M_D_H schreef:Alfi2010 schreef:Als ik al die advertenties van kinderen die zich aanbieden al bijrijdster zo lees heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in (14 jaar en dan al een paard zadelmak kunnen maken en NH kunnen leren, en dat met 3 jaar rijervaring). sorry, maar de eerste 14 jarige die dat kan moet ik nog tegen komen. Heb helaas al te veel van dat soort kinderen gezien die onze shetlander niet eens een hoofdstel in kunnen doen.
Heb momenteel 2 advertenties staan voor bijrijders: 1x voor een kruising welsh van 4 jaar en 1x voor een haflinger. Bij de welsh staat duidelijk een max gewicht en een max lengte: helaas krijg ik alleen maar reacties van kinderen die minimaal 15 kg te zwaar zijn en 15 cm te lang. Ik denk dan waarom reageer je dan, het staat er toch niet voor niets bij? En als ze al het juiste gewicht en formaat hebben dan zijn niet bereid te betalen voor de privelessen die ik ze geef. Is het raar dat ik een bijdrage vraag als ze minimaal 2x per week een uur priveles krijgen? En ze de rest van de week mogen komen als ze willen maar niet zonder mijn begeleiding mogen rijden omdat de pony nog jong is (en daardoor de ruitertjes ook)?
Ik hoor het graag.
ik was er een
ik was 7 toen ik begon met rijden (dacht ik, kan ookwel een jaartje eerder nog zijn geweest) en 9 toen ik mijn eerste paarden ruitermak maakte
maar, wel met een kanttekening, dit deed ik toen absoluut nog onder begeleiding en het scheelt denk ik ook dat ik naast de manege ook bij een handelsstal reed (daar maakte ik ook de pony's ruiter/zadelmak) toen ik 10 was kreeg ik mijn eerste probleem gevalletjes (nog kleine probleem gevalletjes) en mocht ik ook onder begeleiding zadelmak maken en 2 jaar daarna reed ik alles wat binnen kwam en maakte ik alles zelf zadelmak (wel nog steeds onder begeleiding ruitermak)
een jaar daarna maakte ik voor het eerst een paard helemaal zelf ruitermak (dus geen begeleiding) en weer 2 jaar daarna kreeg ik door een probleem geval een zwaar ongeluk
dus ze bestaan wel...
alleen zijn ze moeilijk te zoeken
oh en ik had met 14 jaar natuurlijk al 7 (of 8) jaar rijervaring
maar toen ik de eerste pony ruitermak maakte had ik ook pas 2 (of 3) jaar rijervaring
Zoals jij het schrijft geloof ik het wel, je zet er duidelijk bij dat het allemaal onder begeleiding is gegaan. dat vind ik heel wat anders dat dat er staat: ik kan uw paard zadelmak maken. Natuurlijk kun je als je jong bent gebruikt worden als lichtgewicht om een paard te laten wennen aan het gewicht van een ruiter. Maar dat noem ik nog niet iÏk kan een paard zadelmak maken".