Achja ik ga gewoon weer verder opzoek hihi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Waarom heb je er al zoveel gehad
Inderdaad jammer Sammy![]()
Klinkt als iemand die gratis haar paard beter wil hebben lopen, maar zo werkt het ook niet vind ik
germie schreef:Superwoman, dat klopt. Velen zeggen op L of zelfs M niveau te rijden, maar een B proef officieel winstpuntwaardig starten lukt al niet. Maar ja, dat ligt niet altijd aan de ruiters zelf hoor. De meeste manegepaarden lopen ook geen L of M en dan moet je toch proberen om te wijken of een schouderbinnenwaarts te laten zien. Maar omdat de ruiter niet weet hoe het voelt, het paard het niet doet, tja, dan krijg je over de schouder wegloopacties en dat heet dan wijken. Zeker als maneges ook nog eens standaard een martingaal aan het paard knopen, dan weet de ruiter niet eens hoe een paard aan de teugel gereden dient te worden. Hier kan de ruiter niets aan doen, ligt aan het niveau van maneges en instructeurs.
Maar goed, sommige van die ruiters zijn wel serieus en willen verder. Iemand als Sammy zou ik niet direct weigeren. Ik weet dat zo’n bijrijder mijn paard niet op een hoger niveau zal krijgen, maar een paard verprutsen is ook niet direct aan de orde natuurlijk. Ik heb liever iemand die dan van niets iets probeert op te bouwen dan iemand die al van alles meent te weten en eigenwijs is en niet luistert.
karuna schreef:Onze tinker is aan de ene kant een goed leerpaard aan de andere kant totaal niet. Echte beginners kan hij goed leren sturen onafhankelijk zitten en voorzichtige hulpen geven. Iets gevorderden krijgen vliegles als ze hem niet korrect aanpakken. Maar mensen die hij mag en die zijn gebruiksaanwijzing snappen, daar werkt hij graag en hard voor.
Sylvia_B schreef:karuna schreef:Onze tinker is aan de ene kant een goed leerpaard aan de andere kant totaal niet. Echte beginners kan hij goed leren sturen onafhankelijk zitten en voorzichtige hulpen geven. Iets gevorderden krijgen vliegles als ze hem niet korrect aanpakken. Maar mensen die hij mag en die zijn gebruiksaanwijzing snappen, daar werkt hij graag en hard voor.
Lijkt mijn haf wel.....
superwoman schreef:Sammy,kan goed zijn dat het pasrd geen leerpaard is,omdat deze te sensibel en snel onzeker is.
Dwz dat het voor paard en ruiter geen goede combinatie is. Dat beide er geen plezier aan gaan beleven.
L niveau is net het niveau waar ruiters nog moeite hebben met de buitenteugel sturen en de binnenteugel ontspannen. Dit is namelijk erg lastig om af te leren en zou ik me kunnen voorstellen dat de eigenaar dat niet wil proberen. Mijn ervaring is dat wanneer mensen denken dat ze op l niveau lrijfen,zonder wedstrijdervaring.....een l proef nog niet winstgevend zullen afsluiten..