Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:37

saffire schreef:
chelle_dora schreef:
Ik respecteer je prima, of dat andersom is, is een tweede.
Je doet het toch ook voor jezelf? Je steekt toch zelf je tijd erin, omdat jij je hobby uit wil oefenen?
Veel verzorgers hebben er ook geen reet voor over. Die willen nog net geen voetje als ze op het paard moeten stappen en bij vertrek graag 10 euro voor het rijden van jouw paard, want nu istie veel beter. Wat ik ook al zei, indianenverhalen heb ik ook gehoord, ook over mezelf, dus ik ga echt niet af op wat enkel 1 verzorger zegt over d'r verzorgpaard, heb ook hele mooie dingen over mezelf gehoord die kant noch wal sloegen toen ik had gezegd dat we er niet uit konden komen en ze dus niet meer op mijn pony hoefde te komen rijden.

En je doet het nog altijd voor jezelf. Wil je het niet, stop je ermee, zeer simpel.

Verder kan ik me ook best vinden bij jouw mening Quellian :') Als m'n huidige bijrijdster niks was geworden, was ik er ook mee gestopt, dan lekker niet.. Het hoeft niet hoor, dan blijf je toch lekker thuis zitten en kijken naar paardjes op internet bedenk ik dan :')

ik deed het niet voor me zelf wat had ik moeten dioen hem lekker laten staan, kniehoog onder de mok striemen van de zweep kniehoog in de mest owh wat een goeie eigenaar ben je dan zeg

Daarom ben jij ook geen eigenaar. DUs nee, je had het niet hoeven doen. Doe je zelf.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:37

Saffire, oké. Dan snappen we elkaar en zijn we het eens ;).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:38

Quellian schreef:
saffire schreef:
en mijn mening blijft ongewijzigt , ik vind bijdrages gewoon onzin :) en wat jij vind respecteer ik , maar doe dan hetzelfde voor mij

Ik vind bijrijdsters onzin :j Mijn paarden worden niet gereden, want ik heb er geen zin in, maar ik heb nog minder zin in andermans arrogantie. Dus dan staan ze lekker te chillen.

_/-\o_ _O- _O- _O-

saffire, ik vind het vervelend wat er bij je vorige verzorgpaard is gebeurd maar dat wil niet zeggen dat de mensen in dit topic ook zo zijn als de eigenaar.
Als je zuur wil gaan doen ga dan even naar de groenteboer voor een citroen, wij zijn niet verantwoordelijk geweest voor die situatie. maar dat alle eigenaren nu boemannen zijn en hun verzorgsters op handen moeten dragen vind ik onzin. jij haalt nu je persoonlijke ervaringen door de war met wat er hier gezegd word. :)
en ga alsjeblieft niet zielig doen, had dan de dierenbescherming gebeld.
of naar het jeugdhonk hier op bokt, daar zijn alle ponnies sielug met boze eigenaren die er geen steek om geven. maak daar dan je eigen topic over hoe die situatie ipv hier te gaan posten.

saffire

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:41

ik zal nie meer zuur doen , en het jeugdhonk hoeft die tijd heb ik gehad:)
ik heb mijn mening en jullie die van jezelf en sorry als ik wat boos overkom ;0

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:53

Ik zou graag een verzorgster vinden die 3x per maand bij mijn instructrice lest a 90 euro per maand.
Diegene krijgt 2 vaste dagen per week en voor vakanties/ ziekte.
Goede faciliteiten op stal, goed passend harnachment, goed paard wat erg fijn en veilig te rijden is. Geschikt voor kleine kinderen en ver gevorderden.

Deze eis is al te groot...
Dan laat ik mijn paard liever 2 dagen per week in de paddock staan als dat iemand zonder les eraan zit te prutsen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:10

Doei, ik vind de gevraagde bijdrage persoonlijk (dit is dus slechts een mening :o ) ook niet per se goedkoop (niet dat het goedkoop moet zijn maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel). Je krijgt les, en dat is fijn maar niet iedereen is daar naar op zoek en dat hou je dus nog 'maar' 5x in de maand voor jezelf rijden over.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:45

Klopt, plus dat je het qua rijstijl niet met die instructrice eens hoeft te zijn...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:01

als het botst met de rijstijl van de instructie, dan botst het waaarschijnlijk ook met de rijstijl van de eigenaar en snap ik prima dat een eigenaar wil dat zijn paard in overeenstemming met zijn rijstijl en instructie gereden wordt. Dat is voor sommige paarden ook erg belangrijk...

Ik zou niet iemand op mijn paard willen die totaal anders over rijden en trainen denkt dan ikzelf en zou ook niet willen dat diegene met mijn paard gaat lessen waarbij ik geen goed gevoel heb.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:05

Klopt, dan heb je een extra geluksfactor in je keuze. Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat ik in de stijl van de eigenaar zou gaan rijden, maar daar ook nog 90 euro voor gaan betalen is een tweede :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:24

je hebt vaak instructie nodig om in die stijl te gaan rijden. Het is maar net wat je liever hebt...Les van de eigenaar of les van een instructrice die iets verder van het paard af staat en je direct vanaf de bron kan vertellen hoe het paard gereden moet worden...
Maar 3x per maand vind ik wel aardig veel, om de week is haalbaarder. Zeker bij zo'n bedrag per les(uur)...

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:31

Ik ga het nog eens zeggen, maar verzorgpaarden/ bijrijdpaarden / halvestallen, hoe je het ook wilt noemen...
Ik heb het NOOIT gratis gekend ;-) Tot op het moment dat ik op bokt steeds maar vaker topics tegen kwam over bijdrages betalen ervoor...
Toen dacht ik van :? gratis? volledig nieuw voor mij ( en ben 19 ;-) )
Voor mij is het ook sponseren van andermans hobby, sport, tijdsverdrijf of hoe het wilt noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:05

joyce B schreef:
als het botst met de rijstijl van de instructie, dan botst het waaarschijnlijk ook met de rijstijl van de eigenaar en snap ik prima dat een eigenaar wil dat zijn paard in overeenstemming met zijn rijstijl en instructie gereden wordt. Dat is voor sommige paarden ook erg belangrijk...

Ik zou niet iemand op mijn paard willen die totaal anders over rijden en trainen denkt dan ikzelf en zou ook niet willen dat diegene met mijn paard gaat lessen waarbij ik geen goed gevoel heb.

Kan ik me ook alleen maar bij aansluiten. Je hoeft niet exact hetzelfde te rijden, maar dezelfde insteek hebben vind ik wel heel belangrijk. En als je daar niet in kan schikken, dan hoef je er bij mij ook niet op, al betaal je 400 euro per maand, k vind het wel belangrijk dat je als eigenaar ook zonder problemen op ej eigen paard kan blijven rijden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:30

Of iemand wel of niet iets vraagt moet ie zelf weten. Ik begrijp beide kanten.

Ik zou ook zeker een bijdrage vragen. Iemand die oud genoeg, handig en verantwoordelijk is mag alles doen met mijn paard wat ie wilt. En ik verwacht dat diegene eerlijk is over ALLES wat ze doet en wat er met mn paard gebeurd. Dat vind ik het belangrijkst.
Ik heb niet de duurste van de duurste spullen voor slijtage hoeft het niet. Hobby's kosten nou eenmaal geld en het maakt niet uit wat de reden daarvoor is. Ik zou denk ik 50 euro vragen en voor mijn part komt die gene dagelijks, als ze het maar even laat weten zodat ik dr rekening mee kan houden.
Dat kan ik dan mooi apart houden voor het geval er wél iets stuk gaat.. :)

Ik ben ook op zoek trouwens, dus als iemand iemand kent in de omgeving Zoetermeer/Bleiswijk :')

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:12

Ik heb enorm geluk gehad! Ik verzorg een super haf 2x in de week en helemaal gratis! Ik plaatste een advertentie en hop, 2 weken later had ik een verzorgpony. Ik hoef niet te mesten en andere klusjes te doen. Ik ben alleen bezig met het paard en dit is dan zelfs nog in Zoetermeer, waar de stalling prijs best wel aan de hoge kant zit.

Ik ben zo blij dat ik op deze manier mijn hobby nog kan uitoefenen! Helaas hebben mijn ouders geen geld meer voor paardrijden en nu hoeven ze zich nooit schuldig te voelen ( hoeven ze ook niet als ik geen verzorgpony zal hebben, want ze kunnen hier eenmaal niets aan doen) Vaak heb ik mensen horen zeggen "zoek dan een andere hobby", maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Nou ik ben blij dat ik mijn hobby niet heb hoeven opgeven!

Om te laten zien dat ik haar enorm dankbaar ben kom ik vaak extra als ze krap zit, maak ik baksels en pasgeleden heb ik nog een tekening laten maken van haar pony en mooi ingelijst. Op die manier hoop ik te laten zien dat ik het niet vanzelfsprekend vind allemaal.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:19

Wat leuk Zerline!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:45

Kom ook ik weer even in het topic spieken. Maar merk ook dat ik tot nu toe altijd veel geluk heb gehad. Al mijn bijrijdpaarden zijn gratis geweest, en als ik vanwege het zoeken even wat langer niet kan rijden so be it.
Weet ook nog bij de eigenaar van mijn vorige bijrijdpaard. Veulen was vast komen te zitten in het hek en had een vrij nare wond op zijn been. Toen ben ik iedere dag even die kant op gegaan om samen met de eigenaar even die wond te verzorgen (hij vasthouden, ik de wond ontsmetten en schoonmaken). Had er de tijd voor en kan goed tegen bloed, en daarbij reed ik er voor niks dus vond het niet meer dan normaal om te helpen. Verwachte er dus ook helemaal niks voor, maar kreeg aan het eind van die periode toch een klein bedragje voor de hulp. Als de dierenarts iedere keer had moeten komen was hij veel meer geld kwijt geweest dus vond hij het niet meer dan normaal om mij te betalen ervoor. En nu altijd als ik even daar langskom (heb daar ondertussen geen bijrijdpaard meer helaas, pas over een jaar of anderhalf/2), dan help ik ook even met de dieren.
Het kan dus ook prima zo zijn dat je als bijrijder denkt een wederdienst te doen en de eigenaar dat juist als een 'extra' dienst ziet. Rare wereld haha.

Maargoed, ondertussen ben ik vrolijk aan het lessen waar ik gewoon voor betaal en heb ik toch niet echt tijd voor een bijrijdpaard.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:06

Snap je en snap de andere kant van de medaille.
Een beetje groeps paardrij les op een manege zit zo rond de 10 euro per keer? Dat is gewoon een stuk goedkoper.

Een bijrijder mag buiten rijden, mag vlietlanden in, mag het strand op, mag in een groepsles rijden, mag longeren en grondwerken. Maar moet prive les hebben gehad voordat ze dit verantwoord kan doen met mijn paard.
En mijn paard is nog wel bomproof, geheel op commando en nog nooit ophol geslagen!
En daarom wil ik dat er les wordt genomen, want wil hem graag zo houden...

Een bijrijder zou onwijs veel van hem kunnen leren, want juist omdat hij zo mak is en blijft met les. Heeft diegene alle mogelijkheden zich te ontwikkelen met grondwerk kan diegene alles heel erg in detail aan zichzelf doen en een paard leren snappen (Zodat diegene een steenvaste basis heeft in de toekomst tegenover een minder ervaren paard), met rijden kan alles gevoeld en ontwikkeld worden (Een zeer sterke basis wie niemand meer afneemt). Etc.

Via de vereniging kan iemand voor 13 euro per maand 4 dagen in de maand lessen.
Het is 15 minuten te paard door de polder stappen. Wanneer paard en ruiter een combi zijn geworden durf ik dit aan dat ze door de polder tussen de andere paarden in een groep rijden.
Voor de veiligheid van bijrijder en paard, ik vind dat gewoon een grote verantwoordelijkheid.
Uiteraard is tegen die tijd 3x per maand prive les overbodig.

Totdat ik die ene persoon heb gevonden vind ik het veiliger paardje indenpaddock te laten staan.

Sees schreef:
Doei, ik vind de gevraagde bijdrage persoonlijk (dit is dus slechts een mening :o ) ook niet per se goedkoop (niet dat het goedkoop moet zijn maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel). Je krijgt les, en dat is fijn maar niet iedereen is daar naar op zoek en dat hou je dus nog 'maar' 5x in de maand voor jezelf rijden over.

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 02:05

Sommige mensen maken het wel zo bont met het aanbieden van een lease-paard of verzorgpaard door exorbitante bedragen te vragen.
Ik heb zelf meerdere paarden maar ik heb er zelf voor gekozen, daarnaast wil ik geen bijrijders meer. Of ik nou geld vraag of niks, bij een oproepje blijven toch altijd volslagen incompetente mensen reageren.
Maar sommige mensen vragen echt veel te veel voor hun paard. Als je het niet kan betalen, niet aan beginnen! Of een goedkopere stalling zoeken.
Als er tijdelijk geen of weinig inkomen is, kan ik het me nog ergens voorstellen.. but still.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:33

Ach, ik heb ook totaal geen behoefte aan een bijrijder of verzorger, zit helemaal niet te wachten op nog iemand anders die rondloopt op stal of aan mijn paarden zit.

Daarom verbaasd die verongelijkte houding van eigenaren over bijrijders ook zo. Dan neem je toch géén bijrijder, niemand dwingt je daartoe toch?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:35

Sheran en Joyce, als het botst met de rijstijl van de instructrice houdt het denk ik inderdaad op. Maar wat als je vollédig achter de rijstijl staat maar het botst met de instructrice? Dat kan natuurlijk ook ;).

Doei, ik begrijp je uitleg ook wel hoor maar ik kan er niets aan doen, ik vind het nog steeds vrij duur :o... Maar dat komt omdat ik 'maar' € 55 vraag voor 10 - 12x per maand (lessen niet verplicht).

Stel, ik zou een paard gaan bijrijden, dan zou ik absoluut les willen als dat mag want je leert altijd maar toch zeker geen 3x verplicht in de maand of het zou in 3 verschillende diciplines moeten zijn. Misschien komt het ook omdat ik een bijrijder zou zoeken die ik ook zonder les goed genoeg vind voor mijn paarden :o. Mijn lieve bijrijders vragen wel eens of ze mogen lessen bij mijn instructeurs en dat kan ik alleen maar waarderen maar ik verplicht het niet. En als ik het wel verplicht, betaal ik de les ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:36

Ik verplicht m'n bijrijdster ook niet tot lessen zelf hoor :) Maar als ze besluit wél te gaan lessen, wil ik dan wel weer graag weten bij welke instructrice ze dat wil doen, omdat ik niet wil dat ze dan ineens heel anders gereden wordt omdat de juf dat zo zegt. Maar sta er zelf ook vaak naast.. Is dan wel geen les, maar is tot nu toe goed genoeg :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:44

sallandval schreef:
Ach, ik heb ook totaal geen behoefte aan een bijrijder of verzorger, zit helemaal niet te wachten op nog iemand anders die rondloopt op stal of aan mijn paarden zit.

Daarom verbaasd die verongelijkte houding van eigenaren over bijrijders ook zo. Dan neem je toch géén bijrijder, niemand dwingt je daartoe toch?

Of de verongelijkte bijrijder die ook niet verplicht is om een bijrijdpaard te nemen met een financiële verplichting

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:10

sallandval schreef:

Zei ik ook altijd.
Maar nu ben ik zwanger
:+

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:25

Ik heb nooit iets voor een verzorgpaard hoeven te betalen.. Ik rijd er nu ook nog een maar die mensen zijn juist blij dat ik hun paard beweging geef!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:09

Toen mijn bijrijdster met mijn paard naar de manege ging, ben ik ook eerst meegegaan om te kijken hoe de instructeur was. Gelukkig was het een hele goede :)