Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:28

Nee, dat hoeft niet, dat kan ik zelf wel Lachen

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:40

Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:43

Alicia2u schreef:
tsja, ik vind het zelf ook belachelijk. Ik weet ook niet waar het aan ligt, ze vertrekken namelijk steeds met verschillende redenen:

mn eerste verzorgster verhuisde naar duitsland. De tweede had na anderhalve maand opeens geen tijd meer en deze vind mijn manier van rijden (en de faciliteiten) niet geschikt voor wedstrijden (maar daar ben ik het dus niet mee eens). wat moet je dan?

Dus maar weer een advertentie gepost (http://link.marktplaats.nl/210889301) en nu maar hopen op goeie reacties...

Niet banketstaaf bedoelt, maar dat soort dingen kom je verzorger ook pas achter als je even bezig bent. Als jij in de ene stijl rijd en je verzorger in een hele andere stijl (niet perse beter of slechter), dat kan gewoon botsen. In het begin denk je als verzorger: Leuk paard, aardige eigenaresse, dat onze rijstijl anders is maakt niet uit. Maar na een paar weken blijkt het toch niet handig als je elkaar " tegenwerkt". Misschien is het slim om bij de volgende verzorgster een maand proef in te stellen? In deze maand kan je eventueel ook andere mensen nog laten komen kijken. Na de maand besluiten jullie of je er allebei mee door wil of niet.

Ik heb zelf waarschijnlijk een verzorgpaard gevonden. Gisteren ben ik wezen kennismaken en heb ik gekeken toen een andere (professionele) ruiter het paard reed. Later deze week ga ik nog een keer kijken en mag ik ook zelf rijden. Als ze mijn rijstijl goed genoeg vinden, en ik het met het paard kan vinden, dan ben ik voorzien. Eerlijk gezegd vind ik dat toch snel gaan! Ik zoek pas 3 weken, heb al wel heel veel reacties maar veel waren te ver weg, dus dit is de eerste waar ik ga kijken. Zou echt super zijn als het doorgaat Haha!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:53

ik ben zelf ook al een poos op zoek naar een bijrijdpaard, maar niet echt advertenties gezet ofzo, weet ook niet echt waar ik niet naar moet zoeken, bijdrage van 100 euro is redelijk gewoon hier lijkt wel, en dat krijg ik niet binnen per maand....
lijkt erop dat ik zal moeten wachten tot na m'n studie, want echt veel dingen dichtbij zit er ook niet, heb wel een rijbewijs maar niet standaard de auto tot m'n beschikking >< (pa en ma hebben wel ieder een auto maar als zij de auto nodig hebben ben ik gebonden aan m'n fiets)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:54

Kimmikky schreef:
ik ben zelf ook al een poos op zoek naar een bijrijdpaard, maar niet echt advertenties gezet ofzo, weet ook niet echt waar ik niet naar moet zoeken, bijdrage van 100 euro is redelijk gewoon hier lijkt wel, en dat krijg ik niet binnen per maand....
lijkt erop dat ik zal moeten wachten tot na m'n studie, want echt veel dingen dichtbij zit er ook niet, heb wel een rijbewijs maar niet standaard de auto tot m'n beschikking >< (pa en ma hebben wel ieder een auto maar als zij de auto nodig hebben ben ik gebonden aan m'n fiets)

waar woon je?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:07

badhoevedorp, omgeving amsterdam

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:12

oei, das net iets te ver fietsen naar assen...

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:18

ov zou ook een optie zijn..
maar inderdaad 5-6 uur reizen per keer voor een 3 uur bij paard zijn word een beetje veel reistijd Tong uitsteken

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:20

jah dat wordt heel lastig, dat zou ik ook een beetje te gek vinden haha

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:25

ook al op mensen hun advertenties gereageerd, met de vraag van, waar in <plaatsnaam> zodat ik het eerst kon opzoeken, kom je tot de conclusie dat ze een uur reizen van je vandaan zitten.... (of een 10 minuten met de auto, maar dan zit ik toch met het probleempje dat ik m'n ma niet zomaar dr auto afhandig kan maken...)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:26

Je kunt hier op bokt bij EA zelf een adv. plaatsen.. of op marktplaats..

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:32

ik heb dus geen flauw idee hoe ik mezelf zou moeten "promoten" Tong uitsteken ik bedoel, heb geen echte ervaring met eigen paarden (of telt die enkele keer dat ik op het paard van m'n tante zit en mag rijden terwijl zij toekijkt, of help met paard uitstappen met wedstrijden?)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:40

Dan zet je dat er eerlijk neer..
Dat je dus opzoek bent naar een paard waar jij nog wat van kunt leren..
Het helpt ook wel als je zelf bereid bent om les te gaan nemen met een verzorgpaard...

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:47

les nemen is ook 1 van de redenen waarom ik een bijdrage van 100 niet zou kunnen ophoesten, hoop toch wel les te kunnen te betalen ^^

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:48

Ja, er zijn volgens mij vast wel mensen die geen bijdrage hoeven als jij zegt dat je graag lessen wilt..

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:59

brigitta1987 schreef:
Niet banketstaaf bedoelt, maar dat soort dingen kom je verzorger ook pas achter als je even bezig bent. Als jij in de ene stijl rijd en je verzorger in een hele andere stijl (niet perse beter of slechter), dat kan gewoon botsen. In het begin denk je als verzorger: Leuk paard, aardige eigenaresse, dat onze rijstijl anders is maakt niet uit. Maar na een paar weken blijkt het toch niet handig als je elkaar " tegenwerkt". Misschien is het slim om bij de volgende verzorgster een maand proef in te stellen? In deze maand kan je eventueel ook andere mensen nog laten komen kijken. Na de maand besluiten jullie of je er allebei mee door wil of niet.

Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar ik denk dat het meer aan het paard ligt dan aan mijn rijstijl. Hij is namelijk een beetje een 'Dvia' en als je het niet goed doet, dan doet hij het gewoon niet. Ik moet zeggen dat hij heel correct gereden is, met de hulpen uit het boekje. Maar als je bijvoorbeeld wil aangaloperen en je hebt daarbij meer druk op de binnenteugel als op de buitensteugel, dan gaat hij gewoon in de staak. Ík heb daar geen problemen mee, want ik zie wel in dat je zo wél goed leert rijden. maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen erg frustrerend kan zijn.

Ik zie het ook niet zo zitten om meer dan 2 verschillende mensen per week op m'n paard te laten rijden. Dat vind hij namelijk helemaal niet leuk.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:43

je leert er wel van rijden inderdaad, als een paard het gewoon niet doet als je het verkeerd vraagt Tong uitsteken

(op die manier een paar jaar terug erachter gekomen dat ik stiller moest zijn met m'n benen, paard was in galop om de x passen een changementje aan het maken, ik had iets van huh? bokt ie nou? oh.. changementje...)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:02

Lol, ja dat ken ik. Ik heb mensen gehad met proefrijden die hem niet meer gestopt kregen (onrustige beenligging), maar ook mensen die hem niet eens in draf kregen (knijpende knieën) :p

quincyxpaddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:24

Ja had ik ook altijd ja ik wist het ook nog wel. Tong uitsteken
maarja nu heb ik erg zelf eentjes dus!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:55

Alicia2u schreef:
tsja, ik vind het zelf ook belachelijk. Ik weet ook niet waar het aan ligt, ze vertrekken namelijk steeds met verschillende redenen:

mn eerste verzorgster verhuisde naar duitsland. De tweede had na anderhalve maand opeens geen tijd meer en deze vind mijn manier van rijden (en de faciliteiten) niet geschikt voor wedstrijden (maar daar ben ik het dus niet mee eens). wat moet je dan?

Dus maar weer een advertentie gepost (http://link.marktplaats.nl/210889301) en nu maar hopen op goeie reacties...

wat een verschikkelijke instellen zou echt zeggen wees blij dta je ervanaf bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:12

Mijn nieuwe bijrijdster heeft vandaag dr 1e les gehad! Heb even gesproken met mijn (onze!) instructrice en ze vond het het helemaal goed gaan!
Ik hoop dus dat we op deze voet verder gaan, dan ben ik hartstikke tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:32

Ik heb vandaag voor het eerst gereden op een paard dat ik waarschijnlijk mag gaan bijrijden. Hoewel ze heel fris was (ik zat eerder in galop dan in draf...) ging het verder wel goed. De eigenaar vroeg meteen of ik morgen nog een keer kon komen rijden! Tuurlijk Haha!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:56

he __laura leuk dat je bijrijder het zo goed doet!

brigitta: leuk waarschijnlijk gaat dat hem wel worden dus? wanneer weet je meer?

amonatjuh60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:28

Tsja ik zoek geen bijrijder maar als er hier mensen zijn die in de buurt van Bakel(noord-brabant) iemand nodig hebben.
Ik vind het niet erg om te doen en heb ook veel ervaring we hebben een paardje ingereden en rij nu L1 met winstpunten.
Ik kijk regelmatig op marktplaats en dan zie je wel dat er bij ons in de buurt weinig is te vinden ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:23

lars schreef:
[***]: leuk waarschijnlijk gaat dat hem wel worden dus? wanneer weet je meer?

Ja, het is hem inderdaad geworden Haha!
Ik ben nu 3x wezen rijden en zometeen ga ik weer. De mensen zijn heel aardig en het is best een leuk paardje. Ik heb er nog niet helemaal een super gevoel bij (want 2 van de 3x rijden was rodeo omdat op de manege waar we gaan rijden mensen vlak naast de bak met een slijptol bezig waren....) maar dat is ook een kwestie van wennen denk ik. Als ik vandaag wel rustig kan rijden scheelt dat al een heel stuk, kan ik eindelijk echt voelen hoe ze is.

Voor de geintresseerden (ik krijg er anders vast vragen over):
Het is een merrie met een springafstamming, ongeveer 162 hoog en 5,5 jaar oud. Ze is ongeveer een jaar onder het zadel en wordt 2 a 3x in de week door een proffessionele springruiter gereden (2x gewoon rijden en soms wedstrijd), hij start ook met haar in het B-springen. Ik rijd 1 a 2 keer in de week met haar en de rest van de dagen wordt ze gelongeerd. Ze is nog een beetje "onopgevoed" (schuren tegen je aan, de hele tijd wegdraaien met poetsen, touw in de mond nemen) dus dat vergt ook wat werk maar het is een leuk paardje en ik vind het helemaal niet erg om er tijd in te steken Knipoog