Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:54

superwoman schreef:
LUNNAAX schreef:
En waarom zou je een 13 jarige niet alleen op pad laten gaan, ik heb met me vorige verzorgpony elke x alleen gereden in t twiske en er is nog nooit iets gebeurd dus wat is t probleem?

omdat bij een 13 jarige nog veel van de hersenen zich moeten ontwikkelen. Voornamelijk het deel dat consequenties in kan schatten. Wanneer je jong bent zie je veel minder gevaar, dat is een feit!
De reactie "dus wat is het probleem" is een duidelijk voorbeeld, want er kan van alles gebeuren wanneer je alleen in het twiske rijdt (jong of oud en ongeacht of het paard braaf is) Ik heb het toevallig ook gedaan vroegah en weet dus maar al te goed wat er toen had kúnnen gebeuren. Gelukkig is het altijd goed gegaan of gekomen, maar heb wel genoeg gezien en ervaren :\

Ik ben gewoon een consequent iemand hoor, ik had bij mijn verzorgpony's zelfs 'de leiding'

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:55

Lauwttje schreef:
LUNNAAX schreef:
ik heb met me vorige verzorgpony elke x alleen gereden in t twiske en er is nog nooit iets gebeurd dus wat is t probleem?

Ik ben bang als je dit zou mailen naar de toekomstige eigenaar van je verzorgpony je al helemaal niet alleen op pad zou mogen gaan.

Wrrm zou ik dit moeten zeggen?

Myou

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:06

LUNNAAX waarom ben je eigenlijk gestopt met je verzorg fries?

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:20

Gezeik met de eigenaar, en de verzorgsters werden er van beschuldigd dat ze er slecht uit zag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:25

Consequenties betekent in de bijdrage van superwoman Gevolg of Logisch gevolg of Noodzakelijk gevolg of Onvermijdelijk gevolgen

Consequent in jouw bijdrage betekent steeds op dezelfde manier

Dat zijn 2 verschillende dingen.

Ik denk dat dat het verschil is wat iedereen ook zelf geeft aan de term verzorgster / bijrijdster.
Zelf vind ik een verzorgster iemand die komt om te verzorgen en niet om te rijden, dus poetsen, tutten, stal mesten, vegen, voeren, tuig bijhouden, eventueel wandelen, grondwerk en longeren, gezondheid van de pony in de gaten houden.
Een bijrijdster zie ik als iemand die verzorgt en ook rijdt, dus ook les volgt bij mijn instructrice en op de rijvereniging, die mee gaat mennen.

Als hier iemand aankomt met ik wil alleen rijden, tja dan ben je bij mij verkeerd, dan moet je op een manege blijven rijden waar de paarden meestal gezadeld voor je klaar staan en je alleen maar hoeft te rijden en je je niet druk hoeft te maken over alle bijkomende zaken.

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:29

Sylvia_B schreef:
Consequenties betekent in de bijdrage van superwoman Gevolg of Logisch gevolg of Noodzakelijk gevolg of Onvermijdelijk gevolgen

Consequent in jouw bijdrage betekent steeds op dezelfde manier

Dat zijn 2 verschillende dingen.

Ik denk dat dat het verschil is wat iedereen ook zelf geeft aan de term verzorgster / bijrijdster.
Zelf vind ik een verzorgster iemand die komt om te verzorgen en niet om te rijden, dus poetsen, tutten, stal mesten, vegen, voeren, tuig bijhouden, eventueel wandelen, grondwerk en longeren, gezondheid van de pony in de gaten houden.
Een bijrijdster zie ik als iemand die verzorgt en ook rijdt, dus ook les volgt bij mijn instructrice en op de rijvereniging, die mee gaat mennen.

Als hier iemand aankomt met ik wil alleen rijden, tja dan ben je bij mij verkeerd, dan moet je op een manege blijven rijden waar de paarden meestal gezadeld voor je klaar staan en je alleen maar hoeft te rijden en je je niet druk hoeft te maken over alle bijkomende zaken.

Maar jou paard hoef ik ook niet te verzorgen, dus dat scheelt ;)
En verder ga ik hier niks meer over zeggen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:32

ik ben bang dat je met die instelling niemands paard hoeft te verzorgen.... ;)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:34

mariska32 schreef:

Mee eens :')

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:34

mariska32 schreef:

daar ben ik het met je eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:37

Succes ermee zou ik zeggen ...
En verder is dit een topic voor mensen die moeite hebben met bijrijders/verzorgers te vinden .. voor mensen die een verzorgpony willen en hier moeite mee hebben is er een ander topic ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:45

Citaat:
Maar jou paard hoef ik ook niet te verzorgen, dus dat scheelt ;)
En verder ga ik hier niks meer over zeggen.

Gelukkig maar.
Luna, je zou bij mij het erf niet eens op mogen komen!!!

Succes verder met je zoektocht........

En verder:
[***] je hebt helemaal gelijk!

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:03

Zoek t uit, en sylvia dat zou ik niet eens willen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:05

En dan zijn ze verbaasd dat mensen geen 13-jarige verzorgers willen :+
Ik weet wel dat niet iedereen hetzelfde is, maar ik wil niet eens het risico lopen ..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:08

Zo, en nu denk jij nog een bijrijdpaardje te vinden? Fijne manier van met mensen omgaan... Succes ermee +:)+ :+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:09

Oei luna, vind dat je je tog een beetje te opstandig gedraagt, zegt veel over je denkwijze.
Je kan vinden wat je wilt, maar als je een verzorgster bent of wil worden, zou je toch naar de wensen/eisen van de eigenaar moeten luisteren. Tis niet jou paard. Als je dat niet kan moet iets anders zoeken, wAar je al mee bezig bent begrijp ik. Maar dan zijn dit soort post niet echt bevorderend voor jou.

@[***] ik dacht dat je hier als zowel zoekende naar een bijrijdster/verzorgpaard mocht mee praten! Jammer vond het wel gezellig hier :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:09

Sabine,
Ik ken er zat die op die leeftijd wel voorzichtig zijn,
Toevallig krijgen we nu zoiets te zien.

Ik zelf ben 18 en heb net een.nieuwe bijrijdpony,
Ik heb hem nu een keer zonder zadel met me mee laten stappen,
Maar meer doe ik nog niet,
Omdat ik niet weet hoe hij daarop reageerd.

Maar het is spijtig dat mensen al een negatief beeld hadden en dat jet mu dus versterkt word

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:11

_nvds schreef:
JastieHorse schreef:
Jeetje nadia wat een verhalen! Zulke bizarre dingen heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt..

Haha najaa.. ben nu sowieso opzoek naar iemand die beetje kan rijden.. ze is pas 4 :)

En heb jij al leuke bijrijder voor marit?

Ik heb nu een super fijne bijrijdster maar per 1 februari komt Marit in Zoeterwoude te staan en dan is het voor haar helaas te ver rijden. Ik zoek dus weer een nieuwe maar nog geen reacties gehad..naja 2 van jonge meisjes maar dat zoek ik echt niet. Ik zoek iemand die idd ook echt wel kan rijden ivm het rechtrichten etc waar we mee bezig zijn..

@Luna, met zo'n instelling kom je er niet hoor..Ik zou jou ook echt nooit mijn paard laten verzorgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:13

Sammy_xxs schreef:
@[***] ik dacht dat je hier als zowel zoekende naar een bijrijdster/verzorgpaard mocht mee praten! Jammer vond het wel gezellig hier :D

Hangt er voor mij beetje vanaf op welke manier er meegepraat wordt ;)
Regelmatig zie je hier mensen langskomen die enkel een advertentie posten dat ze op zoek zijn naar .. en daar dan reactie op willen ofzo .. Of vragen als 'wie zoekt er nog een verzorgster regio ... " en verder niks toevoegend. En daar heb ik soms wat moeite mee, vandaar :Y)

Maar zoals bij jou, hoe eigenaars reageren op reacties van mensen enzo, dat mag van mij hier ook best .. Kunnen we eigenlijk ook van leren hoe het overkomt op toekomstige verzorgers, helpt ons misschien ook verder :+

En verder weet ik wel dat je iedereen apart moet bekijken, de ene 13-jarige is de andere niet natuurlijk .. Maar als ik zie wat voor 13-jarigen ik tegenwoordig tegenkom (heb zelf ook een nichtje van 13 jaar btw, en als ik vroeger zo zou zijn ... := ). Dus ik probeer wel me daar niet door te laten leiden, maar merk wel dat ik stiekem toch eerder trek naar de advertenties van 'oudere' mensen :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:15

Sabine,
dat snap ik zeker wel,
Vaak weten/kunnen ze meer omdat ze langer rijden .
Nou ja, ik niet maar vaak wel.
En ook oudere mensen kunnen helaas net zo zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:17

Ach, en langs de andere kant .. tegenwoordig iemand vinden die überhaupt in de buurt zit is al een uitdaging op zich :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:19

Dat klopt :')
Vooral als je in een gat woont

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:21

Ik woon in een gat met heel veel paarden :+ :')
(naja, dat gat valt wel mee .. maar zowat iedereen heeft hier paarden _O- ).

Hmm .. zie net deze ..
Citaat:
ik ben ****. ik ben 14 jaar en rij al bijna 3 jaar paard, ik kan u paard ook zadelmak maken of gewoon rijden. ik doe ook al 2 jaar natural horsemanship. ik kan dit ook aan u paard aanleren. groetjes

Foto's zien er Parelli-achtig uit ..
Val alleen een beetje over "ik kan u paard ook zadelmak maken" en dat ze ook u paard wel NH kan aanleren ..
Komt altijd op mij over alsof ze heel wat van zichzelf denken .. maar dat zal beetje eigen zijn aan deze tijd zeker?
Misschien valt ze het in het echt wel mee .. zolang ze maar luisteren :+

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:24

Ik heb juist eerder een gevoel van: neeee dat kan ik niet... denk ik.
Ik zou bijvoorbeeld denk ik wel in staat zijn om een paard interijden/door te rijden.
Maar ergens zou ik mezelf niet zo presenteren, toch een zelfvertrouwensprobleem denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:26

Zo heb je er ook natuurlijk :Y) :))
Heb een mailtje gedaan, zal aan de hand van die reactie wel kijken wat en hoe.
Stond geen regio bij waar ze in zocht en ze zit ietswat ver weg denk ik, maar als ouders willen chauffeuren zou dat moeten kunnen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:27

Sammy_xxs schreef:

Het is hier ook wel gezellig, ook met jou erbij.
Ik denk dat je wel snapt wat Sabine bedoelt..... :) :) :)

Eigenlijk is mijn reactie overbodig zie ik nu, maar ik zal hem maar laten staan.
Sorry, niet goed bij gelezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-13 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt