Deetjeeuh schreef:Mensen, nog do's of dont's? :Q
Eerlijk zijn. Vragen als je ergens over twijfelt en niet aangeven dat je iets kan als je dat eigenlijk niet zeker weet. Ik heb liever een wat minder ervaren/goede ruiter die dat van zichzelf weet en graag wil leren, dan iemand die denkt dat ie het al kan en zichzelf overschat. Verder is bij mij netjes zijn echt een must. Spullen achter je kont opruimen, even vegen voor je weggaat, paard uitgebreid naverzorgen zodat die niet meer nat of bezweet op stal staat. Lijkt voor zich te spreken maar als je ziet wat voor rotzooi het op/in sommige stallen is is dat absoluut niet vanzelfsprekend.
Pff, ik ben er verder echt klaar mee. Heb een behoorlijk gecompliceerd paard staan dat gewoon vreselijk correct van achter naar voor gereden moet worden en blijf er gewoon tegenaan lopen dat mensen zich compleet overschatten. Ik reed zelf altijd behoorlijk dikke punten met 'm dus het kan echt wel, merendeel van de ruiters dat er nu opstapt kan hem niet eens gewoon tactmatig een rondje laten draven laat staan loswerken of er een oefening mee rijden. Heb er welgeteld één ruiter op gehad die er wel een klik mee had (maar die zit inmiddels op een ander paard van me) en de rest is gewoon een groot drama, zie het paard met de minuut achteruit gaan. Toch maar vervroegd pensioen dus, jammer want de juiste ruiter kan er echt onwijs veel van leren volgens mij.