saffire schreef:Ja oke het gebeurt meer dan je denkt hoor, dat een verzorger veel overneemt van de eigenaar.
Ben ik een voorbeeld van , deed er werkelijk alles mee , betaalde veel inclusief voer e.d , dus dan heb ik zoiets van betalen voor het rijden nee dan niet...
@superwoman , nee paard is wel degelijk niet gratis , ben ik me van bewust
maar ik word er ook moe van dat het steeds meer als een eis word gesteld dat je moet betalen voor het berijden van andermans paard...
Maar tussen 'veel' en alles zit een wereld van verschil, en het paard is er niet met enkel een schep bix per dag en dat is wat veel verzorgers vergeten.
Paard an sich, spullen, hoefsmid, veearts (enten en eventueel andere dingen die nodig zijn), voer, stallingskosten, ruwvoer, bodembedekking.
Tussen veel en alles zit een wereld van verschil, iets groter dan je je voorstelt vraag ik me af.
Mijn bijrijdster betaalt dus ook een bijdrage, en dat is geen 5 euro per maand, is voor veel ook een beste hap, en daar heeft ze hartstikke veel lol van en haar broertje inmiddels ook, want die komt nu ook 1x in de week op m'n pony rijden. Verder doe, en regel, en betaal ik alles zelf. Hoefsmid, zadelpasser, al dat soort dingen zijn mijn verantwoording, mijn kosten want het is mijn pony. Als er wat kapot is, of er is iets extra's nodig waardoor mijn bijrijdster door kan zetten met rijden, zorg IK ervoor dat dit aanwezig is.
Ook met alleen kosten van het voer neem je echt niet "alles" of "bijna alles" uit handen.
En als het rijden zo'n straf is, en dan voornamelijk het betalen voor die 2 dagen in de week rijden (want dat is ook zoiets.. Veel verzorgers/bijrijders zijn boos dat ze betalen en dan maar 2 dagen in de week mogen rijden, want ze betalen toch?) dan koop je toch lekker een eigen paard