Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Borg

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:34

Geld kan een slechte raadgever zijn. Wanneer je de kosten van je paard eigenlijk niet meer kan dragen vraag je natuurlijk al gauw een flink bedrag. Aan de andere kant ken ik ook verzorgers die officiele wedstrijden met hun verzorgdier mogen rijden en op deze manier een stuk vooruit komen.
Ik vraag zelf 50 euro voor drie dagen per week. Voor dat geld rijdt mijn verzorgster op een fijn paard met top harnachement en ik zorg voor muesli en schone zadeldekjes ed.
De vaste kosten zijn al tussen de 4500-5000 euro per jaar, dus van die 600 euro zal ik niet rijk worden.
Daarbij is het fijn om tijdens vakantie of ziekte een bijrider te hebben die je paard goed kent. *LOL*

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:15

Mijn verzorgster betaald ook, en dat vind ik niet meer dan normaal.
Ik kan mijn paard best zonder verzorgster betalen, maar een beetje extra is altijd lekker.
In eerste instantie hadden we afgesproken voor 50 euro voor 2 dagen, ze hoefde dan niet uit te mesten.
Echter doe ik nog weinig met de pony, en komt mijn verzorgster wanneer ze zin heeft, gemiddeld 4 dagen per week, in vakanties bijna elke dag.
Dat vind ik helemaal niet erg, maar dan vind ik wel dat ze ook de stal voor haar rekening kan nemen. Ze kan die pony gewoon zien als haar eigen paard, en ik vind het heel reeel dat ze daar voor moet betalen.
Verder heeft ze van alles tot haar beschikking, buitenbak, binnenbak, bos, heide!

Nou ja, mijn standpunt is wel duidelijk dacht ik zo Pling

love_Aaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:37

nou ja het kan wel goed zijn omdat je verzorgsters dan hun afspraken na komen.
maar ja je verzorg hun paard dus ja leifer niet dan wle toch?

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:03

Een kleine bijdrage is opzich niets op tegen in mijn ogen. (Dan heb ik het over 50-75 euro per maand ofzo voor hele week leasen).

Alleen tegenwoordig zijn het geen kleine bijdragen meer. In ieder geval niet hier in de omgeving. Heb ooit eens rondgeinformeerd bij 2 maneges. Het gaat hier dan wel om 'leasen', mesten hoefde je dan niet te doen.
Bij de één had je recht op 2 dagen (nouja 'dagen', max 2 vrije uren) per week + 1 uur les per week, 150 euro in de maand!!!!!! Dat is gemiddeld 11,50 per keer dat je rijdt, dat vind ik bizar! En je mocht alleen binnen- en buitenbak rijden, geen buitenritten.
Bij de ander was het 4 vrije uren (over 4 dagen) per week en 1 uur les per week voor 200 euro! Ook hier alleen binnen- en buitenbak rijden en geen buitenritten.
Bij een particulier is het natuurlijk anders, maar ik kan daar nooit advertenties van vinden Tong uitsteken Dus geen idee wat dat kost hier in de omgeving.

Sorry hoor maar dat is toch niet leuk meer?! Voor dat geld neem ik nog liever meerdere privelessen per week.
Gelukkig worden er ook verzorgpaarden gratis aangeboden, krijg momenteel nog les op één (lessen betaal ik zelf) en ga op termijn bijrijden wat gelukkig gratis is!! Horen dan wel klusjes bij zoals mesten, maar dat vind ik geen probleem!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:45

De vaste kosten van mijn paard dwz stalling, verzekering en hoefsmid zijn zo'n 5000 Euro per jaar.
Als ik iedere dag rijd is dat 13,70 Euro per rit.
en dan moet ik nog zelf mesten ook.........

Dus voor 50-75 euro per maand een hele week leasen, zonder mesten oid? Keep on dreaming......

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:58

Borg schreef:
De vaste kosten van mijn paard dwz stalling, verzekering en hoefsmid zijn zo'n 5000 Euro per jaar.
Als ik iedere dag rijd is dat 13,70 Euro per rit.
en dan moet ik nog zelf mesten ook.........

Dus voor 50-75 euro per maand een hele week leasen, zonder mesten oid? Keep on dreaming......

Jeetje, ben jij even duur uit Tong uitsteken . Dure stalling? Hoefsmid? Of verzekering?
En dan ook nog zelf moeten uitmesten. Poeh, voor zo'n bedrag laat ik het doen op een manege.

Ik ben blij dat ik ze aan huis heb staan. Kost me aan hooi en stro ca. € 50,00 per maand.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:05

Stalling is een kleine 300 euro. Zo'n bedrag is hier in het westen niet ongewoon. De manege is nog duurder. Wel een mooie stal, solarium, super voer en agterberg bodems.

Rest is idd verzekering en hoefsmid.

Als ik hier in de buurt een huis moet kopen met genoeg ruimte om hem aan huis te houden, dan zou ik pas duur uit zijn, haha. Geld, geld! Geld, geld!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:22

toen ik 3 jaar geleden begon met het bijrijden van een pony was dit oorspronkelijk voor 2 keer per week, ik betaalde hiervoor 25 euro per maand (ik mocht wel vaker komen als dat ging voor mij, min. 2 dagen was de afspraak). Na enkele maanden kreeg ik te horen dat ik echt niet meer moest betalen, ze hadden dit in het begin alleen gevraagd als soort van zekerheid dat ik toch die 2 keer per week zou komen en dat ik ook niet plots zonder boe of ba zou stoppen.
Toen na enkele maanden bleek dat ik door een andere studierichting niet meer de kans ging hebben om 2 keer per week te komen (ik zat op internaat dus kon alleen in het weekend) was dit echter geen probleem, ze zochten er alleen nog iemand extra bij.

Een jaar later kreeg ik voor reeds bewezen diensten hun 1 jaar oude veulen cadeau, en nog beter, zolang ik naar school ga betalen zij alle kosten van het paardje, het dier moest geopereerd worden aan haar oor maar heb zelf niets moeten betalen. Ik ben uit vrije wil wel 25 euro terug beginnen betalen om toch iets bij te dragen in de onkosten van mijn eigen paardje.

In tussentijd hebben ze al verschillende extra verzorgers gehad, de ene kwam alleen opdagen als het uitkwam, de andere durfde zelfs na maanden geduld nog neit met de pony rijden waarvoor het bedoeld was,... Ze mogen alle dagen komen, behalve op zondag omdat ik dan sowieso kom, en ze zien mij als hun vaste en trouwe verzorgster.

Als ik de kans krijg om iets terug te doen, doe ik dat ook met plezier, zo ben ik 2 keer een week op hun huis + andere dieren + pony's gaan letten terwijl ze zelf op vakantie waren en ik denk wel dat ik mag zeggen dat ik hun pony naar een iets hoger niveau heb gereden, maar als dat niet zo was geweest, ook geen probleem, ze willen alleen het beste voor hun pony's en of dat nu is door recreatief te rijden of door er het beste uit te willen halen...

Nee, ik ben "met mijn gat in de boter gevallen", en zou opnieuw willen betalen voor een verzorgpony

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 03:59

ik vraag 120 euro per maand, mijn pony staat op een manege en ze heeft alle spullen enz. de hoefsmid, tandarts en veearts betaal ik wel zelf zodat de verzorgster niet kan zeggen van: neen ik wil niet dat die komt ofzo...

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:59

Ik heb een meisje van 9 die op mijn pony rijd.
Ze is geen verzorgster of bijrijder want ik heb zelf
ook zat tijd die dag maar ze komt
1 keer in de week een keer lessen.

Ze krijgt dan 1 uur priveles op een hele fijne allround pony
en betaald 28 euro per maand.
Vind dat echt niet veel voor 4 privelessen van minstens
een uur op een privepony.

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:01

Borg schreef:
Stalling is een kleine 300 euro. Zo'n bedrag is hier in het westen niet ongewoon. De manege is nog duurder. Wel een mooie stal, solarium, super voer en agterberg bodems.

Als ik hier in de buurt een huis moet kopen met genoeg ruimte om hem aan huis te houden, dan zou ik pas duur uit zijn, haha. Geld, geld! Geld, geld!

Dat is dan wel een heel verschil met hier en dan zou jij dus idd meer kunnen vragen voor het leasen dan 50 - 75 euro per maand. Hier (zover ik weet) betaal je ongeveer 150 - 200 euro per maand aan stalling... Ik ken ook iemand die maar 100 euro betaald maar die moet echt alles zelf doen. (mesten/voeren).

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:51

Borg schreef:

Tjonge, ben ik blij dat ik niet in het westen woon Haha! , maar in het uiterste zuiden.
Mijn vriendin betaald € 175,00 op een pensionstal voor haar Fries. Hoeft niets te doen. Voeren en mesten wordt gedaan. Hebben een kleine binnenmanege, buitenbak, mooie weien, en een heel mooie omgeving om uit te rijden.

Hier op de manege betaal je € 235,00 voor een buitenbox en € 225 voor een binnenbox. Ponybox ligt tussen de € 185 en € 210,00. En dat is dan een manege met 2 binnenbakken, 1 buitenbak, weidegang in de zomer. Is dus toch een stuk goedkoper.
Weet natuurlijk wel niet wat ze voeren. Zal wel standaard sportbrok zijn.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:17

Heb 2 bijrijdsters voor mijn paard, (tja..hoeveel wil je er hebben Haha! ) waarvan 1 het voor niets doet en de andere moeten wij betalen.

De laatste is er dan wel ook voor om mijn 4 jarige wat beter te laten rijden, aangezien ik zelf te weinig ervaring heb om een puberieuze 4 jarige merrie al die verschillende dingen aan te leren, die ze nog moet leren. Maar ook het wat meer doorrijden ervan Knipoog

Geld vragen vind ik net wat te ver gepakt, in mijn situatie Lachen.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:16

Tja, de grond is hier schaars, dus duur.
Soms ben je goedkoper uit bij een boer of zo, maar onder de 200 Euro per maand zal moeilijk worden en dan moet je vaak idd zelf voeren. Dat gaat moeilijk als je werkt. Hier in de buurt liggen de stallingprijzen tussen de 275 en 350 Euro voor een paard.
Bij de duurdere zit dan wel mesten en bv ontwormen en enten bij in. Zelf mesten vind ik trouwens helemaal niet erg. Zo gedaan en zo heeft hij iedere dag een schone stal. Mijn deken blijft veel schoner zo.

Daarbij wonen hier ook nog eens veel meiden die graag willen paardrijden, dus soms is het wat de gek ervoor geeft.
Wees dan idd maar blij dat jullie elders wonen! Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:25

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tsummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:09

ik moet wel voor mijn verzprgpony betalen omdat de eigenaresse al 3 (nu nog maar 2) pony's heeft ( 1 veulen en nog 1 rijpaard) en het finiancieel niet zou redden met 3 paard. we hebben toen de stal kosten door 7 dagen gedaaan en dan keer het aantal dagen dat ik verzorg(het zijn er 3). Verder mag ik gewoon alles met haar doen. ik heb die3 dagen een "eigen"pony.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:10

ik heb samen met een vriendin 2 verzorgpaarden, we hebben ieders dus ons eigen paardje Haha! we hoeven er niet voor te betalen, en komen zoveel we willen (natuurlijk even laten weten Knipoog) de eigenares is hier best blij om, we doen dan natuurlijk wel alles, als we na de middag gaan poetsen, rijden, stallen mesten, longeren, eten geven, water geven, eten maken (haver) en dan ook water oppompen. we mogen gaan buitenrijden, of in de weide zelf geen piste aanwezig ^^ wij mogen echt ontzettend veel en we kopen voor de paardjes altijd appels of wortels of andere lekkere dingen Haha! nu zijn wij ongeveer 3 maanden hun verzorgsters en we hebben een echte band met hen.... naast de wei van onze verzorgpaarden is er nog een stal, met 8 paarden en pony's en nog 2 shetters maar deze staan achteraan op het weiland Haha! als we tijd over hebben gaan we ook die paardjes en pony's poetsen en vertroetelen, ook de 2 honden (+sommige die daar af en toe verblijven) genieten van de extra aandacht, en dan natuurlijk eitjes rapen in het kippenhok Haha!

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:57

Ik denk dat je er hoe dan ook over moet praten en tot overeenstemming moet komen....ik zou niet voor iets gaan betalen waarvoor ik denk dat ik daar niet voor zou hoeven te betalen. Echter als ik vrijwel niks zou hoeven te doen en er bijna geen beroep op me gedaan zou worden en ik zou bijna alleen maar aan het rijden zijn zou ik het best kunnen begrijpen. En als je af en toe rijdt en ook veel aan het "zorgen" bent in de vorm van fysieke arbeid...dan vindt ik betaling in "natura" Tong uitsteken (lees winwin) vrij logisch. Maar ik denk dat overeenstemming het belangrijkste is.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:39

Mijn paard kost me gemiddelt genomen al 350 euro per maand aan vaste lasten, hier in de randstad is alles duur. Heb een full-time job en kan het nu financieel en qua tijd makkelijk opbrengen per maand. Maar in de toekomst kinderwens binnen paar jaar (allebei over de 30), willen een huis kopen omdat het gewoon niet binnen 5 jaar lukt via de woonstichting een goedkoop huis te huren geschikt voor een stel + kind (andere opties òf duur privé huren òf zelf iets kopen), en ikzelf wil een klein autootje erbij, fulltime wordt dan waarschijnlijk parttime werken. Paard verkopen zou dan toch de meest rationele oplossing zijn, maar wil speciaal dit paard niet kwijt om bepaalde redenen, na deze wil ik geen eigen paard meer. Als een kind de leeftijd bereikt dat het naar school kan wordt het allemaal weer wat makkelijker qua werk/tijd etc, ben bang dan tijd/geld genoeg te hebben dat ik dit paard gewoon had kunnen houden als ik het toch verkoop. Ben er nog niet uit hoe ik dit allemaal ga doen, denk dat ik toch wel erg geholpen zou zijn met een bijrijder. Tuurlijk zou ik dankbaar zijn dat iemand qua tijd het voor een deel opvangt, zeker als het goed klikt en beide partijen er beter van worden. Financieel wordt het dan wat moeilijker, zou dan zeker een bijdrage van een bijrijder kunnen gebruiken, maar heb er toch een dubbel gevoel over omdat ik ook vind dat je geen paard moet hebben als je het niet ruim kan ophoesten, maar tja heb dit paard nu al. Tuurlijk helpt een bijrijder je met de zorg, maar heeft er ook baat bij en maakt wel gebruik van mijn paard en alle spullen en faciliteiten waar ik zelf ook dik voor betalen moet. En als iemand een paard huurt bij een manege zijn ze ook een hoop geld kwijt. En hier heb je best een overschot van ruiters welke een paard zoeken om bij te rijden. Paard is zeker leuk en genoeg faciliteiten aanwezig waar veel bijrijders blij mee zouden zijn (binnenbak, strand dichtbij). Paard goedkoper in kosten gaat niet, alles kost hier duur, zit nu al op een zeer redelijke goedkope stalling, optie is dan ergens op een weitje met verder niets. Weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken, tips?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:42

Ik heb zelf ook altijd bij gereden. Ik ben daar begonnen toen ik 14 was. Mijn ouders wilde niet meer betalen dan de leskosten van de manege. Maar al het andere moest ik zelf betalen. Dus ook rijbroeken / laarzen - cap enz...
Ik was heeeeel blij met mijn verzorgpony's. voor dat hele verhaal moet je maar even in mijn profiel spieken Lachen.
Zonder hen was ik nu niet waar ik nu ben, namelijk laatste jaars student paardenhouderij en managment. Dus daarvoor ben ik de mensen van mijn verzorgpony's heel dankbaar. Maar ja wij zijn nu zo'n beetje familie van elkaar geworden - dus ook nog heel close.
Nu ben ik zelf 20 heb twee paarden van me zelf. Eentje in de opfok. En lease een derde paard (per 1 mei) om in de wedstrijd sport uit te brengen. Daarvoor betaal ik de eigenaar niet. Maar het paard komt bij mij op stal en ik draag de stallingskosten. Dus zij maakt wel een soort van winst, want heeft zelf geen kosten.

Als er iemand langs komt die vraagt of ze mijn andere paard mag bijrijden. Zal dit zeker mogen. Maar ik zou daar wel een vergoeding voor vragen.
Waarom - omdat het al duur genoeg is als 20 jarige die alles zelf betaald en alle tijd die mijn bijrijder op mijn paard rijd kan ik zelf niet rijden. Ik zit er dus niet om te springen. Kan het makkelijk zelf betalen en heb er genoeg tijd voor (tja wil er mijn beroep van maken) maar ik wil iemand best de kans geven om wat meer te rijden, alleen tegen een kleine vergoeding. Op een manege moet je ook betalen voor het rijden. Aangezien ik zelf bijna gediplomeerd instructrice ben zou ik daar dan wel een gratis les bijdoen (ik ken mijn paard toch het best)

liss21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:25

Ik betaal niet veel voor mijn verzorg paard, maar ik heb wel alle vrijheid Haha!.
ik vind eigenlijk wel dat je gelijk hebt, als je een paard heb dan moet je eigenlijk daar zelf voor zorgen en niet afhankelijk zijn (qua kosten) een verzorgster.
maar jah ik vind het zo wel best ik heb een uniek verzorg paard en daar ben ik erg blij mee Bloos

MistKitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:36

ik moet ook 12,50 betalen .. dat vind ik nie erg Lachen heb der een super lieve schat voor en mag zowat alles Bloos

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:36

ik hoef niets te betalen en heb eigen spullen , alleen
moet dan wel stallen uitmesten, maar dat vind ik logisch.
Dat hoort erbij!!

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:52

Ik moet wel betalen voor m'n verzorgpaard. De eigenaar heeft ook veel kosten en niet alle eigenaren zitten zo ruim dat ze dat makkelijk kunnen betalen. Andere wel en dan mag het gratis. Zo is het nu eenmaal. Tuurlijk help je de eigenaar ermee, maar als je niks kan of wil betalen vallen er veel paarden af. Er is altijd iemand anders die wel wil betalen....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:29

Omdat je dan een stukje eigen paard hebt. Is voor de eigenaar ook handig. Ik betaalde voor een pony 75 euro de maand en dat was dan 4 keer per week lekker doen wat ik zelf wilde. Maar goed, mijn mamie betaalde dus het boeide me niet zo veel Tong uitsteken
Ik vind het eigenlijk niet meer als normaal dat er een bijdrage gevraagd wordt, maar het moet niet te gek worden ..