Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LUNNAAX

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:59

Nou ik heb een idee dat er niemand in omgeving Zaanstad opzoek is nr een bijrijdster of verzorgster, heb al een advertentie geplaatst nog geen reactie's gehad. Wel iemand die me hielp met zoeken en dat was een tinker van 3 jaar waar je nu dan mee mag wandelen,vrijheidsdressuur en longeer. En over een jaar mag rijden, wel moet ik daar ongeveer een half uurtje voor fietsen dus ik twijfel :?

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:10

LUNNAAX schreef:
Nou ik heb een idee dat er niemand in omgeving Zaanstad opzoek is nr een bijrijdster of verzorgster, heb al een advertentie geplaatst nog geen reactie's gehad. Wel iemand die me hielp met zoeken en dat was een tinker van 3 jaar waar je nu dan mee mag wandelen,vrijheidsdressuur en longeer. En over een jaar mag rijden, wel moet ik daar ongeveer een half uurtje voor fietsen dus ik twijfel :?

In Zaanstad is het inderdaad heel moeilijk om een leuk paard te vinden, ben zelf niet echt opzoek maar ik weet wel van iedereen dat het heel moeilijk is.
Als jou ambitie ligt in het grondwerk dan zou ik dit zeker doen maar als je toch liever wil rijden dan denk ik dat dit je snel gaat vervelen. Ook moet je er rekening mee houden dat je wel 1 uur onderweg bent en dan ook nog bezig moet zijn met het paard dus je moet wel echt de tijd hebben op die dagen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:11

NoTrouble schreef:
In het geval hier mensen zijn die nog iets zoeken in de omgeving Zuidhorn, kijk maar even bij mijn advertenties :) Gaat wel om iemand van boven de achttien, het is voor jonge sportpaarden.

Zoiets lijkt mij dus echt fantastisch! Jammer dat dit nou nooit in Delft wordt aangeboden...

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:15

myou schreef:
LUNNAAX schreef:

In Zaanstad is het inderdaad heel moeilijk om een leuk paard te vinden, ben zelf niet echt opzoek maar ik weet wel van iedereen dat het heel moeilijk is.
Als jou ambitie ligt in het grondwerk dan zou ik dit zeker doen maar als je toch liever wil rijden dan denk ik dat dit je snel gaat vervelen. Ook moet je er rekening mee houden dat je wel 1 uur onderweg bent en dan ook nog bezig moet zijn met het paard dus je moet wel echt de tijd hebben op die dagen.

Ik vind t indd leuker om te rijden maar om een jaartje gewoon te wandelen vind ik geen probleem, alleen een half uur heen en terug fietsen heb ik eerlijk gezegd niet zo veel zin in

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:20

Dan moet het wel zeker zijn dat je na dat jaar ook echt mag gaan rijden,
Als 4 jarige zijn de meeste paarden nog erg groen en dus laat niet elke eigenaar dan ook gelijk een verzorgster erop rijden, zeker omdat een 4 jarige nog niet intensief bereden hoeft te worden.
Dus daar zou je dan sowieso goede afspraken over moeten maken.
En dat half uur fietsen blijft, je kunt beter nu de juiste beslissing nemen dus het afwijzen of er met volle overgave voor gaan dan dat je na een maandje zegt dat je er geen zin meer in hebt..

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:22

lieziej schreef:
NoTrouble schreef:
In het geval hier mensen zijn die nog iets zoeken in de omgeving Zuidhorn, kijk maar even bij mijn advertenties :) Gaat wel om iemand van boven de achttien, het is voor jonge sportpaarden.

Zoiets lijkt mij dus echt fantastisch! Jammer dat dit nou nooit in Delft wordt aangeboden...

Voor de juiste ruiter/amazone is het imo een super kans :) Het barst hier in de omgeving dan weer niet van de mensen die het én kunnen, én willen doen. Maar we zullen zien of het middels bokt lukt.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:24

JastieHorse schreef:
Jeetje nadia wat een verhalen! Zulke bizarre dingen heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt..

Haha najaa.. ben nu sowieso opzoek naar iemand die beetje kan rijden.. ze is pas 4 :)

En heb jij al leuke bijrijder voor marit?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:26

LUNNAAX schreef:

Een half uur fietsen vind ik niet zo ver :')
Maar ik ben ook wel gewent om overal heen te fietsen.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:29

Hier eigenlijk ook hetzelfde, manege is voor mij ook gewoon een half uurtje.
Maar voor iemand die het niet gewend is kan het ook best zwaar zijn en lang ook.

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:35

myou schreef:
Hier eigenlijk ook hetzelfde, manege is voor mij ook gewoon een half uurtje.
Maar voor iemand die het niet gewend is kan het ook best zwaar zijn en lang ook.

Ben wel gewend om te fietsen hoor, maar ben er gewoon te lui voor :o t liefst fiets ik gewoon een kwartiert ofso

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:57

Is er in dit topic ook niemand, die een bijrijdster/verzorgster zoekt voor haar pony?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:01

Pff,ik vind dat echt geen instelling eigenlijk.... Ik had er wel meer voor over.
Naar judo (3x pw) fietste ik een half uur. School ook,maar dat was geen eigen keuze ;)
paard stond dichterbij,maar heb ook op de manege gezeten waarbij ik een half uur moest fietsen....
Tis imo maar net hoe graag je iets wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:09

LUNNAAX schreef:
Is er in dit topic ook niemand, die een bijrijdster/verzorgster zoekt voor haar pony?

Waar slaat je vraag nou eigenlijk op want ik lees dat er genoeg mensen zijn die iemand zoeken.
Dat ze niet bij je in de buurt wonen dat kan.
Maar als je een half uurtje fietsen teveel vindt dan valt er, vermoed ik, veel af.

Bij mij zou je ook niet gelijk mogen rijden, misschien als ik het vertrouw na een half jaar.
En als 13 jarige zeker niet alleen op pad maar wel met een volwassene erbij.
En stel dat de pony kreupel wordt zoals die van mij.
Mijn maffe haf heeft bijna 1 jaar stil gestaan met veel zorg, daarna nog een jaar opknappen en erg langzaam aan opstarten.
Nu nog steeds is het opletten geblazen.
Zou jij er dan ook door weer en wind komen, om te verzorgen, te wandelen, te tutten en heel belangrijk haar rek en strek oefeningen te doen?
Of als de hoefsmid komt of de fysio?

Ik vind je reacties hier een beetje kort door bocht overkomen.

Edit: Kort door de bocht is misschien niet het goed gezegde maar weet geen ander.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:26

Half uur fietsen is makkelijk te doen lijkt me?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:26

Sylvia_B schreef:
Maar als je een half uurtje fietsen teveel vindt dan valt er, vermoed ik, veel af.

Dat niet alleen, maar ook vooral het vertrouwen dat iets al snel "teveel" is.
Dat is ook precies waar dit topic om draait, dat er weinig verzorgsters zijn met verantwoordelijkheidsgevoel en doen wat ze beloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:49

@ superwoman, inderdaad, teveel bedoel ik ook met de rest van de bijdrage, als half uurtje fietsen al te veel wat is dan nog meer snel teveel.

@ dansertje ik vind het nog steeds jammer dat je niet in de buurt woonde....
en zo zijn er wel een paar meer, gelukkig heb ik nu de 2 guppen en mijn bijrijdster, die ook al heeft ze der enkelbanden gescheurd toch komt met fiets en bus en tegen wie ik moet zeggen: " en nu ga je zitten en nee je mag de paddock niet uitmesten." :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-13 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:52

Sylvia_B schreef:
LUNNAAX schreef:

Waar slaat je vraag nou eigenlijk op want ik lees dat er genoeg mensen zijn die iemand zoeken.
Dat ze niet bij je in de buurt wonen dat kan.

Bij mij zou je ook niet gelijk mogen rijden, misschien als ik het vertrouw na een half jaar.
En als 13 jarige zeker niet alleen op pad maar wel met een volwassene erbij.
En stel dat de pony kreupel wordt zoals die van mij.
Mijn maffe haf heeft bijna 1 jaar stil gestaan met veel zorg, daarna nog een jaar opknappen en erg langzaam aan opstarten.
Nu nog steeds is het opletten geblazen.
Zou jij er dan ook door weer en wind komen, om te verzorgen, te wandelen, te tutten en heel belangrijk haar rek en strek oefeningen te doen?
Of als de hoefsmid komt of de fysio?

Ik vind je reacties hier een beetje kort door bocht overkomen.

Edit: Kort door de bocht is misschien niet het goed gezegde maar weet geen ander.

Ik zei dat ik twijfelde, wil niet zeggen dat ik al zeker weet dat ik t niet ga doen. En ja de dagen dat ik een pony verzorg kom ik door weer en wind! En waarom zou je een 13 jarige niet alleen op pad laten gaan, ik heb met me vorige verzorgpony elke x alleen gereden in t twiske en er is nog nooit iets gebeurd dus wat is t probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:08

Omdat onder andere:
voor zover ik het weet in de wet tegenwoordig staat dat een 13 jarige niet zonder begeleiding van volwassene naar buiten mag,
op de rijvereniging geldt dezelfde regel en
mijn verzekering (aparte verzekering voor de pony, niet de WA) betaalt niet als er toch wat gebeurt, die hanteren zelfs de grens van 16 jaar.

Mijn haf is geen lieverdje buiten en is dan moeilijk te rijden, buiten dat is ze door haar blessure kwetsbaarder en moet je meer opletten.
Een nieuwe bijrijdster ken ik niet en heb ik dus de tijd nodig om te zien of die persoon in kwestie die verantwoording aan kan, of de combinatie klopt, of er respect wederzijds is.
Anders krijg je gegarandeerd vliegles van mijn haf.
Daarbij is leeftijd alleen niet doorslaggevend.
Gezien de omgeving waar hier gereden kan worden vind ik het is het sowieso fijner om niet alleen te gaan. Wie dan ook en ongeacht de leeftijd.

Het feit dat jou nog nooit iets is overkomen is fijn maar dat wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren( op welke leeftijddan ook).
Je reactie geeft mij ook gelijk het gevoel van begrijp je wel dat met een andere pony het wel fout kan gaan.

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:27

Sylvia_B schreef:
Omdat onder andere:
voor zover ik het weet in de wet tegenwoordig staat dat een 13 jarige niet zonder begeleiding van volwassene naar buiten mag,
op de rijvereniging geldt dezelfde regel en
mijn verzekering (aparte verzekering voor de pony, niet de WA) betaalt niet als er toch wat gebeurt, die hanteren zelfs de grens van 16 jaar.

Mijn haf is geen lieverdje buiten en is dan moeilijk te rijden, buiten dat is ze door haar blessure kwetsbaarder en moet je meer opletten.
Een nieuwe bijrijdster ken ik niet en heb ik dus de tijd nodig om te zien of die persoon in kwestie die verantwoording aan kan, of de combinatie klopt, of er respect wederzijds is.
Anders krijg je gegarandeerd vliegles van mijn haf.
Daarbij is leeftijd alleen niet doorslaggevend.
Gezien de omgeving waar hier gereden kan worden vind ik het is het sowieso fijner om niet alleen te gaan. Wie dan ook en ongeacht de leeftijd.

Het feit dat jou nog nooit iets is overkomen is fijn maar dat wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren( op welke leeftijddan ook).
Je reactie geeft mij ook gelijk het gevoel van begrijp je wel dat met een andere pony het wel fout kan gaan.

Dan snap ik t wel dat je een 13 jarige er niet alleen op laat! Maar m'n verzorg fries deed echt geen vlieg kwaad

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:39

Dat vindt ik ook vervelend aan bijrijders , het gaat aalleeen maar op het rijden...

pfffff

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:42

_nvds schreef:
Dat vindt ik ook vervelend aan bijrijders , het gaat aalleeen maar op het rijden...

pfffff

Als je echt een serieus iemand zoekt is het misschien handig om eerst een proeftijd te doen waarin ze niet mogen rijden, dan weet je wel of iemand betrouwbaar is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:47

LUNNAAX schreef:
En waarom zou je een 13 jarige niet alleen op pad laten gaan, ik heb met me vorige verzorgpony elke x alleen gereden in t twiske en er is nog nooit iets gebeurd dus wat is t probleem?

omdat bij een 13 jarige nog veel van de hersenen zich moeten ontwikkelen. Voornamelijk het deel dat consequenties in kan schatten. Wanneer je jong bent zie je veel minder gevaar, dat is een feit!
De reactie "dus wat is het probleem" is een duidelijk voorbeeld, want er kan van alles gebeuren wanneer je alleen in het twiske rijdt (jong of oud en ongeacht of het paard braaf is) Ik heb het toevallig ook gedaan vroegah en weet dus maar al te goed wat er toen had kúnnen gebeuren. Gelukkig is het altijd goed gegaan of gekomen, maar heb wel genoeg gezien en ervaren :\

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:52

_nvds schreef:

pfffff

Waarom heet t anders een 'bijrijdster'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:53

Wat is het twiske eigenlijk?

Omdat paardrijden voor de meesten van ons meer is dan alleen maar paardrijden, maar ook alles eromheen qua verzorgen enz. van belang is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-13 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:53

LUNNAAX schreef:
ik heb met me vorige verzorgpony elke x alleen gereden in t twiske en er is nog nooit iets gebeurd dus wat is t probleem?

Ik ben bang als je dit zou mailen naar de toekomstige eigenaar van je verzorgpony je al helemaal niet alleen op pad zou mogen gaan.