Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:42

Ieder geval ik anders dat klopt.
Maar het is wel zo dat je als verzorger ook wel iets of wat respect verdient, als je het goed doet, en werkelijk ook alles overneemt ....
En nee je hoeft niet alles op een dienblaadje te krijgen daar heb je gelijk in.
Iedere verzorger is ook anders , de een doet het goed en de anders gooit er met de pet naar, en die verpesten het voor de rest, en door die slechte ervaringen worden er in mijn ogen bijdrages gevraagt.
maar zoals ik zeg niet elke verzorger is hetzelfde.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:45

Alles overnemen vind ik ook een groot woord hoor. Gaat de verzorgster 3x per dag stappen in geval van blessure? Zorgt de verzorgster ervoor dat de zadelpasser er op tijd komt, zodat de verzorgster veilig kan rijden? Vervangt de verzorgster alles wanneer er iets kapot is of niet meer goed past? Zorgt de verzorgster voor passend voer als het dier aangepast voer nodig heeft? Last but not least, betaalt de verzorgster de stallingskosten iedere maand? :+

Ik snap best dat een goede verzorgster taken over kan nemen, maar alles overnemen, dat heb ik er nou écht nog geeneen zien doen.

Dus nee, eer dat je als verzorgster "alles" overneemt, ben je al wat verder dan het reguliere eigenaar/bijrijderverzorgster spelletje hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-13 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:45

saffire schreef:
Oke daar heb je een punt ..
als je niks anders doet dan rijden oke dan kan ik erin komen :)

maar als je bijna alles met een paard mesten voeren e.d
dan blijf ik het onzin vinden :)

ook dan. Paard is niet gratis!
die mest (stro en afvoer van poep) , hooi en biks , kost gewoon geld.
Zelfs als het paard niet wordt gereden.

Als je het niet leuk vind, kan ik me voorstellen dat je niet wil betalen.....mensen die gratis mogen rijden is mij ook prima, maar ik word zo moe van
"onzin om te betalen om te mogen rijden op andermans paard".

saffire

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:52

Ja oke het gebeurt meer dan je denkt hoor, dat een verzorger veel overneemt van de eigenaar.
Ben ik een voorbeeld van , deed er werkelijk alles mee , betaalde veel inclusief voer e.d , dus dan heb ik zoiets van betalen voor het rijden nee dan niet...

@superwoman , nee paard is wel degelijk niet gratis , ben ik me van bewust
maar ik word er ook moe van dat het steeds meer als een eis word gesteld dat je moet betalen voor het berijden van andermans paard...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:56

saffire schreef:
maar ik word er ook moe van dat het steeds meer als een eis word gesteld dat je moet betalen voor het berijden van andermans paard...

Waarom wordt je daar moe van?
Omdat je het niet kan betalen, of omdat jij vind dat je zo goed bent dat de eigenaar jouw hobby moet betalen?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:59

saffire schreef:
Ieder geval ik anders dat klopt.
Maar het is wel zo dat je als verzorger ook wel iets of wat respect verdient, als je het goed doet, en werkelijk ook alles overneemt ....
En nee je hoeft niet alles op een dienblaadje te krijgen daar heb je gelijk in.
Iedere verzorger is ook anders , de een doet het goed en de anders gooit er met de pet naar, en die verpesten het voor de rest, en door die slechte ervaringen worden er in mijn ogen bijdrages gevraagt.
maar zoals ik zeg niet elke verzorger is hetzelfde.. :+

en niet elke eigenaar is hetzelfde :)
eigenaars stellen wel hun paard ter beschikking, of dat nu nodig is of niet.
je krijgt heus wel respect en bedankjes, maar je moet niet vergeten dat ook jij mag betalen voor je hobby.
of dat nu in geld, les of door klusjes is mag de eigenaar bepalen.
en bijdrages worden niet alleen gevraagd door slechte ervaringen maar ook omdat een paard nu eenmaal geld kost. je betaalt namelijk niet aan de eigenaar maar voor het paard.
een paard op een all-in stalling kost nu eenmaal meer dan een shetje in een weiland met schuilstal.
in het eerste geval is 50 euro goedkoop (als je in het westen zit) en in het tweede geval erg duur.

als bijrijders nu eens vergeten dat ze anky zijn en een dienst bewijzen dat zullen eigenaren ook niet gelijk moeilijk doen.
niet elke paard hoeft er elke dag uit en niet elke eigenaar vind het vervelend om naar zijn paard te gaan (al denken veel bijrijders dat wel ;) )
het is geven en nemen, en als je er niet uit komt is wellicht een andere plek beter voor jou :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:01

saffire schreef:
Ja oke het gebeurt meer dan je denkt hoor, dat een verzorger veel overneemt van de eigenaar.
Ben ik een voorbeeld van , deed er werkelijk alles mee , betaalde veel inclusief voer e.d , dus dan heb ik zoiets van betalen voor het rijden nee dan niet...

Maar tussen 'veel' en alles zit een wereld van verschil, en het paard is er niet met enkel een schep bix per dag en dat is wat veel verzorgers vergeten.

Paard an sich, spullen, hoefsmid, veearts (enten en eventueel andere dingen die nodig zijn), voer, stallingskosten, ruwvoer, bodembedekking.

Tussen veel en alles zit een wereld van verschil, iets groter dan je je voorstelt vraag ik me af.
Mijn bijrijdster betaalt dus ook een bijdrage, en dat is geen 5 euro per maand, is voor veel ook een beste hap, en daar heeft ze hartstikke veel lol van en haar broertje inmiddels ook, want die komt nu ook 1x in de week op m'n pony rijden. Verder doe, en regel, en betaal ik alles zelf. Hoefsmid, zadelpasser, al dat soort dingen zijn mijn verantwoording, mijn kosten want het is mijn pony. Als er wat kapot is, of er is iets extra's nodig waardoor mijn bijrijdster door kan zetten met rijden, zorg IK ervoor dat dit aanwezig is.

Ook met alleen kosten van het voer neem je echt niet "alles" of "bijna alles" uit handen.
En als het rijden zo'n straf is, en dan voornamelijk het betalen voor die 2 dagen in de week rijden (want dat is ook zoiets.. Veel verzorgers/bijrijders zijn boos dat ze betalen en dan maar 2 dagen in de week mogen rijden, want ze betalen toch?) dan koop je toch lekker een eigen paard, mag ook hoor :+

Let wel; ik ben ontzettend blij met m'n bijrijdster, het is een waanzinnig leuke meid, en ik vind het hartstikke leuk dat ze mijn pony rijdt, ik rijd zelf nu namelijk helemaal niet meer.

Maar als ze besluit ermee te stoppen, ga ik ook niet smeken om te blijven omdat ik haar nodig zou hebben; het zal mijn pony echt om het even zijn of ze gereden wordt, of gelongeerd wordt; als ze er maar uit komt, en dat doe ik toch wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-13 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:01

ik heb niet gezegt dta ik zo goed ben :+
Vind het alleen zonde dat alle verzorgers als slecht worden bestempeld , maar dat had ik al gezegt :)

En mijn hobby sponseren , doe ik zelf al :) dus dat sarcasme kun je weglaten
Niet elke situatie is hetzelfde , maar ook niet elke verzorger :+

superwoman

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:03

jij vind het onzin dat je moet betalen, dus mijn vraag waarom dan. Je weet immers dat paarden geld kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:03

saffire schreef:
Vind het alleen zonde dat alle verzorgers als slecht worden bestempeld , maar dat had ik al gezegt :)

Net als dat het ontzettend vervelend is dat alle eigenaren die geld vragen, onzinnig, geldkloppers en uitbuiters zijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:04

saffire schreef:

dat gebeurt niet, net zo min dat alle eigenaren als slecht worden bestempelt.
er word alleen gezegd dat niet elke verzorgster gratis mag rijden en er staan een paar voorbeelden van bokkers met verzorgsters.
dat jij alleen het accent op de slechte verhalen legt is jouw keuze. :)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:06

chelle_dora schreef:
saffire schreef:

Maar tussen 'veel' en alles zit een wereld van verschil, en het paard is er niet met enkel een schep bix per dag en dat is wat veel verzorgers vergeten.

Paard an sich, spullen, hoefsmid, veearts (enten en eventueel andere dingen die nodig zijn), voer, stallingskosten, ruwvoer, bodembedekking.

Tussen veel en alles zit een wereld van verschil, iets groter dan je je voorstelt vraag ik me af.
Mijn bijrijdster betaalt dus ook een bijdrage, en dat is geen 5 euro per maand, is voor veel ook een beste hap, en daar heeft ze hartstikke veel lol van en haar broertje inmiddels ook, want die komt nu ook 1x in de week op m'n pony rijden. Verder doe, en regel, en betaal ik alles zelf. Hoefsmid, zadelpasser, al dat soort dingen zijn mijn verantwoording, mijn kosten want het is mijn pony. Als er wat kapot is, of er is iets extra's nodig waardoor mijn bijrijdster door kan zetten met rijden, zorg IK ervoor dat dit aanwezig is.

Ook met alleen kosten van het voer neem je echt niet "alles" of "bijna alles" uit handen.
En als het rijden zo'n straf is, en dan voornamelijk het betalen voor die 2 dagen in de week rijden (want dat is ook zoiets.. Veel verzorgers/bijrijders zijn boos dat ze betalen en dan maar 2 dagen in de week mogen rijden, want ze betalen toch?) dan koop je toch lekker een eigen paard :+

nee hoor met veel besoel ik alles , ik betaalde alles bij mn vorige verzorgpaard , want eigenaar deed er geen klap mee , die had er paard voor de heb , en meer niet... dus ja het was meer mijn paard dan het haren als je nagaat dat ik de kosten voor het inslapen zelfs heb betaald , want Quete eigenaar"" geen zin om die rekening te betalen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:09

Tja, ik heb wel vaker dat soort drama verhalen gehoord van verzorgsters/bijrijdsters. Zo is er over mijn pony ook het verhaal gegaan door iemand die er 3x op had gereden, dat zij mijn pony had doorgereden. Nou, dát vind ik best knap, aangezien ik geen licht aangereden pony meegeef aan een 13jarige. Dus wat dat aangaat, ben ik erg voorzichtig met dergelijke indianenverhalen zonder dat de eigenaar z'n verhaal komt doen.
En dan nog, ik heb mijn pony ook voor de heb. Ik koop er geen 3 zadels voor, ik zet er geen ijzers onder omdat ik dat niet nodig vind. Een paard inslapen zal ook echt wel in overleg gegaan, want hoe leuk het ook allemaal als jouw paard voelt en hoeveel jij ook denkt te hebben betaald aan het paard; je hebt lang niet alles betaald en het is, hoe vervelend ook, jouw paard niet geweest.
Al zet ik mijn pony 7 dagen in de week op vakantie en komt alleen mijn bijrijdster rijden, moet ik toch weten? Betekent niet dat mijn bijrijdster met dat geld ineens alle rechten opkoopt :+

Ik vind dat altijd een beetje naar, verzorgsters die roepen dat zij alles hebben betaald en zij alles hebben besloten rondom het paard en daar dan achteraf over gaan klagen. Doe je toch zelf, je gaat zelf toch overal in mee. Je hebt nog altijd de keuze om niet te betalen, maar dat wil dan dus niet zeggen dat je het nog steeds krijgt zoals jij het wilt :+

Fijn dat jij zo ontzettend veel voor je verzorgpony hebt gedaan klaarblijkelijk, maar volgens mij weiger je dan dus meer te betalen omdat je vind dat je genoeg betaald hebt. Maar je hobby uitoefenen doe je nog steeds omdat je het leuk vindt. Vind je het niet leuk, moet je het niet doen. Geld voor eigenaren ook, en daarom zie je ook wel eens dat paarden verkocht worden. Dat kunnen eigenaren zijn die hun hobby niet meer willen uitvoeren of in ieder geval dat geld niet meer waard vinden, en verkopen dan het paard.
Zo werkt het met verzorgsters/bijrijdsters net zo goed hoor, van mijn kant uit in ieder geval wel; wil je helemaal niks betalen, hartstikke fijn voor je, maar dan kan je ernaar kijken en aaien, maar je kan en mag niks beslissen over het dier, want bedenk wel, ieder risico wat je met dat dier neemt onder jouw hoede, betekent wel een (financieel) risico voor de eigenaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-13 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:12

saffire, dat zijn jouw persoonlijke ervaringen en wij zeggen niet dat die slecht zijn. dit topic is geen persoonlijke aanval op verzorgers
wij hebben andere ervaringen, persoonlijk heb ik ervaring zowel als verzorgster en als eigenaar.
mijn bijrijder zou niets hoeven te betalen want er valt weinig te rijden, daarnaast mag ik ook gratis rijden op mijn bijrijdpaarden. maar dat is of samen met de eigenaar op buitenrit als gezelschap of omdat ik de pony zelf aan het inrijden ben en dus een proffesional uitspaar. ik voel mij geen dienstbewijzer en ook geen dienstverlener. ik doe dit omdat ik dat overheb voor de eigenaren en zij hoeven er geen geld voor te hebben omdat ze mij aardig vinden ;)

binnen mijn "eisenlijstje" past dit prima want ik heb geen eisen, de eigenaars ook niet behalve dat ik gezellig mee moet op buitenrit of mag werken met een lieve ondeugende jonge merrie die ik al ken sinds dat ze een veulen is. mijn leven als verzorgster is zo zwaar en ik krijg helemaal geen erkenning :D
scheelt ook weer indianenverhalen zoals er in dit topic verteld worden. Mijn pony zou ook verwaarloosd worden door mij. de bijrijders van een stalgenoot wisten mij dat haarfijn uit te leggen, maar ze wilden best over hun hart strijken om haar ook te verzorgen :') pony heeft niets met onbekende mensen en is hoog sensitief. heb 3x een meisje achter uit het weiland moeten plukken omdat ze niet met pony om konden gaan en pony het predikaat "ROTKNOL" gaven. Terwijl ik ook 2 pennymeisjes heb die elke maand 2x komen borstelen en wortels voeren. daarna gaan we wandelen en heb nog nooit een kind uit de sloot hoeven trekken. :D
Laatst bijgewerkt door minikatje op 26-11-13 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:15

saffire schreef:
nee hoor met veel besoel ik alles , ik betaalde alles bij mn vorige verzorgpaard , want eigenaar deed er geen klap mee , die had er paard voor de heb , en meer niet... dus ja het was meer mijn paard dan het haren als je nagaat dat ik de kosten voor het inslapen zelfs heb betaald , want Quete eigenaar"" geen zin om die rekening te betalen :o

Goed dat je zo goed hebt gezorgd voor de pony.
Echter vind ik het wel typisch hoe je de eigenaar afschildert.
Ongeacht dat je naar eigen zeggen "alles" hebt betaald, je hebt er ook een hoop voor terug gehad, want anders deed je dat niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:17

chelle_dora schreef:
Ik vind dat altijd een beetje naar, verzorgsters die roepen dat zij alles hebben betaald en zij alles hebben besloten rondom het paard en daar dan achteraf over gaan klagen. Doe je toch zelf, je gaat zelf toch overal in mee. Je hebt nog altijd de keuze om niet te betalen, maar dat wil dan dus niet zeggen dat je het nog steeds krijgt zoals jij het wilt :+

idd, zo komt het ook op mij over...

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:20

Ik klaag nergens over, maar niet zeggen dat alle verzorgers hetzelfde zijn er er geen reet voor hebben,
en mijn mening blijft ongewijzigt , ik vind bijdrages gewoon onzin :) en wat jij vind respecteer ik , maar doe dan hetzelfde voor mij

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:21

superwoman schreef:
saffire schreef:

Goed dat je zo goed hebt gezorgd voor de pony.
Echter vind ik het wel typisch hoe je de eigenaar afschildert.
Ongeacht dat je naar eigen zeggen "alles" hebt betaald, je hebt er ook een hoop voor terug gehad, want anders deed je dat niet.

Ik kreeg er van de eiegnaar niks voor terug dan gemopper als iets geld kosten , ik heb het jaren volgehouden voor het paard , en niet voor de eigenaar

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:24

saffire schreef:
en mijn mening blijft ongewijzigt , ik vind bijdrages gewoon onzin :) en wat jij vind respecteer ik , maar doe dan hetzelfde voor mij

Ik vind bijrijdsters onzin :j Mijn paarden worden niet gereden, want ik heb er geen zin in, maar ik heb nog minder zin in andermans arrogantie. Dus dan staan ze lekker te chillen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:25

saffire schreef:
Ik kreeg er van de eiegnaar niks voor terug dan gemopper als iets geld kosten , ik heb het jaren volgehouden voor het paard , en niet voor de eigenaar

je zal de eerste zijn die een paard/pony gaat verzorgen voor de eigenaar.
iedereen doet het voor zichzelf!

Waarom heb je dan geen eigen paard gekocht, als je alles zelf betaalde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:27

Ik respecteer je prima, of dat andersom is, is een tweede.
Je doet het toch ook voor jezelf? Je steekt toch zelf je tijd erin, omdat jij je hobby uit wil oefenen?
Veel verzorgers hebben er ook geen reet voor over. Die willen nog net geen voetje als ze op het paard moeten stappen en bij vertrek graag 10 euro voor het rijden van jouw paard, want nu istie veel beter. Wat ik ook al zei, indianenverhalen heb ik ook gehoord, ook over mezelf, dus ik ga echt niet af op wat enkel 1 verzorger zegt over d'r verzorgpaard, heb ook hele mooie dingen over mezelf gehoord die kant noch wal sloegen toen ik had gezegd dat we er niet uit konden komen en ze dus niet meer op mijn pony hoefde te komen rijden.

En je doet het nog altijd voor jezelf. Wil je het niet, stop je ermee, zeer simpel.

Verder kan ik me ook best vinden bij jouw mening Quellian :') Als m'n huidige bijrijdster niks was geworden, was ik er ook mee gestopt, dan lekker niet.. Het hoeft niet hoor, dan blijf je toch lekker thuis zitten en kijken naar paardjes op internet bedenk ik dan :')

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:29

superwoman schreef:
saffire schreef:

je zal de eerste zijn die een paard/pony gaat verzorgen voor de eigenaar.
iedereen doet het voor zichzelf!

Waarom heb je dan geen eigen paard gekocht, als je alles zelf betaalde?[/quote

persoonlijke redene

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:34

Quellian schreef:
Ik vind bijrijdsters onzin :j Mijn paarden worden niet gereden, want ik heb er geen zin in, maar ik heb nog minder zin in andermans arrogantie. Dus dan staan ze lekker te chillen.

_O- Briljant!!

Saffire, dat jij aan de eigenaar in kwestie niet nog extra wilde betalen voor het rijden omdat je al zoveel betaalde snap ik volkomen. Maar mijn bijrijders hoeven niks extra's te betalen behalve de bijdrage, ook hoeven ze geen enkel klusje te doen. Ik zie dus niet in waarom een bijdrage misplaatst zou zijn?

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:35

chelle_dora schreef:
Ik respecteer je prima, of dat andersom is, is een tweede.
Je doet het toch ook voor jezelf? Je steekt toch zelf je tijd erin, omdat jij je hobby uit wil oefenen?
Veel verzorgers hebben er ook geen reet voor over. Die willen nog net geen voetje als ze op het paard moeten stappen en bij vertrek graag 10 euro voor het rijden van jouw paard, want nu istie veel beter. Wat ik ook al zei, indianenverhalen heb ik ook gehoord, ook over mezelf, dus ik ga echt niet af op wat enkel 1 verzorger zegt over d'r verzorgpaard, heb ook hele mooie dingen over mezelf gehoord die kant noch wal sloegen toen ik had gezegd dat we er niet uit konden komen en ze dus niet meer op mijn pony hoefde te komen rijden.

En je doet het nog altijd voor jezelf. Wil je het niet, stop je ermee, zeer simpel.

Verder kan ik me ook best vinden bij jouw mening Quellian :') Als m'n huidige bijrijdster niks was geworden, was ik er ook mee gestopt, dan lekker niet.. Het hoeft niet hoor, dan blijf je toch lekker thuis zitten en kijken naar paardjes op internet bedenk ik dan :')

ik deed het niet voor me zelf wat had ik moeten dioen hem lekker laten staan, kniehoog onder de mok striemen van de zweep kniehoog in de mest owh wat een goeie eigenaar ben je dan zeg

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:36

Sees schreef:
Quellian schreef:

_O- Briljant!!

Saffire, dat jij aan de eigenaar in kwestie niet nog extra wilde betalen voor het rijden omdat je al zoveel betaalde snap ik volkomen. Maar mijn bijrijders hoeven niks extra's te betalen behalve de bijdrage, ook hoeven ze geen enkel klusje te doen. Ik zie dus niet in waarom een bijdrage misplaatst zou zijn?

Dan snap ik het ook als je alleen voor rijden komt snap ik het volkomen :)