Ik heb eigenlijk enkel nog maar gezocht via die groep op Facebook. Geen idee of het zin heeft om hier op bokt een zoekertje te plaatsen want ik ben van België. Of het snel ging heb ik geen idee van want ik kan niet vergelijken. Ik had niet de indruk dat het traag ging maar veel van de reacties waren niet wat ik zocht.
Ik zit wel op mn smartphone, het is dus wel de mobiele site. Maar ik dacht dat je enkel de: m moet wegdoen die voor de : .Facebook staat , als het niet automatisch gebeurd. Als het niet goed linkt dan doe ik het vanavond wel via de pc
Beetje een dubbel gevoel bij degene die langs kwam. Paardlief liep wel naar haar toe maar was al wel wat narrig.....geen idee waarom. Ik heb haar alles een beetje uitgelegd en haar paard lief laten borstelen. Laat ik het zo zeggen, ze liet zich absoluut niet van haar beste kant zien Nu was het meisje totaal niet van haar onder de indruk hoor en ging gewoon door waar ze mee bezig was. Omdat het bij mijn paard niet werkt om er gelijk een vreemde op te zetten gevraagd of ze haar wilde longeren. Dat wilde ze wel, maar daarin was ze in eerste instantie te afwachtend waardoor paard de kantjes er flink vanaf liep, moest er stiekem wel een beetje op lachen. Ik heb haar toen even overgenomen en haar de verschillen laten zien wanneer je bepaalde hulpen geeft. Ze gaf toen ook eerlijk aan geen ster te wezen in longeren, maar goed dat valt te leren. Ze rijd al een jaar of 15 maar wel altijd op manege's van wat ik ervan begreep.
Volgende week gaat ze weer een keertje mee. Gaan gewoon rustig aan kijken of het klikt tussen hun.
Ik ben er heilig van overtuigd dat paarden aanvoelen hoe mensen zijn Het meisje dat ik na een kwartier er af heb gehaald (Deurne op school, paardensportopleiding, blabla ik ben geen manegeruiter, wil het graag blabla) die kon niet eens bij hem in de stal komen of hij begon al te dreigen met trappen
kiki1976; k ben net als Lianne ervan overtuigd dat paarden zelf ook hun mensen 'kiezen'.. Aan de andere kant, ze is niet snel onder de indruk en geeft in ieder geval wel zelf haar 'verbeterpunten' aan.. Dat is ook wel wat waard
Nou tis vakantietijd dus k heb een volle mailbox.. Maar weet nog steeds niet of ik er happy van word. Een vind het maar raar dat mijn pony in een andere stad staat, want hier zijn ook stallen. Dat het verder niet uitmaakte maar een beetje vreemd vond ze het wel. Uitgelegd dat pony daar voor d'r welzijn staat en niet omdat het zo lekker makkelijk is.. En als deze stal in onze stad was geweest, had ze daar wel gestaan.. maar da's nou eenmaal niet zo
Heb wel voor dinsdagavond een afspraak met een potentiele bijrijdster. Via de mail komt ze over als een heel net meisje ,13 jaar, en ze neemt d'r moeder mee, wat voor mij ook erg geruststellend is
En dan nog eentje die me een berichtje heeft gestuurd, maar weet niet echt wat ik ervan moet vinden.. 10 jaar en staat op manege huppelepup.. Daar heeft ze wel een groot verzorgpaard maar mag ze niet mee rijden.. Nouja prima.. Mijn pony is klein.. Maar als mijn pony niet op die manege staat dan probeert ze wel zo veel mogelijk te komen.. Maar wil dus wel vaste dagen afspreken dus heb wel even gevraagd wat de bedoeling is.. Want dalijk staat ze er 6 dagen in de week. Zal die pony niet dood gaan van 2x op een dag lopen maar wil misverstanden wel even voorkomen, dus even afwachten hoe dat verder verloopt..
Ik heb nu een meisje die 2x is komen poetsen en een keer longeren. En e vierde keer pas gereden. Ik heb nu al.t idee dat m'n paardje haar leuker vind dan dan de vorige. en die is 1.5jr geweest.
Het is bij mijn paardje altijd een beetje moeilijk. Ze heeft namelijk mensenkennis maar vertrouwd vreemden in de regel ook niet snel. Dus tja wat is het dan in haar geval hahaha Maar dat word meestal wel snel duidelijk hoor! Hebben hier iemand op stal staan die hier sinds een jaar staat maar haar nog steeds niet kan aaien..... Nu heeft ze overigens wel een voorkeur voor mannen, raar beest haha
Die van mij is wat dat betreft wel weer een allemansvriendje... (nouja, als ie je niet mag dus niet anders wel....)
Maar dat is wel lastig als je eerst een band op moet bouwen en dan gaat twijfelen. Maarja, gewoon dus nog een keer laten komen en dan gewoon kijken Afwachten dus...
Het is (vind ik) gewoon belangrijk dat het met het paard en met de eigenaar goed klikt Ook al kan ik iemand nog zo aardig vinden, als mijn paard het niet ziet zitten, is het drama En andersom natuurlijk ook
Oef, net de lastige beslissing gemaakt om toch niet door te gaan met de bijrijdster. Ik heb er gewoon geen goed gevoel over om haar een paar maanden alleen op mijn paard te laten rijden. Ik heb nu besloten m'n paardje lekker een lange vakantie te geven en wat korter naar het buitenland te gaan... Wat ik wel niet voor hem over heb haha!
Nou we gaan het meemaken.. Dinsdagavond een potentiele bijrijdster en vrijdag... Ene meisje is 13 andere meisje is 10, dus we gaan eens zien wat het brengt
Em_; goede beslissing! Als het niet fijn voelt, moet je het niet doen, je zit straks toch ver weg en dan is het fijn om je paard met een goed gevoel achter te laten
Een vriendinnetje van mij zoekt nu een verzorgster.... Voor op korte termijn.... Niet alleen rijden, ook de stal etc. Ben benieuwd (ok, ze heeft wel wat meer luxe dan ik nu... maar ik kon vorig jaar met dezelfde luxe ook niemand vinden...) Dus ga voor haar mijn ogen/oren een beetje openhouden in de hoop dat...
Hoop voor haar dat ze snel iemand kan vinden! (Mocht er iemand in de buurt van Mierlohout iets zoeken..) Ga nu maar even advertenties bekijken
Nou.. mag nog niet te vroeg juichen want het meisje moet vanavond nog rijden.. Maarrr k ben een soort inspector gadget en heb d'r op facebook gevonden (soms wel een briljante uitvinding..)
maar krijg er wel een steeds beter gevoel bij en dan moet ze nog rijden! Dus misschien kan ik vanavond al wel melden dat ik een bijrijdster heb gevonden en nog een gezellige meid ook!
Ja dat was dus ook mijn grootste angst.. Dat ik dan een penny op FB tegen zou komen en echt met lood in m'n schoenen naar stal zou gaan vanavond maar heb gelukkig wat dat aangaat al een stress puntje minder!
Nou mijn ervaring was zeer positief! Ze heeft m'n pony goed aangepakt en is duidelijk niet bang aangelegd. D'r moeder twijfelt nog een beetje dus donderdag komen ze weer even rijden, denk dat de moeder even moet zien dat de pony echt braaf is.
Ze durft in ieder geval de pony goed aan te pakken, en ze vindt d'r ook erg leuk, en de pony haar ook, dus was voor mij een positieve ervaring
Wat super fijn voor je! Zou toch super zijn als je nu al een bijrijdster hebt? Wel ons op de hoogte houden eh?
Nickyyyy
Geplaatst: 17-07-13 12:29
Mag ik me ook melden?
Ik heb na lang wikken en wegen toch besloten opzoek te gaan naar een bijrijder/verzorgster. Eerst lang zelf rondgekeken maar kwam elke keer alleen advertenties tegen van jonge meiden etc. Vanochtend zelf een advertentie geplaats en nu maar heel hard duimen!