Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:36

Deetjeeuh schreef:
Em_,

Je kan het ook anders doen, geen bijdrage vragen. Maar wel eisen dat ze lessen neemt op haar eigen kosten, door een door jou gekozen instructeur. Verder kan je dan ook de helft of 3/4 van het zadel aan haar vragen. (Of helemaal, maar dan moet je er rekening mee houden dat die dan 'van haar' is. Daar dus ook goede afspraken over maken.)
Daar moet je zelf even naar kijken, maar dat zou ik persoonlijk fijner vinden. Een bijdrage per maand is heel wat, en kan d'r afschrikken. Helemaal omdat je dat ook langer kan blijven doen dan misschien nodig is.
Maar dat moet je voor jezelf even beslissen :)

Ik bedoelde eigenlijk een eenmalige bijdrage, dus specifiek voor het zadel :) Ik heb het aan d'r voorgesteld en er bij verteld dat het zadel dan van mij is (en blijft). Ze begreep het en dus neem ik het zadel op proef (Ik neem hem alleen als ik het zelf ook een fijn zadel vind! En nog belangrijker, het moet goed op het paardje liggen). Maandag praten we er verder over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:40

Em_ schreef:
Deetjeeuh schreef:
Em_,

Je kan het ook anders doen, geen bijdrage vragen. Maar wel eisen dat ze lessen neemt op haar eigen kosten, door een door jou gekozen instructeur. Verder kan je dan ook de helft of 3/4 van het zadel aan haar vragen. (Of helemaal, maar dan moet je er rekening mee houden dat die dan 'van haar' is. Daar dus ook goede afspraken over maken.)
Daar moet je zelf even naar kijken, maar dat zou ik persoonlijk fijner vinden. Een bijdrage per maand is heel wat, en kan d'r afschrikken. Helemaal omdat je dat ook langer kan blijven doen dan misschien nodig is.
Maar dat moet je voor jezelf even beslissen :)

Ik bedoelde eigenlijk een eenmalige bijdrage, dus specifiek voor het zadel :) Ik heb het aan d'r voorgesteld en er bij verteld dat het zadel dan van mij is (en blijft). Ze begreep het en dus neem ik het zadel op proef (Ik neem hem alleen als ik het zelf ook een fijn zadel vind! En nog belangrijker, het moet goed op het paardje liggen). Maandag praten we er verder over.

Oh, i got it! Ik dacht dat het dus geheel anders was :P

Maar, das wel super fijn! :D

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:44

Ben ook nog steeds op zoek naar een bijrijdster... Wel al benaderd door iemand maar vervolgens geen reactie meer terug gekregen.. Altijd een beetje jammer.
Verder een stapel penny's die van mening zijn dat ik meteen het zeggenschap overdraag aan ze.
Moeilijk moet het toch niet zijn, is een pony waar vrij veel mensen op passen (zelfs m'n vriend rijdt er af en toe op) maar mensen stellen af en toe zelfs eisen aan het ras... Tja..

Maar mijn zoektocht gaat dus ook nog steeds stevig door, helaas.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:47

Gisteren contact gehad met een meisje dat een bijrijpaardje zocht. Eigenlijk zoek ik iemand van 16+ en ze was 14. Maar goed, de ene 14 jarige is de andere niet.
Klonk allemaal heel positief via de mail.
Ik vraag geen bijdrage maar wil wel dat ze les nemen, dat vond ze juist super. Want ze was van mening dat het juist investeren in jezelf is.
Omdat ik een beetje twijfelde aan haar niveau, was ze ook bereid om 2x per week te lessen de eerste tijd. Mits een les maar geen € 40.- per keer koste, maar dat is begrijpelijk haha. Ze werkte en had een krantenwijk.
Ze moest er wel een km of 10/15 voor fietsen maar dat was geen probleem.
Dus ik stelde voor dat ze eerst eens langs zou komen met haar vader of moeder om kennis te komen maken en dat haar ouder(s) ook konden zien waar ze was.
Alleen haar ouders zijn het er niet mee eens, die zijn bang voor paarden en vinden het daarom helemaal niets.
Nu ben ik misschien een muts, maar ik wil wel dat haar ouders er ook achterstaan.
Dus toen zei ze al gelijk dat het overging omdat ze er echt op tegen zijn...

Vinden jullie dat raar dat ik dat wil? Ik zelf zou namelijk wel graag willen weten waar m'n dochter dan is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:55

Nee hoor ik vind dat niet raar, heb het zelf ook als 'eis', dat de ouders in ieder geval weten waar ze terecht komt en waar ze mee bezig zijn. Is ze 18 is het een ander verhaal, maar met 14 vind ik het ook niet zo heel vreemd dat de ouders ook op de hoogte zijn en dat de ouders in ieder geval 1x mee zijn om te zien waar ze uithangt.

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:26

Ik vind het ook helemaal terecht. Vraag mij af of ze dan überhaupt wel een verzorgpony mag...

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:45

Ik vind het eerlijk gezegd een twijfel geval,
Ik ben wel 16 en mijn ouders vinden paardjes dus ook niet zo leuk. :P
En heb nu ook een verzorgpaardje waar mn ouders nog nooit zijn geweest en ze kennen de eigenaren ook niet.
Maar ze willen dit weekend wel even er langs fietsen om te kijken waar ie staat.
Maar ik krijg een beetje het idee dat ze het niet mag van haar ouders, en dat is natuurlijk wel een ander verhaal. Verder weet ik niet of het leeftijdsverschil heel erg uitmaakt 14 ipv 16. Hangt toch van de persoon af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:58

Aan de ene kant, als ze mag is het geen probleem. Maar misschien zorgt het later wel voor problemen. Dat ouders bv geen rekening willen houden met haar en jou pony.

Verder, mijn ouders zijn ook niet op en top vóór pony's. Helemaal niet na een voorval met mijn zusje. Tenminste, niet op en top voor verzorgpony's. Manege vinden ze prima, me moeder wil zelfs misschien een paar lessen nemen.

Maar ik mag wél gewoon. En ook bij de eerste keer langsgaan bij vreemde mensen waar ik zou gaan oppassen, zijn ze niet mee geweest. Dit omdat ze dan vonden dat ik misschien 'onzeker' of 'raar' zou overkomen.

Vraag nog eens goed aan haar wat ze ermee bedoeld. Het kan zo veel betekenen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:39

Nee haar ouders vonden het niet goed, dat heeft ze wel eerlijk gezegd.
Tja en om eerlijk te zijn houd het voor mij op.
1) Ik wil dat ze het wel mag van haar ouders.
2) En in hoeverre kan je iemand dan vertrouwen? Ik bedoel als ze al niet naar haar ouders luistert, wie zegt dat ze dan wel naar mijn regels luistert?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:51

Ik heb vandaag (na lang wikken en wegen) een advertentie gezet wbt een verzorgster gezocht (niet om te rijden dat staat er ook duidelijk in) in een paar uur al dik 30 reacties gehad vnl waar ze staan en dat staat toch echt duidelijk in de advertentie vermeld :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:52

Ik heb ook na lang wikken en wegen maar weer een advertentie gezet. Eigenlijk wilde ik voor Jonas geen bijrijders meer, vooral omdat hij wat ouderdomskwalen heeft, maar iemand die het leuk vindt om grondwerk met hem te doen en af en toe een heel kort buitenritje is natuurlijk ook mogelijk! Het is lastig om iemand te vinden die voldoende ervaring heeft, maar die niet per se hoeft te rijden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:50

Is t ook. Ze hebben allemaal eisen tegenwoordig

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:51

Ik hoop dat ik hier goed zit.. Ik ben opzoek naar een leuk bijrijder paard voor 1a2 keer in de maand in omgeving Ede. Iemand in deze omgeving een leuke bijrijdster gezocht?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:57

In t verkeerde topic. Maar waarom zet je niet.een adv. Op de.markt?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:02

Ik had laatst een berichtje hier geplaatst met vragen waar mensen op letten bij het aannemen van bijrijders. Volgens mij is daar niet op gereageerd. Nier erg, want heb het topic deels doorgelezen en ben al een heel eind gekomen!
Ik had vandaag ook een berichtje op Facebook gezet dat ik nog een paard zoek, en ben inmiddels voorzien voor in ieder geval een maand! 2 paarden aangeboden gekregen, de ene rij ik wel vaker, de ander nog nooit gereden, maar volgens mij een leuk paardje!
Ik ben benieuwd!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:26

Oeh dat is een goeie vraag.
In mijn geval ;

* hoe gaat de bijrijder om met je paard de eerste ontmoeting. Klikt het. Hoe reageren ze op elkaar?

* hoe komt de bijrijder over op mij? Wat is haar ervaring. Hoe rijdt ze. Hoe verantwoordelijk stelt ze zich op?
Veegt ze bijv. De stalgang aan of laat ze mij alles doen?

in geval van ouders. Hoe staan die er tegenover?

En ik kan zooooveel meer vertellen.
zoals.omgang met spullen etc

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:57

Hayhay, even tussendoor. Ik heb dus (nog niet helemaal zeker) een pony gevonden en mag volgende week komen kijken. Ik weet niet of ik dan een spijkerbroek, of echt een rijbroek met laarzen moet aantrekken? Wat zien jullie het liefste?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 05:10

Ligt eraan wat je afspreekt. Kom je poetsen of proefrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:44

moelly schreef:
Ik had laatst een berichtje hier geplaatst met vragen waar mensen op letten bij het aannemen van bijrijders.

Tja waar ik op let.. Het begint al in de mail; hoe stellen ze zich voor, wat zijn hun verwachtingen. Mensen die in de mail al hun eisen gaan stellen of zich waanzinnig goed voordoen die laat ik bij voorkeur al schieten om eerlijk te zijn. Als je 10 bent heb je geen 8 jaar rijervaring en mensen die roepen dat ze op alle wilde manegeponies rijden vraag ik ook een 2e keer hoe lang ze nou echt rijden, vaak komt het dan al wel aan.

Verder.. Tja als ze er eenmaal zijn voor proefrijden, kijk ik hoe ze met het dier omgaan, of ik alles moet opknappen of dat ze bij alle andere 20 paarden gaan kijken. Ook let ik met voorrijden wel een beetje op of ze naar het paard kijken en niet weer naar alle andere 20 paarden en met iedereen praatjes gaan maken. Je bent er in mijn ogen om het paard te rijden, socializen komt daarna wel :)

Dan op het paard.. Ik ben niet moeilijk.. maar ik duld geen geruk in de mond, geen onnodig geschop met de benen en met de zweep mag je rijden als het echt nodig is.. istie niet nodig dan hoeft ie ook niet mee. Mijn pony is vlot aan het been dus in principe is de zweep nog niet nodig als ik d'r heb voorgereden.
Mensen met sporen aan de voeten worden verzocht ze af te doen, daar ze absoluut niet nodig zijn op m'n pony.

En daarna kijk ik hoe ze daarna ervoor zorgen; helpen ze mee afzadelen, hoe gaan ze met m'n zadel enzo om, spoelen ze d'r af, laten ze d'r rollen.

En als het om jonge ruiters gaat; ouders mee. Tot 16 jaar wil ik dat de ouders mee zijn, in ieder geval de eerste keer. Omdat ik al het bovenstaande dan ook met de ouders wil bespreken, zodat het voor iedereen duidelijk is hoe het verloopt. eventuele afspraken gaan dan ook met de ouders erbij zodat iedereen weet waar ie aan toe is.

Maar heb 2 potentiele bijrijdsters in de mail.. Dus hopelijk kunnen ze deze week of volgende week kijken :) allebei gevalletje waarvan ik denk; ouders mee.. dus ben benieuwd. klonken als fanatieke ruitertjes dus kan nog wel wat worden :)

xOtje; kleding lijkt me een beetje afhankelijk van wat is afgesproken inderdaad. Anders doe je een rijbroek aan en neem je je rijlaarzen los mee? Dan kan je ze altijd nog aandoen :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:03

Waar ik naar zou kijken/ verwacht...
*Zoals eerder aangegeven dat de ouders erachter staan en ook de 1e keer meekomen (tot een bepaalde leeftijd)
*Ik vind het ook heel belangrijk hoe mijn paardje op degene reageert en hoe hun daarop terug reageren. Paardje is soms heel terughoudend, dit komt bij haar soms voort uit te weinig vertrouwen in onbekende personen. Hoe gaan ze daar mee om? Hebben ze daar respect voor of drammen ze door?
*Personen die op voorhand al met een zweep en sporen op willen stappen, vraag ik waarom ze denken dat nodig te hebben? En af willen doen/wegleggen.
*Hoe doen ze het totale verzorgings plaatsje? Kijken ze alleen toe of helpen ze mee?

Ik kan afknappen op opdringerige mails waarin ze zichzelf al helemaal de hemel in prijzen. Niet lezen wat er in de advertentie staat en dat nog 10x gaan navragen.
Die op voorhand al een heel eisen pakket hebben klaar liggen.
Die na een mail van mij (in de regel omdat ze te jong zijn of willen dat ze verplaatst word, staat overigens ook in de advertentie) toch weer terug blijven mailen met : ja maar ik, ja maar ik dat".

Laatst ook een meisje die vond dat ik haar gewoon nodig had. Ten eerste te jong, een hele lijst met hoe goed ze wel niet was. Ik aan gegeven dat ik haar te jong vond met uitleg erbij. Krijg ik een mail terug: waar slaat dat nou weer op, ik ben helemaal niet te jong. Ze hadden thuis een ik weet niet hoeveel paarden waarvan ze er zelf heel veel had ingereden. Heel veel wedstrijd ervaring....
Kijk zo'n iemand weet ik al op voorhand dat ze nooit op m'n paard zou kunnen kruipen/borstelen....gewoon omdat ze haar niet zal vertrouwen.
Maar wat een arrogantie, heb haar ook geadviseerd om lekker op d'r paarden thuis te gaan rijden }>

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:59

Ohh jaaa. zo had ik er laatst nog 1 via bokt, dat als haar tweelingzus niet mee mocht het op voorhand al niet doorging. (in de mail sprong ze een meter en kende ze de oefeningen van het M)
Ja das heeel mooi _O-

ik ben officieel voorzien, fijn meisje, klikt goed! rijden ging lekker, en vanaf 1 aug. tot 1 sept heeft ze proeftijd. en dan gaan we verder kijken

maaike1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:07

Ik meld me hier ook even, omdat ik niet goed weet hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Ben sinds enkele weken weer paard loos, omdat ik mijn eigen paard heb moeten laten inslapen.

En zou nu heel graag een paardje voor iemand gaan bij rijden, bijvoorbeeld tijdelijk als iemand zwanger is.
Ik woon in Uitgeest, het paard zou hier ook gestald kunnen worden.

Misschien is er hier iemand die zegt; He, daar ben ik naar opzoek!
Ben benieuwd!

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:28

ik had 2 mensen gehad die erg geïnteresseerd waren en die dan toch afzeggen, zucht.

Die ene had ik had ik gevraagd wanneer ze eens ging komen, na 10 dagen zag ik dat ze eindelijk mn berichtje had gelezen.
Ze reageerde niet, dus ik stuur haar nogmaals, krijg ik als antwoord dat ze er nog eens goed over heeft nagedacht en dat het toch te ver en te moeilijk bereikbaar is.
Terwijl ze het wist op voorhand want ze had zelf ook een zoekertje staan (waar ik niet op gereageerd had) omdat ik het ze ver vond. maar ze reageert wel op mijn zoekertje omdat ze het meer dan haalbaar vond.

Het andere meisje heeft een eigen paard gekocht dus dat begrijp ik wel.

Nu mag ik weer opnieuw beginnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:11

inochiyo schreef:
ik had 2 mensen gehad die erg geïnteresseerd waren en die dan toch afzeggen, zucht.

Die ene had ik had ik gevraagd wanneer ze eens ging komen, na 10 dagen zag ik dat ze eindelijk mn berichtje had gelezen.
Ze reageerde niet, dus ik stuur haar nogmaals, krijg ik als antwoord dat ze er nog eens goed over heeft nagedacht en dat het toch te ver en te moeilijk bereikbaar is.
Terwijl ze het wist op voorhand want ze had zelf ook een zoekertje staan (waar ik niet op gereageerd had) omdat ik het ze ver vond. maar ze reageert wel op mijn zoekertje omdat ze het meer dan haalbaar vond.

Het andere meisje heeft een eigen paard gekocht dus dat begrijp ik wel.

Nu mag ik weer opnieuw beginnen

Ah das wel balen!
Ga je weer een advertentie zetten op bokt? En hoe ben je van plan te gaan zoeken? Alleen via bokt, of bv ook.via bijrijders.nl of MP?

Krijg je moeilijk bijrijders of snel? :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:15

Vanmiddag een mailtje van iemand die reageerde om mijn gezocht advertentie.
Vanavond komt ze langs, ben benieuwd.
Kijken hoe paard lief op haar reageert, want ze heeft hele goede mensenkennis hihi