Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MeggiieTommy schreef:Ik weet eigenlijk niet of ik dit hier wel mag plaatsen maar ik vind het zo'n onzin om voor dit een heel nieuw topic te starten.
Ik heb sinds een tijdje mijn eigenpaard en ben opzoek gegaan naar iemand die haar ongeveer 2 dagen in de week kon verzorgen, niet rijden vanwege moeilijk karakter onder het zadel. Leuk meisje gevonden, ging goed met haar om. Ik ben de eerste paar keer mee geweest en daarna ging ik een weekje met school naar Italië dus zou een vriendin mijn paardje doen en mocht de verzorgster alleen gaan. Ging allemaal goed en heeft ze goed geregeld met 'de vriendin'.
Maar nadat ik terug kwam begon het eigenlijk al, ze had vaste dagen maar kon nooit op die dagen of was ziek. Kan natuurlijk gebeuren maar met alle andere omstandigheden nogal vervelend. Ik had haar een paar keer echt nodig maar liet het afweten. Vervolgens ging ze op vakantie en is paardje weer 24/7 op de wei gegaan. Kost mij een stuk minder tijd maar had het nog steeds druk met school. Weer kon ze vaak tot bijna nooit. Uiteindelijk heb ik met haar afgesproken om het per week te bekijken omdat dit niet werkte. Inmiddels red ik het makkelijk zelf maar heb ik het voor de rest toch hetzelfde gehouden omdat het mij handig lijkt om toch iemand achter de hand te hebben voor vakanties o.i.d.
Nu heb ik via via te horen gekregen dat ze op ponykamp zou gaan, leuk voor haar maar ze heeft mij niet laten weten dat ze een week (nu dus) weg gaat. Ik ben niet haar moeder maar ik zou het toch wel zo netjes vinden om dat even te horen.
Voor de rest gaat ze goed met mijn paard om en heb ik daarover niks te klagen.
Om een lang verhaal kort te maken: wat zouden jullie doen in dit geval? Haar laten weten dat het niks gaat worden en stoppen? Of het zo laten? Ik heb haar al meerdere keren gemeld dat het zo niet gaat werken. Ik twijfel hier al een tijdje over, aan de ene kant is de irritatie soms best wel groot maar aan de andere kant heb ik geen zin om opnieuw iemand te gaan zoeken.
Ik heb nog niet echt ervaring met verzorger voor mijn paardje dus weet niet zo goed waar ik mijn grenzen moet trekken en vroeg me daarom af wat jullie gedaan zouden hebben.
En iedereen succes met zoeken!
Zoek schreef:Alles al geprobeerd en bijna alles mag met mijn paarden, zo moeilijk ben ik echt niet maar het lijkt wel dat niemand meer durft omdat ik al zo lang op zoek ben en omdat ik Natural aankaart in mijn advertentie.....zo jammer zou zo graag iemand vinden. Voor nu doet een stalgenoot mijn merrie een paar dagen zodat ik meer tijd aan mijn ruin kan besteden. Ze heeft zelf een pony die bevangen is dus zodra ze weer met haar eigen paard bezig kan zijn dan zit ik weer zonder. Meiden waar blijven jullie!!