Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:53

Deetjeeuh schreef:
Grr. Weer 'afgewezen' omdat ik een 'manegeruiter' ben en haar paard erg groot is. Wie zegt dat ik een manege ruiter ben en nooit meer ervaring heb opgedaan? Iedereen is toch zo begonnen? :')

Mag ik vragen waar dat was? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:33

Medie schreef:
Deetjeeuh schreef:
Grr. Weer 'afgewezen' omdat ik een 'manegeruiter' ben en haar paard erg groot is. Wie zegt dat ik een manege ruiter ben en nooit meer ervaring heb opgedaan? Iedereen is toch zo begonnen? :')

Mag ik vragen waar dat was? :)

Hoe bedoel je? Door/van wie? :)
Ik weet namelijk niet of ik het nog terug kan vinden, maar kan inderdaad wel even zoeken.

Eigenlijk vond ik het nogal vervelend aangezien mensen niet meer erover weten, en mij op basis daarvan beoordelen. Mijn ervaring reikt namelijk wel iets verder dan alleen de manege. :Y)

Medie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:41

ja ik bedoel inderdaad wie/waar? ja jammer inderdaad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:48

Medie schreef:
ja ik bedoel inderdaad wie/waar? ja jammer inderdaad...

Ik heb de PB gevonden. :)
Dit was de advertentie;

(Als je hem niet quote kan ik de link straks even weghalen. :Y))
Laatst bijgewerkt door Mars op 19-08-13 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:33

o hihi dankje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:35

Haha asje, want? :+

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:41

gewoon nieuwsgierig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:47

Haha okee.
Als je een reactie/mail verstuurd op MP. En er staat onderaan aanhef, moet je dan je eigen naam of die van de adverteerder?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:51

Blijf het grappig vinden... Een vergoeding vragen "anders komt er niets serieus", maar ook willen dat diegene nog de stal doet :') "Betalende stalhulp gevraagd" :') (ja, sorry... hier in de buurt is dat ook normaal, maar ik blijf het apart vinden..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:54

Lianne86 schreef:
Blijf het grappig vinden... Een vergoeding vragen "anders komt er niets serieus", maar ook willen dat diegene nog de stal doet :') "Betalende stalhulp gevraagd" :') (ja, sorry... hier in de buurt is dat ook normaal, maar ik blijf het apart vinden..)

Het is ook apart. :')

Een vriendin van mij krijgt waarschijnlijk samen met haar zusje een verzorgpony. Maar mag maar een keer, later misschien 2 keer, in de week komen. Alleen op de dagen dat die dochter niet kan. En dan moeten ze ook nog mesten, helpen op stal etc. En oh ja, de vergoeding ligt tussen de 10 en 50 euro!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:58

Hier is het ook half normaal hoor... dus het zal aan de plek liggen waar je woont.. Maar zou dat niet moeten proberen waar mijn beest staat... dan zouden ze me gek vinden :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:04

Nouja voor 10 euro voor 2x in de week mag je inderdaad ook echt wel af en toe een stal uitmesten.. denk dat dat niet heeeel erg vreemd is.. Ga je de hoofdprijs betalen dan is het inderdaad wat anders.

Ik vind het overigens nou niet bepaald netjes om hier bokt advertenties te gaan bespreken, doe dat lekker via de PB uitvechten maar ga niet je ongenoegen uitspreken over iemand en vervolgens de advertentie erbij trekken ook nog. Beetje zuur voor de eigenaar, je zou het andersom ook niet willen toch, dat een eigenaresse zo spreekt over jou, en dan ook nog je advertentie erbij zet?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:24

Over mij mogen ze gewoon praten hoor.... En ik mag hier ook gewoon mijn mening geven ;) daarvoor is het een forum...

En of een bijdrage normaal is... tjah... Regio-afhankelijk... Maar ik blijf het soms echt te maf vinden hoor.. Vooral als het gaat om 50 euro voor 1x in de week en dan nog eens klusjes... (Maarja... ik ga dan even van mijn kostenplaatje uit... en van mijn regio... tenminste paard zijn regio..)

Mijn advertentie was ook flut, bewust geen foto bij gezet... En heb hier zo veel over bijrijders geklaagd :') (ik zocht ze erop uit leek het wel... ) zullen ze ook niet leuk vinden als ze het wisten... Aan de andere kant.. ben ik tevreden, dan zeg ik dat ook gewoon :) Tis niet alleen afzeiken...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:45

Deetjeeuh schreef:
Eigenlijk vond ik het nogal vervelend aangezien mensen niet meer erover weten, en mij op basis daarvan beoordelen. Mijn ervaring reikt namelijk wel iets verder dan alleen de manege. :Y)

Mensen kunnen jouw alleen beoordelen op wat jij ze vertelt....Als ze denken dat je alleen manege-ervaring hebt, was het misschien handig geweest om duidelijker te vertellen hoeveel ervaring je dan wel echt hebt en waarmee? Als iemand tegen mij zegt 'ik heb op de manege gereden' hoeven ze ook niet te komen kijken, gaat toch niet werken. Of die persoon dan veel meer ervaring heeft dan dat kan ik niet ruiken als ze dat er niet bij vermelden.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:48

Heb hier in t westen altijd betaald. Mesten moest soms wel, soms niet ivm al dan niet in vol pension, vind persoonlijk dat het erbij hoort. Al zorgt niet mesten wel dat je minder stinkend thuis komt :D
Zou zelf t liefst iemand hebben die haar geld gebruikt voor les...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:50

Lianne86 schreef:
Over mij mogen ze gewoon praten hoor.... En ik mag hier ook gewoon mijn mening geven ;) daarvoor is het een forum...

En of een bijdrage normaal is... tjah... Regio-afhankelijk... Maar ik blijf het soms echt te maf vinden hoor.. Vooral als het gaat om 50 euro voor 1x in de week en dan nog eens klusjes... (Maarja... ik ga dan even van mijn kostenplaatje uit... en van mijn regio... tenminste paard zijn regio..)

Mijn advertentie was ook flut, bewust geen foto bij gezet... En heb hier zo veel over bijrijders geklaagd :') (ik zocht ze erop uit leek het wel... ) zullen ze ook niet leuk vinden als ze het wisten... Aan de andere kant.. ben ik tevreden, dan zeg ik dat ook gewoon :) Tis niet alleen afzeiken...

K bedoelde jou niet :p maar dr werd hier in t topic geklaagd over een eigenaresse en behoorlijk ook en dan doodleuk de advertentie erbij... en het dan heel raar vinden dat je geen verzorgpony kan vinden.. tja kan wel wat redenen bedenken zegmaar... links doorsturen doe je via pb niet op t forum zelf .. em verder ga k mee met bovenstaande post.. als je ze niks anders verteld weten ze ool niks! En als ze iemand zoeken met meer ervaring dan os dat pech voor jou... ff in t algemeen he xd niet op jou lianne :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:10

Ik doe dit nooit. ;)
Toevallig een keertje, maar blijkbaar kan je je post niet wijzigen? Pff...

Ik ga waarschijnlijk vanavond met iemand bellen, tips? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:25

Dat je het nooit doet is geen reden om het dan maar wel nu 1x te doen.. Vind ik niet echt netjes.
Je kan je eigen bericht temmen met de vraag of ze de post weg willen halen. En ik zou even je excuses maken naar degene van de link.. Wel zo netjes. Je maakt iemand toch een beetje zwart op die manier.

Tips voor het bellen,wees netjes, maak je zinnen af, laat de ander ook uitpraten.. En niet beginnen met 'ik rijd op de manege maar ik heb heel veel ervaring'. Ik haak daar persoonlijk ook van af namelijk. Gewoon aangeven dat je nu op de manege rijdt, dat je al eerder een verzorgpony hebt gehad en de situatie van het stoppen uitleggen. Ik ga er vanuit dat het iemand is die je al via de mail hebt benaderd of bel je iemand out of the blue?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:41

danoesje schreef:
Heb hier in t westen altijd betaald. Mesten moest soms wel, soms niet ivm al dan niet in vol pension, vind persoonlijk dat het erbij hoort. Al zorgt niet mesten wel dat je minder stinkend thuis komt :D
Zou zelf t liefst iemand hebben die haar geld gebruikt voor les...

Ja precies, als ze willen lessen, super, maar op eigen kosten... Voor de rest is denk ik waar ik sta een bijdrage vragen niet praktisch (waarom betalen als je 100m verderop een gratis paard hebt?), het schrikt mensen toch af... Maarja, hier (waar ik woon, paard staat 100km verderop) is het juist weer normaal... (en de kosten ook 2x zo hoog :')) Dus snap het wel... Maar toch.... Tis echt heel afhankelijk van waar je woont.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:48

Lianne86, denk dat er meerdere factoren zijn die meespelen: wat heb je te bieden, maar ook hoe je financiële situatie is, je stalling etc. Toen ik bijreed was ik best bereid flink mee te betalen voor stalling (betaalde ruim de helft van de stalling) in ruil voor 3 dagen en veel vrijheid. Al viel dat laatste in praktijk tegen waardoor ik weer ben gestopt.
In mijn geval heb ik een puppie-paard met nu ook nog eens KS, als ik daar op termijn weer iemand voor ga zoeken ben ik allang blij als er iemand is die hiermee overweg kan/wil en omdat het rijden straks zo specifiek gaat worden vind ik les gewoon belangrijker dan dat ik er zelf geld aan over hou. Daarnaast zal grondwerken/longeren een grotere plek gaan innemen dat het zou doen zonder de KS dus dat moet je ook maar willen en ik heb ook nog iemand nodig die tegen een stootje kan want nu meneer zich beter voelt wordt hij wat baldadig :)
Zou ik nu een prachtig braaf leerpaard hebben met alle knoppen goed bevestigd erop, zou ik misschien ook wel liever een bijdrage willen. Mja dat is puur fictief :)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:50

Ik vraag wel een vergoeding als ze dagen vast willen rijden..ik moet dan toch dagen inleveren van mijn eigen training..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:05

Ikke, dat ligt er denk ik ook weer aan hoe je het bekijkt. Ik ben blij dat ik maar 5 dagen naar mijn paard hoef. Daar lever ik inderdaad wat 'quality time' voor in, maar dat is natuurlijk wel omdat ik mezelf wil ontlasten en nog een leven heb/wil houden naast mijn paard.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:12

danoesje schreef:
Lianne86, denk dat er meerdere factoren zijn die meespelen: wat heb je te bieden, maar ook hoe je financiële situatie is, je stalling etc. Toen ik bijreed was ik best bereid flink mee te betalen voor stalling (betaalde ruim de helft van de stalling) in ruil voor 3 dagen en veel vrijheid. Al viel dat laatste in praktijk tegen waardoor ik weer ben gestopt.
In mijn geval heb ik een puppie-paard met nu ook nog eens KS, als ik daar op termijn weer iemand voor ga zoeken ben ik allang blij als er iemand is die hiermee overweg kan/wil en omdat het rijden straks zo specifiek gaat worden vind ik les gewoon belangrijker dan dat ik er zelf geld aan over hou. Daarnaast zal grondwerken/longeren een grotere plek gaan innemen dat het zou doen zonder de KS dus dat moet je ook maar willen en ik heb ook nog iemand nodig die tegen een stootje kan want nu meneer zich beter voelt wordt hij wat baldadig :)
Zou ik nu een prachtig braaf leerpaard hebben met alle knoppen goed bevestigd erop, zou ik misschien ook wel liever een bijdrage willen. Mja dat is puur fictief :)

Nu sta ik niet meer met een binnenbak, want daar kwam ie te weinig buiten...

Maar eerst stond ie op 1 van de luxe pensionstallen (binnenbak, buitenbak, springweide, solarium, wasplaatsen etc.), toen was het ook gratis, volpension wil ik sowieso, dus iets doen hoeft de bijrijder ook niet (te vaak gezien dat ik toch alles zelf nog kon doen..) Maar had toen spijt eigenlijk, want ze kwamen puur om te rijden, paard lieten ze het liefst nog poetsen en op/afzadelen door mijn zusje.. dat was iets van 3 dagen per week.. En op een ander paard van een ander rijden met mijn spullen vonden ze ook kunnen :') Die was gelukkig zo weg... Daarna wel een lief iemand gehad, maar die vond het ook niet leuk op stal + voor aard minder goed... (groep die dacht dat ze baas waren op stal, dingen deden die niet konden, ruzie zoeken, paarden laten schrikken als je aan het rijden bent etc.)

Nu sta ik minder luxe, maar bijrijdster heeft alle vrijheid, 7 dagen per week... Mag het beest behandelen als haar eigen paard... Dus geen rare dingen, zelfgemaakte hindernissen etc. en maffe streken --> exit... zoals de vorige :').. Maar dat heb ik aan de andere kant van het dorp ook 13 jaar lang gehad... Tis hier een beetje normaal denk ik?

Pony heeft in het verleden dressuur gereden, L2 gekomen, daarna 2 jaar op de wei gestaan en nu door ons 4 jaar gebruikt als recreatiepaardj... Dus mjah.. Knopjes zitten erop, galopwisselingen, kan ie om de 2 passen (ja, iemand kreeg het eruit, ik zelf ook niet :')) maarja, hij is veelzijdig... Maar geen wedstrijden (trailerangst).. Meisje van 6 heeft er les op gehad.. Dus mjah.. Wil je wedstrijden gaan rijden ==> verkeerde adres... Dat snap ik.. Maar voor de recreatieruiter die soms wat serieus wil rijden, ideaal :)

Natuurlijk verschilt het wat je te bieden hebt... maar hier in de buurt waren op het moment dat ik iemand zocht zeker gewoon 6 dezelfde soort paarden/stallen of nog luxer gratis aangeboden... Tjah... Dan heeft het sowieso geen zin om een bijdrage te vragen als je graag iemand wilt hebben? Had zelfs geld wilen betalen voor iemand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:16

Ik heb het zelf al aangegeven. :)
Verder maak ik niemand zwart hoor, ík vind het jammer dat ze me op basis daarvan al afkeurt. Ze is geheel in haar recht, maar IK vind dat jammer. Daarom maak ik verder nog niet iemand zwart.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:19

Zooo dat is wel even wat anders dan hier hoor. iedereen vraagt zo ongeveer geld en word voor gek versleten soms dat ik dat niet doe. Wel echt balen als je de verkeerde treft! Denk zelf dat ik als zoekende toch voor paard/eigenaar zou gaan, en wel een goeie maar niet per definitie binnenbak belangrijk vind. Leuk hoor zo'n grote luxe stal maar bijna altijd gezeik/geroddel/kliekjes en vaak met heeul veeeul mensen rijden in de binnenbak op dezelfde tijden (aangezien ik 9:00 tot 17:00 baan heb tegenwoordig:P) Als ik jou zo lees was ik prima tevreden geweest met jouw pony hoor, er vanuitgaande dat je klikt!