Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Quinta_x

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:40

Laat ik me ook aanmelden voor de gekkigheid: als bijrijder wel te verstaan. Wie weet wat er uit komt :)
Doordat mijn eigen paard een langdurige blessure heeft opgelopen, is het rijden voor mij weggevallen. Iets wat ik heel erg vind. Daarom ben ik op zoek naar een fijn paard in de omgeving Neerpelt (Belgie).
Zelf rijd ik 14 jaar paard, waarvan 13 jaar eigen paarden. Ik ben 23 en reed op wedstrijd M, maar had mijn paard wel al Z-klaar. Het ideale paard is een M-Z paard, maar dit is misschien onrealistisch. PB maar zou ik zeggen en we zien wel wat eruit komt.
(Ik ben niet bereid te betalen voor andermans paard)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:01

Jammer dat je in Belgie woont Quinta, zoals jij jezelf omschrijft, naar zo´n persoon ben ik opzoek voor mijn paard. Ik zal hier ook eens kort omschrijven waarom ik een bijrijdster zoek en voor welk paard. Wie weet komt er nog wat uit. Wij wonen in Nijverdal (twente) vlakbij avonturenpark Hellendoorn

Ik zoek een bijrijdster omdat ik dit jaar namelijk ben begonnen aan mijn 2e jaar Pedagogische Wetenschappen in Groningen. Hier woon ik ook doordeweeks, waardoor mijn paard vaak stil staat. We rijden M2 dressuur, maar zowel rijden als concoursen staat sinds begin september op een iets lager pitje. Ik zoek een bijrijdster omdat ik mijn paard niet wil verkopen, maar deze situatie ook voor haar niet eerlijk vind. Het is een paard dat graag wil werken en ook de potentie heeft nog verder te komen. Wel zoek ik een ervaren ruiter of amazone die mijn paard ook echt kan en wil trainen, zodat zowel het paard als de ruiter/amazone er iets aan heeft. Anders laat ik haar nog liever stil staan.

Udessa is een merrie van 10 jaar, afstamming FarringtonxDerck van 1.65m. Het is een heel lief en braaf paard, maar het is belangrijk om zowel in omgang als rijden consequent te zijn. Het is geen automaatje, je moet zelf wel kunnen en durven rijden. Verder maken we af en toe een sprongetje of deden mee aan een springlesje, maar geen concoursen. Ook buitenritten vindt ze geweldig.

De paarden staan bij ons aan huis. We hebben een 20x40 bak waarin gereden kan worden, een klein bos voor de deur en het grotere bos op 10 min stappen. Ook de rijvereniging is op stapafstand. In totaal staan hier 3 paarden, Udessa en 2 pensionpaarden.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:09

Ah! Wat balen phylos :) We vinden wel wat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:42

Had gisteren de afspraak staan,werd 's middags afgezegd. -O-
Nu maar een nieuwe maken,wel duidelijk maken dat je bij mij niet aan moet komen met dat gezeur met afzeggen.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:48

Lekker FlorisSam, not! -O-
Goede reden van afzeggen en een nieuwe afspraak of gewoon geen zin/toestemming?

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:03

Vroeger heb ik ook wel een aantal keer te horen gekregen dat ik te jong was, nu ben ik bijna 21 en nu is mijn probleem dat mensen iemand zoeken voor een langere tijd. Het vervelende is dat ik steeds niet goed weet of ik over een half jaar nog steeds in de zelfde stad woon. Het blijft denk ik altijd lastig voor zowel degene die een verzorger zoeken als andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:10

Naborah schreef:

Kreeg een smsje,stond geen reden bij.
Dit was de moeder,dus toestemming is er wel.
Nouja,als hij de volgende keer wordt afgezegd zoek ik iemand anders.
Dit is de 2e die een iets van te voren afzegt,ik pas mijn dagplanning erop aan en dan wil ik niet 2 uur van te voren een afzegging.
Achja,hopen dat de volgende keer wel wat wordt.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:53

Hopen dat het niet voor niets is geweest en het een goede match blijkt te zijn. Zou er zelf niet zo vrolijk van worden als er zo laat pas wordt afgezegd.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:22

Klinkt leuk Phylos!
Jammer dat het zo ver weg is.. Mijn oma woont ook in Nijverdal, ikzelf in Zwolle..
In Nijverdal moet vast wel wat te vinden zijn toch? succes in ieder geval! :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:24

FlorisSam schreef:
Naborah schreef:

Kreeg een smsje,stond geen reden bij.
Dit was de moeder,dus toestemming is er wel.
Nouja,als hij de volgende keer wordt afgezegd zoek ik iemand anders.
Dit is de 2e die een iets van te voren afzegt,ik pas mijn dagplanning erop aan en dan wil ik niet 2 uur van te voren een afzegging.
Achja,hopen dat de volgende keer wel wat wordt.

Wel jammer inderdaad, ik zou het ook niet echt leuk vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:53

'Nou, wat een rare ervaringen hebben jullie zeg met verzorgers!

Ik kan wel zeggen dat ik nu een nieuw adresje heb gevonden, niet helemaal wat ik zocht. Maar ik ben wel echt verliefd!
Mijn werd vertelt dat paard nog erg groen was, en dat zomaar opstappen niet zou lukken ivm ze eerst een halfjaar onder het zadel was geweest en daarna een halfjaar heeft stil gestaan ivm een veulen. Nou ik de eerste keer er heen, wat geborstelt enz. Eigenaar zei: Ik ga longeren, nou ik vond het prima en keek rustig toe. Ik de longeerlijn even overgenomen en zo volgde de volgende 2x. Daarna wilde ze erop, nou prima, ik ook weer rustig mee geholpen waar ik kon. Zij heerlijk gereden en ik keek toe; ik vond het wel echt mooi om te zien hoe eigenaar en paard samen te werk gaan. De keer daarop, mocht ik mijn cap meenemen om eens te proberen. Nou het ging goed! Nog heeel groen, maar dat is alleen maar leuk! Ik heb wel eerlijk toe gegeven dat ik nog te onervaren ben om een groen paard helemaal zelf (dus zonder les) door te gaan rijden. Maar dat was geen probleem dus mag ik les nemen. Die keer dat ik er voor de eerste keer op heb gezeten ging het erg goed. Daarna nog een keer op gezeten, en de complimenten vlogen me om de oren! Ik reed zo netjes, zo goed... Ik wist niet eens van mezelf dat ik zo netjes kon rijden... <<-- teminste, dat was me nooit gezegt! Ik trok niet in de mond van het paard, etc etc, schijnbaar was ze heel blij met mij.
Nu hoop ik dat ze dat blijft, en dat paard en ik samen een leuke toekomst tegemoed gaan! :D

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:43

Phylos schreef:
Jammer dat je in Belgie woont Quinta, zoals jij jezelf omschrijft, naar zo´n persoon ben ik opzoek voor mijn paard. Ik zal hier ook eens kort omschrijven waarom ik een bijrijdster zoek en voor welk paard. Wie weet komt er nog wat uit. Wij wonen in Nijverdal (twente) vlakbij avonturenpark Hellendoorn

Ik zoek een bijrijdster omdat ik dit jaar namelijk ben begonnen aan mijn 2e jaar Pedagogische Wetenschappen in Groningen. Hier woon ik ook doordeweeks, waardoor mijn paard vaak stil staat. We rijden M2 dressuur, maar zowel rijden als concoursen staat sinds begin september op een iets lager pitje. Ik zoek een bijrijdster omdat ik mijn paard niet wil verkopen, maar deze situatie ook voor haar niet eerlijk vind. Het is een paard dat graag wil werken en ook de potentie heeft nog verder te komen. Wel zoek ik een ervaren ruiter of amazone die mijn paard ook echt kan en wil trainen, zodat zowel het paard als de ruiter/amazone er iets aan heeft. Anders laat ik haar nog liever stil staan.

Udessa is een merrie van 10 jaar, afstamming FarringtonxDerck van 1.65m. Het is een heel lief en braaf paard, maar het is belangrijk om zowel in omgang als rijden consequent te zijn. Het is geen automaatje, je moet zelf wel kunnen en durven rijden. Verder maken we af en toe een sprongetje of deden mee aan een springlesje, maar geen concoursen. Ook buitenritten vindt ze geweldig.

De paarden staan bij ons aan huis. We hebben een 20x40 bak waarin gereden kan worden, een klein bos voor de deur en het grotere bos op 10 min stappen. Ook de rijvereniging is op stapafstand. In totaal staan hier 3 paarden, Udessa en 2 pensionpaarden.

hier iemand die op zoek is in Nijverdal ;)
_Jody_ @ [EA-VP] [PG:] Omgeving Nijverdal, leuk paard om mee te mogen rijden

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 00:35

Ik zoek ook nog een ruitertje die leuk kan rijden op jonge net zadelmakke C pony, in de buurt van ettenleur.
Moet goed kunnen rijden. Maar is niet te vinden. Gratis

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:58

Bedankt jets..maar heb sinds gisteren 2 mensen die ik kan benaderen om eens te komen rijden. Die wacht ik even af..

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:21

Het is onwijs moeilijk, zeker als je geen gemakkelijk paard hebt.
Ik heb zelf jong altijd de kans gehad om bij te rijden, echter ik moet bekennen dat ik het wel supermoeilijk vind om zelf ook iemand die kans te geven. Zeker omdat je gewoon wel verantwoordelijk bent als eigenaar.
Heb nu een dametje die het 1 dag in de week wil gaan doen, ze wil graag lessen en haar vaardigheden oppakken en is voorzichtig en heeft nog een eigen pony waar ze niet meer op kan rijden. Betrouwbaar is ze zeker, nu hopen dat ze ook blijft zitten op die mafkees van mij.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:22

Phylos schreef:
Bedankt jets..maar heb sinds gisteren 2 mensen die ik kan benaderen om eens te komen rijden. Die wacht ik even af..

Oke;) hoop dat het wat wordt!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:57

Héél voorzichtig iemands emailadres op marktplaats gevraagd, omdat mijn bericht voor Marktplaats te lang was. Ouders twijfelen over locatie, maar mocht toch een mailtje sturen. Hoop zo dat ze nog niets heeft!

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:18

ik meld me ook even op zoek naar een leuk paardje omg gieten :)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:21

_Aimee_ schreef:

Hoi ! Wat is je niveau etc ? Wedstrijdambities of recreatie :D ? Zelf rij ik ook in gieten wat paarden bij voor wedstrijden etc.. meerdere stallen dus ik zou zeggen , berichtje op marktplaats ! Je krijgt dan vast wel wat reacties.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:27

Ik heb heel erg blij dat ik 2 geweldige verzorgpaarden heb. Van een geweldige leuke persoon! :D
Kom er bijna elke dag, het is een ''eigen'' stalletje dus dat is wel lekker! Bovendien zijn het super paarden! En ben blij dat ik deze 2 toppertjes mag doen! Ik heb deze paarden omdat ze op mijn advertentie op marktplaats hadden gereageerd. Ik had mijn ambities en ervaringen + foto's op gezet zodat je toch een beetje een beeld kan krijgen. Nadat ik terug was van vakantie heb ik kennis gemaakt. En ik zie haar nu echt als mijn grote zus haha! :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:56

Naborah schreef:
Héél voorzichtig iemands emailadres op marktplaats gevraagd, omdat mijn bericht voor Marktplaats te lang was. Ouders twijfelen over locatie, maar mocht toch een mailtje sturen. Hoop zo dat ze nog niets heeft!

Geen reactie op email gehad, maar advertentie is van Marktplaats, dus het wordt niets. -O-

Maaike, leuk dat je zo'n fijn adres hebt! :)

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:24

lalunamyo schreef:
_Aimee_ schreef:

Hoi ! Wat is je niveau etc ? Wedstrijdambities of recreatie :D ? Zelf rij ik ook in gieten wat paarden bij voor wedstrijden etc.. meerdere stallen dus ik zou zeggen , berichtje op marktplaats ! Je krijgt dan vast wel wat reacties.

al bezig op marktplaats haha! zeker wedstrijdambities alleen nooit de mogelijkheid gehad heb een tijdje jonge kruising tussen een arabier en onbekend gereden maar die is nooit wedstrijdklaar gekomen helaas klein druktemakertje ;) mag ik vragen waar je rijd? ben wel erg nieuwsgierig!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:44

Ok leuk :) dan moet er vast wel iets te vinden zijn.

Zelf rijd ik gewoon bij een particulier vlakbij gieten. Ze fokt en wil ze op de wedstrijden hebben, rij er 2 voor haar.. Op het moment
zoekt ze niemand meer bij ( zo wel , dan zoekt ze zelf altijd op marktplaats haha ) maar er zijn geloof ik genoeg stallen in die omgeving.
Succes in ieder geval !

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:16

ik ben nogsteeds op zoek naar een paardje die ik zou mogen rijden, haha! :D
Ik woon in 's heerenberg dus het liefst binnen een straal van 6 km. (azewijn, stokkum, braamt, zeddam, wijnbergen, etten, en noem maar op :) )
ik ben bereid om een kleine bijdrage te betalen, maar liever natuurlijk niet, haha! :)
Vragen zijn altijd welkom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:18

De moeder van dat meisje dat mijn Shet zou rijden reageert niet meer,na mijn mails voor een nieuwe afspraak,
Laat het haar nu maar lekker uitzoeken,heb een buurmeisje gevraagd,helaas geen rijervaring,maar dat komt wel goed :D