bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:46

Je kunt in het algemeen van een betalende 1000x beter van op aan dan een niet betalende.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:48

Diablo schreef:
mirgino schreef:
en denk je echt dat je er beter van word als mensen mee betalen 8)7 vreemde gedachte
mijn paard kost wel wat meer p/m dan 125 euro

Maar het kost jou dan in ieder geval 125 euro minder, dus ja, je wordt er beter van.

xxriiannee schreef:
Vindt het nogal gierig overkomen. Beetje profiteren van paarden eigenaren. :n

Ik vind het juist gierig overkomen van de paardenbezitters (en nee, ik praat niet in mijnn eigen straatje, heb zelf paarden genoeg), die maar geld willen zien als ze uit de brand worden geholpen. Misschien dat die bezitters hun paard toch niet zo goed kunnen betalen als ze doen voorkomen.

Maar wie zegt dat die reden bij iedereen geldt??
Ik zoek toevallig een bijrijder voor bepaalde periode. En waarom? omdat iemand het misschien wel leuk vind om in de zomervakantie te komen rijden. Maar ik kan haar ook gewoon stil laten staan en zelf 2 x pw erop stappen. Het is een recreatie pony, die net zo lief hele dagen heerlijk op de wei staat met vriendjes.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:53

Waves schreef:
xxriiannee schreef:
Vindt het nogal gierig overkomen. Beetje profiteren van paarden eigenaren. :n

:n Dit vind ik nogal beledigend overkomen en vooral heel erg jong. Laten we wel wezen, ik had al een eigen paard toen jij nog geboren moest worden. Ik denk niet dat een zichzelf respecterend bijrijder graag voo rjou wil rijden als je zo'n houding hebt.

toevallig vraag ik er zelf geen geld voor :) .
en wat heeft het voor meerwaarde om te zeggen dat jij al langer een paard hebt?
Ik heb ook altijd eigen pony's gehad, en nooit wat ervoor gevraagd.

Vind het respectloos overkomen om niet te willen betalen. is mijn mening ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:56

tja, ik heb ook geen extra mens nodig.
dus dan zou ik mijn tijd al opgeven voor de bijrijder omdat ik haar die kans gun.
en mijn prijs staat al 3 pagina's terug ofzo, echt geen rib uit het lijf maar een kleine borg voor zekerheid.
edit: mijn bijrijder bewijst mij dus geen dienst, maar ik verleen haar een dienst.
dat kan namelijk ook nog :)
Laatst bijgewerkt door minikatje op 21-02-11 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:56

het valt mij weer op dat mensen die niet willen betalen voor het bijrijden weer erg fel reageren,en de boel verdraaien
waarom zou je als je iemand erbij zoekt je paard niet zelf kunnen betalen?
van het geld dat je krijgt voor het `verhuren`van je paard kan je weer spullen of iets kopen voor je paard
ik zie niet in dat ik zou profiteren van de bijdrage van een bijrijdster

en dat de eigenaren daar rijk van worden is natuurlijk kul!
een paard kost het meervoud dan de bijdrage, en ik heb nooit een probleem gehad met vinden van een betalende
ik heb het altijd [ als ik een nieuwe zocht] het in de adv gezet en er hebben alleen mensen gereageerd die dat er ook voor over hadden
en ik kon zelfs kiezen,misschien was toen in mijn omgeving een bijrijdpaard vinden zoeken naar een spelt in een hooiberg
maar het langst tussen 2 bijrijdsters is 3 weken geweest.

zelfs nu ik geen bijrijdster wil heb ik aanbiedingen gehad voor als ik het weer wel zou willen,en ook deze persoon wil er voor betalen.
er is hier schijnbaar weinig te vinden omdat ik gewoon aangesproken word of ik een bijrijdster zou willen hebben.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:01

Ik heb een bijrijdster voor 2 dagen in de week (waarvan 1 keer les wat ze zelf betaald). Ze doet mijn paard nu al ruim twee jaar, en is nog geen dag niet geweest! (met uitzondering van vakanties)
Ze betaald me niets, aangezien zij mij uit te brand helpt zodat ik twee dagen niet voor mijn paard hoef te zorgen.
Ja mijn paard kost mij veel in de maand, maar het is mijn keuze om een paard te nemen, dus draag ik die verantwoordelijkheid ook. Ik heb een bijrijdster ivm de tijd die ik heb, niet om het geld. Ik denk dat dat altijd voorop moet staan. Daarbij vind ik dat als een bijrijdster betaald (zoals ik hier lees soms meer dan 100 euro in de maand!) ze bijna mede eigenaar is en dat je het dus geen bijrijdster kan noemen.
Laatst bijgewerkt door Sjoos op 21-02-11 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:02

Chaos schreef:
Je kunt in het algemeen van een betalende 1000x beter van op aan dan een niet betalende.

Waar haal je deze wijsheid vandaan? Mijn ervaringen zijn anders namelijk.
Als het jouw ervaring is, kun je er beter bij zetten:
In mijn ervaring, kun je van een betalende beter op aan dan een niet betalende.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:29

Waves schreef:
Inderdaad. Ik verbaas me ook over de redenatie: Bijrijder heeft zelf geen geld voor een paard "dus" moet ze voor mijn paard betalen want ik lig er ook krom voor.
Eh... jij kiest er toch voor een paard te kopen :?

Ik, bijrijder, kan best een paard betalen (beter dan sommigen mensen hier, als ik het zo lees) maar ik wíl helemaal geen eigen paard. Ik wil nog meer in het leven dan de komende 10 jaar aan paard en stal gebonden zijn. En ik ken veel meer bijrijders die het wel kunnen maar niet willen. Dan heb ik het wel over 25+ ers, geen tieners.

Ik betaal overigens geen cent voor mijn bijrijdpaard en zal dat ook nooit doen. Wel neem ik voor 130,- per maand privéles, kom ik door weer en wind, ook als ik geen zin heb, sta altijd klaar om te helpen, houd ik je paard in conditie, maak reiskosten en jij kan rustig werken/bij je gezin zijn omdat ik er ben... En dan wordt je hier afgeschilderd als een profiteur :?

Ik denk eerder dat het andersom is, wel een eigen paard kopen maar het vervolgens niet willen/kunnen betalen.

Helemaal mee eens.. :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:37

@ chaos: bij de advertenties waar ik op gereageerd heb, stond bij vermeld: op basis van halve stal of bereid zijn een bijdrage te doen...
eenmaal te plaatste bleek dat deze vermelding vnl was om de pubers af te schrikken die dus wel een paard willen rijden, maar niet echt gemotiveerd zijn om bij te leren.
eentje vroeg wel echt de helft van het stalgeld, maar ik moest 5 dagen/week haar paard trainen om het keuringsklaar te krijgen zelf kwam ze hooguit 2x/week. Dit heb ik geweigerd en ze heeft me toch terug gecontacteerd omdat ze niemand anders vond die met een hengst wilde werken...

Dus zoals ik al zei, ik kan best begrijpen dat je een bijdrage vraagt aan iemand die nog veel moet (en wil ) leren, je iets afspreekt qua lessen als iemand ongeveer jou eigen niveau heeft en dus geen meerwaarde of afbreuk doet aan het niveau van het paard en dat je zelf betaald als iemand je paard naar een hoger niveau rijdt... Maar uiteraard is dat mijn mening en doet iedereen hier zijn ding mee en elke situatie is anders...
Maar mensen die en paard kopen en achteraf beseffen dat ze niet zo heel veel tijd hebben en het financiëel ook onderschat hebben en hierdoor een betalende bijrijder zoeken, daar kan ik niet echt achter staan...

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:42

Elco schreef:
Waves schreef:
Inderdaad. Ik verbaas me ook over de redenatie: Bijrijder heeft zelf geen geld voor een paard "dus" moet ze voor mijn paard betalen want ik lig er ook krom voor.
Eh... jij kiest er toch voor een paard te kopen :?

Ik, bijrijder, kan best een paard betalen (beter dan sommigen mensen hier, als ik het zo lees) maar ik wíl helemaal geen eigen paard. Ik wil nog meer in het leven dan de komende 10 jaar aan paard en stal gebonden zijn. En ik ken veel meer bijrijders die het wel kunnen maar niet willen. Dan heb ik het wel over 25+ ers, geen tieners.

Ik betaal overigens geen cent voor mijn bijrijdpaard en zal dat ook nooit doen. Wel neem ik voor 130,- per maand privéles, kom ik door weer en wind, ook als ik geen zin heb, sta altijd klaar om te helpen, houd ik je paard in conditie, maak reiskosten en jij kan rustig werken/bij je gezin zijn omdat ik er ben... En dan wordt je hier afgeschilderd als een profiteur :?

Ik denk eerder dat het andersom is, wel een eigen paard kopen maar het vervolgens niet willen/kunnen betalen.

Helemaal mee eens.. :j

Ik ben er ook mee eens :D
Maar zoals ik al eerder zei, dit is een onbegonnen discussie.
Wij bijrijders (profiteurs?) vinden dat het verhaal net iets anders ligt dan de paardeneigenaren.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:49

ik denk eigenlijk dat je het verhaal langs de 2 kanten moet meegemaakt hebben om een oordeel te vellen. Ik moet de mensen waar ik ging rijden bewonderen voor het vertrouwen, want ik was geen seconde gerust met mijn bijrijdster, al zal dat ook voor een groot deel aan haar kunnen gelegen hebben, maar kan zowieso de verzorging moeilijk uit handen geven.

En verder is er veel verschil tussen bijrijd(st)ers, zeker bij de jongeren, zijn er innitiëel veel voor over hebben, maar al gauw andere interesses krijgen en je laten stikken, maar er zijn er even goed anderen die van thuis geen eigen paard mogen, maar wel hemel en aarde willen verzetten. Of idd volwassenen die voldoende tijd hebben voor een eigen paard, maar zich niet willen vastbinden aan 1 paard...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:55

mandylfmarca schreef:
Ja dat vind ik zelf nou ook manegelessen zijn immers ook niet gratis.
Waar ik dan al helemaaal boos om kan worden is een reactie van iemand die wou bijrijden en niet wou betalen die zei: als je een paard koopt weet je of je er genoeg geld voor hebt, anders moet je der maar verkopen.
Dat vond ik zo belachelijk! Juist om me paardje te kunnen houden en de liefde te geven elke dag zocht ik een bijrijder, het is toch ook voor hún plezier en een eigen/lease/bijrijd paard is heél anders rijden dan een manegepaard dus ook tig keer leuker!

begrijp ik het goed dat jij dus eigenlijk te weinig tijd hebt en te weinig geld om 'm te onderhouden?

in dat geval vind ik het schandalig dat je geld vraagt en nog boos bent als iemand niet wil dokken om jou uit de brand te helpen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:58

xxriiannee schreef:
Maar wie zegt dat die reden bij iedereen geldt??
Ik zoek toevallig een bijrijder voor bepaalde periode. En waarom? omdat iemand het misschien wel leuk vind om in de zomervakantie te komen rijden. Maar ik kan haar ook gewoon stil laten staan en zelf 2 x pw erop stappen. Het is een recreatie pony, die net zo lief hele dagen heerlijk op de wei staat met vriendjes.

Welke reden?

Je doet het dus toch om er zelf beter van te worden. Als ik mijn paarden tegen betaling zou laten bijrijden, doe ik dat omdat ik er geld voor krijg en dus zelf beter uit de kosten kom, dat zal bij jou niet anders zijn.

mirgino schreef:
het valt mij weer op dat mensen die niet willen betalen voor het bijrijden weer erg fel reageren,en de boel verdraaien
waarom zou je als je iemand erbij zoekt je paard niet zelf kunnen betalen?
van het geld dat je krijgt voor het `verhuren`van je paard kan je weer spullen of iets kopen voor je paard
ik zie niet in dat ik zou profiteren van de bijdrage van een bijrijdster

en dat de eigenaren daar rijk van worden is natuurlijk kul!

Ik hóef gelukkig niet te betalen, heb zelf paarden en ik zeg in ieder geval niet dat eigenaren het paard niet kunnen betalen of rijk worden van bijrijders, maar je moet toch wel toegeven dat je er beter van wordt als er betaald wordt door een bijrijder, hoe dan ook.

blondedesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:19

de ene kant begrijpelijk voor de kosten, maar bijrijders zoeken ook wel een paard om toch te rijden omdat ze zelf geen paard kunnen veroorloven
Laatst bijgewerkt door blondedesi op 21-02-11 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:21

even snel globaal weer doorgelezen.
?@Ayasha ik word nogal pissig om jou antwoord.. ik heb genoeg geld entijd om mijn paard te kunnen onderhouden als je dat maar weet!
als iemand zonodig wilt bijrijden en dan gratis waarom gaan ze niet op een manege lessen? daar betaal je immers ook 10 euro voor een uurtje....
een betalende bijrijder vind ik zelf dus mijn MENING dat ik daarmeer van op aan kon, je wist dus zeker dat ze kwamen..
even voor de duidelijkheid.
ik zoek GEEN bijrijder meer, dit was van m'n OUDE paard. aangezien ik een beetje gek werd van bijrijders die mijn spullen+paardje sloopte, was ik na 2 jaar gestopt met bijrijders.
en het valt me ook op sinds ik een nieuwe haflinger heb gekocht krijg ik ineens veel reacties van jonge meisjes die willen bijrijden! |o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:22

mandylfmarca schreef:
ik wil niet dat het zo moet worden dat ik geen bijrijder voor hem kan vinden en wegens financien beide weg zal moeten doen.

je spreekt jezelf tegen.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:24

Pardon? je leest weer over iets heen, dit zou zijn als ik 2 paarden zou nemen..ik heb het er nu toch over 1? :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:28

mandylfmarca schreef:
Pardon? je leest weer over iets heen, dit zou zijn als ik 2 paarden zou nemen..ik heb het er nu toch over 1? :P

Ja maar in dat bericht geef je aan dat je naar een leuke 7jarige kijkt, maar eerst een bijrijder gaat zoeken :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:31

Ja inderdaad, maar zoals ik al eerder zei; ik weet niet of ik dit doe, Hij kost veel voor wat ie kan, ben gisteren weer even wezen kijken, hij liep kreupel omdat ze hem zaterdag fanatiek hadden gereden, zit onder de bijtwonden, heeft mok, en begint schimmel te krijgen, ook heeft hij last van z'n tanden.. wil dus eerst kijken hoe dat er allemaal uit gaat komen want wil geen slecht paard kopen! :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:59

Dat kan wel zijn, maar je zei echt dat je éérst een bijrijder wou hebben, omdat je anders financieel gezien niet twee paarden zou kunnen houden. Geeft helemaal niets joh, maar zeg dat dan gewoon.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:15

Ik vind dat als de bijrijder moet betalen voor het paars, deze dan ook meer is dan een bijrijder. Ik vind dat je in dat geval de bijrijder geen regeltjes moet opleggen, maar gewoon moet laten doen, hij/zij betaalt immers genoeg voor het paard.
Ik zie dat er veel eigenaars zijn die de bijrijder in de kosten laten delen, maar het paard dan wel beschouwen als alleen van hen zijnde. Dat kan naar mijn idee niet. de bijrijder betaalt ervoor dus wordt mede eigenaar, en heeft net zo veel te zeggen als de eigenaar.

Moest ik een bijrijder zoeken, zou ik echt geen geld vragen. zij verlenen mij een dienst omdat ik niet genoeg tijd heb, en zonder hen moet ik men paard verkopen..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:15

mandylfmarca schreef:
Ga maar eens een manege zoeken waar je GRATIS kan rijden.
Op een manege krijg je les, dus daar betaal je ook voor. Als ik een paard van iemand bijrijd en ik moet daarvoor betalen dan krijg ik daar 9 van de 10 keer geen les voor (ja misschien wat tips van de eigenaar, maargoed, dat is verwaarloosbaar).

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:26

Sjoos schreef:
Chaos schreef:

Waar haal je deze wijsheid vandaan? Mijn ervaringen zijn anders namelijk.
Als het jouw ervaring is, kun je er beter bij zetten:
In mijn ervaring, kun je van een betalende beter op aan dan een niet betalende.

Zo werkt het hier nu eenmaal.
Wellicht heeft het ook nut om dan te omschrijven wat je anders ervaart.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:30

_Jordy_ schreef:
hestejente schreef:
Correctie: TS zegt dat de bijrijder minimaal 4 keer in de week MOET rijden. En ook GEEN DAG mag overslaan. En daar ook nog 100 euro in de maand voor vragen terwijl ze in een gebied woont waar het kennelijk krioelt van de paarden en haar paard een ex-manegepaard is. Dat nooit iets noemenswaardigs bereikt heeft. Tja, je hebt wel te maken met vraag en aanbod he ;) Eigenlijk zoekt ze dus betalend personeel voor een recreatiepaard. Veel succes TS ;)

mag ik vragen hoe je dat weet?
zie dat namelijk nergens in de beginpost staan?

mocht jou verhaal kloppen.
ben ik het ermee eens dat het veel geld is, dan ben je opzoek naar een "slaafje" dat vind ik zoiezo al niet kunnen.

mocht het niet kloppen en gaat het om een gewoon paard waar de keuze vrij is e.d.
dan blijf ik bij mijn mening dat het niet veel geld is.
tenzij TS zelf veel minder aan stalling betaald?

Ik heb een stukje uit de OP gequote en daar wat zinsdelen groter en vetter in gemaakt zodat je het zelf kunt lezen:
mandylfmarca schreef:
Ik vroeg ongeveer de helft 100 euro.
Je moet het beschouwen als je eigen paard dus niet laten staan of een keer niet gaan.Rijden kan zo vaak in overleg minimaal 4x per week.

Inmiddels heeft TS uitgelegd dat ze haar oude paard, dat ze zoals je in haar profiel kunt lezen bij een manege vandaan heeft, niet meer heeft maar speciaal voor de nieuwe bijrijder/slaafje wil ze een paard aanschaffen. Door haar profiel ben ik inderdaad op het verkeerde been gezet, het betreft dus een nieuw aan te schaffen paard. En niet het manegepaard waarvan we in de loop van dit topic mede aan de hand van antwoorden van de TS al hadden geconcludeerd dat het nooit noemenswaardig gepresteerd had.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:38

waarom zou je een nieuw paard aanschaffen als je kennelijk noch de tijd, noch het geld hebt er voor?