Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:59

Vind dat wel een brutale vraag hoor of je je paard dan niet kan verhuizen. Ik zou zelf nooit mijn paard verhuizen omdat het een verzorgster beter uit komt.

Ik vraag wel een bijdrage in de kosten, 60 euro voor 2 of 3 dagen per week. Daarvoor hoef je alleen te rijden/verzorgen. Geen klusjes zoals de stal etc, dat word allemaal gedaan. Dan vind ik mijn bijdrage zo gek nog niet. Mijn spullen worden tenslotte ook gebruikt en raken ook versleten. Ik heb zelf ook altijd betaald voor een bijrijdpaard en vond dat geen enkel probleem dus ik verwacht dit ook van een eventuele bijrijder. Uiteraard is de bijdrage niet het belangrijkste!

Chelle ik denk niet dat je te veeleisend ben hoor, je wilt gewoon iemand die bij jou en de pony past. En sja dat kan misschien een lange zoektocht opleveren maar uiteindelijk zal je toch wel iemand vinden.. Denk ik :P

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:12

Wij zitten op 1 lijn JastieHorse :) Zowel met de dingen die wel en niet mogen en ook met de bijdrage.

Maar goed. Voor die prijs moet ik dus hun voeten kussen omdat zij met gods gratie mijn pony hebben uitgekozen om op te rijden... Steek m in je.... ahum. Je snapt 'm wel :+

haha nouja Heb nu nog 3 mailcontacten die als het goed is alle 3 nog komen kijken.. En daarna geef ik het op hoor, dan geniet ik lekker zelf van m'n pony :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:34

Als mijn verzorgster ooit stopt met de pony, dan wordt ie gewoon grasmaaier hoor :') Ga niet nog eens zoeken... Heb dat echt helemaal gehad :)

Soms is het opgeven gewoon een stuk rustgevender :p

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:39

Tja, en toch zijn ze er..
Ben zelf bijrijder, momenteel 2 jaar bij mij huidige adres en daarvoor 3 jaar op een andere plek. Altijd tot volle tevredenheid van mezelf en van de vrienden van wie de paarden zijn. Zonder vergoeding trouwens, wel help ik met de voorkomende klussen en voel ik me zeer verantwoordelijk voor de dieren en de omgeving (stal/bak/weiland etc). Blijkbaar werkt dit :-) .
Maar merk wel dat het lastig is hoor want ik heb heel wat mensen zien komen en gaan tijdens die perioden, bij mijn vorige adres stonden meerdere rijpaarden die wel een ruiter konden gebruiken. Vaak onderschatten mensen het 'bijrijderschap' helemaal als ze van de manege afkomen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:43

Ook mensen die een eigen paard hebben gehad... Het is niet hun paard, dus het komt minder nauw lijkt het wel? Stalgenootje had zelfs mensen van NHB Deurne... (mag je wat verwachten toch?) We hebben nog nooit zo'n oelewappers gezien :') Pony waar een 10 jarige zo mee weg rijdt, ze durfde niet op te stappen omdat ie druk deed... Proefrijden was om een paard in te rijden....

Maarja, het draait vooral om motivatie en prioriteiten.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:41

Haha als ik dit allemaal zo lees heb ik nog helemaaaal geen zin om een bijrijder te zoeken straks als knollie weer uit de lappenmand is. Heb voor ik wist dat ie KS had wel een aantal meiden gehad om te komen kijken die ik eigenlijk allemaal wel leuk vond, zat weinig geks bij. Twee ervan spreek ik zelfs nog af en toe dus dat is wel geinig. Maar verder word je er toch gewoon moedeloos van als je dit zo leest!

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:42

en toen kreeg ik verzorgpaarden aangeboden en moest ik ze weigeren omdat mamalief zegt dat 15 km op de fiets te ver is :(

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:49

15 km is ook wel ver hoor. Ik heb een jaar of 2 4 keer in de week van amsterdam de Pijp naar Wennekers (aalsmeer) gefietst, wat ongeveer 13 km was. In de zomer is dat prima te doen, al kost het veel tijd, maar in de winter vond ik het soms echt hel. Vooral het laatste stuk op een dijk, daar moest ik in de winter soms gewoon lopen, zoveel tegenwind er stond. Heb wel eens heel hard lopen vloeken waarom ik in godsnaam niet gewoon op volleybal ben gebleven :P

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:50

haha
ik krijg de kans niet voor proberen...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:54

snap dat dat frustrerend is. Maar bedenk je wel dat de winter eraan komt en dan is het echt anders dan in de zomer. Helaas toch nog even wachten tot je wat ouder bent en je ouders niet meer gaan over jouw tijd. En het is ook weer rot om ergens aan te beginnen en dan weer te moeten stoppen omdat je het toch niet redt.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:55

ik rij al een half jaar niet meer door dat gezeur.
Dan is dit te ver, dan is dat te ver.
Dit is te duur, dat is te vaak in de week.
Hier moet je teveel, daar mag je te weinig
ze heeft ALTIJD iets te zeuren

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:56

daar zijn ouders goed in -:(-

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:58

ik weet het..
had ik een manege gevondne in de buurt, 9 km, 80 per kaart, binnenbak, buitenbak en a t/m e pony's geen paarden (maar ik ben zelf vrij klein)
alles netjes etc.
Nee, 9 km is te ver voor een manege -_-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:58

Je bent 16, en als je op de fiets moet, snap ik inderdaad dat je ouders bij 15 kilometer zeggen, in de winter, in het donker, op nou niet bepaald openbare wegen, dat je dat maar lekker niet moet doen.
Als ik later een dochter heb laat ik d'r op d'r 16e ook niet op de boerenweggetjes fietsen en zal ze inderdaad moeten wachten op een aanbod dichterbij. Evenals dat je niet 200 euro voor het bijrijdpaard neer hoeft te leggen, of alleen mag poetsen of teveel moet doen rondom de stal (meer positie stalhulp zegmaar). En met het oog op school en wellicht andere verplichtingen snap ik ook wel dat je niet 6 dagen in de week mag bijvoorbeeld :+

Je bent 16, je hebt je nou eenmaal te houden aan de regels van je ouders hoor. En geloof me, 15 kilometer op de fiets in de winter is geen pretje. Dan heb je geeneens zin meer om te gaan rijden..

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:00

ik heb iets moeten afslaan voor 2/3 dagen in de week, 30 euro per maand, 4 km, + elke keer de drollen uit de stal halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:01

Tja. Het blijft nog altijd de keuze van je ouders. Er zal echt wel een reden voor zijn. Tis handiger om er met ze over te praten dan erover te gaan miepen op een forum.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:01

zeker niet als je dan alleen een buitenbak hebt en net een bak water/sneeuw/hagel op je donder hebt gekregen. Daar kan dus echt geen regenjas tegenop. Tegen de tijd dat je dan weer thuis bent kun je met een kruik en vitaminepillen in bed gaan liggen :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:02

willen ze überhaupt wel dat je gaat rijden?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:02

Haha opgeven is inderdaad rustgevender, daar heb ik dan ook voor gekozen :D.

Goede bijrijders zijn er inderdaad, op mijn vorige stal was 1 meid waar ik bewondering voor had. Die kwam altijd trouw langs en was ook helemaal gek op haar bijrijd paard. Maar die moeten denk ik maar in het museum, veel ken ik er niet ;) .

Golden Angel, ik vind het ook erg ver fietsen. Als het flink stortregent of sneeuwt is die 15km niet grappig meer, zeker niet als je nog moet rijden daarna.
Maar ja zo ging ik als bijrijder met de fiets eerst 10km heen en dan nog lopen door 2km weide :'), in het donker door wind en weer. Maar daar stond wel een mooie bosrit tegenover, en daar betaalde ik overigens €80 per maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:03

danoesje schreef:
zeker niet als je dan alleen een buitenbak hebt en net een bak water/sneeuw/hagel op je donder hebt gekregen. Daar kan dus echt geen regenjas tegenop. Tegen de tijd dat je dan weer thuis bent kun je met een kruik en vitaminepillen in bed gaan liggen :P

Inderdaad. Weet niet of je gevoelig bent voor blaasontsteking maar die krijg je er ook nog eens bij :')

Golden_Angel

Haha, je moet eens weten hoe vaak ik met mijn mam heb proberen te praten

ik rij 7 jaar inmiddels..
manege's, verschillende verzorgpaarden.
Tijdje gestopt
en nu doen ze moeilijk

Anoniem

Tja dan kan je je er beter bij neerleggen dat het er nu even niet in zit. Met zeuren en stampvoeten bereik je namelijk ook niks.. :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:06

draai het anders eens om: wanneer mag het wel? onderhandelen met je mams! Of misschien moeten je schoolcijfers bijv omhoog...go for it! Maar laat ze maar weten wanneer je wel mag..

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:53

okii
Laatst bijgewerkt door Larizzie op 22-08-13 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:55

Uhhh zet het dan niet open en bloot op internet..