwoorden, weborders behandelen en vergaderen met de partij in Engeland waar we zaken mee doen. Daar kies ik toch zelf voor?
Even voor de duidelijkheid, mijn ouders betalen mijn pony niet, die betaal ik helemaal zelf en die binnenbak is meer toeval dan dat ik ernaar gezocht heb.
Als je in de situatie zit dat je moet kiezen tussen werken om je brood te kunne betalen of paardrijden (of dat nou gratis is of niet!) moet je niet gaan paardrijden maar gaan werken. Want heel eerlijk, dan zou ik een verzorgster moeten betalen voor het feit dat zij mijn pony aan het invlechten is, omdat ze niet kan werken die 2 uur? Kom op zeg. Hoe lang ben je nou daadwerkelijk bij 't paard bezig?
Als je zo gaat beargumenteren moet je zelfs voor de tijd die je op de WC zit betaald krijgen. Ga je dan ook bij je baas klagen als je je pauzes niet uitbetaald krijgt?
Vind het heel vervelend voor je dat jij vroeger in je studententijd het geld niet had om een leuk paard bij te rijden.. Maar dat wil niet zeggen dat de rest verwend, achterbaks, lui en geldinhalend is.
Ik vind het belangrijk dat iemand mij met respect behandeld, mijn pony met respect behandeld en daarin ook een klein steentje bijdraagt in de kosten.
Dus nee, ik doe het niet om het geld en over bijdrage valt bij mij echt wel te praten. Maar goed, het scheelt dat ze bij mij geen stront hoeven te scheppen en altijd droog kunnen rijden en niet in een modderwei hoeven te rijden. Zit ook een wereld van verschil in, en ik ben ook niet op zoek naar een student die vind dat ze niet hoeft te betalen omdat ze die 2 uur niet kan werken... Dan moet je een baantje zoeken als stalruiter
Ik zoek dus ook iemand (als ik iemand zoek, want heb nu een leuke meid gevonden voor m'n pony al een tijd) die mijn pony leuk vindt en die de verantwoordelijkheden ook kent. En ik vraag echt geen halve stalling maar ik vraag wel verantwoording. Ik zoek ook niet iemand die denkt dat ze de hele wereld af mag met die pony omdat zij mij een "gunst" doet en "een dienst bewijst" en "helpt" want als je van mening bent dat je het beste bent wat god op de wereld heeft gezet moet je in mijn ogen stalruiter worden.. Maar goed als ik je dat al niet duidelijk maakt dan doet mijn pony dat wel, want dat zijn meestal ook de mensen die de paarden als robots behandelen en als ze het dan 1x niet doen of het regent dan zijn ze d'r niet. Want tja, dan worden ze nat, en dan worden ze ziek (en kunnen ze nog langer niet werken)
Tigra_ schreef:Er zijn er hier al meerdere voorbij gekomen die vinden dat hun betaald zouden moeten worden. Wie denken ze dat ze zijn. Dan kan je nog zo'n geweldige ruiter zijn als dat voor mij als eigenaar geen meerwaarde heeft dan kan je Anky heten maar als ik een betalende bijrijder wil zal ze gewoon moeten betalen. Ik wil mijn paard niet hoger getraind hebben dan voegt niets toe dus waarom zou je dan al bijrijder denken dat het dan voor niets moet. Jij als bijrijder zit zonder en zoekt iets.
Sees schreef:Sallandval, dikke portemonnee? Pfffff, was het maar waar. Sinds ik paarden heb is het eerder armoei troef. Mijn bijrijders (betalend jaja) hebben een dikkere portemonnee dan ik hoor. Blijkbaar is het daadwerkelijk hebben van een paard toch duurder dan een bijdrage leveren als bijrijder
.
sallandval schreef:Sees schreef:Sallandval, dikke portemonnee? Pfffff, was het maar waar. Sinds ik paarden heb is het eerder armoei troef. Mijn bijrijders (betalend jaja) hebben een dikkere portemonnee dan ik hoor. Blijkbaar is het daadwerkelijk hebben van een paard toch duurder dan een bijdrage leveren als bijrijder
.
Een paard is een luxeproduct dus als je dat kiest boven andere luxeproducten dan kies je daar toch zelf voor?