Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:09

Elise_0o ik vind het ook spannend hoor, je geeft toch een kostbaar bezit ' uit handen '. denk zelf ook met alles 'oh als ze maar niet dit doet. of het andere zadel pakt want die past niet meer (maar nog niet mee naar huis genomen), of dat zadel pakt en dan een dressuurdek eronder legt want dat staat zo leuk, of als ze maar niet die pony laat hangen met het afspuiten. Dus ben ook een beetje een vervelende eigenaar denk ik want ik whatsapp dr 100x van tevoren met de gebruiksaanwijzing toen ze de vorige keer zelf ging.

m'n bijrijdster is nu 2 weken op vakantie dus we kijken daarna wel even m.b.t. bijdrage, had gister niet echt een gepast moment kunnen vinden om het erover te hebben.. Dus nog maar even laten bezinken van beide kanten :) Tis inderdaad verder wel echt een super gezellige meid en helemaal waus van die pony, en heeft gister weer erg leuk ermee gereden, pony vind d'r ook echt leuk en da's ook wel fijn :)

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:13

Bedankt voor de reacties!
Het is wel zo dat het voor mijn paardje en mezelf niet fijn is als je nergens op kan vertrouwen.
Ik heb ook nog een ander probleempje.
Ik ga na de vakantie naar de vavo en dan ga ik havo snel doen, dus twee jaar in een jaar. Ik weet dat ik het sowieso niet ga redden met een paard erbij omdat dat jaar heel zwaar wordt. Daarom dacht ik aan bruikleen maar eigenlijk vind ik dat maar niks. Je hebt dan niks meer te zeggen en ik ben bang dat ze verpest terug komt. Dus zat ik er aan te denken om haar gewoon hier te laten staan en dan een leaser zoek voor ongeveer 4 a 5 dagen in de week. Diegene mag er dan gewoon op rijden. De stalling waar ze staat in de winter kost 300 euro dus ga ik sowieso een bijdrage vragen maar hoeveel zou ik dan kunnen vragen? Ik kan geen 200 euro gaan vragen, denk ook niet dat iemand dat zou doen. :+ Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

Sorry, dat ik overal door heen praat. :o

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:24

Meggie, dat zal liggen aan hoe je paard is en wat je ermee mag en kan en op wat voor stal je staat. Toen ik nog bijreed, betaalde ik E80 voor eerst 3 dagen. Later werden dat er meer maar omdat ik studeerde kon ik niet meer bijbetalen zonder lessen te moeten laten vallen. Daarvoor stond ik wel op een stal met goede accomodatie. Daarna heb ik nog met iemand een paard gedeeld: we deelden ook de vaste kosten. Helaas bleek dat er nogal wat beperkingen zaten aan wat ik wel en niet mocht (vooral een heleboel niet dus) waardoor ik ben gestopt.
Als je een leuk paard hebt met mogelijkheden en je stal is goed bereikbaar en heeft in ieder geval een goeie buitenbak, dan zou je mij voor 5 dagen in de week toch wel 100-150 mogen vragen hoor! Tenzij daar bijvoorbeeld wekelijks verplicht les bovenop komt, dan wordt het even goed overleggen:)Maar dat komt misschien ook doordat ik zoveel kosten heb met mijn eigen paard dat alles meevalt haha

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:06

Als diegen goed kan rijden, mag ze eigenlijk alles. Wel in overleg. Het enige is dat ze niet alleen naar buiten zou mogen, wel met een ander paard mee of iemand op de fiets. Er is een binnenbak waar ze altijd kan rijden, vragen maar is is een kleinere bak waar ook gelongeerd kan worden. Het is een manege dus zijn groepslessen sowieso niet duur. Springen mag ze ook. Het enige nadeel is dat ze nogal moeite heeft met de galop en buigen. Maar als dat weer goed getraind wordt is dat zo over. Voor iemand die een uitdaging zoekt, is het zeker een leuk paardje.
In de zomer staat ze weer 24/7 op de wei en kost 60 euro. Ik heb dan ook letterlijk alleen maar een wei. 15 minuten lopen en er is een bak waar in gereden kan worden. Als ze op de wei staat, ga ik veel minder vragen. Is dat niet 'raar'? Dat ik dan twee verschillende bedragen zou vragen?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:08

Mowah, ligt eraan. Of maak er een gemiddelde prijs van, aangezien ik er vanuit ga dat je iemand voor langere tijd zoekt? Of overleg wat hij/zij het prettigst zou vinden: in de zomer minder betalen en dus meer geld voor andere leuke dingen of een vast bedrag.Zie in beide wel een voordeel moet ik zeggen:) Kan me wel voorstellen dat 15 min lopen voor veel mensen wat ver is...

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:20

Hmmm. Dat is wel waar. Ja, ik denk het wel. Stel dat ik 100 euro vraag op stal en 60 bij de wei, dan vraag ik 80 euro. Maar dat vind ik zoveel klinken voor bij de wei, haha. Diegene mag bij de wei namelijk wel buiten rijden. Er is daar weinig verkeer en je zit bijna gelijk in het bos. Op de manege moet je langs een paar drukke wegen. Ik weet niet precies hoever het is. Het kan ook 10 minuten zijn (of nog iets korter op het tempo van mijn paard :+ ). Ik bedoel gewoon er naar toe rijden, niet ernaast lopen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:23

Oooh kijk, dat je er rijdend naartoe kan scheelt alweer. Heb je meteen losgestapt. Stel het gewoon voor zou ik zeggen :) Je hebt wel de hele week je eigen paard voor een prima bedrag!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:31

Hai!
Ik kom me hier ook weer even melden :)
Heb al verschillende aanbiedingen gehad, maar eigenlijk is alles te ver weg. Zit nog over 1 na te denken.
Het punt is dat ik in september begin met studie, maar daarnaast waarschijnlijk nog redelijk veel tijd over heb.
Heb ok in ieder geval tot halverwege augustus 2 paarden onder het zadel. De ene moet ongeveer 2 dagen in de week en de ander ongeveer 3 tot 4 dagen in de week gereden worden.
Wat ik me dus afvraag is of het raar is om een advertentie op te hangen in de verschillende paardensportcentra in de buurt? Is dat niet té opdringerig?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:08

@ moelly: Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen. Mensen die het opdringerig vinden reageren maar gewoon niet, moeten ze zelf weten. Wie weet is er wel iemand die een bijrijder goed uit zou komen... You never know :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:26

Oké, dan probeer ik het gewoon :)
Dankjewel!

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:11

chelle_dora schreef:
Elise_0o ik vind het ook spannend hoor, je geeft toch een kostbaar bezit ' uit handen '. denk zelf ook met alles 'oh als ze maar niet dit doet. of het andere zadel pakt want die past niet meer (maar nog niet mee naar huis genomen), of dat zadel pakt en dan een dressuurdek eronder legt want dat staat zo leuk, of als ze maar niet die pony laat hangen met het afspuiten. Dus ben ook een beetje een vervelende eigenaar denk ik want ik whatsapp dr 100x van tevoren met de gebruiksaanwijzing toen ze de vorige keer zelf ging.

m'n bijrijdster is nu 2 weken op vakantie dus we kijken daarna wel even m.b.t. bijdrage, had gister niet echt een gepast moment kunnen vinden om het erover te hebben.. Dus nog maar even laten bezinken van beide kanten :) Tis inderdaad verder wel echt een super gezellige meid en helemaal waus van die pony, en heeft gister weer erg leuk ermee gereden, pony vind d'r ook echt leuk en da's ook wel fijn :)

Ik ben ook best wel een mierenneuker, maar dan vooral omdat ik in het verleden veel mee heb gemaakt met van die slechte paardenmeisjes. Paarden die hard worden geslagen als ze iets verkeer doen, het paard tijdens het rijden met de zweep helemaal afslaan en dat soort geintjes. Moet er niet aan denken dat dat met mijn mannen kan gebeuren.

Ik zou denk ik ook als eis stellen dat ze een keer in de week een les mee rijd op de manege hier om de hoek, op haar eigen kosten. Dat is niet eens zo gek toch?

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:36

Ik ben op zoek naar een verzorgpony in de omgeving haarlem ik weet niet of iemand er iets mee kan :) ik heb hier al vaker gereageert:))

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:45

Ik kom hier ook maar even binnenvallen.... wij zoeken ook een betrouwbare bijrijdster/verzorgster... maar díe zijn niet zo makkelijk te vinden voor onze merrie met gebruiksaanwijzing. Tja het Is een pittige & dominante tante, en zoeken daarom iemand met lef, doorzettingsvermogen, en ervaring! Maar dat Is nog niet zo makkelijk te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:28

Beauty26 schreef:
Ik kom hier ook maar even binnenvallen.... wij zoeken ook een betrouwbare bijrijdster/verzorgster... maar díe zijn niet zo makkelijk te vinden voor onze merrie met gebruiksaanwijzing. Tja het Is een pittige & dominante tante, en zoeken daarom iemand met lef, doorzettingsvermogen, en ervaring! Maar dat Is nog niet zo makkelijk te vinden.

In welke omgeving zoek je? Misschien kan je ook in het verzorgpony/paard topic kijken? Eventueel vind je daar wat :Q

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:48

Omgeving kopik, benschop,polsbroek, etc.... ik zal het topic eens opzoeken. Bedankt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:44

ik heb nu gelukkig de 'perfecte' nooit gedacht dat ik die nog tegen het lijf aan zou lopen..
wel met een kleine hulp van een mede bokker :)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:42

ik had eigenlijk mn hoop een beetje verloren om een bijrijder te vinden. tot er plots iemand mij toevoegt op facebook. ik denk in mn eigen wie is dat nu weer?? toen ik vroeg waarom ze me toevoegde vertelde ze dat zn mn zoekertje had gevonden. 17j kent dressuur en een beetje springen, vrijheidsdressuur, en heeft hier in de buurt blijkbaar op spaanse hengsten gereden. en ze woont op een 10 a 20min van hier.
donderdag komt ze eens proefrijden :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:12

Vorige week heb ik een super reactie gehad, meid is een paar keer geweest en pony was haar flink aan het proberen...twee keer geweest samen met met mij en het voelde zo goef dat ze vandaag alleen mocht gaan. Kreeg een berichtje dat ponylief had gesteigerd met uit de wei halen en terug wilde rennen maar dat er verder niets aan de hand was. Kwam wel goed zei ze, uitproberen hoort erbij....

Hoop zo dat ze het gaat volhouden! Eindelijk iemand die geen angst heeft en denkt zoals ik, pfff ik doe mijn best!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:36

Omdat jullie allemaal aan de andere kant van het verhaal staan, willen jullie mijn advertentie beoordelen? :+

Beste lezer!

Wie ben ik?
Ik ben [naam], 12 jaar oud (eind augustus 13) en ga/zit in 2 gymnasium en zit in [plaats] op school.
Op dit moment ben ik ongeveer 1.65 groot en wordt ik waarschijnlijk rond de 1.70. Verder weeg ik op dit moment rond de 55 kilo.
Omdat ik het heerlijk vind om te rijden, te verzorgen en om gewoon überhaupt bezig te zijn met paarden heb ik besloten dat ik meer wil leren. Natuurlijk ken ik alle basisdingen en meer, maar ik wil nog méér leren! Dus ben ik opzoek naar een verzorgpaard/pony.

Ervaring
Op dit moment rij ik al 3,5 jaar paard op een manege. 2 jaar geleden heb ik een tijdje samen met een vriendin (toen der tijd 14/15 jaar) 2 shetlanders en een D-pony verzorgt. Doordat zij stopte ivm met school moest ik er toen helaas mee stoppen. Mede omdat ik op dat moment nog te jong was, en niet de nodige ervaring om álleen verder te gaan.
Intussen heb ik meer ervaring, door middel van helpen op de manege, lessen, boeken & internet.

Wat zoek ik?
Ik ben op zoek naar een paard/pony die ik ongeveer 3 keer per week kan verzorgen. Daarbij denk ik aan 2 doordeweekse dagen en 1 keer in het weekend. Dagen vind ik prima om te overleggen, graag zelfs! U wilt natuurlijk ook nog naar uw paard gaan.
Verder zou ik het leuk vinden als ik mag rijden, maar dat is geen eis. Wel zou ik graag, zou rijden niet mogelijk zijn, aan grondwerk willen doen. Denk hierbij aan lange lijnen, longeren, wandelen, vrijheidsdressuur etc. Mennen kan ik ook, al heb ik geen menbewijs..

Wat bied ik u?
Het belangrijkste vind ik plezier hebben voor paard en ruiter/verzorgster. :D
Verder ga ik netjes met uw spullen om, zou er iets kapot gaan (door mijn schuld) zal ik het uiteraard vergoeden. Verder heb ik er geen moeite mee om een keer iets bij te dragen aan iets voor het paard, maar ik kan geen maandelijkse bijdragen leveren.
Ik zal er op de verwachte dagen zijn en kom mijn afspraken na. Lukt dat niet? Neem ik zo snel mogelijk contact op!
Verder kom ik door wind en weer!

Liefs,
[naam]

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:35

Ik vind het wel schattig :)
Ik zou alleen uitkijken met de zin 'u wilt natuurlijk ook nog graag naar uw paard gaan'. Ik begrijp dat je hem goed bedoelt, maar hij voelt voor mij een beetje alsof ik je straks ieder moment van de dag tegen kan komen en het niet bij 3 dagen blijft ofzo.
Verder goed opgezette advertentie voor je leeftijd en fijn dat je aangeeft te willen leren.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:31

Zo! Advertentie in paardensportcentra in de buurt is opgehangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:28

@Danoesje,
Dan haal ik die zin eruit :D
Dankjewel!

@Moelly, mooi!
Jij zoekt bijrijdster?

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:02

Oooh ik ben zo blij! Had geen bijrijdster voor de periode dat ik tijdelijk naar het buitenland ga en ik niet voor mijn paardje kan zorgen.. De vorige eigenaresse (waar hij nu nog steeds staat) wilt af en toe een ritje met hem gaan maken! Oftewel, de allerbeste oplossing die er maar kan zijn! Zo fijn :D Hoef me nu geen zorgen meer te maken en kan met een gerust hart weg.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:42

Dat is nou een mooie oplossing!
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik een bijrijder wil of niet..

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:30

gister is dat meisje die gereageerd had op mijn advertentie eens komen rijden. ze heeft hem eerst wat gelongeerd en daarna eens op gereden en ik moet zeggen dat het voor een eerste keer wel goed is gegaan. ik zie het zitten en zij ook.
Welke regels hebben jullie allemaal afgesproken met jullie bijrijder?