Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LUNNAAX schreef:Nou ik heb een idee dat er niemand in omgeving Zaanstad opzoek is nr een bijrijdster of verzorgster, heb al een advertentie geplaatst nog geen reactie's gehad. Wel iemand die me hielp met zoeken en dat was een tinker van 3 jaar waar je nu dan mee mag wandelen,vrijheidsdressuur en longeer. En over een jaar mag rijden, wel moet ik daar ongeveer een half uurtje voor fietsen dus ik twijfel
myou schreef:LUNNAAX schreef:Nou ik heb een idee dat er niemand in omgeving Zaanstad opzoek is nr een bijrijdster of verzorgster, heb al een advertentie geplaatst nog geen reactie's gehad. Wel iemand die me hielp met zoeken en dat was een tinker van 3 jaar waar je nu dan mee mag wandelen,vrijheidsdressuur en longeer. En over een jaar mag rijden, wel moet ik daar ongeveer een half uurtje voor fietsen dus ik twijfel
In Zaanstad is het inderdaad heel moeilijk om een leuk paard te vinden, ben zelf niet echt opzoek maar ik weet wel van iedereen dat het heel moeilijk is.
Als jou ambitie ligt in het grondwerk dan zou ik dit zeker doen maar als je toch liever wil rijden dan denk ik dat dit je snel gaat vervelen. Ook moet je er rekening mee houden dat je wel 1 uur onderweg bent en dan ook nog bezig moet zijn met het paard dus je moet wel echt de tijd hebben op die dagen.
lieziej schreef:NoTrouble schreef:In het geval hier mensen zijn die nog iets zoeken in de omgeving Zuidhorn, kijk maar even bij mijn advertentiesGaat wel om iemand van boven de achttien, het is voor jonge sportpaarden.
Zoiets lijkt mij dus echt fantastisch! Jammer dat dit nou nooit in Delft wordt aangeboden...
LUNNAAX schreef:Nou ik heb een idee dat er niemand in omgeving Zaanstad opzoek is nr een bijrijdster of verzorgster, heb al een advertentie geplaatst nog geen reactie's gehad. Wel iemand die me hielp met zoeken en dat was een tinker van 3 jaar waar je nu dan mee mag wandelen,vrijheidsdressuur en longeer. En over een jaar mag rijden, wel moet ik daar ongeveer een half uurtje voor fietsen dus ik twijfel
LUNNAAX schreef:Is er in dit topic ook niemand, die een bijrijdster/verzorgster zoekt voor haar pony?
Sylvia_B schreef:Maar als je een half uurtje fietsen teveel vindt dan valt er, vermoed ik, veel af.
Sylvia_B schreef:LUNNAAX schreef:Is er in dit topic ook niemand, die een bijrijdster/verzorgster zoekt voor haar pony?
Waar slaat je vraag nou eigenlijk op want ik lees dat er genoeg mensen zijn die iemand zoeken.
Dat ze niet bij je in de buurt wonen dat kan.
Maar als je een half uurtje fietsen teveel vindt dan valt er, vermoed ik, veel af.
Bij mij zou je ook niet gelijk mogen rijden, misschien als ik het vertrouw na een half jaar.
En als 13 jarige zeker niet alleen op pad maar wel met een volwassene erbij.
En stel dat de pony kreupel wordt zoals die van mij.
Mijn maffe haf heeft bijna 1 jaar stil gestaan met veel zorg, daarna nog een jaar opknappen en erg langzaam aan opstarten.
Nu nog steeds is het opletten geblazen.
Zou jij er dan ook door weer en wind komen, om te verzorgen, te wandelen, te tutten en heel belangrijk haar rek en strek oefeningen te doen?
Of als de hoefsmid komt of de fysio?
Ik vind je reacties hier een beetje kort door bocht overkomen.
Edit: Kort door de bocht is misschien niet het goed gezegde maar weet geen ander.
Sylvia_B schreef:Omdat onder andere:
voor zover ik het weet in de wet tegenwoordig staat dat een 13 jarige niet zonder begeleiding van volwassene naar buiten mag,
op de rijvereniging geldt dezelfde regel en
mijn verzekering (aparte verzekering voor de pony, niet de WA) betaalt niet als er toch wat gebeurt, die hanteren zelfs de grens van 16 jaar.
Mijn haf is geen lieverdje buiten en is dan moeilijk te rijden, buiten dat is ze door haar blessure kwetsbaarder en moet je meer opletten.
Een nieuwe bijrijdster ken ik niet en heb ik dus de tijd nodig om te zien of die persoon in kwestie die verantwoording aan kan, of de combinatie klopt, of er respect wederzijds is.
Anders krijg je gegarandeerd vliegles van mijn haf.
Daarbij is leeftijd alleen niet doorslaggevend.
Gezien de omgeving waar hier gereden kan worden vind ik het is het sowieso fijner om niet alleen te gaan. Wie dan ook en ongeacht de leeftijd.
Het feit dat jou nog nooit iets is overkomen is fijn maar dat wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren( op welke leeftijddan ook).
Je reactie geeft mij ook gelijk het gevoel van begrijp je wel dat met een andere pony het wel fout kan gaan.
LUNNAAX schreef:En waarom zou je een 13 jarige niet alleen op pad laten gaan, ik heb met me vorige verzorgpony elke x alleen gereden in t twiske en er is nog nooit iets gebeurd dus wat is t probleem?