Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sallandval schreef:Ik weet niet of de vraag eerder nu aan mij werd gesteld of aan iemand anders over de "eigenaren from hell" maar ik geef toch even antwoord. Persoonlijk heb ik vaak fijne bijrijd-adressen gehad. Vooral bij boeren of stallen met teveel paarden in te weinig tijd (heerlijke adressen alleen als groot nadeel dat de paarden vaak weer weggaan). Ook wel eens een bij een perfectionist wiens paard haar baby was maar dat is al helemaal echt niet te doen, want dan is er al snel iets niet goed en is alles wat 'verkeerd' is een enorm drama.
Iedereen vindt zichzelf makkelijk maar geloof mij nou maar; als je je paard als je kind beschouwt en een perfectionist bent ben je voor een ander echt niet makkelijk. De mensen van wie ik nu de paarden verzorg zijn echt super. Blij met alles wat ik doe, ze verzorgen mijn paarden als ik op vakantie ben en laten hun waardering ook vaak even blijken. Ik ben nogal een rommelkont dus ja er ligt vaak zat iets niet op zijn plek of ik vergeet weer eens iets; nooit ernstige dingen en de staleigenaars lachen er gewoon om. Maar ik weet wel dat ik op een aantal bijrijdadressen dan weer een lading kritiek had gekregen. Heus niet erg, maar zeker ook niet leuk. En een paard gaat er echt niet dood aan als er een borstel verkeerd ligt.
Sees schreef:Leeftijd zegt natuurlijk niet alles. Wij hebben er hier twee van ± 14 jaar lopen, die vertrouw ik blind met mijn paarden en zou ik ook best als bijrijder willen mocht een van mijn vaste bijrijders er ooit mee stoppen. Maar over het algemeen heb ik toch liever volwassen bijrijders, ik heb de ervaring dat die verantwoordelijker zijn.
Mindim schreef:Daar gaan paarden toch ook niet dood aan? Als ik bij mijn paarden kom is er ook wel eens een stroomdraad los (iemand anders heeft 'm niet -of niet goed- vastgedaan of hij is geknapt of wat dan ook). Daar lig ik echt niet wakker van hoor, so what als de stroom er even af ligt?Nee, als je dat soort dingen vergeet zou mij ook niet storen, het wordt anders als je de stroomdraden laat liggen.
sallandval schreef:Daar gaan paarden toch ook niet dood aan? Als ik bij mijn paarden kom is er ook wel eens een stroomdraad los (iemand anders heeft 'm niet -of niet goed- vastgedaan of hij is geknapt of wat dan ook). Daar lig ik echt niet wakker van hoor, so what als de stroom er even af ligt?
Citaat:k weet niet of jij het was of iemand anders maar ik zag iemand in de ene alinea zeggen "ik ben heel makkelijk" en in een andere "ik ben heel perfectionistisch". In mijn woordenboek zijn makkelijke mensen niet perfectionistisch en perfectionistische mensen niet makkelijk. Maar misschien hangt dat ook van mijn definitie af. Ik ben zelf eerder makkelijk; ik maal niet om een krasje op mijn tuig of op mijn paard: tuig is er om te gebruiken en een paard is een levend dier. Ik heb één keer gehad dat een pony door een 'bijrijder' hechtingen moest, toen baalde ik uiteraard wel. Maar zelfs daar ging ik niet om lopen zeuren, ik was ook niet boos of zo; heb gewoon de DA gebeld. Dat kan een eigenaar ook overkomen toch?
bello2005 schreef:Sees schreef:Mindim, ik heb alleen volwassen (25+) bijrijders.
wie zegt dat die beter voor je paard zijn?
mijn bijrijdster is 17 en is echt geen klein kind meer, daar kan menig ander een voorbeeld aan nemen
Mindim schreef:Tuurlijk niet, maar ik heb het idee dat 20 plussers de dingen wel beter kunnen overzien dan kids van 16.
xhorselovex schreef:Mindim schreef:Tuurlijk niet, maar ik heb het idee dat 20 plussers de dingen wel beter kunnen overzien dan kids van 16.
Kids?
Heb nog nooit klachten gehad, er is zelfs tegen mij gezegd dat ze wouden dat iedereen zo goed laat weten wanneer die een keer niet kon of zo netjes met spullen om gaat. Wil absoluut niet opscheppen maar wel duidelijk maken dat niet iedereen zich gedraagt als een klein kind.. Ik snap best dat jullie denken dat ouderen beter met alles om gaan en beter op spullen letten, en misschien is dat in de meeste gevallen ook zo, maar ik heb na mijn idee ook nog nooit wat verkeert gedaan. Okee, nooit is een groot woord, maar kan het me niet herinneren...