Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynnn schreef:Je hebt me weer wat moed gegeven! Het is ook zo lastig om met alle meisjes te concurreren, die smeken allemaal om een verzorgpaard, waarvan ze de hoeven nog schoon zouden likken, zo lijkt het in ieder geval! En dan kom ik aanzetten met mijn vraag of ik in het bos mag rijden. Het valt me echter ook op dat 3/4 van de verzorgpaarden die aangeboden worden pittig, druk en heel eigenwijs zijn!
Aan de ene kant snap ik het wel dat er veel mensen zijn die niet willen dat zeventienjarige meisjes hun mee het bos in nemen (al is 17 toch bijna 18 en volwassen), maar als ik een paard zou hebben zou ik het veel leuker voor hem vinden als hij lekker in het bos kan rijden ipv saai rondjes rennen door de bak. Het is niet voor niets dat super slome manegepaarden met hun oren naar voren flink doorlopen in het bos!
Aan de andere kant vind ik wel dat je iets meer eisen kan stellen als je binnen de doelgroep van de meeste paardeneigenaren valt. Ik verbaas me er nog over dat ik op mijn elfde al de volledige verantwoordelijkheid kreeg over mijn verzorgpony!
Jammer dat je niet in de buurt van Utrecht woont! Maar ik weet zeker dat je iemand heel gelukkig gaat maken met jouw pony!!
brigitta1987 schreef:Lynnn schreef:Je hebt me weer wat moed gegeven! Het is ook zo lastig om met alle meisjes te concurreren, die smeken allemaal om een verzorgpaard, waarvan ze de hoeven nog schoon zouden likken, zo lijkt het in ieder geval! En dan kom ik aanzetten met mijn vraag of ik in het bos mag rijden. Het valt me echter ook op dat 3/4 van de verzorgpaarden die aangeboden worden pittig, druk en heel eigenwijs zijn!
Aan de ene kant snap ik het wel dat er veel mensen zijn die niet willen dat zeventienjarige meisjes hun mee het bos in nemen (al is 17 toch bijna 18 en volwassen), maar als ik een paard zou hebben zou ik het veel leuker voor hem vinden als hij lekker in het bos kan rijden ipv saai rondjes rennen door de bak. Het is niet voor niets dat super slome manegepaarden met hun oren naar voren flink doorlopen in het bos!
Aan de andere kant vind ik wel dat je iets meer eisen kan stellen als je binnen de doelgroep van de meeste paardeneigenaren valt. Ik verbaas me er nog over dat ik op mijn elfde al de volledige verantwoordelijkheid kreeg over mijn verzorgpony!
Jammer dat je niet in de buurt van Utrecht woont! Maar ik weet zeker dat je iemand heel gelukkig gaat maken met jouw pony!!
Dat zeggen die mensen in elk geval
Het is heel persoonlijk wat mensen druk vinden, of eigenwijs! Ik ben wel een wezen kijken bij iemand die een "superdruk en heel snel" paard had. Zei ze. Voor mijn gevoel was hij juist aan de slome kant. Ik zou me er dus niet door laten afschrikken en gewoon gaan kijken. Als hij dan toch te druk is doe je het niet, dan heb je het in elk geval geprobeerd
Edit: En er zit natuurlijk wel verschil tussen dressuurmatig trainen en "suf rondjes lopen in de bak". De meeste manegeruiters hebben nou eenmaal weinig ervaring dus vragen weinig en dat is inderdaad suf voor de paarden. Maar als je wat verder bent met rijden kan in de bak rijden ook heel erg afwisselend zijn! Neemt niet weg dat buitenrijden ook heerlijk is om te doen!
joyce B schreef:mijn pony heeft zijn nieuwe verzorgster al 3x het zand laten voelen. 1x omdat hij schrok, en de keer daarna 2x vlak achterelkaar omdat hij bokte en haar uit het zadel trok. Misschien moet ik hieruit maar de conclusie trekken dat de pony het niet zo vind klikken, of in elk geval doorheeft dat ze hem niet aan kan...
Het is een lieve meid, maar niet zoveel rijervaring en het moet natuurlijk wel leuk en veilig blijven... Moeilijk hoor!
Denk dat ik hem eerst zelf maar weer wat vaker ga rijden en kijken of hij weer wat braver wil worden. Heb dit gedrag al heel lang niet meer meegemaakt van hem.
Komt hij met zijn 17,5 jaar in een nieuwe pubertijd of zo?
@Lynn: Er zullen best mensen zijn die zoiets zoeken als jij te bieden hebt. Gewoon iemand die hun brave paard lekker 1 of 2x per week mee een blokje om neemt. Maar je moet wel genoeg rijervaring hebben. een paard kan braaf zijn buiten, maar kan nog wel een ervaren ruiter nodig hebben, en mensen willen het liefst iemand op hun paard die het paard ook aan kan als hij een keertje toch minder braaf is dan anders.
Of je moet een rasechte recreatieruiter treffen die zelf niet zo fantastisch rijd, maar wel een braaf paard heeft, of 2Die zijn minder kritisch over het algemeen.