Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:55

Hallo, aangezien ik een verzorg paard zoek wil ik vragen wat jullie van mijn advertentie vinden of er nog wat veranderd aan kan worden en wat jullie in een verzorgster zoeken. :) zou er erg blij mee zijn
http://bokt.nl/markt/ad/152990/amsterda ... rijd-paard
Het zijn oude foto's op de advertentie ik ga binnen kort nieuwe foto's er in zetten.
Ik weet niet of dit hier mag

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:38

Omdat jullie de eigenaren zijn;

Ik ga vandaag een langs de mensen zelf, aangezien bokt niet (veel) oplevert. Tips? Do's en dont's?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:40

Pff wat een drama is het hier zeg! Mijn advertentie staat alweer 3 weken op internet en heb maar 1 reactie gehad.. op die reactie gereageerd maar nooit meer iets gehoord..

Verder zelf op verschillende advertenties gereageerd en de reactie is of het is te ver of ze willen geen volbloed.. Wordt er hopeloos voor. En dat terwijl mijn volbloed zich eerder gedraagd als een koudbloed..

Iemand nog tips waar je kan zoeken naar een bijrijder?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:46

Meld zich weer voorzichtig. Hopelijk niet nodig. Maar veel nieuwe namen en een aantal weg. Veel al voorzien inmiddels ook?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:49

Het is altijd wat bij ons willen ze weer geen koudbloed...

Gelukkig heb ik eindelijk een meid gevonden die helemaal bij mij past qua ideeen en verzorging. Nu hopen dat ze het lang gaat volhouden!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:51

Ik ben gelukkig nog steeds voorzien, nog wel aan het rondkijken voor een vriendinnetje, maar advertentie enzo moet ze toch echt zelf doen :) Ze vraagt het nu vooral via via...

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:53

Ik heb nu mijn beste vriendin als bijrijdster om haar goed door te rijden! :) ben daar erg blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:58

Mensen, nog do's of dont's? :Q

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:36

Eerlijk gezegd ben ik helemaal klaar met de bijrijders. Ik heb het idee dat er meer mensen zijn die een verzorger zoeken, dan andersom. En dat nu de verzorgers de markt leiden om het zo te zeggen :D. Kies er nu voor mijn instructrice 2x per week te laten rijden. Dan betaal ik er liever voor, dan dat er iedere keer weer een vreemde op stapt. Misschien een tip voor diegene die nog zoekende zijn. Heb je ook geen geneuzel en troep in je zadelkast ;) . Wil natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren, maar de "bijrijders" van tegenwoordig hebben nogal een eisenpakket. Dan denk ik ga dan gewoon naar de manege, lekker opstappen en wegrijden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:41

Noah, ik heb ruim een jaar gedaan om een goede bijrijdster te vinden, in totaal stuk of 10 mensen gehad... (Wel elke keer alles al klaargezet, dus ze weten niet waar en hoe alles ligt etc.) Maar blijf erbij, ze zijn zeldzaam... Hier zijn er genoeg paarden "vrij", dus ze stellen eisen...

Letterlijk te horen gekregen van een meisje die hem 2 maanden reed (had der wedstrijdkleding en alles gesponsord :')) "ow mag ik dat van jou niet, dan ga ik toch lekker daar rijden want daar mag ik "dat wel" :') (Daarna was ze ook niet meer welkom overigens... Ging over zelf hindernissen bouwen wat niet veilig was)....

Maar als ik waar ik woon in de buurt kijk, lijken paarden juist weer "zeldzamer" te zijn :') (maar ik ben te kieskeurig en te verwend...)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:57

Lianne, dat meen je niet. Dan heb je nog erg veel geduld gehad vind ik! En wedstrijdkleding gesponsord, dat vind ik al helemaal ontzettend gul. Ik was na 3 er al helemaal klaar mee haha. Ik had van 1, van de maandelijkse bijdrage het lesgeld afgetrokken. Dan kon ze op mijn kosten lessen. Vervolgens plant ze geen les in, na veel aandringen van mij toch met pijn en moeite een les. Maar bij ieder ding afzeggen en dan 's avonds, zodat ik er op het laatste moment nog snel heen moest. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben ook wel kieskeurig, maar dat is niet raar als het om je paard gaat.

Heb je nu wel een geschikte bijrijder gevonden? Of nog op zoek?

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:26

Ik zoek nog een verzorgpaard ! :)

Mayra Wokke
11 jaar
Betrouwbaar , kan pittige pony's aan , heb twee pony's ingereden , klusjes is geen probleem.
Ik kan longeren , Dressuur , beetje western , buitenrijden , VD , en tutten vind ik ook leuk !

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:41

Eerst lezen voordat je wat plaatst!! Advertenties horen thuis op boktmarkt niet hier...

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:45

heb ik gedaan maar dan heb ik er denk ik overheen gelezen , sorry..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:55

Voor mij geen probleem maar de mods hebben het al zo vaak aangegeven ;) , hoop dat je snel wat vind!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:35

Deetjeeuh schreef:
Mensen, nog do's of dont's? :Q

Eerlijk zijn. Vragen als je ergens over twijfelt en niet aangeven dat je iets kan als je dat eigenlijk niet zeker weet. Ik heb liever een wat minder ervaren/goede ruiter die dat van zichzelf weet en graag wil leren, dan iemand die denkt dat ie het al kan en zichzelf overschat. Verder is bij mij netjes zijn echt een must. Spullen achter je kont opruimen, even vegen voor je weggaat, paard uitgebreid naverzorgen zodat die niet meer nat of bezweet op stal staat. Lijkt voor zich te spreken maar als je ziet wat voor rotzooi het op/in sommige stallen is is dat absoluut niet vanzelfsprekend.

Pff, ik ben er verder echt klaar mee. Heb een behoorlijk gecompliceerd paard staan dat gewoon vreselijk correct van achter naar voor gereden moet worden en blijf er gewoon tegenaan lopen dat mensen zich compleet overschatten. Ik reed zelf altijd behoorlijk dikke punten met 'm dus het kan echt wel, merendeel van de ruiters dat er nu opstapt kan hem niet eens gewoon tactmatig een rondje laten draven laat staan loswerken of er een oefening mee rijden. Heb er welgeteld één ruiter op gehad die er wel een klik mee had (maar die zit inmiddels op een ander paard van me) en de rest is gewoon een groot drama, zie het paard met de minuut achteruit gaan. Toch maar vervroegd pensioen dus, jammer want de juiste ruiter kan er echt onwijs veel van leren volgens mij.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:40

Ik zit hier in een buurt waar een 'overschot' aan paarden is en een 'tekort' aan bijrijders..
Daarbij krijg je dan dat ze kieskeurig worden.. Ik fietste vroeger gerust 30 tot 45 min voor een verzorgpaard, tegenwoordig willen ze niet verder dan 15 min reizen lijkt het wel..

Heb het nu maar onderling op stal geregeld. Wil nog steeds een vaste verzorgster voor de toekomst maar nu heb ik gewoon de tijd om iemand te zoeken.

0000, lastig als je een 'moeilijk' paard hebt.. Heb je er zelf geen tijd voor omdat hij nu met vervroegd pensioen gaat?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:44

Tijd kan ik maken als ik graag zou willen, maar ik zat wel aan mijn top met dat paard en ik ben geen recreatieve ruiter. Paard is zelf ook erg werkwillig, hoe fanatieker we trainden hoe heter die werd, die combinatie maakt dat ik er dan na verloop van tijd gewoon teveel mee ga doen en dat trekt ie niet. (Vroegere peesblessure).

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:47

Aah op die manier. Jammer dat je geen geschikt iemand kan vinden.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:10

Tja wat is een "lastig" paard. Een jong paard zoekt veel bevestiging en dat is niet even makkelijk te rijden. Maar wat je zegt 000, dat men het eigen niveau slecht kan inschatten, daar ben ik het zeker mee eens. Ik merkte ook erg snel dat bijrijders voornamelijk naar buiten willen (en mijn paard in de bak nog niet onder controle hebben). Ook is het "opstappen en wegrijden" wat er verwacht wordt. Prima als je een doorgewinterd paard hebt, maar op een jong paard geen succes.
Do & don'ts:
- Zet alle afspraken op papier (financieel, buiten rijden, uitmesten, afspraken afzeggen e.d.);
- Geef de bijrijder een maand "proeftijd", des noods verschillende bijrijders tegelijk;
- Lessen bij eigen instructrice.

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:23

ik snap niet dat sommige mensen zoveel eisend zijn, voor mijn oude verzorgpaard moest ik een halfuur/drie kwartier fietsen, en had er nooit geen moeite mee! was allang blij dat ik der mocht verzorgen en had het altijd hartstikke naar mn zin! ben nu ook weer op zoek naar verzorgpaard/bijrijd paard, maar ik zou er zo weer drie kwartier fietsen! nou is er hier ookniet een overschot aan mensen die een bijrijder/verzorger zoeken, dus ik denk ook dat je daardoor minder kieskeurig word :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:08

Ik ben ook heel kieskeurig geef ik zelf toe :') Ben een paar keer meegeweest met iemand die een paard had.... Maar ik was het op zo veel punten niet met haar eens.... (Paard stond op beton, weinig stro "eet ie toch weer op"... Shetlander, ja die poept weinig, dus 1x in de 3 weken de stal doen is wel goed :S

Rijden heeft voor mij geen pré, dus dat maakte me dan ook niet uit dat dat niet eens mocht..... Maar ik ga toch geen paard verzorgen waarvan ik denk zo hoort het niet? En voor de rest worden hier al minder paarden aangeboden of er zit een prijskaartje aan (of het nu een shetlander is of een Z-dressuurpaard, betalen lijkt hier normaal? Aan de andere kant, hier huren ze een kale stal voor het bedrag waarvoor ik volpension sta...) wat ik er gewoon niet voor over heb... Ik zou graag weer iets in de buurt hebben om weer wat meer met paarden bezig te zijn, maar nee... + ook te weinig tijd om goed voor iets te gaan... 1x in de week is voor mij gewoon hetzelfde als op een manege rijden, alleen dan met de kans dat je een beter paard onder je kont hebt ;)

Mijn bovenbuurvrouw heeft een eigen stal, waar ze wat ik heb gehoord wel goed met paarden om gaan (goed in mijn beleving ;) ik vind 24/7 op stal gewoon een soort mishandeling) en snap echt wel dat je met kleigrond minder kunt doen dan wij op zandgrond, maar hier proberen ze het nog...Dus moet nog steeds een keer afspreken om een keer met haar mee te gaan! Ben wel benieuwd... Wel al meteen gezegd dat mijn paard sowieso nooit gaat verhuizen (in de winter is het hier gewoon te beperkt door de kleigrond, maak ik mijn paard niet happy mee... maar minimaal een paar uur per dag naar buiten vind ik gewoon moeten...)

Als ik geen eigen paard had gehad, tjah.. dan was ik denk ik gewoon heel vaak met een vriendinnetje meegegaan die 2 paarden heeft en op 1 lijn zit.... (en nog steeds bij het adres geweest waar ik al 15 jaar kom ofzo :'))

Maar aan de ene kant... Ik ben kieskeurig, maar ik kan het zijn, ik heb een beter alternatief... En dat is ook het probleem bij sommige.. Te veel aanbod van paarden: het maakt bijrijders/verzorgsters kieskeurig (sommige tot het arrogante toe :S)

Is er minder aanbod, dan zijn mensen snel blijer met wat ze hebben lijkt het wel?

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:09

Nou hier is het moeilijk om paarden te vinden tenzij je de goede mensen weet. Ik heb een aantal verzorgpaarden gehad, maar de klik was er elke keer niet. Nu heb ik n geweldig adresje met 5 friezen. Heb toen ik met die mensen in contact kwam eerlijk gezegd dat ik wel kon rijden maar nog wel veel les kon gebruiken. Ze waren eigenlijk opzoek naar n ruiter met minimaal L2/M1 niveau. Nu rijd ik daar alweer 4 maanden en het gaat super! Gewoon realistisch zijn over je rij ervaring, en als he wilt leren willen veel mensen je echt wel een kans geven!

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:05

yeah, heb eindelijk een goede bijrijster gevonden voor Jetske! :D Helemaal happy en zij ook volgensmij. Heel gezellig met haar gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:08

@Lonneke, wat super fijn zeg! :D
Mijn poging om een verzorgpony te vinden is bij de eerste persoon al mislukt. Ik had geen fiets dus kon niet verder. Morgen maar weer eens proberen.

Zouden jullie het heel erg vinden als iemand op zondag langskomt?