Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:27

Voorheen ook bijrijdsters gehad. Aardige meiden, maar het ging toch ook wel eens mis. Tommie die ineens onder het rijden bokt terwijl hij dat nooit doet, losbreken e.d.
Dat geeft mij toch een naar gevoel.
Doe Tommie nu al een behoorlijk tijd zelf en hij loopt als een zonnetje. Ik heb wel het geluk dat mijn vader elke maandag gaat. Hij longeert Tommie meestal of gaat wandelen. De andere dagen ga ik zelf en als ik echt niet kan is er altijd wel iemand die ik kan vragen.

Het lijkt mij ook moeilijk om een bijrijder te hebben op een stal waar weinig controle is. Dus succes met zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:42

Nuja bij mij blijven de reacties inmiddels ook uit, een hoop die heel enthousiast mailden mailen nu ook niks meer terug... Vind ik altijd een beetje eng zo'n 'radiostilte', als je daadwerkelijk het paard verzorgt dan zeg je toch ook niet een paar dagen later pas hoe het is gegaan?

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:03

Mn stalgenootje is nu ook opzoek naar een bijrijder en vroeg of ik toevallig nog iemand kon, helaas niet.
We staan op een heel erg kleinschalig stalletje en dan is een persoon die je helemaal niet kent ook wel weer iets anders.
Tot nu toe heeft ze ook nog niet veel geluk gehad ermee.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:08

Ik sluit mij even bij dit topic aan. Het ligt nu nog even voor mij, maar komende winter ga ik starten met mijn 3-jarige waar ik wel een paar extra handen bij kan gebruiken.. maar wie!? Kan ik echt nu al van wakker liggen..
Ik lees maar eens even bij jullie mee voor tips & trics

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:11

Het blijft echt ontzettend vervelend dat we elkaar allemaal mislopen :+
Verder kunnen jullie misschien ook in de omgeving rondkijken? Briefjes hangen in de supermarkt? Of alles al geprobeerd? :Q

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:17

Alles al geprobeerd en bijna alles mag met mijn paarden, zo moeilijk ben ik echt niet maar het lijkt wel dat niemand meer durft omdat ik al zo lang op zoek ben en omdat ik Natural aankaart in mijn advertentie.....zo jammer zou zo graag iemand vinden. Voor nu doet een stalgenoot mijn merrie een paar dagen zodat ik meer tijd aan mijn ruin kan besteden. Ze heeft zelf een pony die bevangen is dus zodra ze weer met haar eigen paard bezig kan zijn dan zit ik weer zonder. Meiden waar blijven jullie!!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:28

Ik zoek ook weer (niet voor mezelf alleen deze keer) maar het blijft rampzalig :) Advertenties zet ik niet voor een ander, maar ik hou mijn oren/ogen open... Vraag via via wat en dat was het eigenlijk :) Maar het blijft lastig!

(Ik heb gelukkig een goed iemand van een ander ingepikt (A))

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:00

Ik weet eigenlijk niet of ik dit hier wel mag plaatsen maar ik vind het zo'n onzin om voor dit een heel nieuw topic te starten.
Ik heb sinds een tijdje mijn eigenpaard en ben opzoek gegaan naar iemand die haar ongeveer 2 dagen in de week kon verzorgen, niet rijden vanwege moeilijk karakter onder het zadel. Leuk meisje gevonden, ging goed met haar om. Ik ben de eerste paar keer mee geweest en daarna ging ik een weekje met school naar Italië dus zou een vriendin mijn paardje doen en mocht de verzorgster alleen gaan. Ging allemaal goed en heeft ze goed geregeld met 'de vriendin'.

Maar nadat ik terug kwam begon het eigenlijk al, ze had vaste dagen maar kon nooit op die dagen of was ziek. Kan natuurlijk gebeuren maar met alle andere omstandigheden nogal vervelend. Ik had haar een paar keer echt nodig maar liet het afweten. Vervolgens ging ze op vakantie en is paardje weer 24/7 op de wei gegaan. Kost mij een stuk minder tijd maar had het nog steeds druk met school. Weer kon ze vaak tot bijna nooit. Uiteindelijk heb ik met haar afgesproken om het per week te bekijken omdat dit niet werkte. Inmiddels red ik het makkelijk zelf maar heb ik het voor de rest toch hetzelfde gehouden omdat het mij handig lijkt om toch iemand achter de hand te hebben voor vakanties o.i.d.

Nu heb ik via via te horen gekregen dat ze op ponykamp zou gaan, leuk voor haar maar ze heeft mij niet laten weten dat ze een week (nu dus) weg gaat. Ik ben niet haar moeder maar ik zou het toch wel zo netjes vinden om dat even te horen.
Voor de rest gaat ze goed met mijn paard om en heb ik daarover niks te klagen.

Om een lang verhaal kort te maken: wat zouden jullie doen in dit geval? Haar laten weten dat het niks gaat worden en stoppen? Of het zo laten? Ik heb haar al meerdere keren gemeld dat het zo niet gaat werken. Ik twijfel hier al een tijdje over, aan de ene kant is de irritatie soms best wel groot maar aan de andere kant heb ik geen zin om opnieuw iemand te gaan zoeken.

Ik heb nog niet echt ervaring met verzorger voor mijn paardje dus weet niet zo goed waar ik mijn grenzen moet trekken en vroeg me daarom af wat jullie gedaan zouden hebben.

En iedereen succes met zoeken! :o

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:16

Ik zou met haar stoppen. Als ze echt zo graag met jouw paard in de weer zou zijn, waren deze fratsen wel minder geweest. Helemaal omdat je het al eerder met haar besproken hebt!

Ik zou daar in ieder geval snel klaar mee zijn, afspraken zijn afspraken!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:48

MeggiieTommy schreef:
Ik weet eigenlijk niet of ik dit hier wel mag plaatsen maar ik vind het zo'n onzin om voor dit een heel nieuw topic te starten.
Ik heb sinds een tijdje mijn eigenpaard en ben opzoek gegaan naar iemand die haar ongeveer 2 dagen in de week kon verzorgen, niet rijden vanwege moeilijk karakter onder het zadel. Leuk meisje gevonden, ging goed met haar om. Ik ben de eerste paar keer mee geweest en daarna ging ik een weekje met school naar Italië dus zou een vriendin mijn paardje doen en mocht de verzorgster alleen gaan. Ging allemaal goed en heeft ze goed geregeld met 'de vriendin'.

Maar nadat ik terug kwam begon het eigenlijk al, ze had vaste dagen maar kon nooit op die dagen of was ziek. Kan natuurlijk gebeuren maar met alle andere omstandigheden nogal vervelend. Ik had haar een paar keer echt nodig maar liet het afweten. Vervolgens ging ze op vakantie en is paardje weer 24/7 op de wei gegaan. Kost mij een stuk minder tijd maar had het nog steeds druk met school. Weer kon ze vaak tot bijna nooit. Uiteindelijk heb ik met haar afgesproken om het per week te bekijken omdat dit niet werkte. Inmiddels red ik het makkelijk zelf maar heb ik het voor de rest toch hetzelfde gehouden omdat het mij handig lijkt om toch iemand achter de hand te hebben voor vakanties o.i.d.

Nu heb ik via via te horen gekregen dat ze op ponykamp zou gaan, leuk voor haar maar ze heeft mij niet laten weten dat ze een week (nu dus) weg gaat. Ik ben niet haar moeder maar ik zou het toch wel zo netjes vinden om dat even te horen.
Voor de rest gaat ze goed met mijn paard om en heb ik daarover niks te klagen.

Om een lang verhaal kort te maken: wat zouden jullie doen in dit geval? Haar laten weten dat het niks gaat worden en stoppen? Of het zo laten? Ik heb haar al meerdere keren gemeld dat het zo niet gaat werken. Ik twijfel hier al een tijdje over, aan de ene kant is de irritatie soms best wel groot maar aan de andere kant heb ik geen zin om opnieuw iemand te gaan zoeken.

Ik heb nog niet echt ervaring met verzorger voor mijn paardje dus weet niet zo goed waar ik mijn grenzen moet trekken en vroeg me daarom af wat jullie gedaan zouden hebben.

En iedereen succes met zoeken! :o

Eigenlijk kan je dus niet op haar rekenen en is communicatie niet echt geweldig.
Ik zou daar persoonlijk geen zin in hebben en gewoon zeggen dat het klaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:07

Ik persoonlijk zou dan ook zeggen, bedankt, maar bedankt. Lijkt mij iemand die aan komt zetten wanneer het haar uitkomt en wanneer zij er leuk mee wil doen, maar niet als iemand om op te bouwen en afspraken mee te maken. Is niet alleen voor jou belangrijk maar ook voor je paard!

Had ook een meisje die wel wilde verzorgen/bijrijden maar door werk kon ze nooit vaste dagen afspreken.. Ja dat werkt gewoon niet.. Wil wel van tevoren weten waar ik aan toe ben en niet op de dag zelf pas horen 'ja ik ga nu naar stal want heb spontaan een dagje vrij'..

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:58

@Zoek ik begrijp wat je bedoel ik zocht ook iemand die enig ervaring had met natural het lijkt wel of niemand uit de omgeving (culemborg Boeren gehucht :P ) wist wat het in hield en toch na lang zoeken gelukkig iemand gevonden die er wel wat van af weet en er zelfs les in wil krijgen dus dat is helemaal mooi mee genomen.
dus ik zou zeggen geef t niet op ! _/-\o_

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:36

Dank je, ik geef ook zeker niet op! Ben al 4 jaar op zoek hihihi en echt verstand ervan hoeven ze niet te hebben hoor, ik leer het ze en met les kom je ook een eind. Ik heb een lief meisje maar die kan alleen in het weekend en dat vind ik echt te weinig...

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:40

Zoek schreef:
Alles al geprobeerd en bijna alles mag met mijn paarden, zo moeilijk ben ik echt niet maar het lijkt wel dat niemand meer durft omdat ik al zo lang op zoek ben en omdat ik Natural aankaart in mijn advertentie.....zo jammer zou zo graag iemand vinden. Voor nu doet een stalgenoot mijn merrie een paar dagen zodat ik meer tijd aan mijn ruin kan besteden. Ze heeft zelf een pony die bevangen is dus zodra ze weer met haar eigen paard bezig kan zijn dan zit ik weer zonder. Meiden waar blijven jullie!!

Vind het echt onwijs jammer dat het te ver is. Anders had ik het zeker gedaan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:52

Hihi waarom hoor ik dat zo vaak, woonde ik maar ergens anders dan zo'n dorp...

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:22

Zoek schreef:
Hihi waarom hoor ik dat zo vaak, woonde ik maar ergens anders dan zo'n dorp...

Nou het is hier niet voor het oprapen hoor de verzorgpaardjes... moeilijk als je zelf weet wat je wilt doen met een paard en de eigenaren dat niet begrijpen

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:00

Dat blijft het vervelende aan een verzorgpaard, blijft altijd een paard van een ander!
Soms denk ik er wel eens aan de paarden te verkopen en dan een verzorgpaard te zoeken voor een aantal dagen zodat ik alle zorgen en kosten van die twee kwijt ben maar als ik er dan weer aan denk hoe moeilijk het is een paard en eigenaar te vinden die perfect bij jou wensen aansluit....nee dan heb ik er de zorgen en de kosten echt voor over! (al moet ik dan soms een tijdje langer op kapotte schoenen lopen hihihi)

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:36

Bedankt voor de reacties!
Voelen jullie je niet schuldig als je iemand weg stuurt? En hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik vind dat echt zo sneu omdat ik zelf weet hoe graag ik altijd een verzorgpony wilde en hoe leuk ik dat vond.
Ik vind het ook nogal moeilijk omdat ik er nu eigenlijk geen last van heb. Ik ben bang dat als ik weer naar school moet en haar echt nodig heb, ze weer net zo weinig kan als voor de vakantie.
Hebben verder nog andere mensen advies? (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:29

Ik zou me ook wel schuldig voelen inderdaad maar uiteindelijk gaat het wel om jou en je pony en om je gemoedsrust. Je moet er wel zeker van zijn dat je paard goed gedaan wordt en als er geen afspraken gemaakt kunnen worden dan houdt dat al snel op natuurlijk.

Ik zou d'r gewoon een keer afspreken om samen op stal te komen en dan gewoon rustig en duidelijk uit te leggen van joh.. niet om het een of ander, maar ik zoek wel een verzorgster/bijrijdster die op vaste dagen kan komen en dan ook echt kan komen, omdat dit voor het paard ook beter is. Gewoon heel rustig maar zelfverzekerd brengen, paardenmensen zullen ook wel snappen dat het handig is om die zekerheid te hebben!

Zit er zelf ook mee hoor. Bijrijdster doet het hartstikke leuk maar de moeder vind de bijdrage te hoog, kan. Dus vandaag is ook een soort erop of eronder momentje. Kan t wel omlaag gooien maar heel rot gezegd, dan laat ik d'r ook niet 2 dagen rijden maar maar 1 dag.. Als ik iemand voor 2 tientjes ga laten rijden 2 a 3 dagen in de week dan heb ik keuze uit tig ruitertjes.
Dus ik vind het ook wel moeilijk maar dat ga ik vandaag ook wel zeggen. Tis vandaag een yes or no. Ze heeft nu 4 of 5x gereden, is een keertje zelf ermee aan de slag gegaan, heeft al lekker zonder zadel gehobbeld dus ze weten hoe relaxt het dus is om lekker op jezelf bezig te zijn ermee. Dan is het aan hun (of nouja voornamelijk haar moeder) om de knoop door te hakken.
Volgende week komt er ook nog een andere ruiter kijken dus heb mezelf ook enigzins ingedekt, kans is natuurlijk aanwezig dat de moeder zegt dan doe ik het niet.

Dus met een beetje pech ben ik vanavond weer koos bijrijderloos :')

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:41

Spannend Chella_dora, klinkt verder alsof het een leuke meid is, hopelijk komen jullie uit met de bijdrage :j

MeggiieTommy, nog niemand weg hoeven sturen maar denk niet dat ik me heel schuldig zal voelen. Als het niet klikt, klikt het niet. Is voor mij en het paard niet leuk maar uiteindelijk zal het voor de bijrijder ook niet leuk zijn.. Bedoel als je geen klik hebt zowel met eigenaar als paard niet zal het plezier ook afnemen op den duur.

Ik wordt soms ook wel een beetje moe ervan.. Dan heb ik een reactie gekregen en dan reageer ik daar weer op en vervolgens hoor ik niks meer? Of dat ik een advertentie zie staan en daar zelf op reageer en dan ook gewoon geen reactie.. Dan denk ik van reageer niet en haal je advertentie weg.. Zo vervelend soms..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:53

Ik snap dat niet als ik eerlijk ben, MegiieTommy. Ik heb een bijrijdster niet omdat zij het rijden e.d. zo leuk vindt, maar voor mijzelf en mijn paarden. Zodra de samenwerking niet meer positief verloopt voor mij, is het plezier van de andere partij daarin voor mij ondergeschikt.

Moet er wel bij zeggen dat ik geen kosten reken, enkel de verplichting om 1x in de 2 weken te lessen bij mijn eigen instructrice destijds. Komt op 30 euro in de maand onkosten.. poepoe :')

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:28

Ik zit er ook over na te denken om een bijrijder te zoeken. Heb hier 2 paarden staan (2 jarige en 20 jarige) en door mijn onregelmatige werk (gehandicaptenzorg) en mijn vol geplande weekenden kan ik die 2 niet altijd de aandacht geven die ik wil.
De 2 jarige is een trekpaard en de 20 jarige wil op buitenrit (er is hier geen bak) niet stil staan en zet um af en toe zomaar in zijn achteruit, dus het zou wel iemand moeten zijn die goed met paarden om kan gaan en niet te jong is.
Ik vind het alleen super eng om onbekende mensen met mijn paarden om te laten gaan en ik zou het ook moeilijk vinden om tegen ze te zeggen dat ze niet meer hoeven te komen als het niet goed gaat.
Als ik ook de advertenties van sommige lees dan gaat het alleen maar om rijden, rijden en rijden, terwijl dat toch niet het belangrijkste zou moeten zijn?
Toch nog maar eens goed over na denken..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:32

Amaryllis, lijkt mij best spannend om iemand te vinden voor een 3jarige. Is best een risico met zo'n jonkie, hoe braaf ze ook zijn. Maar 7 dagen is ook gewoon heel veel als je nog een leven hebt naast je paard :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:10

Oh maar dat was niet voor de situatie die nu komen gaat met de 3 jarige hoor :-) zoals ik het in mijn eerdere post beschreef heb ik gedaan met een aantal andere paarden die ik heb gehad voor de sport/verkoop.
De 3 jarige zal straks wel een 2e persoon om zich heen krijgen maar dat zal dan voor alsnog niet om te rijden zijn ;-)

Bij mij andere paarden destijds was ik eet uiteindelijk ook vaak bij, helemaal in het begin want ik ben een Pietlut in dingen als spullen schoonmaken voor je ze opbergt, plek van spullen, enz.en wil zo'n iemand ook een stukje visie/kennis mee geven om zo ver mogelijk op 1 lijn te raken.

Ik klink nu wel heel veel eisend maar het valt echt Mme hoor :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:04

Duidelijk:) Heb niet het hele forum doorgelezen, vast links en rechts wel wat gemist :P t Blijft lastig. Nu ik mijn eigen paard niet kan rijden zou ik ook wel weer willen bijrijden, maar geen idee of en wanneer hij weer goedkomt dus ben ook niet echt betrouwbaar momenteel :P