Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:15

TanjaxBas schreef:
Deetjeeuh schreef:
Awh das wel balen!

@Tanja, super leuk! :D knap ding. Meer fotos?
En hoe heb je dr gevonden?

Ik wil trouwens een briefje schrijven en.die bij mensen in de deur doen..
En dan zet ik er gewoon op dat ik niet langskom omdat ik niet op ongelegen momenten zou willen komen, maar wel graag iets van diegene wil horen? :+

Via een bokt advertentie! :D
Ik zou je in pb wel even spammen :P
Doe maar! Is gezellig ;D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:42

TanjaxBas schreef:
Het is het zoeken waard geweest voor mij, ik heb nu echt een top verzorg pony!
Het is een haflinger merrie van 15 jaar :)
[ Afbeelding ]

Wat een leukerd zeg!! Veel plezier! :)

Ik ben weer terug van de kennis making en het proefritje!
Een super lieve haflinger merrie van 20 jaar maar voelt zich nog 10!
Ik kan nu wel met trots zeggen dat ik sinds vandaag haar bijrijdster ben :D

Beauty26

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:02

Beste bokkers, ik heb niet alles doorgelezen... maar wij hebben nog een merrie staan díe wel wat extra aandacht kan gebruiken. Ze Is niet de makkelijkste in de omgang, het is nogal een dominante merrie, maar ook onzeker! Ze heeft vermoedelijk een "verleden". Wij zoeken dan ook iemand díe sterk in de schoenen staat, lef heeft, en niet snel bang & onder de indruk Is! Minimaal 16 jaar, en toch wel wat ervaring met moeilijke/dominante merries. Omgeving lopik,benschop,polsbroek etc.

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:21

Beauty26 schreef:
Beste bokkers, ik heb niet alles doorgelezen... maar wij hebben nog een merrie staan díe wel wat extra aandacht kan gebruiken. Ze Is niet de makkelijkste in de omgang, het is nogal een dominante merrie, maar ook onzeker! Ze heeft vermoedelijk een "verleden". Wij zoeken dan ook iemand díe sterk in de schoenen staat, lef heeft, en niet snel bang & onder de indruk Is! Minimaal 16 jaar, en toch wel wat ervaring met moeilijke/dominante merries. Omgeving lopik,benschop,polsbroek etc.

sorry maar je mag hier geen advertentiees neer zetten

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:19

Oke, sorry...hoe haal ik het stuk weer weg...??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:25

Beauty26 schreef:
Oke, sorry...hoe haal ik het stuk weer weg...??

Advertenties mogen niet, maar je kan wel posten van woont hier iemand in die omgeving, hoe kan ik het beste zoeken etc.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:18

Oke, 2de poging... woont hier toevallig iemand in de omgeving lopik, benschop díe een leuk/pittig bijrijdpaard zoekt? & iemand tips voor het zoeken/vinden van een bijrijdster?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:25

hallo, blijft lastig om een verzorg paard/pony te vinden vorige week stuurde iemand me een mail of ik nog een paardje zoekte oke we hebben een paar mails gestuurd en uiteindelijk krijg ik geen antwoord meer dat snap ik nooit als je er toch al een heb gevonden stuur het dan via de mail ?!
Jammer Beauty26 dat ik niet in de beurt woon.
Begon toch te twijfelen of er wat mis is met me advertentie voor een verzorg paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:53

Ik ben toch van plan door te zetten met het zoeken van een verzorgpony. Ik wil het gewoon proberen, kan ik het niet, oké. Dan niet...

Ik ben van plan weer op bokt een advertentie te zetten, en een briefje in de supermarkt op te hangen. WAr zouden jullie op letten en wat kan ik het er beste opzetten?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:07

hoelang je rijd, je ervaringen, hoeveel dagen je wilt gaan verzorgen, je leeftijd, en een foto bij de advertentie's op bokt/marktplaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:05

Dankje!
Is iets in deze trant goed?

Beste lezer!

Wie ben ik?
Ik ben [naam], 12 jaar oud (eind augustus 13) en ga/zit in 2 gymnasium en zit in [plaats] op school.
Op dit moment ben ik ongeveer 1.65 groot en wordt ik waarschijnlijk rond de 1.70. Verder weeg ik op dit moment rond de 55 kilo.
Omdat ik het heerlijk vind om te rijden, te verzorgen en om gewoon überhaupt bezig te zijn met paarden heb ik besloten dat ik meer wil leren. Natuurlijk ken ik alle basisdingen en meer, maar ik wil nog méér leren! Dus ben ik opzoek naar een verzorgpaard/pony.

Ervaring
Op dit moment rij ik al 3,5 jaar paard op een manege. 2 jaar geleden heb ik een tijdje samen met een vriendin (toen der tijd 14/15 jaar) 2 shetlanders en een D-pony verzorgt. Doordat zij stopte ivm met school moest ik er toen helaas mee stoppen. Mede omdat ik op dat moment nog te jong was, en niet de nodige ervaring om álleen verder te gaan.
Intussen heb ik meer ervaring, door middel van helpen op de manege, lessen, boeken & internet.

Wat zoek ik?
Ik ben op zoek naar een paard/pony die ik ongeveer 3 keer per week kan verzorgen. Daarbij denk ik aan 2 doordeweekse dagen en 1 keer in het weekend. Dagen vind ik prima om te overleggen, graag zelfs! U wilt natuurlijk ook nog naar uw paard gaan.
Verder zou ik het leuk vinden als ik mag rijden, maar dat is geen eis. Wel zou ik graag, zou rijden niet mogelijk zijn, aan grondwerk willen doen. Denk hierbij aan lange lijnen, longeren, wandelen, vrijheidsdressuur etc. Mennen kan ik ook, al heb ik geen menbewijs..

Wat bied ik u?
Het belangrijkste vind ik plezier hebben voor paard en ruiter/verzorgster. :D
Verder ga ik netjes met uw spullen om, zou er iets kapot gaan (door mijn schuld) zal ik het uiteraard vergoeden. Verder heb ik er geen moeite mee om een keer iets bij te dragen aan iets voor het paard, maar ik kan geen maandelijkse bijdragen leveren.
Ik zal er op de verwachte dagen zijn en kom mijn afspraken na. Lukt dat niet? Neem ik zo snel mogelijk contact op!
Verder kom ik door wind en weer!

Liefs,
[naam]

Of klinkt dit allemaal te onrealistisch? O.o

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:08

Wauw Dee! Mooie advertentie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:35

Ja? Is ie prima zo? :D

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:38

Ik vind van wel: ik had je eigenlijk al lang als verzorgster genomen, haha :D
Heb alleen geen eigen paarden en woon niet in Nederland -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:39

Haha, dat hoor ik vaker! Helaas niet bij me in de buurt :Y)

Boehoe :'(

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:40

Deetjeeuh schreef:

:(:)
Nog veel succes met je zoektocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:58

AnikaTje schreef:
Deetjeeuh schreef:

:(:)
Nog veel succes met je zoektocht!

Dankje! :D

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:32

er is hier 1 paard in de buurt nu 5 km, gratis, maar dat zou betekenen dat ik het paard eerst zadelmak moet maken, er staat dat het paard alleen onder het zadel gestapt heeft,
of de berijder het paard zadelmak wil maken, en dna wil ze betalen, of je mag er voor kiezen om bijrijder te blijven.

maar ik weet niet of ik een paard kan zadelmak maken.... dusja..

ik rij 6 jaar, manege's, verzorgpaarden, maar zadelmak heb ik nog nooit gedaan.... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:55

Dan ook niet doen. Het is wel een risico voor zowel jouzelf als voor de eigenaar, bij twijfel niet doen!

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:57

was ook niet van plan om het te doen, ondanks dat het me geweldig lijkt een paard zadelmak te maken.. hihi ;p

waarom heb ik nou niet het geld voor een eigen :( problems opgelost...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:58

Een eigen is ook niet alles hoor :)
Al ben ik wel heel erg blij met m'n merrie, het betekent ook dat je een hoop moet laten ;)
Tis wel een leuk proces hoor het makmaken van een paard! Maar wel iets waar je met zekerheid aan moet beginnen, anders is de lol er snel af en is de veiligheid ook ver te zoeken :) Gewoon lekker doorzoeken naar een paardje wat al bevestigd is :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:00

probleem; 25 verzorger
0 paarden

Jayne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:55

Ik meld me ook!

Ik ben al zo lang opzoek rond de omgeving:Hedrik Ido Ambacht, Zwijndrecht, Ridderkerk, (als niet TE ver is Rotterdam&Dordrecht)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:44

Oh, 5 jaar geleden heb ik een advertentie geplaatst op marktplaats dat ik opzoek was naar verzorgpaarden. Ik kreeg de dag erna een mail van iemand. En een week later ging ik kennismaken. Op die stal heb ik 4 jaar gelopen. Doordat ik neit meer met de eigenaar door 1 deur kon(voor reden, PB), ben ik vorig jaar november weggegaan.
Ik stelde voor mezelf een doel, dat ik mijn propedeuse in 1 jaar wilde halen, en me even niet wilde bezighouden met paarden en daarna weer iets met paarden wilde gaan doen. Denk aan: leasepaard, verzorgpaard, eigen paard. Nu heb ik 22 juni mn propedeuse gehaald en 18 juli kreeg ik 2 verzorgpaarden aangeboden! super geregeld! Kan niet beter!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:36

Mooie advertenie @Deetjeeuh, @Golden_Angel ik zou het dan niet doen als je nog niet zo veel ervaring hebt met het zadel mak maken hoop dat je snel een paardje vindt :)
Kreeg vandaag een facebook bericht van iemand die ik ken van me vorige manege dat een vriendin van haar een verzorgster zoekt dus morgen even bellen laten we hopen dat ik der paard kan verzorgen :)