Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:44

Voor mij iig geen grote stallen meer... En het was denk ik goed dat ik er niet bij was... Paard laten schrikken is bij mij echt een te grote "NEE". En dat was natuurlijk net het kliekje dat al dacht dat ze alles waren.. Nu gebeurde er weinig, maar stel dat het beest echt goed schrikt, bijrijder valt eraf, paard gaat er vandoor met alle gevolgen vandien...

Het moet klikken met het paard (dat sowieso) en ook met de eigenaar, anders werkt het niet.... Ik wil mensen best een kans geven, minder ervaring, niet eens een probleem, zolang diegene maar alles zelfstandig kan... Maar ik ben geen slaaf van mijn verzorgster (zusje/mams ook niet), geen stomme acties willen doen (springen over bezemstelen, of ronde voertonnen willen gebruiken als hindernissen.. die dingen rollen :')) gewoon normaal met een paard en de spullen omgaan.... Maar dat is al zeldzaam ls je zoiets kunt vinden... (Mijn ervaring) dus laat staan als je een bijdrage vraagt...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:54

Oh joh, dan heb je wel echt veel pech gehad hoor! Blijkbaar worden de bijrijders van tegenwoordig in een aantal gevallen wat arrogant :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:34

Haha wat? Als ze weten dat ze goed rijden en meer worden gevraagd, dan denken ze meteen dat ze alles beter weten. "Ja dat deed ik met mijn eigen pony ook, kan geen kwaad"... "Als ik dat niet mag, dan ga ik toch naar een ander?" :') "Geen binnenbak meer, tjah.. dan stop ik"... En nog het lef hebben een andere stal voor te stellen waar ze 24/7 op stal staan :') En je kan je inschrijven voor even naar buiten... Want daar staan vriendinnetjes ook en is het gezellig... Ehm, wat heeft dat met het belang van mijn paard te maken? Niets...

Voor mij geen brutale betweterige bijrijders meer... Ik wil mijn paard zus en zo hebben staan, mijn prioriteiten... klaar..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:02

Heel goed. Jouw paard, jouw kosten. En dus jouw idee over hoe je hem wilt houden:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:05

Dat sowieso.. Ongeacht of een bijrijdster betaalt ben ik van mening; dier heeft 1 eigenaar. Dus als ik zeg dat ie de hele dag brocolli eet, dan eet ie de hele dag brocolli. :Y)

Maar Lianne je hebt wel gelijk hoor.. Als bijrijdsters een beetje doorkrijgen dat ze op zich niet onaardig kunnen rijden, komen ze ineens met een eisenlijst met alles wat ze bij een ander wel mogen.. Da's prima.. ga je toch lekker naar een ander.. Ben daar niet zo moeilijk meer in hoor zelf :+ T hoeft niet, t mag. En zint het je niet, om wat voor reden dan ook, dan ga je lekker naar de volgende. Tis inderdaad wat je zegt; t moet niet alleen met het paard klikken maar ook met de eigenaar. Kan je het niet eens worden met je bijrijdster, dan moet je niet jezelf wegcijferen maar dan moet je de bijrijdster vertellen hoe het zit, niks meer en niks minder.

Heb ik ook gedaan en scheelt me een hoop stress. Nu dus wel andere bijrijdster op het oog, dus weer afwachten en onzekerheid daarover maar dat is voor mij geen punt :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:15

Nou ik heb misschien eindelijk een verzorger!
Gisteren ene reactie gehad, super leuk! Even afwachten wanneer ze tijd heeft om kennis te maken :j
Enige nadeel is, is dat ze maar 1 dag in de week tijd heeft.. En ik eigenlijk iemand zoek voor 2 á 3 dagen in de week. .
Maargoed even afwachten of eht klikt, kijken hoe of wat. Desnoood vraag ik een stalgenoot een andere dag :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:26

Na een tijdje wordt je er makkelijker in :P

Weet nog dat ik bij de eerste "ik loop lekker over je heen" echt zoiets had van "Help" :') (Het was mijn dag, expres vrijgenomen 's middags... Had ze hem 's ochtends al gereden want het was zo'n mooi weer en ze had daar zin in....

Bij de 2e die dat ook probeerde... (En wat nog erger was, zei mijn mams nee, of mijn zusje nee, kreeg ik een appje "mag ik....?" :') ) daarvan werd het al snel irritatie op irritatie en was ik der eigenlijk al beu.... Gelukkig ging ze zelf :p (Het probleem was, ze reed gewoon netjes, half jaar op zoek geweest, en dan heb je iemand en dan investeer je daar toch weer in... en dan mjah.. Zonde weer :'))

Nu tevreden hoor :p Maar als er nog ooit iemand komt die zo doet, dan is het gewoon meteen exit... Geen zin meer in, dan maar weer "vakantie" voor hem ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:50

Wat fijn zeg Nickyyyy dat je een reactie hebt! Misschien is het niet de ideale oplossing maar goed misschien heeft ze in de loop der tijd wel wat meer tijd vrij!

Ja ik word er nu ook zeer makkelijk in hoor.. Ook 13jarige die geen ouders meenemen bij de kennismaking.. Sorry.. Geen ouders is geen kennismaking. Ik vind ze dan iets te jong om afspraken mee te maken, daar heb ik graag 1 van de ouders bij.. zien ze ook gelijk waar ze zitten ,wel zo handig als er wat gebeurd..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:54

Ouders zijn vaak sowieso lastig, had een 15jarige die 1x kwam opdagen en het daarna toch te ver vond... Mams heeft 1,5 uur zitten zeuren dat het koud was...

Of nog leuker, van een 12-jarige, ouders wilde wel mee, maar wilde ook dat hun kind elke dag na school leuk een paar uur naar de paarden kon, geen probleem hoor, aandacht mag, maar ik sta op een kleine pensionstal, dus een 12-jarige daar helemaal alleen (tenmiste kans is groot) + straks in de winter, geen kantine enzo... Maarja kwam er dus op neer dat ze meer een "oppas" met paard zochten...

Maarja, daarom had ik dus eerst ook zoiets van "16+ minimaal"; maarja nauwelijks/geen reacties... Toen dacht ik "met ouder die er wat vanaf weet, kan het ook nog wel...." Maarja, mams kwam, paard was aan het etteren, kind vond pony niets (we reden op gras... pony dacht "eten" :')) en mjah kind kwam niet onder het zadel uit dus had heel weinig te zeggen.. (Meisje was 8)... Bleek dat ze loog "zo lang niet gereden" --> de week er voor bij een andere bokker nog, en dat paard zou ze ook gaan verzorgen... Ze was gewoon nog aan het shoppen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:57

Haha die was gewoon overal ritjes aan het maken dus.. Profiteurs.. Ook zulke mooie.. :=

Tja ouders zijn idd ook niet altijd wat.. maar met die jongere kinderen vind ik het wel prettig om de ouders in ieder geval gezien te hebben. Als ze alleen komt zorg ik er wel voor dat ik toevallig op stal ben.. Moet er toch heen dus dat scheelt.

Bij mij hoeven ze ook echt niet iedere dag op stal te staan hoor.. Dan heb ik het idee dat ik gecontroleerd word door mn eigen bijrijdster :')

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:00

Jonge kids vind ik altijd wat link.. Tenminste in mijn geval, 2,5 jarige. Wil minimal 16 jaar, heel misschien 15..

Ouders zijn ook niet altijd wat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:02

Nee snap ik, tis nog een puppy en die kunnen je zo fijn platwalsen.. En slechte gewoontes kruipen er zo in.

Nee zeg mij wat.. xD ben ook wel een beetje klaar met ouders. ze moeten 1x mee om afspraken te maken. maar ze hoeven me echt niet te vertellen wat het eisenpakket is en wat ik wel of niet mag met mn eigen pony.. dan gaan ze maar ergens anders heen of ze blijven lekker thuis.. xd

maar goed jij weet mijn meest recente moeder ervaring met de bijrijdster waha.. :') raaaare mensen..

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:05

waarom wonen jullie nou niet hier in de buurt :( :(

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:56

Ik ben hier al een tijdje niet geweest. Ik had voor mijn haflinger merrie eindelijk een leuke betrouwbare bijrijdster gevonden. Meisje was jonger dan wat ik eigenlijk wilde (15) maar zeker de beste bijrijdster die ik ooit gehad heb. Helaas is mijn merrie met pensioen gegaan. Nu heb ik een nieuw rijpaard en zoek ik een bijrijdster voor haar. Ik dacht een leuke meid gevonden te hebben, volwassen (24), enthousiast maar helaas na 3 keer rijden stopt ze er mee..Vind het echt ontzettend jammer dat sommige mensen ergens aan beginnen en dan na zo'n korte tijd alweer stoppen. Begin er dan gewoon niet aan.

Nu ben ik dus weer op zoek..en eerlijk gezegd kijk ik niet meer naar de leeftijd. Ik vind een betrouwbaar iemand belangrijker dan eentje van 18+ die onbetrouwbaar is..

En idd ouders die je gaan vertellen hoe en wat..pff koop dan zelf een pony voor je dochter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:41

Precies... Dat is inderdaad ook jammer en een beetje flauw, als het niet klikt of iets weet je dat meestal al bij de eerste keer, je hebt iets met 't dier of je hebt het niet.

Pfff net weer door een 14jarige de les gelezen. Ik mag geen bijdrage vragen, want zij doet mij een gunst door die pony te rijden. Heb gevraagd wat haar niveau is dan, of ze Grand Prix rijdt..

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:53

De brutaliteit :oo :wow:

Ik snap heel goed dat mensen een bijdrage vragen en ik zou het zelf ook doen als ik een eigen paard had en een verzorger nodig had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:54

Ja.. dus ik ga denk ik toch maar m'n advertentie wat aanpassen..

K bedoel een gunst doen.. Niet dat ik zelf heel briljant kan rijden.. Maar eer dat zo'n meisje hetzelfde met die pony rijdt als ikzelf.. Zijn we wel wat maandjes verder.. Dus wie doet dan wie een gunst.. :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:12

Ik ben zelf ook tegen bijdrages :') maar das meer uit gewoonte dan uit principe... (Heb zelf nooit hoeven te betalen, dus waarom een ander laten betalen? + hier in de omgeving is het ook niet zo normaal... dus mjah...)

Het paard kost me evenveel... heb voor een vorige bijrijdster ooit een zadel en hoofdstel gekocht die ik zelf niet fijn vind :') dus mjah.. heb gezegd veel plezier ermee :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:25

Ja goed dat snap ik ook wel :p
Maar goed bijdrage is hier ook bespreekbaar hoor en als ik het na een paar maanden allemaal wel geloof dan zeg ik ook nu kan je gewoon gratis door blijven hobsen.
Alleen ik krijg de ene randdebiel na de andere.. Mensen die willen crossen en springen ermee.. ja sorry.. dan wil ik wel een klein potje maken voor het geval die pony door een hindernis klapt door haar toedoen en er een DA bij moet komen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:27

Nee ok.. snap ik... Been there, done that... Maar die zei het gelukkig van te voren en stopte heel boos toen het niet mocht :') en kwam daarna weer zielig doen maar toen was het al over vanuit onze kant...

En ik weet niet waar je precies woont, maar volgens mij is in ZH een bijdrage ook wel heel normaal... Tenminste voor de gein eens zitten kijken hier :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:32

Zit omgeving Rotterdam :p Dus hier in de buurt is vrijwel alles met bijdrage idd.
En tis niet zo dat ik er geld uit klop of verdien op die pony.. Maar een klein stukje zekerheid is wel gewenst.. Kleinere pony, komen jongere kinderen op af.. Doe mij dan maar een beetje zekerheid.. Eerlijk s eerlijk, ze doen altijd wel iets wat niet mag.. :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:38

Ik woon nu ook omgeving R'dam (nouja zit er 20 km vanaf ofzo?) dus mjah... dan is het heel normaal :p (maar eerlijk is eerlijk, hier kost dezelfde soort stal minimaal 100 euro duurder :'))

In het begin nog wel even gekeken om hem hier te stallen, maar wat je er voor terugkrijgt, en dan qua uitrijmogelijkheden en natuurlijk de "winter".... Toch besloten dat mijn paard geen randstad paard ging worden... (Is leuk als je iets voor jezelf kunt huren, maar alles zelf doen --> geen tijd voor... en daarin iemand anders vertrouwen... nee.. niet meer ;) te vaak in mijn pak de stallen staan te doen omdat de verzorgster die het zou doen weer de helft vergeten was, toch geen tijd had etc.)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:39

Zekerheid met geld heb je ook niet ik heb er hier 1 gehad die € 150,- pm betaalde 7 dagen in de week mocht komen en soms maar 1 a 2 dagen kwam.
Hier op mijn advertentie zo'n 40 reacties gehad de meeste konden niet lezen :+
De laatste wou zo graag en heeft na een week haar pb nog niet eens gelezen heb maar gezegd dat het niet meer hoeft voor mijn gevoel heb je dan niet echt interesse :=

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:45

Het maakt denk ik ook weinig uit... Als iemand graag wil, komt die sowieso wel.... Alleen (ook afhankelijk van waar je woont, als het normaal is tjah... dan maakt het niet uit) maar stel dat ik een bijdrage had gevraagd, had ik nog minder reacties gehad!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:08

Bij mij is het gewoon een gun factor, ze krijgen hun natje en hun droogje zitten er echt niet mee dat ze 24/7 in de wei staan bij elkaar.
Iemand die bij mij kan bewijzen dat hij of zij een goede verzorgster is die mag later heel wat meer, maar voor nu zeg ik een verzorgster en geen bijrijdster.helaas te veel slechte ervaringen gehad de laatste heeft heel wat geld gekost en ik zit nog steeds op de blaren
Bij mij kan je heel wat doen ik heb nl een paard die beleerd is voor de wagen, 's winters de slee er aan in de zomer de wagen er aan, wagen moet ik nog wel opknappen, maar in principe kan er zo mee gereden worden.
Onder het zadel beleerd, gek van springen hindernissen zijn aanwezig, als iemand van crossen houd is een baan zo aan te leggen land zat.
Te longeren met enkele longeerlijn, dubbele longeerlijn.
Te rijden met bit, zonder bit, met zadel, zonder zadel.
Stap, draf, galop, been aanleggen en gaan.
Tja het is en tinker, maar wel veelzijdig. :+