Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LauraaS schreef:Ik ben momenteel opzoek naar een verzorgpony/paard, dat is nog best moeilijk aangezien ik (nog maar) 13 jaar ben. Wel ruim 9 jaar ervaring met het rijden en verzorgen van verschillende paarden en pony's.
Wat ik altijd wel een beetje vervelend vindt is dat mensen er dan automatisch vanuit gaan dat ik weer zo'n penny meisje ben wanneer ik zeg dat ik 13 ben. Ik snap het wel maar toch.
Ongeveer 1.5 jaar geleden had ik eindelijk een verzorgpony gevonden , 1 jaar die pony verzorgd, super veel van geleerd, maar uiteindelijk mee gestopt omdat ik me nooit echt welkom voelde op die stal en dat werd steeds erger.
Nu ben ik alweer een tijdje opzoek maar zonder succes.
LauraaS schreef:Ik vindt het ook heerlijk om te tutten met paarden dat is dan ook niet wat ik bedoel met 'penny meisje'. Ik bedoel er vooral mee dat ik vaak het gevoel heb alsof mensen me onderschatten of iets in die richting...
Ik snap het wel vanuit het oogpunt van een eigenaar gezien, maar nog steeds wel jammer natuurlijk.
Gimme_Joy schreef:Heel vervelend, maar bij mij komt er niemand onder de 16.
Ik heb op marktplaats ook tegen 2 meisjes van 12 nee gezegd.
Dit omdat ik het niet aandurf met een jong paard. Ze is erg onberekenbaar en als ze een loopje met je neemt is het klaar. Fysiek gezien dus ook geen goede zet. Daarbij zou ik het niet aankunnen als er door toedoen van mijn paard iemand gewond raakt oid. (Ze is echt heel braaf, maar je moet letterlijk en figuurlijk stevig in je schoenen staan)
LauraaS schreef:Ik vindt het ook heerlijk om te tutten met paarden dat is dan ook niet wat ik bedoel met 'penny meisje'. Ik bedoel er vooral mee dat ik vaak het gevoel heb alsof mensen me onderschatten of iets in die richting...
Ik snap het wel vanuit het oogpunt van een eigenaar gezien, maar nog steeds wel jammer natuurlijk.
Gizeppie schreef:Gimme_Joy schreef:Heel vervelend, maar bij mij komt er niemand onder de 16.
Ik heb op marktplaats ook tegen 2 meisjes van 12 nee gezegd.
Dit omdat ik het niet aandurf met een jong paard. Ze is erg onberekenbaar en als ze een loopje met je neemt is het klaar. Fysiek gezien dus ook geen goede zet. Daarbij zou ik het niet aankunnen als er door toedoen van mijn paard iemand gewond raakt oid. (Ze is echt heel braaf, maar je moet letterlijk en figuurlijk stevig in je schoenen staan)
Ik het precies hetzelfde. Ik heb een voormalig dekhengst. En deze is af en toe een beetje jolig. Dit doet hij niet uit narigheid, maar kan soms blij worden. Een 16 jarige red zich hier prima mee, maar een dertien jarige is hij dan echt te sterk voor. Ik heb het al een keer ervaren toen de 9 jarige dochter van een vriendin van mij erop zat..
Amber_anne schreef:Ik heb ook een jonge pony maar zou het wel aandurven mits het klikt. Pony is 3,5 maar verder heel braaf.
Heb overigens 13 jarige gezien die capabeler waren met paarden dan ikzelf dus dat zegt weinig
Mooblie schreef:Ik heb zelf een bijrijder van 13 en zou het een volgende keer niet snel meer doen. De ervaring die ze heeft opgedaan is hoofdzakelijk op de manege en ik merk dat daar toch wel kwalijke dingen aangeleerd worden, daarnaast heeft ze geen idee hoe ze het paard serieus traint. Ze heeft dus relatief veel begeleiding nodig waar ik als eigenaar eigenlijk niet op zit te wachten
Isabel_k schreef:Logisch. Maar ik merk dat het echt de reden is dat mensen niet bij je aan de slag willen. Ik merkte dat het voor mij ook niet meehielp dat ik veel werk met NH/Parelli en dat mijn paard in een paddock paradise zonder hele mooie voorzieningen staat. Daar kapte heel veel mensen ook op af. Dat merk ik ook aan de verzorgsters die nu op stal zijn voor andere paarden. Zij zijn heel erg gefocussed op rijden terwijl de eigenaren bij mij helemaal niet zo zijn.
Gizeppie schreef:Isabel_k schreef:Logisch. Maar ik merk dat het echt de reden is dat mensen niet bij je aan de slag willen. Ik merkte dat het voor mij ook niet meehielp dat ik veel werk met NH/Parelli en dat mijn paard in een paddock paradise zonder hele mooie voorzieningen staat. Daar kapte heel veel mensen ook op af. Dat merk ik ook aan de verzorgsters die nu op stal zijn voor andere paarden. Zij zijn heel erg gefocussed op rijden terwijl de eigenaren bij mij helemaal niet zo zijn.
Niet allemaal zijn ze zo. Ik heb een paard bijgetreden waarbij ik een half jaar niet erop gezeten had. Maar heb op de grond wel veel geleerd (parelli level 2) en dat gebruik ik nu nog.