Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Girl In The Mirror schreef:Dat herken ik wel Solide. Als bijrijder heb je ook een stuk onzekerheid. Toen ik 13 was had ik een hele leuke onbeleerde Welsh A pony. Was een gezelschapspony op dat moment, maar ik zou 'm inrijden in de loop der tijd (met begeleiding), zodat hun kinderen (waren op dat moment 2 en 3) er op konden rijden als ze ouder waren. Hij was inmiddels zadelmak en liep goed aan de longe, tot op een dag mijn spullen werden afgeleverd bij huis toen ik op school was. De reden was dat ze het toch niet zo tof vonden dat er iemand regelmatig op hun erf was (ze hadden de paarden aan huis). Voelde me knap banketstaaf dat ze hier na een jaar mee aankwamen, ik was echt enorm gekwetst. Ze waren altijd positief geweest dus het kwam echt van uit het niets.
Nu, 11 jaar later, wel weer een bijrijdpony. Na 2 keer kwam ik trouwens al alleen dus de eigenaresse van de pony heeft er niet heel veel tijd in hoeven te steken.
Ik moet trouwens zelf uitmesten, voeren en voer klaarzetten dus niet komen opdagen is geen optie, dan staat de pony te verhongeren.![]()
Betaal trouwens wel een bijdrage per maand.. 50 euro. Tja, ik ben het er niet volledig mee eens, maargoed. Ik kan het missen. Heb ook toen ik een bijrijdpaard zocht, reacties gehad van mensen die 170 euro per maand vroegen voor een pony (3 dagen per week, en nee geen lease, en ook geen wedstrijdpony!)Een ander vroeg 70 per maand voor 2 x per week, maar had tevens de eis dat ik zou moeten meebetalen voor hoefsmid + DA-kosten. Ben gek zeker.
Kan me wel voorstellen dat het voor jouw paard lastig is iemand te vinden KoudbloedKim, als het een brave KWPN'er was geweest, zou het stukken makkelijker zijn geweest.
kynshiri schreef:ik zie dat jij ook iets moet betalen. een paar bladzijden terug zei ik dat ik ook een 50 a 60€ zou vragen voor mijn paard tegenwoordig; uit angst dus dat ik anders iemand tref die het totaal niet serieus neemt. ik hoop dat ze misschien door het geld toch nog even denken dat het best wel stom is dat ze er deze maand nog niet één keer geweest zijn...
vind jij dat bedrag dan aanvaardbaar voor een paard waar jij als enige mee rijdt? misschien dat er hoogstens eens een vriendin van me langskomt en we de 2 paarden nemen voor een wandeling, maar dat is mss 4 keer in een heel jaar. je hoeft verder nx te doen, niet voeren, niet mesten...en je mag zo vaak rijden als je wilt. vind je het dan nog stom dat je moet betalen en zoja, waarom dan?
aliealie schreef:Heb je meer rechten als je een paard least dan wanneer je gewoon een "bijrijdster" bent? Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik liever heb dat iemand mij helpt met rijden verzorgen e.d. dan dat ze me een paar tientjes per maand betalen. Manlief en ik werken beide veel, dus dan heb ik veel liever af en toe een helpende hand
KoudbloedKim schreef:Chefke: Nee, ik ga er ook niet achteraan lopen bellen.. heb nou voor het eerst in mijn zoektocht twee keer een mailtje achter mijn laatste bijrijdster aan gestuurd, maar inderdaad graag of niet.
KoudbloedKim schreef:Maar ik kan ook heel eerlijk zeggen dat ik in de afgelopen 2,5 jaar dat ik op Kim heb gereden, meer heb geleerd dan alle lessen met mijn vorige paarden.
rossi schreef:...
Maar goed heb het verzorgster zoeken maar tijdelijk opgegeven, want er schijnt niemand te willen in de wintermaanden!
Lieszje schreef:Ik heb ook bijna 4 jaar lang een merrie verzorgt.
Zij was niet geschikt om echt te rijden dus meestal maakte ik af en toe een stapritje met haar.
Ik moest ook altijd 7 km fietsen terwijl t meer voor t verzorgen was.
Het lijkt wel of de meeste mensen die een verzorgpaard willen alleen maar willen rijden..
Terwijl ik juist weer de verzorging veel belangrijker vind
Lieszje schreef:Zo'n meisje zou ik niet eens voor mijn paard willen (als ik dr 1 zou hebben dan).
Paard wat ik deed had een oude wond op haar been, had ze eigenlijk geen last van.
Maarja daardoor kon ik ook veel minder met haar doen, vond ik niet zo heel erg.
Toen ik met haar moest stoppen wilde ik graag iemand anders voor haar hebben.
Heb toen gereageerd op MP voor een 17-jarige 'paardengek'..
Ging haar dus ook alleen maar om het rijden, paard kon wel wat stappen en af en toe een klein drafje doen maar meer niet.
Maar ze moest persé verder in de M1, gezegt dat t niet kon bleef ze me lastig vallen :s