Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:19

Ja dat zeker!

Ik sluit echter niks uit dus heb ook nog 2 andere 'gegadigden' in m'n mailbox staan die ik in ieder geval een keer kennis laat maken.. Nooit op 1 paard wedden zeggen ze dan dus tja..

Ben in ieder geval wel een stuk minder angstig, is m'n eerste keer dat ik een bijrijdster zoek of een vreemde op m'n pony laat, dus ik voel me nu net een moeder die d'r kind voor het eerst naar school stuurt.. :+

Maar goed, het is een win-win-win situatie en daar moet ik gewoon naar kijken, naar het grotere plaatje :)
Al is dat wel moeilijk :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:09

Je paard delen is niet altijd makkelijk.

Die facebook pagina is vnl belgen. Is die er ooo voor de hollanders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:38

Ze heeft vandaag weer gereden, gelijk zelf erop gegaan ipv dat ik eerst voorreed. Ging weer erg goed, ze is helemaal verliefd op de pony.

Moeder twijfelt alleen nog steeds, mede ook omdat ze het niet helemaal eens is met de bijdrage omdat ze wel wil dat ze ook nog op de manege blijft lessen. Heb al aangegeven dat ze ook in de groepsles mee kan rijden die hier op stal 1x in de week georganiseerd wordt. K laat d'r volgende week een dagje zelf hobby'en, zodat ze zich ook niet bekeken voelen en zelf gewoon even echt een dagje een eigen paard hebben, we hebben afgesproken het tot het eind van de maand aan te kijken over het hoe en wat :)

Elisa_idefix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:16

Ik heb een erg goede tip om een bijrijder te vinden op deze manier is het mij ook gelukt ik rij op een manege het beste is oom gewoon aan de eigenaar van de manege te vragen wie hij geschikt vindt en wie hij goed bij jou en de pony vind passen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:10

Ik denk dat de meeste mensen niet op een manege staan.... En anders werkt het nog niet zo ;) die mensen huren/leasen anders een pony daar... Dus de goede willen ze niet kwijt lijkt me :p

Je kan beter iemand vragen die op de manege komt/les geeft bijvoorbeeld, of die wil rondkijken :D

Moet de eerste manege-eigenaar die een goede klant weggeeft aan een paardeneigenaar :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:23

Haha ja dat denk ik ook niet nee.. :+

Bijrijdster heeft donderdag weer top gereden, maandag gaat ze voor het eerst de pony alleen doen, want mn merrie houdt mij constant in de gaten, erg onhandig af en toe :+ Dus ben benieuwd hoe het gaat :D

Merk wel nu het vakantie is/wordt dat er ineens veel meer mails worden gestuurd op m'n advertentie, weet niet of het bij de rest nu ook een stuk harder gaat?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:24

Nee ondankd de vakantie nog geen enkele reactie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:29

Nou 2 van de mailers hebben sowieso weer afgehaakt :Y)

Eentje omdat de ouders het onzin vonden dat ze er geen 7 dagen in de week mocht staan en er werd van mij ge eist dat die pony mee mocht naar de manege om daar te lessen en vrij te rijden. Sorry maar wij hebben een prima rijbak op stal.. En zonder er nog maar 1 pas op gereden te hebben ga ik niet al zeggen dat die pony mee mag naar de manege, lekker de weg over.. :')
Heb d'r gezegd dat er niet voor niets vaste dagen afgesproken zouden worden, als ze 7 dagen in de week een pony wil moet ze d'r ouders lief aankijken.. En gezegd dat ze dan eerst een tijd zou moeten rijden met die pony voordat ze d'r mee naar de groepsles zou mogen nemen en de weg over zou mogen nemen. Tis maar een kwartier stappen maar in dat kwartier kan er een hoop gebeuren met een vreemde op d'r.

De ander wilde bijna geld toe, want ik had er toch geen tijd voor dus moest ik maar blij zijn met haar.
Heb de lieve meid maar verteld dat ik geen bijrijdster zoek omdat ik er zelf geen tijd voor heb, heb alle tijd van de wereld maar heb d'r bedankt voor het aanbod en tot ziens gezegd..

Allebei inclusief ouders die ook nog een mail erachteraan gooiden dat ik beter die pony kon verkopen. Heb daar maar bijdehand op geantwoord wat ze dan van plan waren te bieden, niks meer terug gehoord :+

Kan daar zo slecht tegen als ouders me gaan vertellen dat ik geen tijd heb voor m'n pony terwijl ik duidelijk de redenen heb aangegeven.. :')

Ach ja. K hoop maar gewoon dat het meisje wat d'r nu rijdt, gewoon blijft rijden.. Morgen gaat ze d'r alleen doen, vind het best wel spannend met betrekking tot zadelen en afspuiten daarna want soms raakt die pony een beetje maf en dan wil ze nog wel eens hangen met het afspuiten... Dus k hou mn hart vast

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:36

Ouders zijn echt geweldig... Denken dat hun kinderen Anky zijn en dat je blij moet zijn dat... Of ze hebben je het liefst nog als oppas ook :')

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:32

Precies.... Eigenlijk moet je daar dan een bijdrage voor vragen.. voor het voorzien van kinder oppas en een buiten activiteit... :+

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:39

Haha Lianne86, dat schiet inderdaad niet echt op..

Voor mij is het ook onwijs lastig.. Mijnes wordt in januari 3 en dan wordt hij pas ingereden maar ben wel nu al opzoek naar iemand.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:08

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:45

Ik zoek inderdaat ook een verzorgen voor mijn paard, en het liefst iemand ie niet zo oud is maar wel heel zacht en voorzichtig is

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:17

Lianne86 schreef:
Ik denk dat de meeste mensen niet op een manege staan.... En anders werkt het nog niet zo ;) die mensen huren/leasen anders een pony daar... Dus de goede willen ze niet kwijt lijkt me :p

Je kan beter iemand vragen die op de manege komt/les geeft bijvoorbeeld, of die wil rondkijken :D

Moet de eerste manege-eigenaar die een goede klant weggeeft aan een paardeneigenaar :p

Bij ons op de manege kun je niet huren/leasen en hebben zat leuke meiden en heren die paarden goed zouden kunnen verzorgen.
Het lijkt alleen in onze omgeving (bollenstreek) dat iedereen al verzorgers heeft. Dus als iemand in de Bollenstreek woont, kan je mij pb'en kan ik een misschien een leuke verzorger voor je vinden :) .

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:56

Er zijn ook wel genoeg mensen, maar ik zou, als ik een manege had, niet mijn beste ruiters/lieve mensen die veel helpen wegdoen :p (Natuurlijk gun je ze het wel... maar het is vervelend als je goede hulp kwijt bent :p

En hier was het gewoon een "mag de eigenaar je niet of wel" iets... :')

Muchacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:41

ben gestopt met zoeken heb nu meerdere meiden gehad maar klikt allemaal niet met mijn paard

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 06:27

Ze willen natuurlijk al helemaal niet dat je klanten afpakt van het manegebedrijf want deze mensen gaan van leaseponies dan naar een pensionklant ... Over het algemeen een no-go je maakt er geen vrienden mee!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 06:57

Ik sluit mij hier ook bij deze topic aan, zoek al enig tijd en krijg helaas alleen reacties van 12 jarige kinderen, helaas is mijn paard daar echt niet geschikt voor. Ik vraag geen kosten, ze mogen ook zelf de dagen kiezen dat ze graag komen. De enig eis is dat ze ouder zijn als 16 en enig ervaring al hebben dat ze een bokje kunnen uitzitten, paardje profiteert nogal graag als hij weet dat je van een inniminnie bokje afvalt.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:50

Jullie krijgen tenminste nog reacties.. Ik krijg gewoon helemaal niks... -O-

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:03

ik eerst ook niet hoor, heb er laatst een nieuwe advertentie opgezet met andere tekst enz. en toen opeens kreeg ik 2 reactie's!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:16

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:18

Oh, ik keek net en eigenlijk niet nee!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:21

Dan maar afwachten.. :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:24

Hier ook geen enkele reacties....jammer!