Hij wordt in augustus 5 jaar en toen hij 3 was heeft ze er een paar keer opgezeten en gedraafd aan de longeerlijn.
Gisteren heb ik er voor het eerst opgezeten (na 2x geweest te zijn en gelongeerd te hebben) en gelijk gestapt terwijl iemand hem vast hield. Hij was super braaf en pakte totaal geen spanning.
Morgen nogmaals erop en weer stappen. En dan proberen of hij ''zelfstandig'' wil stappen. Dus met meer ruimte tussen begeleider en de pony zodat hij leert dat hij ook "alleen'' kan lopen met iemand op zijn rug. Daarna verder rustig opbouwen met draven etc.
Ik ben erg van de rust en doe daarom het liefst rustig aan. Hij heeft 2 jaar geleden dan wel gedraafd aan de longeerlijn maar ik pak alles liever rustig weer op voordat je te overhaast doet, het mis gaat, en de pony er straks geen fijne ervaring aan over houdt.
Voor nu gaat het erg goed en ik ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkelt!
Voor degene die zoekend zijn, vraag in je omgeving, overal waar je komt

Wellicht dat je via via een verzorgpony kan krijgen. Of probeer je zo veel mogelijk te betrekken tussen de paarden. Zo leg je contacten en wordt het makkelijker.
Vraag bijvoorbeeld bij een stal in de buurt of je kan helpen tijdens de wedstrijd. Schrijven bij dressuurproeven bijvoorbeeld. Zo kom je in contact met mensen en laat je een goede indruk achter!