Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horzlover

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:01

Jaa maandag langs om te kijken of het klikt etc. heb er heel veel zin in maar toch ergens wel bang dat ik het verpruts :o

Het is wel grappig staat op mijn oude manege waar ik weg was gegaan omdat ik mijn oude verzorgpaard ging doen

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:07

er heeft nog iemand gebeld en ik ga als ik terug ben van vakantie kijken *\o/* *\o/*

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:01

+:)+

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:46

Ik heb een mail de deur uitgegooid naar iemand met een paardje die me heel erg leuk lijkt. Deze zegt er namelijk bij dat rijden niet het hoofddoel is! Bij mij is dit totaal ook niet zo, echt precies wat ik zocht! Helaas is de leeftijd denk ik het probleem, maar we zien wel! (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:08

@xOtje, waarom zou dat een probleem zijn dan? :?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:52

waarschijnlijk vroeg ze 18 + en is Xotje dat niet ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:03

cherell0 schreef:
waarschijnlijk vroeg ze 18 + en is Xotje dat niet ???

Tja, is een optie. Ach, gewoon laten zien dat je het aankan!
Desnoods vertellen wat de voordelen van een jonger iemand is ten opzichten van een ouder iemand. Of vertellen dat je best een 'contract' wil opstellen waarin alles duidelijk wordt uitgelegd?

En vragen waarom ze graag een 18+ (of andere leeftijd) iemand wil? :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:01

Vaak vragen eigenaren 18+ omdat deze mensen meer verantwoording hebben en kunnen afleggen :) Als ik een eigen paard zou hebben zou ik ook veel liever iemand boven de 18 jaar als bijrijder willen hebben dan iemand van 14.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:07

Knudd schreef:
Vaak vragen eigenaren 18+ omdat deze mensen meer verantwoording hebben en kunnen afleggen :) Als ik een eigen paard zou hebben zou ik ook veel liever iemand boven de 18 jaar als bijrijder willen hebben dan iemand van 14.

Zou je de meer verantwoording kunnen uitleggem? Zo zie ik dat namelijk helemaal niet juist andersom :)

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:30

Ze vroeg iemand van ongeveer 15 jaar oud, en dan zit ik daar net anderhalfjaar van af . Maar het is de eigenaar zijn keus, als diegene een ouder iemand wil , accepteer ik dat en zoek gewoon verder .

edit: En het gaat ook niet over bijrijden he , gewoon wandelen, poetsen , knuffelen. En misschien later er ooit eens opstappen (:
Laatst bijgewerkt door xOtje op 05-07-13 09:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:31

xOtje schreef:
Ze vroeg iemand van ongeveer 15 jaar oud, en dan zit ik daar net anderhalfjaar van af . Maar het is de eigenaar zijn keus, als diegene een ouder iemand wil , accepteer ik dat en zoek gewoon verder.

Anderhalf jaar scheelt niet zo heel veel, denk ik dan. Gewoon er voor gaan! :D

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:42

Hopelijk denkt de eigenaar daar ook zo over.

Ik baal eigenlijk ervan dat ik mijn geboortedatum er niet bij heb geplaatst want wanneer de andere verzorgster stopt, ben ik ook alweer bijna een jaar ouder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:44

xOtje schreef:
Hopelijk denkt de eigenaar daar ook zo over.

Ik baal eigenlijk ervan dat ik mijn geboortedatum er niet bij heb geplaatst want wanneer de andere verzorgster stopt, ben ik ook alweer bijna een jaar ouder..

Moet je dan een jaar lang wachten? O.o
En dat kan je toch altijd nog vertellen? :)

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:54

Nee tot november/december , maar ik hoop dat ik in die paar maanden nog de kans mag krijgen om te zien of ik uberhaupt een klik heb met het paard. :+ Ik weet dat t lang is, maar dit is het enige nog in de buurt wat te vinden is, en ook waar geen bijdrage wordt gevraagd.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:05

Hee!
In de eerste paar pagina's zat ik hier al in.
En ik kom weer terug! Want ik heb nu een bijrijdpaard gevonden, en een paar welshjes (op verschillende locatie) En echt super alles!
Dus ik wil jullie gaan helpen :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:51

Deetjeeuh schreef:
Knudd schreef:

Zou je de meer verantwoording kunnen uitleggem? Zo zie ik dat namelijk helemaal niet juist andersom :)

Eigenlijk heb je het hier over twee soorten verantwoordelijkheid. Hierboven heb ik het over verantwoording van de bijrijder. Dat hij/zij netjes met de spullen omgaat, afspraken nakomt, het paard goed verzorgt, netjes rijdt en geen rare fratsen uithaalt (met betaling veel sneller dan zonder). Wanneer je 18 jaar bent krijg je in je eigen leven meer verantwoordelijkheden. Je gaat studeren, je gaat het huis uit, je hebt een bijbaan, vriendje/vriendinnetje, je mag stemmen, autorijden, verantwoordingen waar 14-jarigen nog niet mee te maken hebben gehad en dus ook nog niet zulke verantwoording kennen. Máár, het geld niet voor iedereen die 18+ is, want er zitten rare mensen tussen (er zijn altijd uitzonderingen).
Daarnaast ben je gewoon verantwoordelijk voor iemand jonger dan 18 jaar (als je zelf ouder bent), omdat het wel over jouw paard gaat. Ben je zelf nog geen 18 en zoek je een bijrijder, dan zijn je ouders verantwoordelijk. Gebeurt er wat, dan komen ouders verhaal halen bij jou of je ouders.

Maar elke situatie is anders, elke eigenaar is anders, elke bijrijder is anders en elk paard is anders :) Iedereen heeft zo zijn wensen/eisen en eigen mening erover. Dus als je een advertentie ziet, proberen kan nooit kwaad en je krijgt vanzelf een reactie terug met een ja of een nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:54

@Knudd,
ik zelf probeer het inderdaad altijd.

Maar juist om de voorbeelden die jij noemt, kan je ook iemand nemen van onder de 18. Die hoeft dat nog allemaal niet, heeft misschien alleen school en zijn/haar sporten en dus meer tijd. ;)

Ach, inmiddels heb ik het wel redelijk geaccepteerd, dat veel mensen oudere bijrijders/verzorgers zoeken. Al blijf ik het belachelijk vinden :+
Want waarom zou iemand van onder de 18 niet netjes omgaan met spullen, geen afspraken nakomen, paardlief niet goed verzorgen, niet netjes kunnen rijden en geen rare dingen uithalen? Als je jonger bent ben je beïnvloedbaarder (de meeste) en kan je diegene misschien júíst nog dingen 'aanleren'. Iemand die jonger is zal misschien veel sneller dingen aannemen, dan iemand die er meer ervaring mee heeft en het dus op zijn eigen manier doet. (oliebol, ik ben mijn andere voorbeelden kwijt. Misschien dat ik het later nog wijzig :'))

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:46

Natuurlijk zullen er jongeren zijn die wel hun best doen, afspraken nakomen etc etc maar je hebt altijd dat deel die denkt heel gemakkelijk een (bijna) gratis 'eigen' paard te kunnen krijgen. Dat is eigenlijk het deel die het verpest voor de anderen :) Het vertrouwen is ergens ooit geschaad geraakt en daardoor vertrouwen mensen het niet zo snel meer.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:37

ietje dit topic is niet bedoeld voor advertenties maar om ervaringen uit te wisselen, als je een verzorgpaard zoekt kan je het beste een advertentie maken of langs mensen gaan etc.

lijkt me sterk dat je zo klein bent dat je nog op een shet past :o

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:38

Oh, ik dacht dat je hier een advertentie mocht plaatsen.
Ik ben niet heel klein maar wel heel licht, en het is een shet van 1,10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:43

Nou, ik weet niet wáár je in gelderland woont. Als je maar niet de mijne inpikt }>

Nee grapje, waar ergens woon/zoek je? :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:04

iertje: nee daar is het topic niet voor bedoeld, en je kan ook te lang zijn voor een pony, ik denk niet dat mensen je serieus nemen als je dat in je advertentie zet, is gewoon als tip bedoeld he!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:27

Morgen afspraak bijmogelijk verzorg paard heeft iemand nog tips voor mij :o rn hele stomme vraag met wat voor kleding aankomen zetten met dit weer hoef niet te rijden en er gaan sws dichte gympen aan maar rijbroek of spijkerbroek hahaha

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:30

Spijkerbroek, je gaat toch niet rijden.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:49

spijkerbroek