Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:13

Owh owh owh ik zal maar oppassen, straks allemaal manege ruitertjes op je dak.. Zal er idd afspraken over maken wat ze met de foto's doet....

Ik wil graag jullie mening:
Je mag op een pony rijden bij de stal waar je elke dag komt om te helpen voeren en paarden binnenzetten. De pony is van de dochter van de eigenaar van de stal, ze reed er vroeger wedstrijden op, nu niet meer, ze heeft nu 3 andere pony's. Als je er voor het eerst op zit, krijg je vliegles :+, de tweede keer gaat al veel beter en je rijd samen met de dochter van de eigenaar (ze rijd dus op 1 van haar 3 pony's). Heel gezellig, je krijgt tips, het gaat goed voor je gevoel en je hebt al zin in de volgende keer. 3e keer ging ook heel goed. 4e keer, de dochter van de eigenaar wil er zelf op, maar ik mag er op :).. Dochter chagrijnig... Pony moet bandages om, ik vraag of ze goed zitten, NEE (ik heb daar geen ervaring mee, bandages)... Alle bandages moeten opnieuw om. Zadel word verschoven, hoofdstel word nagekeken.. Dan voel je je toch wel een beetje dom, ook al heb je 8 jaar manege ervaring, toch word uiteindelijk de pony voor je opgezadeld omdat je het zelf helemaal verkeerd deed, wat voor mijn gevoel helemaal niet zo was. Nu ging ik 2 dagen geleden weer naar stal, dochter was er, eigenaar van de stal niet. Dus, misschien zie je het al aan komen, dochter zadelt pony op en gaat rijden, zonder tegen mij te zeggen, ik wil vandaag graag op haar rijden.

Is het omdat ik niet kan opzadelen? Denkt ze dat ik haar pony verpest? Is ze jaloers (waarom dan, ze heeft zelf 3 pony's, dan kan ik toch wel haar oude pony rijden?)?

Normaal kan ik het heel goed vinden met haar (dochter van eigenaar), maar nu weet ik het niet meer zeker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:15

Ik ga zeker navragen hoe en wat :j Ben ook niet kwaad ofzo, heb er alleen geen zin in dat mijn pony binnenkort een kermisattractie is zeg maar :+ Nuja, neem aan dat ze niet gewoon allerhande vriendinnen gaat meenemen (zonder dat aan mij te vragen), dat mag ik toch wel verwachten hoop ik? :Y) En verder kijk ik wel, zal hem wel af en toe meenemen naar de manège, kunnen de fans hem daar aaien :+ :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:19

Vraag het aan haar, dat lijkt me de kortste weg.
Werkt dat niet dan, overleggen met de vader.
Overigens zijn die bandages, voor een reden of de sier, ik ben zelf geen echte voorstander van bandages voor de sier.

Hippepony

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:20

Sorry ik bedoel beschermers (woow echt ervaring loos :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:23

[***] schreef:
Ik ga zeker navragen hoe en wat :j Ben ook niet kwaad ofzo, heb er alleen geen zin in dat mijn pony binnenkort een kermisattractie is zeg maar :+ Nuja, neem aan dat ze niet gewoon allerhande vriendinnen gaat meenemen (zonder dat aan mij te vragen), dat mag ik toch wel verwachten hoop ik? :Y) En verder kijk ik wel, zal hem wel af en toe meenemen naar de manege, kunnen de fans hem daar aaien :+ :))

Neu je kwam ook niet boos over, maar ik geef je wel gelijk!
Ik zelf ga er wel vanuit dat als ze iemand willen meenemen ze dat vragen!
Maar ook dat zijn van die regeltjes die je even door moet nemen.
Want wat voor jou vanzelfsprekend is, is dat voor een ander niet heb ik helaas wel vaker gemerkt.
Zeker als je je pony aan huis hebt staan moet je je grenzen goed bewaken is mijn ervaring!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:25

Om even terug te komen op het puntje vrijwillige kosten van bijrijders...
Als iemand dit niet doet, of niet laat merken dat ze het naar hun zin hebben, wat doen jullie dan?
Ik heb een leuk verzorgstertje, maar ze wil graag altijd komen als ik er ben zodat ik haar kan helpen.
Vond ik in het begin geen probleem, maar daar heb ik geen verzorgster voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:42

Hoe oud is je verzorgster?
Kan ze het wel alleen?
Heeft ze je steun en hulp echt nodig?

Anders je aanwezigheid langzaam afbouwen en even een gesprekje met haar aangaan of ze het wel leuk , eng, spannend enz vindt.

Citaat:

Wat bedoel je precies?
Laatst bijgewerkt door Coby op 17-08-12 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op inmiddels verwijderde post weg gehaald.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:47

Maar zo kan ze wel tips krijgen waar ze mee verder zou kunnen.
Dat is toch prima.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:34

Ik sloeg net even stijl achterover toen ik een advertentie tegen kwam van iemand die een bijrijder zocht. 2x in de week, dus 8x in de maand voor 140 euro. Een bijdrage oke maar dit vind ik een beetje teveel van het goede. :=

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:39

Staat erbij waarom ze zoveel wil hebben?

Daar ben ik dan wel benieuwd naar eigenlijk.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:43

Even gekeken er staat bij dat de bijdrage bestaat uit een deel van de stallingskosten en het gebruik maken van de accomodatie en de spullen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:45

Dat vind ik wel overdreven veel hoor :oo
dat is bij mij de hele stalling :=

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:58

Ik vind het ook niet normaal, ze heeft veel geluk als er iemand in trapt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:01

Ik vind het ook veel geld, ik zou echt niet meer dan 80 euro willen betalen als het een nette plek is met een fijne bak voor 8x per maand.

@ hippepony: Klinkt mij een beetje in de oren als jaloezie. Eerst niet op de pony meer rijden, maar dan zien dat een ander er opeens plezier mee maakt en dan toch weer willen rijden. Kun je het niet bij de eigenaar aankaarten wat ze nu precies verwachten en of jullie geen goede afspraken kunnen maken wie wanneer rijdt?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:22

perdjes schreef:
Ik sloeg net even stijl achterover toen ik een advertentie tegen kwam van iemand die een bijrijder zocht. 2x in de week, dus 8x in de maand voor 140 euro. Een bijdrage oke maar dit vind ik een beetje teveel van het goede. :=

Dat is inderdaad ietsepietsie overdreven nu zal dat wel een luxe accommodatie zijn maar daar kan ik mijn eigen paard toch een maandje van houden. Zit er nu 1x in de week goede privéles bij zou het nog kunnen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 08:55

dancer_ schreef:

140 euro is in Zuid-Holland nog niet eens de helft van de stalling ;) Ik vermoed dat je in deze regio zo'n 500 euro per maand aan je paard kwijt bent (inclusief stalling, hoefsmid en dierenarts). Dan is 140 euro evenredig aan 2 van de 7 dagen kosten voor het paard. Maar goed, het blijft veel natuurlijk.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 08:55

capopjekop schreef:
@ hippepony: Klinkt mij een beetje in de oren als jaloezie. Eerst niet op de pony meer rijden, maar dan zien dat een ander er opeens plezier mee maakt en dan toch weer willen rijden. Kun je het niet bij de eigenaar aankaarten wat ze nu precies verwachten en of jullie geen goede afspraken kunnen maken wie wanneer rijdt?

Nou, ik ga vandaag op ponykamp, en als ik weer terug ben, ik de dochter op vakantie, dus misschien kan ik dan nog 1 of 2 keer rijden, maar ik zal het er met de eigenaar over hebben, bedankt :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 08:57

x_spekkie_x schreef:
dancer_ schreef:

140 euro is in Zuid-Holland nog niet eens de helft van de stalling ;) Ik vermoed dat je in deze regio zo'n 500 euro per maand aan je paard kwijt bent (inclusief stalling, hoefsmid en dierenarts). Dan is 140 euro evenredig aan 2 van de 7 dagen kosten voor het paard. Maar goed, het blijft veel natuurlijk.

Ik sta niet op een manege of pensionstal.;) en woon in zh

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:42

Sylvia_B schreef:
Hoe oud is je verzorgster?
Kan ze het wel alleen?
Heeft ze je steun en hulp echt nodig?

Anders je aanwezigheid langzaam afbouwen en even een gesprekje met haar aangaan of ze het wel leuk , eng, spannend enz vindt.

Citaat:

Wat bedoel je precies?

Ja het is een beetje een vreemde post geworden :')
Maar mijn verzorgstertje durft niet te rijden als ik er niet ben. En ook niet te fietsen, en eigenlijk ook niet op te jagen/los longeren, maar dat doet ze toch maar anders kan ze niks met haar.
Met dat financiele gedeelte, ik zou het leuk vinden als mijn verzorgster uit eigen initiatief iets leuks voor mijn pony oid koopt. Dat deed ik tenminste wel voor mijn verzorgpony, ik snap gewoon niet dat ,ensen letterlijk niks willen betalen voor een pony die ze gratis mogen doen. Daar stoor ik me eigenlijk aan, en dan heb ik het maar over kleine dingen zoals een snoepje oid. Het laten zien dat je het leuk vind, er aan denkt en er wel wat aan uit wil geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:48

Is een moeilijke :j Ik zit er zelf ook mee.
Ik had in mijn advertentie staan dat er geen vast bedrag moest betaald worden maar dat ik het wel leuk zou vinden moest er geholpen worden met onderhoud (al is er eigenlijk niks te doen aangezien ik betaal voor het uitmesten van de weide, maar had dan gehoopt dat ze erachter zouden vragen en dan misschien een stukje van die kosten overnamen of voorstelde om te mesten ofzo ;) ) of hier en daar eens een aankoop (ik denk dan eens aan een zak voer à € 10, of eventueel eens de hoefsmid à € 20, dat soort dingetjes) of als ze het leuk vinden mogen ze gerust een halster kopen of dergelijke zaken. Maarja, mijn verzorgster nu heb ik zelf benaderd en die heeft die advertentie dus niet gezien. Ik heb er ook niks van gezegd omdat ik het belangrijkste vond dat het zou klikken en dan zou ik wel verder zien. Had namelijk al weinig hoop dat het meteen zou klikken, maar het gaat prima tussen hen 2 vind ik. Maar om daar nu nog over te beginnen vind ik ook zo stom, dus ik hoop maar dat ze na een tijdje uit zichzelf wat gaat vragen of aanbieden. Voorlopig is het allemaal nog heel erg aftasten en proberen, ze wacht echt tot ik zeg dat ze dit of dat mag doen, maar dat is normaal denk ik. Wat ik wel merk is als ik bv. een horse agility parcourtje uitzet en ik leg haar de hindernissen uit en zeg dat ze daarmee mag spelen dat ze dan ook dingen doet, ook als ik er niet ben (ik kijk dan stiekem :P ) en dat is wel leuk. De vorige die bleef dan gewoon een beetje in het midden paardje staan aaien bij wijze van spreken, dat is het natuurlijk ook niet. Bij deze heb ik wel de hoop dat we over een tijdje samen met de pony's in de bak aan het spelen zijn en het bos ingaan enzo, zonder dat ik de hele tijd haar handje moet vasthouden zeg maar. En dat is ook al heel veel waard vind ik :)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:50

xSCWx schreef:
Ja het is een beetje een vreemde post geworden :')
Maar mijn verzorgstertje durft niet te rijden als ik er niet ben. En ook niet te fietsen, en eigenlijk ook niet op te jagen/los longeren, maar dat doet ze toch maar anders kan ze niks met haar.
Met dat financiele gedeelte, ik zou het leuk vinden als mijn verzorgster uit eigen initiatief iets leuks voor mijn pony oid koopt. Dat deed ik tenminste wel voor mijn verzorgpony, ik snap gewoon niet dat ,ensen letterlijk niks willen betalen voor een pony die ze gratis mogen doen. Daar stoor ik me eigenlijk aan, en dan heb ik het maar over kleine dingen zoals een snoepje oid. Het laten zien dat je het leuk vind, er aan denkt en er wel wat aan uit wil geven.

Wat doet ze dan wel als jij er niet bent? Mischien moet ze eerst je pony beter leren kennen en dat ze het daarna mischien wel durft?
Ik kocht voor mijn vorige vzpony niks, maar dat kwam omdat ze alles al had.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:53

Mijn verzorgpony heeft ook.alles maar dan koop ik gewoon nog een halster, of.doen we met de paarden een fotoshoot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:53

Ik heb trouwens liever, nu ik erover nadenk, dat ze eens bv. een zak voer betalen dan dat ze een halster kopen ofzo ... Heb alle spullen die nodig zijn en als ze dan een halster kopen om enkel bij die pony te gebruiken ok, dan is het nog prima voor mij. Maar mijn verzorgster kwam op dag 2 af met een volledige poetskoffer, heel erg leuk, maar zij gebruikt deze ook op de manègepaarden en dus heb ik aangegeven dat ik dat liever niet heb, dat ze maar gewoon mijn spullen moet gebruiken. Dus als ze dat halster dan ook bij al die paarden gaat gebruiken ... Nah, niet zo mijn ding :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:41

Tigra_ schreef:
M_D_H schreef:
haar ervaring en zo :)
en dat ze een paardje zoekt om te verzorgen en heel mischien te bereiden :))
ze is wel een jaartje jonger als de minimumleeftijd die ik voor mezelf had gezegd...
maar het is het proberen waard :)
nu hopen dat ze niet te ver weg woont :o

Nou ik heb toch liever niet een verzorger die mijn paard gaat bereiden dan liever gewoon berijden.
Sorry kon het niet laten :P

:+ :') _O-
ik ben zo niet goed met spelling he... :') _O- :+

in ieder geval, uit eindelijk, na wat over en weer mailen, besloten dat dit meisje het toch niet is :o
vervolgens mijn advertentie ook op marktplaats gezet, (op dinsdag avond) en mijn mailbox stroomt over van de mails :oo
er een paar afgewezen, een paar mee gemaild, en nu een aantal die veelbelovend zijn over gehouden.
Morgen heb ik met degene die met het beste leek (passen) een afspraak :)
ben benieuwd, Gillian is, omdat ik ziek werd, woensdag voor het laatst getraind. dus die zal wel weer flink de stuiters hebben... :o
dus het meisje krijgt meteen een vuurdoop :o nu maar hopen dat ze zich niet laat afschrikken :o

over vrijwillige bijdrage/kosten,
ik heb altijd gezegd dat ik mijn paard nooit gratis zou laten berijden en daar heb ik altijd verschillende redenen voor gehad.
nu ik uiteindelijk noodgedwongen een bijrijder zoek is eigenlijk alles anders geworden.
nu vraag ik niks voor het bijrijden van mijn paard. Wel vraag ik een bedrag voor de lessen die je bij mij neemt met mijn paard (een vereiste als je Gillian gaat rijden is dat je les bij mij neemt, omdat ik wil dat Gillian op dezelfde manier gereden blijft worden.)
wel vind ik het fijn als er inderdaad eens snoepjes, appels, wortels oid gekocht worden voor hem.

over fotos maken en op facebook plaatsen,
ik vind het niet erg als er fotos gemaakt worden en op facebook geplaatst worden, facebook is een onderdeel van de hedendaagse technologie en is een uitlaatklep voor de meeste mensen. als de bijrijder fotos zou maken van gillian en ze op facebook zou zetten dan zou ik dat niet erg vinden. geeft mij vooral het gevoel dat ze blij en trots is hem als maatje te mogen beschouwen.

over andere afspraken,
bij mij zijn de regels heel strikts, streng en duidelijk, zowel voor het paard als de bijrijder, als de omgeving van het paard.
Dit omdat Gillian nog al temperamentvol is en daardoor vaak ook nogal onberekenbaar uit de hoek kan komen.
geen vriendjes en vriendinnetjes, tenzij in overleg met mij, en als ze mee mogen, niet op mijn paard.
niet het bos in met hem, je mag wel met me mee het bos in op de fiets (zodat we onderweg kunnen wisselen en ik kan zien hoe het gaat).
en als je al een keertje zonder mij met hem het bos in mag, dan met niemand anders behalve met de haflinger van onze stal (aangezien dit het een van de twee paarden is waarmee je veilig met Gillian het bos in kunt gaan :o)
voor de rest mag eigenlijk alles wel zolang de trainingsmethodes maar in het oog gehouden worden, dus b.v. geen nah :o
je mag springen wanneer je wilt, dressuren waneer je wilt, longeren, los gooien, met hem wandelen, wassen, vlechten etc...
zolang je je eigen veiligheid maar in het oog houd :o
je moet hem dus wel altijd in de gaten houden :o
oh, maar zijn manen en sokken mag geen schaar bij in de buurt komen :+
knippen en scheren doe ik zelf :)

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:37

Citaat:

Als jij niks zegt kunnen hun toch niet weten dat jij jer aan stoort.
Ze kunnen toch niet in jou hoofd kijken.
En dan nogze is het toch niet verplicht, anders had je het wel meteen aangegeven.