Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lorr_

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:15

Ik heb bij het ene paard wel moeten betalen wat ik terecht vond, en bij het andere paard niet, omdat ik hun ermee hielp.
Nu ben ik zelf op zoek naar eventueel een verzorg(st)er voor mijn pony, maar als je een kleine bijdrage vraagt haken 9 van de 10 al af, voor sommige mensen kan ik begrijpen dat het moeilijk is ofzo om een kleine bijdrage te leveren, maar van de eigenaarskant moet je het ook kunnen bekijken, je rijdt hun paard/pony en gebruikt hun spullen, op ee manege rijdt je toch ook niet gratis lijkt mij..
(niet bedoeld om mensen aa te vallen!!! Haha! )

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:52

maickell0ver schreef:
Duke schreef:
...(lang verhaal, ga ik niet nog eens quoten Knipoog )...

Ik weet niet of het een optie is maar misschien een ander zoeken??? Ik bedoel de eigenaresse van me vz paarden is ook zwanger en doet dus ook niets op stal. Vind ik helemaal niet erg ik vind het leuk om te doen. Zelfs het uitmesten als ik daarna een tevreden paard op stal zie die heerlijk in zn schone stal gaat liggen ben ik gelukkig. Er zijn mensen die wel de mindere klusjes willen doen ik hoop dat jij er ook zo 1 vind.

Tja, maar dan moet ik juist nu weer vaker naar stal omdat een 'nieuwe' nog niet de weg weet bij mij op stal en alles moet leren. Dat gaat echt nu niet. Ben blij als ik een paar keer week nog effe naar stal kan, maar ik ben vanwege mijn zwangerschap en mijn drukke baan, echt doodmoe aan het eind van de dag.

Het lijkt misschien of ik iedere bijrijdster over één kam scheer. Uiteraard is niet iedereen hetzelfde. Maar wat ik in de loop der jaren heb meegemaakt (heb al 10 jaar bijrijdster/verzorgsters) en wat ik bij anderen zie en hoor, dan is gemiddeld gezien 80% van de meiden toch wel zoals ik beschreef: wel lekker lol willen hebben met andermans paard, maar liever niet teveel er voor over hebben (qua tijd, geld en arbeid). Zoek maar eens iemand uit waarmee het klikt tussen jouw en bijrijdster en tussen bijrijdster en paard en die ook nog eens er wat voor over heeft.

Maar goed, het is en blijft een eindeloze discussie. De visie van paardeneigenaren is anders dan die van bijrijdsters en dat zal niet veranderen. Ik voer deze discussie vaker met vriendinnen en andere paardenmensen en degene met een eigen paard zijn het roerend met me eens en die een vz-paard hebben zijn dat meestal niet. Tja, patstelling.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:05

Tjah dan is het best jammer. ALs ik niet al 6 had en in de buurt woonde deed ik het zo... En dat meen ik. Ik loop nu anderhalf jaar bij deze mensen en ze helpen mij (wij hebben niet zoveel geld dat mijn zusje en ik op rijles kunnen) En ik help hun met dagelijkse klusjes, als ze op vakantie zijn ga ik daar in huis om alles te doen, mee op concour. Het is van beide kanten alleen zij betaald en soms voel ik me daar best schuldig over

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:40

ik hoef nix te betale zou het ook neit doen.
ik koop wel is spullen voor ze.
mest de stal uit als ze er in hebben gestaan.
maar veder niks. rij of longeer of laat ze lekker in het land staan
waar ik om de dag of elke dag kom kijken hoe het gaat

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:08

Ik heb 2 bijrijdsters voor mijn paardje en ze betalen allebei mee.
Ik sta op een stal midden in de Randstad (omgeving Den Haag) in een bosrijke omgeving, dus je kunt je zo ongeveer wel voorstellen hoeveel een maandje stalling daar kost. (Voor de mensen die dat niet weten, het is zo ongeveer het dubbele (als het niet meer is) van welke bedragen ik hier in dit topic heb gelezen.)

Daarbij wordt er elke dag uitgemest en gevoerd. De enige zorg die wij dan nog hebben is om 's avonds hooi te geven.
Ik vind het ook, zoals iemand anders al zei, samen de lusten, samen de lasten... Bij ons op stal is het ook niet ongewoon om een bedrag te betalen wanneer je een paardje bijrijdt.
Ze mogen er van mij alles mee doen wat ze willen, zolang het normale dingen zijn. Dat doen ze ook, en ik vertrouw ze voor 100%.

Zij zijn het er overigens ook helemaal mee eens om een deel te betalen per maand, ze maakten zelf de vergelijking dat het ze toch te duur werd om 2/3 keer per week op een manegepaardje te lessen.
Zij betalen mee, ik zorg voor de rest. Dierenartskosten en aanschafkosten/onderhoudsspullen/wormenkuur enzo.

Daarbij, ik zie hier reacties staan van mensen die het totaal niet begrijpen dat een verzorger mee moet betalen, maar dan kun je merken dat je niet hier uit de buurt komt. Als er hier een stalletje aan huis is met een stukje weiland is dat heeeel exclusief. Je ziet wel weilandjes en stukjes gras, maar veels te klein om een paard op te zetten. Wat je hier het meeste ziet, en wat ze ook steeds vaker bouwen, zijn flats, en tsja, daar kun je geen paard stallen. Randstad he? Veel mensen, weinig natuur...
Ik zal als voorbeeld mijn tante noemen: die heeft een paar stalletjes aan huis, een rijbak, een groot stuk weiland. Ze heeft er 1 iemand staan (zeg maar pensionklant) die haar 125 euro per maand betaalt aan stalling. Dit is inclusief voeding, gebruik van bak en weiland enz. Voor die 125 euro die mijn tante in de maand krijgt, staan haar 2 paarden (quarter en shetlander) helemaal gratis!
Ik kan hier voor die 125 euro nieteens 1 been van een shetlander stallen!
Als je niet kunt snappen dat mensen geld vragen voor het bijrijden, zet je paard dan eens een maandje hier. Je zal zeker van mening veranderen.

En ik heb zoiets, het is heerlijk als je een paardje kunt bijrijden en niet hoeft te betalen, maar ik ben er als het ware mee opgegroeid en vind het niet meer dan normaal. Vind ook eigenlijk dat deze discussie nergens over gaat, iedereen denkt er toch anders over en een antwoord zul je nooit krijgen. Laat iedereen lekker in z'n waarde, of ze nou wel of niet betalen.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:37

Voor Vanity heb ik nooit hoeven betalen, ik gebruik de spullen van de eigenaresse en ook van
stal, maar ik rijd haar niet.
En voor Bandit hoef ik ook niets te betalen. Pas als ik op hem ga lessen hoef ik alleen het
lesgeld te betalen. Op hem ga ik wel rijden, daarnaast verzorg ik hem ook.

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:37

Ik hoef ook niks te betalen.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:48

Ik hoef ook niks te betalen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:15

Niks. Knipoog
Althans, ik beschouw der als eigen paard en koop echt slobber/muesli/brok en halsters, dekjes, onderlegger, longeerspullen.. Als ze écht iets nodig heeft; Hoefsmid/Ontworming/Medicijnen, dat betaald de eigenaar dat gewoon.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:52

Ik moest voor Polly betalen en het leasen van Sanja kost ook geld. Polly was omdat de eigenaar nog een paard had en het kost best veel qua stalling, dus moest ik daar aan mee betalen. Sanja is van de manege en ik lease haar, dus moet ik ook deel stalgeld,hoefsmid,wormenkuur betalen.

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:54

Ik hoef niets te betalen voor mijn 3 verzorgpaardjes! Lachen heb dr nog 6 gehad waar ik ook niet bij hoefde te betalen! Lachen mag op de drie die ik nu verzorg 2 berijden en berijd ik nu en de ander over een tijdje als zn hoef genezen is! Lachen ik doe ook klusjes enz.!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:58

Hmm, laatst had ik geld gewonnen met ringsteken. Omdat ik het hele jaar door op zijn paarden mag rijden en hij mij, de pony en de kar naar ringsteken brengt vind ik het heel logisch dat ik hun dat geld betaal.

Lesgeld betaal ik zelf. En af en toe iets voor de paarden dat ik zelf gebruik. Ben ook wel eens met een bosje bloemen aan komen zetten.

Voor de rest hoef ik niet te betalen, mag rijden en mennen wanneer ik wil, hoef niet te mesten/voeren (enkele keer mest ik wel eens als het niet al gedaan is)

Truutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:11

Het is bij mij ook helemaal gratis stal uitmesten hoef ik niet altijd te doen.
En ik ga soms gewoon met de kar mee en dan in het bos krijg ik zelfs daarvan gewoon een stukje les =D
kus...

serea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:31

Ik koop soms spullen, maar ik betaal niet Bloos

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:25

Ik hoef niets voor mn verzorgpaard te betalen.
Ik ben nu pas gaan lessen, dat betaal ik wel. VInd ik ook logisch. De eigenaar rijdt er trouwens (nog) niet op. Ik ben degene die wilt lessen en heb er ook nooit anders over gedacht dan het gewoon zelf te betalen.
Ik betaal wel spullen, maar ook dat doe ik voor mezelf en blijven ook van mezelf. Zadel, hoofdstellen, bitten, beenbescherming, dekens, voer... Tikt wel aan, maar doe het met liefde. Het is niet zo dat het MOET van de baas, ik kies er geheel zelf voor Lachen

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:24

Ik hoef niets te betalen, mag altijd komen wanneer ik wil mag alles gebruiken wat ik wil en mag alles doen wat ik wil.
Ik hoef niet uit te mesten en voel me dan ook regelmatig wel schuldig, dan koop ik zelf een keer een dekje of iets dergelijks. Ik heb dan zoiets van, ik mag alles doen en dan ga ik niet zeuren om geld voor een dekje of iets anders omdat ik dat dan zo nodig vind of nodig is. Dan voel ik me ondankbaar.
Het kost mij dan wel geld maar dat heb ik er voor over, zij willen geen geld van mij ze willen alleen maar dat het paard gereden wordt (is dan ook heel hard nodig Haha! )
Een keer toen ik een van hun andere friezen met veulen (nu verkocht) helemaal klaar had gemaakt voor de keuring, poetsen en weet ik wat.. Kreeg ik er ook nog 50 euro voor terwijl ik dat gewoon met alle plezier doe en dat helemaal niet hoef.
Ik vind het dan ook meer dan normaal dat je betaald voor een paard waar je alles mee mag doen en geen verdere verplichtingen aan hebt, lessen is duurder. Ik heb het denk ik wel heel goed getroffen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:42

Als er bij mij een verzorgster komt wordt daar ook voor betaald.
Het zal niet veel worden maar ik vraag wel wat, IK vind dat persoonlijk niet meer als normaal.
Ik heb voor bijrijd paarden ook altijd moeten betalen.
En toen mijn vorige paarden nog op de manege stonden verwachte ik wel dat ze min. 1/3 van het stalgeld mee betaalde voor 3 dagen in de week.
De reden precies zoals yvvv al schreef.
Ik heb nu de grote luxe dat ik een weiland heb waar hij opstaat en dus niet meer vast zit aan de min. 300 euro stalling voor een maand(exc. voer/mesten/wormenkuren/smid/dierenarts en dergelijke)
Voor een lease paard moet ook worden betaald!
En toen ik nog een verzorgster had voor 3 dagen in de week was dat meer omdat ik wou dat iemand anders ook kon genieten van de vrijheid die een bijrijd paard met zich mee brengt ivm een manege paard dan dat ik het nodig had wegens tijds tekort

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:51

Ik hoef niet te betalen voor de Tinker die ik ga rijden.
Hij staat bij mijn eigen jaarling en de eigenaar heeft niet altijd zoveel tijd voor hem, dus mag ik hem ga rijden.

Ik zou het niet erg vinden om te moeten betalen om een paard te rijden, er zitten veel kosten aan en je mag plezier beleven aan dat paard, dus bijbetalen moet kunnen vind ik.

maudjuh_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:08

50 euro per maand voor 1x per week (zaterdag). maar in de vakanties mocht ik wel gewoon iedere dag komen en rijden en dan was het ook maar 50 euro

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:24

Ik vraag een bijdrage omdat mensen laten mesten niet werkte, nu mest ik zelf en betalen de mensen, hoop minder gezeur en gedoe...

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:51

Ik hoef helemaal niks te betalen! Al koop ik zo nu en dan wel eens een leuk zadeldekje! en dan vragen ze nog of ze het moeten terug betalen.. Nou mooi niet!! IK moet hun juist dankbaar zijn dat ik niks hoef te betalen en van alles mag doen met t peerd.!! Haha!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:05

Ik rijd 5 dagen per week, mag doen wat ik wil, en als ik meer wil komen mag dat ook. Het gaat om 2 paarden rijden, 2 verzorgen (friezen). Ik doe dit helemaal voor niets! Lachen

Cinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:29

Ik betaal ook voor mijn bijrijdpaard (verzorgpaard noem ik het niet, omdat ik hem ook berijd)! Bloos
Ik vind het normaal dat mensen een bijdrage vragen, vooral als je alles met het paard mag doen (bak rijden, wedstrijden, buitenritten etc.) *LOL*
Kijk, als je een eigen paard hebt ben je veel meer geld kwijt en nu heb je alle "onkosten" niet!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:09

Ik betaal ook voor mijn bijrijdpaard. Vind dat ook niet meer dan logisch...

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:43

Ik heb ook een verzorgpony en hoef en niets voor te betalen(alleen soms een vliegenspray oid). Wel moet ik ook mesten en andere klusjes doen, maar dat hoort gewoon bij de verzorging vind ik.