Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:28

Hallo, ik lees al een tijdje mee. Ik ben zelf een jonge bijrijdster van 18 jaar in de omgeving van Arnhem en rijd nu een jaar een ontzettende leuke pony bij (recreatief) 4 keer in de week. Zelf ben ik ook niet altijd te spreken over bijrijders terwijl ik er toch zelf 1 ben, ik heb veel meegemaakt dat mede stal genoten in bijvoorbeeld de winter in de steek gelaten werden door hun bijrijder en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat echt niet vind kunnen vooral als de eigenaresse er via via moet achter komen dat er al 5 dagen niemand bij haar paard/pony is geweest! Zelf kom ik door weer en wind en les ik sinds ook met de pony. Nu ben ik als bijrijder dus nu nog naar een andere bijrijd pony/paard op zoek waar weer een nieuwe uitdaging in ligt maar wat ik zelf merk hier in omgeving Arnhem is dat er heel weinig te vinden is. Nu ben ik dus bereid om 30 km te reizen (met het openbaar vervoer) hiervoor omdat er zo weinig te vinden is. Misschien ben ik de uitzondering op het verhaal dat veel meiden nog maar 15 minuten onderweg willen zijn voor een verzorg/bij rijd paard, maar wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedere bijrijder slecht/onbetrouwbaar is. ''Goeie'' bijrijders zijn gewoon wat moeilijker te vinden naar mijn idee, en veel andere (zeg maar de slechte) bijrijders verpesten het een beetje voor de goeie en betrouwbare omdat paardeneigenaren zo geen bijrijder meer vertrouwen (zoals ik bijvoorbeeld lees bij Noah). Maar omdat er een paar rotte appels tussen zitten wil niet zeggen dat er geen goeie zijn. soms duurt het zoeken van een goeie bijrijder gewoon even en kost het inderdaad wel wat moeite.

Misschien is dit een beetje raar verwoord maar ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden.

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:54

Bij mij is zondag ook een normale dag :') dus zondagen zijn geen probleem...

En er zijn genoeg "rotte appels", hier ook op het punt gestaan om helemaal ermee te kappen... Toen kreeg ik toevallig weer een berichtje van iemand hier die me sowieso al aansprak (alleen toen had ik net iemand anders...) Maar dat gaat nu gelukkig heel goed.. Maar ik moet eerlijk zeggen, als je wat mindere ervaringen meemaakt, dat je snel de neiging krijgt om te zeggen "laat maar zitten, ik kap ermee"

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:58

Ja klopt, sommige mensen willen heel graag een bijrijdster omdat ze weinig tijd hebben oid maar die durven het niet aan omdat er gewoon heel veel ''rotte appels'' tussen zitten. Dat is ook gewoon super jammer zowel voor de eigenaresse als voor de goeie bijrijdsters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:34

Inderdaad. En ook de leeftijd. Zo wordt ik best vaak 'afgewezen' door mijn leeftijd. Alleen omdat oudere mensen meer verantwoordelijks gevoel zouden hebben. Nou echt niet hoor.

Zo ging ik samen met een vriendin (ik was toen 10, zei 15) naar haar verzorgpony's. Rond haar 16de werd het steeds minder, terwijl ík wel bleef vragen wanneer we weer gingen, omdat ze toch niet zo niet vaak kon gaan? En nu is ze ermee gestopt. Nou, wie was er nou verantwoordelijker? :')

Maar het is gewoon vervelend dat leeftijdsgenootjes het verpesten..

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:48

Soms kom je wel echt mensen tegen die te jong zijn, maar jij klinkt idd anders dan je meeste leeftijdgenoten Deetjeeuh!

Ik heb van de week opnieuw m'n advertentie op bokt markt geplaatst, hopen dat het deze keer wat word..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:00

_Lois_ schreef:
Soms kom je wel echt mensen tegen die te jong zijn, maar jij klinkt idd anders dan je meeste leeftijdgenoten Deetjeeuh!

Ik heb van de week opnieuw m'n advertentie op bokt markt geplaatst, hopen dat het deze keer wat word..

Haha, dat hoor ik wel vaker. Helaas zien mensen dat helaas bij de eerste kennismaking vaak niet. -O-

Leuk! Ik hoop het voor je! Toch maar een briefje in de supermarkt ophangen? Kan je heel veel mee bereiken!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:43

Hmm ik betwijfel het eigenlijk :o

Maar misschien dat ik m volgende week ook op Marktplaats zet, heb je ook al meer bereik mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:46

Ik kijk toch zeker een paar keer per week in de AH, voor oppaswerk & een verzorgpony. :)
Verder hangen daar ook meerdere briefjes. :)

Denk ik ook! Al snap ik marktplaats zelf nooit? :')

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:47

Ooh ik werp af en toe wel een blik op het bord bij ons, maar is vooral kinderkleding of speelgoed :P

Ik snap het wel! Wat snap je er niet aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:24

Nou, ik zoek gewoon op bijrijdsters/verzorgsters gezocht etc. Maar dan krijg ik ook allemaal bedrijven en zo. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:33

Grr. Weer 'afgewezen' omdat ik een 'manegeruiter' ben en haar paard erg groot is. Wie zegt dat ik een manege ruiter ben en nooit meer ervaring heb opgedaan? Iedereen is toch zo begonnen? :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:39

Ik vind "paard groot" echt een geweldige reden :') Ik ging als 13 jarige voor een paard van bijna 1,80 zorgen.. Kon hem niet eens helemaal poetsen (reed ook op een ander paard en soms ook op hem)...

Manegeruiters tjah.. tis dubbel... ken er die 10 jaar op een manege hebben gereden die ik liever niet op mijn paard heb... ken ook mensen die 10 jaar privéles hebben gehad op een eigen paard die ik er nog minder lief op zie... :') Is maar net wat je hebt geleerd hoe en wat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:54

Hahah, geweldig. :')

Tja, ze weet eigenlijk niets over me. Niet hoe groot ik ben etc. Maar ja, morgen ga ik weer langs de deuren (dit keer mét fiets) :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:29

Gewoon op stallen in de buurt briefjes ophangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:48

Misschien ook wel! Al zijn die hier niet veel haha.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:50

Vaak als je denk "laat maar" komen er in eens meerdere aanbiedingen, hoe meer je wilt en zoekt hoe moeilijker het voelt....
Je vind echt wel wat Deetjeeuh, ik heb ook drie jaar gezocht naar een juiste verzorgster en heb nu een super leuke meid maar weet ook niet hoe lang zij het gaat vol houden (hoop heel lang) maar uiteindelijk komt het echt wel goed. Niet teveel willen hoe moeilijk het ook is anders valt het zo tegen!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:00

Ja, je laten adopteren door mijn ouders is ook zoiets :') Ook al is er een kamer vrij... had je meteen een pony gehad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:10

@Zoek,
Tja. De vorige keer had ik het inderdaad ook al bijna opgegeven. En toen kwam er een advertentie. Jammer van de bijdrage, anders was ik daar nu vast en zeker! :D
Inderdaad hopen dat ze lekker lang blijft. Maar 3 jaar is wel lang zeg! :oo

@Lianne,
Inderdaad. Denk niet dat mijn ouders daar zo blij mee zijn. :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:18

Als je wil en mag natuurlijk, dan kom maar een keertje mee voor de gezelligheid! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:45

Lianne86 schreef:
Als je wil en mag natuurlijk, dan kom maar een keertje mee voor de gezelligheid! :D

Waar woon je ergens?
Je weet waar je aan begint eh! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:46

Oeps, laat maar haha.
Had je advertentie al gezien xD

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:31

@xelmoni: Ik zal je advertentie in gedachten houden, ik heb echter pas dit voorjaar een paar extra handen nodig.
Meer info via pb, mocht je met willen weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:35

Amaryllis schreef:
@xelmoni: Ik zal je advertentie in gedachten houden, ik heb echter pas dit voorjaar een paar extra handen nodig.
Meer info via pb, mocht je met willen weten.

In welke omgeving zoek je iets? Ik woon namelijk meer aan de Arnhem, Elst, Bemmel, [plaats] kant. :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:48

Had een heel verhaal getikt over mijn paarden maar dat was ineens weg. Bij nader inzien meer info per pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:58

Ik zal je even pb'en! :D