Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:11

dat is toch raar.
ik zou bijna een moord doen voor een verzorgshetje van weetikveel 25 ofzo, met een berg pluishaar en rare shetlanderstreken,
ik ben **, dus eroprijden zou niet gaan, maar ik vind uitmesten en wandelen+knuffelen geen probleem
doen mensen daar echt zo moeilijk over?? 8)7
Laatst bijgewerkt door LindyH op 11-02-19 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeftijd verwijderd op verzoek.

goldenarrow

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:49

Nouja, ik ga wel voor het rijden. Eventueel zou ik het ook leuk vinden om te leren mennen dus daar sta ik ook wel voor open. Maar alleen een beetje knuffelen en poetsen ben ik op ten duur ook op uitgekeken.
Houdt niet in dat ik mijn huidige bijrijdpaard niet meer alleen poets en knuffel, maar de eigenaar en ik willen ook graag dat ik erop ga rijden.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:10

Ik denk dat de meeste paardenliefhebbers inderdaad voor het rijden gaan.

Toen precies 11 jaar geleden naar een verzorgpony ging kijken had een pony die gereden kon worden echt geen voorrang bij mij. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een Shetlandveulentje die inmiddels al 10 jaar van mij is.

Nu geef ik nog steeds de voorkeur aan verzorging en onderhoud dan aan rijden.

De meisjes die nu een beetje aan het proefdraaien zijn bij ons maken zich helaas wel druk om het feit dat ze niet altijd kunnen rijden en kibbelen constant met elkaar over wie er het beste kan rijden :+

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:29

En hoe is het hier met alle verzorg(st)ers?

Hier gaat het redelijk, ik heb de afgelopen weken 3 nieuwe meiden geholpen om hier op gang te komen en ze kunnen het redelijk zelfstandig. Alleen het rijden gaat nog onder toezicht en er wordt nog wel eens wat vergeten.

Verder is er 1 meisje die absoluut niet geschikt is als stalhulp of zelfs verzorger, zodra ze ziet dat iemand een paard opzadelt laat ze alles vallen en rent ze naar je toe om te vragen of ze uit mag stappen :+

Daarnaast zijn de andere stalmeisjes ook niet gek op haar aangezien ze zich als een bitch gedraagt, zodra ik erbij sta is ze ook direct weer stil zo slim is ze dan weer wel. Heel vervelend zulke meiden }:0

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:54

Proest, dat is het probleem als je er meer hebt, gaan ze kibbellen.
Die ene wil dus liever rijden.

Hier uiterst tevreden over bijrijder, ze is lid geworden op de vereniging, kan daar dus nu op maandag in de groepsles meerijden en nog een dag in de week of zo de bak in of op buitenrit.
Tot nu toe gaan we nog samen op verzoek van haar, ze had heel lang niet gereden en ik vind het verstandig van haar dat ze eerst paard goed wil leren kennen.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:00

Ja heel vervelend, het meisje die alleen wil rijden is constant over de rest aan het klagen. Er komen opmerkingen uit die ik echt niet vind kunnen, maar zodra ik in de buurt bent houdt ze haar mond.

Nu hebben we nog 2 stalmeisjes die het wel goed doen en ze nemen sinds kort een vriendinnetje mee die het erg goed doet en ook wel wil komen helpen. Het begint hier wel al drukker te worden, in plaats van 9 paarden hebben we er volgende maand 16 (eigen en pension) dus ik hoop dat het goed gaat.

Mooi dat je nog tevreden bent over jouw bijrijder en dat ze naar de vereniging gaat. Zal ze ongetwijfeld leuk vinden en ook slim inderdaad dat ze het paard eerst wil leren kennen!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:15

Hoi, hoe is het met jullie verzorg(st)ers, bijrijders?

Of ben ik de enige met lastige paardenmeisjes :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:37

Ik heb mijn 'verzorgpaard' na 11 jaar gekregen sinds 2 weken :-D

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:45

Echt? Wat gaaf! :D Iemand bij ons op stal heeft haar verzorgpaard ook gekregen, echt een pennyverhaal lijkt het.

Maar echt heel leuk voor je :j

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:11

Ja, geweldig he. :-D
Paar maand geleden vond de eigenares zelfs verkopen (voor aardig bedrag) maar niks.
Papieren zijn al op de post, mutatiedocument komt 1 vd dagen toe.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 20:45

Kirrr Gefeliciteerd! Dat is heel mooi nieuws!
Heel veel plezier met je "nieuwe" aanwinst.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:21

Geniet er maar van! :D

Heeft iemand nog leuke of weerzinwekkende dingen meegemaakt met hun verzorgers? Ik heb tot nu toe over mijn verzorgers niks te klagen, over mijn 'leasers' is een ander verhaal.... :\

Er is ook altijd wat

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:22

De eigenaresse van mijn verzorgpaard heeft wel het een en ander meegemaakt met de vorige verzorgers. Heeft er een stuk of wat gehad die uiteindelijk of het niet meer leuk vonden, of ineens toch te weinig tijd bleken te hebben, of alleen kwamen als het mooi weer was, of toch geen klik hadden met de paarden etc. Uiteindelijk heeft niet één het lang volgehouden.
Mijn buurmeisje verzorgt de twee tinkers daar, en ik doe de fjord. De eigenaresse heeft ook wel meerdere keren aangegeven dat ze echt blij is dat wij het zo serieus nemen. We gaan meerdere keren per week heen, en sms'en altijd even van te voren of het uitkomt. We voeren, mesten uit, maken schoon, rijden, longeren etc. We vragen ook altijd netjes toestemming als we bijv. met de paarden willen wandelen of op buitenrit gaan. Inmiddels houden we het al 3 jaar vol, naast onze studie en we komen ook in weer in wind, ondanks dat er geen stallen en binnenbak zijn. Maar kan alleen maar zeggen dat ik zo dankbaar ben dat ik daar voor hun paarden mag zorgen. Ik heb in die 3 jaar tijd ontzettend veel geleerd en heb een bijzondere band opgebouwd met mijn verzorgpaard.
Wij hoeven trouwens geen bijdrage te betalen voor het verzorgen, ik wist ook niet dat dit tegenwoordig als normaal gezien wordt??

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:40

Dankjewel!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:00

Voor mijn ponietje vind ik ook niet meteen iemand meer. Vraag genoeg, daar niet van, maar mijn pony heeft copd en mag dus niet intensief meer gereden worden... en inderdaad. Als ze er niet mee naar de manege mogen gaan rijden of geen wedstrijd mee kunnen gaan doen, is de Interesse al snel over...

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:15

Jeetje, blijf het altijd maar raar vinden dat verzorgers zoveel eisen stellen :\
Ik heb eigenlijk nooit gezegd dat ik een pony niet wilde verzorgen.
Wel gehad dat er een van eigenaar wisselde en ik het niet eens kon worden met de nieuwe eigenaar en ik van full time kunnen rijden ineens nog maar eens in de 2 weken mocht komen. -O-
Dan vind ik het mijn tijd niet waard want de band met de pony was zo al snel verdwenen..

Hier gaat het weer lekker, ik ben van verzorgpony naar verzorgpony's gegaan! :P
Er stond hier nog een shet die alleen diende als grasmaaier, nu zijn we fanatiek bezig met vrijheidsdressuur! Het beest leeft helemaal op <3 We zijn nu 3 weken bezig en hij doet nu al jambette, ja knikken, hand aan raken, targetten, apporteren, blijf, volgen, voetjes geven, op plateau en de spaanse pas! er is nooit wat met hem gedaan dus hij is helemaal leeg, waardoor hij dus ontzettend snel dingen oppakt! Echt zo fijn om mee te werken. *\o/*

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:36

Luniek: Ik snap ook niet helemaal waarom er tegenwoordig een bijdrage gevraagd wordt. Ik zou eerder iemand gaan betalen als die mijn paarden zou verzorgen!
En zoals jullie daar de paarden doen, zo zou het vaker moeten gaan. Gewoon je afspraken nakomen en het serieus nemen, sommige meiden worden vaak afgeschrikt door het uitmesten of niet mogen rijden.

kynshiri: Dat bedoelde ik inderdaad, dat als ze niet meer kunnen rijden 'ze niets leuks meer kunnen doen' (letterlijk wat 1 van de stalmeiden hier heeft gezegd).

Sommige zijn wel heel brutaal vind ik, laatst zei een meisje: 'Ach, zo'n stal runnen stelt toch niks voor? Lekker elke dag rijden enzo.' Ik dacht prima, ik ga lekker 3 maanden op vakantie run jij hier de toko maar :+

Ik heb afgelopen tijd 2 meisjes weg moeten sturen, de één omdat ze alleen voor de leuke dingen wilde komen en alsnog alles verkeerd deed en de ander omdat ze door haar autisme niet geroutineerd kon werken.

Maar goed nu gaan we weer op zoek naar een wat ouder en ervaren iemand die alle paarden op stal af en toe wil verzorgen en beweging geven, naast een meisje die hier al 3 jaar is.

Sababber: Vroeger was het echt heel anders qua verzorgen dan nu, ik had ook geen eisen toen ik een verzorgpony zocht ik kwam uit bij een Shetlandermerrie die inmiddels al 10 jaar van mij is :D En ik heb zoveel plezier van haar dat ik niet snap hoe iemand inderdaad eisen kan gaan stellen en alleen wil komen als er gereden wil worden.

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:35

Zelf ben ik ook verzorger en ik vind toch dat je blij moet zijn met wat er is dus stel je vind een verzorgpony/paard pony moet je gewoon blij zijn dat je er een hebt en niet allemaal domme Eisen stellen
Maar mijn ' vriendin & ik zoeken alle twee een vp dus wouden we een keer voor elkaar zoeken krijg ik een lijstje van haar met haar eisen en een link naar haar advertentie te gek voor woorden
Ze wil betaald krijgen poetsen kan maar allen als ze zin heeft en wanner wilt ze gaan als de zon schijnt en het paard moet min. 140 springen! gestoord toch !

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:02

Ik begin er niet eens aan, verzorgers of bijrijders. Enige die op mijn paarden rijdt is een vriendin van me en die vertrouw ik met de paarden, die mag zo vaak rijden als ze wil.

Heb wel ooit een leaser gehad voor 1 van mijn paarden, maar die hield er na een tijdje toch mee op...

Het zijn mijn paarden, mijn geld en mijn tijd.. als ik al die nare berichten lees over verzorgers/leasers/bijrijders begin ik er dus amenooitniet meer aan :Y)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:26

Kan ik goed begrijpen Amorosa, er zitten heel veel haken en ogen aan.. Aan de ene kant kan het echt een uitkomst zijn maar aan de andere kant moet je echt opletten wie je in huis haalt. Ik ben heel blij met het stalmeisje die hier 3 jaar geleden is begonnen, ze kende nog niks maar ik had de tijd om haar alles te leren. Wanneer we nu een keer weg gaan of op vakantie zijn dan kan ik de boel met een gerust hart achterlaten.

Leasen is voor mij weer een ander verhaal geworden, ik was eerst wat huiverig over een paard verplaatsen tijdens het leasen maar dit is me heel goed bevallen (de pony wordt als het goed is wel uiteindelijk aan de leaser verkocht).

Leasen en het paard gewoon hier op stal laten is voor mij echt een ongelooflijke tegenvaller gebleken, bah :r Ik had vreselijk betweterige, doortrapte meiden op stal die het lef hadden om tijdens buitenritten mijn paard af te matten door eerst alleen maar lange stukken te galopperen om vervolgens 10 minuten stil te staan om 100 foto's te maken (die ik later op internet tegenkwam), ze maakten van alles stuk maar wisten uiteraard van niks, toen mijn paard een koliekaanval kreeg en ik hen dat vertelde zeiden ze: 'Ja, als we niet kunnen rijden dan komen we niet' en dan ook nog het lef hebben om 6 dagen nadat de koliek voorbij was een wedstrijdje te rijden tegen een andere ruiter en paard -:(-

En dan niet denken dat het helpt om hun ouders in te lichten (wat de afspraak was) want die reactie was: "Oh, was dat alles?"

Ze zijn vorige week uit zichzelf weg gegaan en ze vonden het jammer dat het zo gelopen was. Waarom ze weg gingen willen ze niet zeggen want dat wist ik vast zelf wel. :o?

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 00:29

O jemig ik zou helemaal gek worden! Wat ontzettend vervelend voor je Posh. Gelukkig zijn ze weg, opgeruimd staat netjes.

Ik heb niks tegen tienermeisjes of Penny-meisjes, maar die écht willen leren die vind je nog maar weinig en ik vind mijn paarden te kostbaar om het maar te proberen en de pech hebben dat je dus van die gekken treft.

Ik werd ook wel eens zat van het verzorgen bij mensen, vaak als ik alleen maar mocht poetsen. Na maaaaaanden poetsen, was ik het zat en minderde ik het contact.
Ook ik ben stiekem wel eens op een pony geklommen die zogenaamd te oud was om nog bereden te worden. (in de 20 en goede conditie) Het had natuurlijk ook fout af kunnen lopen maar dat deed het niet en ik ben nooit gemeen voor paarden geweest, kan ik van mijzelf zeggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 03:23

Tja, ik blijf ook een lastige verzorger vrees ik. :+ Ik zoek op het moment niet, krijg het het laatste halfjaar waanzinnig druk met mijn studie dus dan vind ik het niet fair om nu een verzorgpaard te zoeken.
Wat klusjes doen vind ik niet erg, maar mesten trek ik fysiek slecht. Bovendien wil ik ook liever niet op een stal verzorgen waar ik het niet eens ben met hoe de paarden gehouden worden (wat op zich wel logisch is lijkt me), ik ben eens ergens geweest met een hengst waar één postzegelpaddock was voor 16 paarden :\ ja sorry maar daar wil ik niet aan bijdragen. Paard stond hele dagen op stal, behalve als de eigenaar er was of als iemand anders hem een keer losgooide.
Kleine bijdrage kan ik missen maar dat wil ik eigenlijk uit principe niet doen :+ want wat dekt die 40 euro van mij nou helemaal? Ik zou liever voorstellen dat ik zelf een hoofdstel (goedgekeurd door de eigenaar natuurlijk) en dekje koop en mijn eigen poetsspullen gebruik. Want ja, rijden wil ik wel graag, als ik eerlijk ben... Al ben ik ook een aantal keer met het paard van een vriendin aan de gang geweest, met mesten en zonder rijden, maar dat was meer vrijblijvend (ik ging af en toe als ik zin had, dan bood ik het aan, soms vroeg ze mij als ze zelf niet kon). Maar die staat nu 15 km verderop in training dus dat wordt hem ook voorlopig niet meer.

Ik heb een vriendin met een paard waar ik fantastisch goed mee overweg kan, er hoeft daar niet gemest te worden en ze vindt me heel netjes rijden. Alleen woont ze twee uur rijden van hier -O-
Het is sommigen gewoon niet gegund :+

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 03:41

Amen. Zo herkenbaar. Heb zelf heel veel ervaringen met meisjes die het niet uitmaken dat ze niet op mijn pony kunnen rijden ivm leeftijd! En heel graag komen tutten, spelen, wandelen enzovoort. Maar toch blijven vragen of ze er misschien een keer op mogen zitten. Of rijden. En wanneer dat is uitgelegd willen ze toch maar geen verzorgpony meer. Moesten ze elke dag zwemmen.. Of 'moesten' ze winkelen weet ik veel wat.. Had ik het geluk dat het probleem niet aan tijd te kort was, zat dan gerust de hele dag bij m'n ponytje. Wel doe ik thuisstudie, waar ik maanden op achterliep. Zat eigenlijk te wachten op iemand waar ik kwa activiteiten mn ouwetje lekker mee kon delen, iemand die t ook heerlijk vind om met hem te wandelen, tutten, spelen.. En zodra ik diegene gevonden had die uit zichzelf met hem bezig wilde zijn, kon ik ook eens aan m'n school. Ben ik ook wel een lastige eigenaar hoor, ze mochten alles met mijn pony doen wat er te doen viel, al kwamen ze 3 keer op een dag poetsen en wandelen, heerlijk vond hij dat.. Pff haha, reageer dan ook niet op een advertentie waar duidelijk bijstaat dat er niet meer op gereden kan worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:16

Magrathea, als je fysiek niet uit kan mesten is dat natuurlijk vervelend voor je maar dan moet de eigenaar op die dag dus alsnog zelf komen. Dat is natuurlijk niet handig want één van de voordelen van het hebben van een bijrijder is dat je als eigenaar eens niet hoeft te komen ;).

Dat je niet op een stal wil verzorgen waar men de paarden niet volgens jouw maatstaven houdt, snap ik overigens volkomen.

Het is helemaal niet handig als bijrijders eigen tuig kopen, dat zou ik dus ook nooit willen. Als de bijrijder stopt, heb je geen spullen meer. Met, bijvoorbeeld € 40,-, per maand kan ik een hoop hoor ;). Dat dekt de hoefsmid of het voer, of een verzekering etc etc.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:33

Sees schreef:
Magrathea, als je fysiek niet uit kan mesten is dat natuurlijk vervelend voor je maar dan moet de eigenaar op die dag dus alsnog zelf komen. Dat is natuurlijk niet handig want één van de voordelen van het hebben van een bijrijder is dat je als eigenaar eens niet hoeft te komen ;).

Dat je niet op een stal wil verzorgen waar men de paarden niet volgens jouw maatstaven houdt, snap ik overigens volkomen.

Het is helemaal niet handig als bijrijders eigen tuig kopen, dat zou ik dus ook nooit willen. Als de bijrijder stopt, heb je geen spullen meer. Met, bijvoorbeeld € 40,-, per maand kan ik een hoop hoor ;). Dat dekt de hoefsmid of het voer, of een verzekering etc etc.

Ja, maar nu redeneer je de verkeerde kant uit. :) Ik ga dus niet op een advertentie reageren waarin wordt aangegeven dat er gemest moet worden met de tekst 'ja sorry maar mesten ga ik dus niet doen' :) die laat ik gelijk al links liggen. Overigens wil ik best af en toe landje mesten, dat kan prima, maar meerdere keren per week is gewoon vervelend. Bovendien komt dat ook wel overeen met mijn eis dat de paarden er voor mij goed bij moeten staan, namelijk zo veel mogelijk buiten. Dan hoef je geen stallen vuil te maken en hoeft er dus ook niet (of nou ja, weinig) gemest te worden :)*

Ik snap alleen je laatste opmerking niet. Waarom heb jij als eigenaar geen spullen meer als je bijrijder stopt? Jij hebt toch ook gewoon je eigen tuig? :P

Bottom line is in mijn geval eigenlijk (om even terug te wijzen naar de topictitel) dat ik vind dat je als potentiele verzorger je gewoon hebt te houden aan de eisen die in de advertentie staan. Zoals met mesten in mijn geval: als ik fysiek niet stuk wil gaan doe ik dat gewoon niet, dus dan reageer ik niet op zo'n advertentie. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand zo brutaal is.