Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Donnieboy

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:35

Ik volg even, misschien kom ik een leuk ruitertje in brabant tegen :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:57

tips voor mij? ga morgen friesjes rijden om te kijken welke geschikt voor me is, nog tips met wat ik wel en niet kan vragen aan de paardjes?
wat is handig om te laten zien?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:28

je moet beginnen of het paard stom dom is en dan gewoon voorzichtig even kijken wat je kan .

wat wil je er precies mee doen ?
wat wil je zelf weten ?
hebben de paarde dingen die belangrijk zijn om te weten ? (bijv. slecht achter been , slaan/bijten , pijnlijke oren etc.)

maak een lijstje van deze 2 punten .

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:30

90x bekeken op bokt , 46 x bekeken op marktplaats , Waarom stuurt niemand iets... :p

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:34

dat zijn nieuwsgierige mensen zoals ik ... wel kijken puur om even te zien wat er gebeurt etc. :D

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:35

hahaha , Nouw:( XD

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:39

;) :(:) komt wel goed joh ... geduld word beloont

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:47

vraag of je ergens rekening mee moet houden met rijden (bijv. schrikt snel, gevoelige mond oid.) en vraag ook hoe hun willen dat je rijd.(sommige mensen willen dat je heel voorzichtig bent, en sommige wat strenger)
ik rijd zelf ook een fries, over het algemeen zijn het superlieve paarden. onder het zadel en er naast. :j
ze kunnen af en toe wel pittig zijn hoor

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:54

ja haha zijn vaak ook heel koel in het hoofd:P maar voor dat pittige ben k altidj wel beetje van: mweeeh! haha altijd de kriebels of ik ze wel terug kan nemen als ze eenmaal in galop zitten hihi:P gaat meestal na de eerste galop wel over haha

Equita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:59

Ik ga vande week naar mijn (hopelijk) nieuwe verzorgpaarden kijken!
Ik vind het zo spannend!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:00

spannend!!!! wel leuk! *\o/*

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:02

+:)+

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:52

je moet gewoon geduldt hebben ik was inderdaad al lang aan het zoeken gewoon een advertentie op marktplaats zeten het kan helpen ik weet er alles van he cherell0 ?
cherell0 schreef:
ik heb vanmiddag mijn pupil ontmoet , zij was ook al lang aan het zoeken .

er komt heus wel ooit iets op je pad , gewoon je ogen en oren goed open houden ... en een beetje brutaal zijn .

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:02

cherell0 hier wil ik je voor bedanken ook dat je me van alles leert klopt mijn verzorgings niveau is/was niet hoog maar alles kan je leren.
cherell0 schreef:
ik vind het tot op zekere hoogte onzin die leeftijd ...
ik deed op mijn 6e/7e samen met een vriendinnetje (zelfde leeftijd) al alleen de pony's (waren wel shetjes )

en ik heb nu een meisje van 12 onder mijn hoede genomen (en ja ik vind het niveau wel om te janken )
maar ik laat haar best veel alleen doen en houd er een schuin oogje op.
als niemand meer een 12 jarige wil laten leren , kan je op een bepaald punt ook de 16jr. (die ook midden in de pubertijd zitten en met jongens etc. bezig zijn) ook niet meer rond laten lopen ...

maar goed dat zal een oneindige discussie zijn vermoed ik .
ik vind het leuk om jonge mensen wat bij te brengen mits ze luisteren , ik vind het niet erg iets 100X uit te leggen maar als je zegt dat je het snapt moet het ook wel goed gaan (of bijna goed) .
en ik heb een hekel aan afspraken niet na komen of liegen .

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:05

Daniekexx schreef:
cherell0 hier wil ik je voor bedanken ook dat je me van alles leert klopt mijn verzorgings niveau is/was niet hoog maar alles kan je leren.
cherell0 schreef:
ik vind het tot op zekere hoogte onzin die leeftijd ...
ik deed op mijn 6e/7e samen met een vriendinnetje (zelfde leeftijd) al alleen de pony's (waren wel shetjes )

en ik heb nu een meisje van 12 onder mijn hoede genomen (en ja ik vind het niveau wel om te janken )
maar ik laat haar best veel alleen doen en houd er een schuin oogje op.
als niemand meer een 12 jarige wil laten leren , kan je op een bepaald punt ook de 16jr. (die ook midden in de pubertijd zitten en met jongens etc. bezig zijn) ook niet meer rond laten lopen ...

maar goed dat zal een oneindige discussie zijn vermoed ik .
ik vind het leuk om jonge mensen wat bij te brengen mits ze luisteren , ik vind het niet erg iets 100X uit te leggen maar als je zegt dat je het snapt moet het ook wel goed gaan (of bijna goed) .
en ik heb een hekel aan afspraken niet na komen of liegen .

het kan nog erger hoor daniekeXX , dus zo beroerd ben je ook weer niet ;)
het is ook niet jouw schuld dat het zo is , dat licht aan de gene die het je leert . :(:)

heb je al zin in de les vanavond ?

pissoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:41

ooit gebeurt er en wonder O:)

maar waneer :n

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:14

Een verzorgpony vinden is lastig maar een verzorgster ook hoor, uiteindelijk komt het echt wel goed!

pissoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:22

ja dat snap ik
het gaat wel om je paard
die kan je natuurlijk niet aan iedereen toe vertrouwen
:j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:24

Hihihi krijg nog geen eens een reactie ;)

Maar idd heb nu een hele lieve meid voor mijn merrie en die vertrouw ik haar toe maar dat heeft ook even geduurd voordat ze alleen mocht gaan :o dus voor de ruin gaat dat net zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:29

Inderdaad, ben dat wel met Zoek eens :) Sorry dat ik ook zo bam kom binnen vallen haha. Zoek geen verzorgpony maar een bijrijdstertje zou best leuk zijn :)

Sta zelf niet te springen om een verzorgster of bijrijdster, als er een leuk meisje aan komt waaien is het leuk, voor zowel haar, mij, als de pony.. maar moet zeggen dat ik nu bij geen enkele nog het idee heb gehad van 'ja, dat zal leuk klikken!'.
En ik snap wel dat iedere 12jarige moet leren.. Maar je moet het iemand ook wel willen leren en de andere partij moet ook wel open staan voor je tips en meningen en wat je tegen diegene zegt :)
Want inderdaad, je vertrouwt wel je paard aan iemand toe.

Dus als er een meisje is in de omgeving van Rotterdam Overschie.. K heb een leuke pony staan :)

_laura_lilo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:31

Het is moelijk om rond Haarlem, Spaarndam wat te vinden, alhoewel er wel veel pony's & paarden zijn..

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:40

ja cherell0 ik heb zin in de les tot vanavond

mirage1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:43

Af en toe word je er helemaal gek van. Je plaats een advertentie met daarin netjes vermeld wat je kan etc. ook hoe vaak en dat je ivm werk etc. niet altijd overdag kan dus dat het fijn is als er een bak met verlichting aanwezig is. ook netjes vermeld dat het je bedoeling is te komen verzorgen en rijden zonder daarvoor een vergoeding te betalen. Dat je eventueel les met het paard wilt rijden wat je dan uiteraard wel gewoon zelf betaald.
En toch krijg je alleen reacties van mensen die een vergoeding vragen, alleen beschikken over een bak waar alleen overdag in gereden kan worden ivm geen verlichting. Of waar je zelfs alleen de bossen in kan omdat er überhaupt geen bak is dus al helemaal geen mogelijkheid in de avond te rijden.

Toch heb ik al enkele keren het geluk gehad iets te vinden, maar helaas doordat het uiteindelijk niet liep tussen eigenaar en mij, verhuizing van paard en dat soort dingen ook nu weer aan het zoeken geslagen. Uiteindelijk maar ergens naartoe gegaan waar inderdaad alleen overdag gereden kan worden. Mevrouw is heel flexibel gelukkig als ik kan dan kan ik anders niet dat maakt niet uit. Maar merk nu stiekem wel hoe belangrijk een verlichte rijbak voor mij is omdat ik lang niet zo vaak kan gaan als dat ik graag zou willen.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:49

@mirage ruilen :') hier niks sta nu drie weken op bokt markt en mp en ben wel 23x keer bekeken en geen reacties :') op mp geen idee ga ik binnen kort maar weer is op kijken. maar wat Laura zegt hier in de buurt is niks te vinden of je moet 18+ zijn en dat ben ik niet helaas helaas :(

joycelba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:56

Ik heb een verzorgpony e pony black light maar die is gewon vroeger niks mee gedaan en nu kun je er niks meer mee is snel hoefbevangen en niet berijdt baar je kunt er op zitten maar als je loopt gaat nog maar er moet wel iemand naast lopen anders steigert tie enz maar ik ben gesopt met rijden en maar bezig gegaan met wandelen en borstelen enz.