Prisca schreef:Denk het wel toen vorige jaar op een aantal stallen de paarden de box net uit konden komen omdat het te slecht was. Was trieste beestje van een vriendin heeft ruim een week in stal gestaan omdat erbij te gevaarlijk was (ijs/sneeuw) dat dus NOOIT.
Bij mij is het luxe voor het paard en maar een klein beetje ruiter. Geen solarium, luxe kantine enz maar wel binnenbak, veel paddocks, longeercrikel en veel weiland dat is ook luxe in deze omgeving.
Dat hoeft niks met een binnenbak te maken te hebben

Op een stal met een binnenbak moet je toch ook naar buiten lopen wil je naar een paddock of iets? Daar ligt toch ook sneeuw/ijs?
Dat heeft te maken met hoe het terrein onderhouden wordt met ijs en sneeuw, niet met luxe

Dus daar ben ik het niet mee eens

@ eenitraM: Je hoeft toch niet persé een bijrijder nodig te hebben?
Ik heb het ook niet nodig, ik kom 7 dagen per week bij m'n paard.. Kan het ook prima betalen.. Maar, ik heb hiervoor ook altijd bijrijdpaarden gehad. Ik heb daar HEEL veel plezier mee gehad, en ook veel geleerd met de tijd. En dat gun ik iemand anders nu ook

Dus als iemand een bijrijder heeft, wil niet altijd zeggen dat diegene het echt nodig heeft ivm tijd of geld

@ Gini: Jij bent ook lekker makkelijk dan.. Sorry hoor, maar als je een eigen paard hebt, betaal je toch ook, en moet je toch ook alsnog je tuig onderhouden, mesten etc?
Dus dat vind ik ook een beetje een rare vergelijking.. Ik heb ook bijrijdpaarden gehad waarvoor ik betaalde (geen achterlijke bedragen), maar ook deed ik mesten, en het tuig onderhouden (natuurlijk niet elke dag, dat is onnodig). Je mag namelijk wel iemand anders z'n spullen gebruiken, en ik zou het ook fijn vinden als iemand anders zuinig is op mijn spullen, wat is nou de moeite om het 1 keer in de zoveel tijd een keer schoon te maken of in te vetten. Het hoort er toch bij?
Alleen verzorgen vind ik een ander verhaal, dan is een bijdrage overbodig..
Maargoed, sommige mensen snappen dit pas als ze zelf een eigen paard hebben.
Gelukkig snapte ik het daarvoor al

En dat er iets kapot gaat kan altijd gebeuren, zeker met paarden. Dat kan ook gebeuren als je heel voorzichtig met spullen bent..
Ik heb het 1 keer gehad, paard was een beetje onhandig, en het haakje van de thiedeman knapte. Nou goed, kan gebeuren. Ik heb gewoon een nieuwe gehaald hoor

@ Sees: Dat snap ik dus ook niet. Als je niet wilt betalen, dan toch niet? Er zijn genoeg mensen die het dat wel waard vinden. Prima toch

@ Jazen: Dat doet de eigenaar van het paard toch ook?

Nu zal dat in sommige gevallen zo kunnen zijn (arm paard dan), maar de dagen dat de bijrijder er niet is, wordt het paard toch ook verzorgd, gemest, tuig onderhouden, etc?
@ Ollie: Ik vind dat wel duur, maar dat is mijn mening natuurlijk

eenitraM schreef:Dan nog ben ik van mening dat als je een bijrijder nodig hebt om het financiele plaatje rond te krijgen je geen paardwaardig mens bent. Wat nou als....
Alle langsgekomen excuses (geld, niemand koopt een paard tegenwoordig, kinderen blabla) vind ik geen geldig excuse. Echt typerend voor Hollanders.
Dit kan je echt niet zeggen

Hier is het een tijdje ook krap geweest, maar dat is een kwestie van prioriteiten stellen. Vriendlief verloor zijn baan.. Geheel onverwachts. Zit je dan, met je hypotheek, derest van je vaste lasten, etc. Ineens op 1 salaris (en ik verdien echt geen bakken met geld

Ben je dan ineens niet paardwaardig meer? Dan is het gewoon even prioriteiten stellen. Even niet uit eten, shoppen, uitgaan, of wat dan ook.
Maargoed, ik zou om deze reden ook niet ineens een bijrijder nemen. Maargoed, dit hebben we gelukkig achter de rug