Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diablo schreef:mirgino schreef:en denk je echt dat je er beter van word als mensen mee betalenvreemde gedachte
mijn paard kost wel wat meer p/m dan 125 euro
Maar het kost jou dan in ieder geval 125 euro minder, dus ja, je wordt er beter van.xxriiannee schreef:Vindt het nogal gierig overkomen. Beetje profiteren van paarden eigenaren.
Ik vind het juist gierig overkomen van de paardenbezitters (en nee, ik praat niet in mijnn eigen straatje, heb zelf paarden genoeg), die maar geld willen zien als ze uit de brand worden geholpen. Misschien dat die bezitters hun paard toch niet zo goed kunnen betalen als ze doen voorkomen.
Waves schreef:xxriiannee schreef:Vindt het nogal gierig overkomen. Beetje profiteren van paarden eigenaren.
Dit vind ik nogal beledigend overkomen en vooral heel erg jong. Laten we wel wezen, ik had al een eigen paard toen jij nog geboren moest worden. Ik denk niet dat een zichzelf respecterend bijrijder graag voo rjou wil rijden als je zo'n houding hebt.
Chaos schreef:Je kunt in het algemeen van een betalende 1000x beter van op aan dan een niet betalende.
Waves schreef:Inderdaad. Ik verbaas me ook over de redenatie: Bijrijder heeft zelf geen geld voor een paard "dus" moet ze voor mijn paard betalen want ik lig er ook krom voor.
Eh... jij kiest er toch voor een paard te kopen
Ik, bijrijder, kan best een paard betalen (beter dan sommigen mensen hier, als ik het zo lees) maar ik wíl helemaal geen eigen paard. Ik wil nog meer in het leven dan de komende 10 jaar aan paard en stal gebonden zijn. En ik ken veel meer bijrijders die het wel kunnen maar niet willen. Dan heb ik het wel over 25+ ers, geen tieners.
Ik betaal overigens geen cent voor mijn bijrijdpaard en zal dat ook nooit doen. Wel neem ik voor 130,- per maand privéles, kom ik door weer en wind, ook als ik geen zin heb, sta altijd klaar om te helpen, houd ik je paard in conditie, maak reiskosten en jij kan rustig werken/bij je gezin zijn omdat ik er ben... En dan wordt je hier afgeschilderd als een profiteur
Ik denk eerder dat het andersom is, wel een eigen paard kopen maar het vervolgens niet willen/kunnen betalen.
Elco schreef:Waves schreef:Inderdaad. Ik verbaas me ook over de redenatie: Bijrijder heeft zelf geen geld voor een paard "dus" moet ze voor mijn paard betalen want ik lig er ook krom voor.
Eh... jij kiest er toch voor een paard te kopen
Ik, bijrijder, kan best een paard betalen (beter dan sommigen mensen hier, als ik het zo lees) maar ik wíl helemaal geen eigen paard. Ik wil nog meer in het leven dan de komende 10 jaar aan paard en stal gebonden zijn. En ik ken veel meer bijrijders die het wel kunnen maar niet willen. Dan heb ik het wel over 25+ ers, geen tieners.
Ik betaal overigens geen cent voor mijn bijrijdpaard en zal dat ook nooit doen. Wel neem ik voor 130,- per maand privéles, kom ik door weer en wind, ook als ik geen zin heb, sta altijd klaar om te helpen, houd ik je paard in conditie, maak reiskosten en jij kan rustig werken/bij je gezin zijn omdat ik er ben... En dan wordt je hier afgeschilderd als een profiteur
Ik denk eerder dat het andersom is, wel een eigen paard kopen maar het vervolgens niet willen/kunnen betalen.
Helemaal mee eens..
mandylfmarca schreef:Ja dat vind ik zelf nou ook manegelessen zijn immers ook niet gratis.
Waar ik dan al helemaaal boos om kan worden is een reactie van iemand die wou bijrijden en niet wou betalen die zei: als je een paard koopt weet je of je er genoeg geld voor hebt, anders moet je der maar verkopen.
Dat vond ik zo belachelijk! Juist om me paardje te kunnen houden en de liefde te geven elke dag zocht ik een bijrijder, het is toch ook voor hún plezier en een eigen/lease/bijrijd paard is heél anders rijden dan een manegepaard dus ook tig keer leuker!
xxriiannee schreef:Maar wie zegt dat die reden bij iedereen geldt??
Ik zoek toevallig een bijrijder voor bepaalde periode. En waarom? omdat iemand het misschien wel leuk vind om in de zomervakantie te komen rijden. Maar ik kan haar ook gewoon stil laten staan en zelf 2 x pw erop stappen. Het is een recreatie pony, die net zo lief hele dagen heerlijk op de wei staat met vriendjes.
mirgino schreef:het valt mij weer op dat mensen die niet willen betalen voor het bijrijden weer erg fel reageren,en de boel verdraaien
waarom zou je als je iemand erbij zoekt je paard niet zelf kunnen betalen?
van het geld dat je krijgt voor het `verhuren`van je paard kan je weer spullen of iets kopen voor je paard
ik zie niet in dat ik zou profiteren van de bijdrage van een bijrijdster
en dat de eigenaren daar rijk van worden is natuurlijk kul!
mandylfmarca schreef:Op een manege krijg je les, dus daar betaal je ook voor. Als ik een paard van iemand bijrijd en ik moet daarvoor betalen dan krijg ik daar 9 van de 10 keer geen les voor (ja misschien wat tips van de eigenaar, maargoed, dat is verwaarloosbaar).Ga maar eens een manege zoeken waar je GRATIS kan rijden.
Sjoos schreef:Chaos schreef:Je kunt in het algemeen van een betalende 1000x beter van op aan dan een niet betalende.
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Mijn ervaringen zijn anders namelijk.
Als het jouw ervaring is, kun je er beter bij zetten:
In mijn ervaring, kun je van een betalende beter op aan dan een niet betalende.
_Jordy_ schreef:hestejente schreef:Correctie: TS zegt dat de bijrijder minimaal 4 keer in de week MOET rijden. En ook GEEN DAG mag overslaan. En daar ook nog 100 euro in de maand voor vragen terwijl ze in een gebied woont waar het kennelijk krioelt van de paarden en haar paard een ex-manegepaard is. Dat nooit iets noemenswaardigs bereikt heeft. Tja, je hebt wel te maken met vraag en aanbod heEigenlijk zoekt ze dus betalend personeel voor een recreatiepaard. Veel succes TS
mag ik vragen hoe je dat weet?
zie dat namelijk nergens in de beginpost staan?
mocht jou verhaal kloppen.
ben ik het ermee eens dat het veel geld is, dan ben je opzoek naar een "slaafje" dat vind ik zoiezo al niet kunnen.
mocht het niet kloppen en gaat het om een gewoon paard waar de keuze vrij is e.d.
dan blijf ik bij mijn mening dat het niet veel geld is.
tenzij TS zelf veel minder aan stalling betaald?
mandylfmarca schreef:Ik vroeg ongeveer de helft 100 euro.
Je moet het beschouwen als je eigen paard dus niet laten staan of een keer niet gaan.Rijden kan zo vaak in overleg minimaal 4x per week.