Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnn

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:05

Je hebt me weer wat moed gegeven! Het is ook zo lastig om met alle meisjes te concurreren, die smeken allemaal om een verzorgpaard, waarvan ze de hoeven nog schoon zouden likken, zo lijkt het in ieder geval! En dan kom ik aanzetten met mijn vraag of ik in het bos mag rijden. Het valt me echter ook op dat 3/4 van de verzorgpaarden die aangeboden worden pittig, druk en heel eigenwijs zijn!

Aan de ene kant snap ik het wel dat er veel mensen zijn die niet willen dat zeventienjarige meisjes hun mee het bos in nemen (al is 17 toch bijna 18 en volwassen), maar als ik een paard zou hebben zou ik het veel leuker voor hem vinden als hij lekker in het bos kan rijden ipv saai rondjes rennen door de bak. Het is niet voor niets dat super slome manegepaarden met hun oren naar voren flink doorlopen in het bos!

Aan de andere kant vind ik wel dat je iets meer eisen kan stellen als je binnen de doelgroep van de meeste paardeneigenaren valt. Ik verbaas me er nog over dat ik op mijn elfde al de volledige verantwoordelijkheid kreeg over mijn verzorgpony!

Jammer dat je niet in de buurt van Utrecht woont! Maar ik weet zeker dat je iemand heel gelukkig gaat maken met jouw pony!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:19

Ik rijd vanaf mn 11e voor anderen & mocht bij mijn 3e verzorgpony alles al doen (buitenrijden, springen, naar de manege etc).
Meisje van 13 heeft Boy gereden, deed er ook alles mee!

Hoop dat ik iemand vind die het beste voorheeft met mn beestje en waar ik het ook goed mee kan vinden. Maar ik denk dat dat geen probleem word Bloos

Hopelijk vind je snel een beestje waar je lekker je ding mee kan doen!

LhoveHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:36

heb je al op marktplaats onder verzorgpaard gezocht

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:34

mijn pony heeft zijn nieuwe verzorgster al 3x het zand laten voelen. 1x omdat hij schrok, en de keer daarna 2x vlak achterelkaar omdat hij bokte en haar uit het zadel trok. Misschien moet ik hieruit maar de conclusie trekken dat de pony het niet zo vind klikken, of in elk geval doorheeft dat ze hem niet aan kan...
Het is een lieve meid, maar niet zoveel rijervaring en het moet natuurlijk wel leuk en veilig blijven... Moeilijk hoor!
Denk dat ik hem eerst zelf maar weer wat vaker ga rijden en kijken of hij weer wat braver wil worden. Heb dit gedrag al heel lang niet meer meegemaakt van hem.
Komt hij met zijn 17,5 jaar in een nieuwe pubertijd of zo?

@Lynn: Er zullen best mensen zijn die zoiets zoeken als jij te bieden hebt. Gewoon iemand die hun brave paard lekker 1 of 2x per week mee een blokje om neemt. Maar je moet wel genoeg rijervaring hebben. een paard kan braaf zijn buiten, maar kan nog wel een ervaren ruiter nodig hebben, en mensen willen het liefst iemand op hun paard die het paard ook aan kan als hij een keertje toch minder braaf is dan anders.

Of je moet een rasechte recreatieruiter treffen die zelf niet zo fantastisch rijd, maar wel een braaf paard heeft, of 2 Knipoog Die zijn minder kritisch over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:03

Lynnn schreef:
Je hebt me weer wat moed gegeven! Het is ook zo lastig om met alle meisjes te concurreren, die smeken allemaal om een verzorgpaard, waarvan ze de hoeven nog schoon zouden likken, zo lijkt het in ieder geval! En dan kom ik aanzetten met mijn vraag of ik in het bos mag rijden. Het valt me echter ook op dat 3/4 van de verzorgpaarden die aangeboden worden pittig, druk en heel eigenwijs zijn!
Aan de ene kant snap ik het wel dat er veel mensen zijn die niet willen dat zeventienjarige meisjes hun mee het bos in nemen (al is 17 toch bijna 18 en volwassen), maar als ik een paard zou hebben zou ik het veel leuker voor hem vinden als hij lekker in het bos kan rijden ipv saai rondjes rennen door de bak. Het is niet voor niets dat super slome manegepaarden met hun oren naar voren flink doorlopen in het bos!

Aan de andere kant vind ik wel dat je iets meer eisen kan stellen als je binnen de doelgroep van de meeste paardeneigenaren valt. Ik verbaas me er nog over dat ik op mijn elfde al de volledige verantwoordelijkheid kreeg over mijn verzorgpony!

Jammer dat je niet in de buurt van Utrecht woont! Maar ik weet zeker dat je iemand heel gelukkig gaat maken met jouw pony!!

Dat zeggen die mensen in elk geval Knipoog
Het is heel persoonlijk wat mensen druk vinden, of eigenwijs! Ik ben wel een wezen kijken bij iemand die een "superdruk en heel snel" paard had. Zei ze. Voor mijn gevoel was hij juist aan de slome kant. Ik zou me er dus niet door laten afschrikken en gewoon gaan kijken. Als hij dan toch te druk is doe je het niet, dan heb je het in elk geval geprobeerd Knipoog

Edit: En er zit natuurlijk wel verschil tussen dressuurmatig trainen en "suf rondjes lopen in de bak". De meeste manegeruiters hebben nou eenmaal weinig ervaring dus vragen weinig en dat is inderdaad suf voor de paarden. Maar als je wat verder bent met rijden kan in de bak rijden ook heel erg afwisselend zijn! Neemt niet weg dat buitenrijden ook heerlijk is om te doen!

Lynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:07

brigitta1987 schreef:
Lynnn schreef:

Dat zeggen die mensen in elk geval Knipoog
Het is heel persoonlijk wat mensen druk vinden, of eigenwijs! Ik ben wel een wezen kijken bij iemand die een "superdruk en heel snel" paard had. Zei ze. Voor mijn gevoel was hij juist aan de slome kant. Ik zou me er dus niet door laten afschrikken en gewoon gaan kijken. Als hij dan toch te druk is doe je het niet, dan heb je het in elk geval geprobeerd Knipoog

Edit: En er zit natuurlijk wel verschil tussen dressuurmatig trainen en "suf rondjes lopen in de bak". De meeste manegeruiters hebben nou eenmaal weinig ervaring dus vragen weinig en dat is inderdaad suf voor de paarden. Maar als je wat verder bent met rijden kan in de bak rijden ook heel erg afwisselend zijn! Neemt niet weg dat buitenrijden ook heerlijk is om te doen!

Ik snap heel goed wat je bedoelt, al denk ik niet dat dat zozeer het probleem is. Ik heb vroeger veel dressuurwedstrijden gereden en jaren dressuurles gehad. Maar ik vind het nu niet zo'n uitdaging meer om mijn paard mooie figuren te laten lopen. Ik ga gewoon liever gezellig samen het bos in:) Maar regelmatig in de bak rijden vind ik echt totaal geen probleem, als ik maar mogelijkheid tot afwisseling heb!

Lynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:19

joyce B schreef:
mijn pony heeft zijn nieuwe verzorgster al 3x het zand laten voelen. 1x omdat hij schrok, en de keer daarna 2x vlak achterelkaar omdat hij bokte en haar uit het zadel trok. Misschien moet ik hieruit maar de conclusie trekken dat de pony het niet zo vind klikken, of in elk geval doorheeft dat ze hem niet aan kan...
Het is een lieve meid, maar niet zoveel rijervaring en het moet natuurlijk wel leuk en veilig blijven... Moeilijk hoor!
Denk dat ik hem eerst zelf maar weer wat vaker ga rijden en kijken of hij weer wat braver wil worden. Heb dit gedrag al heel lang niet meer meegemaakt van hem.
Komt hij met zijn 17,5 jaar in een nieuwe pubertijd of zo?

@Lynn: Er zullen best mensen zijn die zoiets zoeken als jij te bieden hebt. Gewoon iemand die hun brave paard lekker 1 of 2x per week mee een blokje om neemt. Maar je moet wel genoeg rijervaring hebben. een paard kan braaf zijn buiten, maar kan nog wel een ervaren ruiter nodig hebben, en mensen willen het liefst iemand op hun paard die het paard ook aan kan als hij een keertje toch minder braaf is dan anders.

Of je moet een rasechte recreatieruiter treffen die zelf niet zo fantastisch rijd, maar wel een braaf paard heeft, of 2 Knipoog Die zijn minder kritisch over het algemeen.

Ik heb 7 jaar rijles gehad, waarvan 3 jaar op een hele goede FNRS manege, daar heb ik toen ook L2 gereden. Mijn voorkeur voorkeur destijds ging uit naar wilde, bokkerige paarden. Ik heb twee verzorgpaarden gehad, waarvan er 1 heel moeilijk was en waarvan ik er met 1 gewoon alleen het bos in mocht, wat ook voor de nodige problemen heeft gezorgd. Denk je dat mijn ervaring hiermee voldoende is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:20

Niet iedereen vind ervaring zo belangrijk hoor Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:32

Op papier lijkt dat ruim voldoende, maar in de praktijk moet je dat vaak eerst bewijzen aan de eigenaar. Al zijn er eigenaren die hun paard heel makkelijk meegeven naar buiten aan een (bijna) vreemde ruiter.

Als jij in je advertentie aangeeft op L2 niveau wedstrijden te hebben gereden (was dat officieel via KNHS?) geeft dat vaak al wat meer vertrouwen over je niveau en heb je wel een streepje voor bij een bepaalde groep eigenaren. Als je dan ook gewoon aangeeft dat je het liefst lekker ontspannen buitenritten maakt, heb je je in elk geval al onderscheiden van het gemiddelde pennymeisje dat direct van de manege komt en denkt voldoende ervaring te hebben met het gemiddelde priv'epaard veilig alleen het bos in te kunnen.

Overigens zou ik zelf niet zo snel alleen gaan buitenrijden. Niet met het paard dat ik rijd voor iemand (heb al vaak voor mensen paarden gereden, maar ging nooit alleen op buitenrit met die paarden, altijd iemand mee te paard, op de fiets of lopend), en liever ook niet met mijn eigen paarden. Ik rijd altijd liever samen omdat ik dat veiliger vind. Paarden zijn alleen vaak toch anders dan samen met een ander paard. En als er iets gebeurd is er nog iemand anders bij.
Dat is misschien ook goed om in je achterhoofd te houden wat betreft je wensen.
Soms kun je dan beter op een plekje staan waar meerdere mensen hun paard hebben staan, of de eigenaar zelf meerdere paarden heeft en iemand erbij zoekt voor een paard wat wat weinig aandacht en beweging krijgt, zodat je samen met iemand kunt rijden. Dat is al een stuk haalbaarder dan een paard vinden waar je je alleen ook veilig mee buiten op straat kunt wagen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:58

Eindelijk een advertentie op bokt kunnen zetten Haha!
Nu nog afwachten...denk niet dat iemand zal reageren maar ik kan het altijd proberen.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:17

proberen kan altijd

ik had de hoop opgegeven op een leuke verzorgster en wat blijkt ze staat zo voor de deur. Dat meisje was 1 dag geweest en toen besloten het niet te doen ivm tijd. Ze had ook nog een ander paardje. Nu stond ze weer voor de deur dan ze toch graag wou komen.

voor mij super ze moet eerst een beetje doorzettingsvermogen tonen door 2 weken te longeren en daarna mag ze rijden. Maar super hoop dat ze het volhoud ze zijn al 1 week verder!

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:17

paard net op marktplaats gezet..
nu hopen dat t wat word Lachen

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:40

Bij mij wordt het ook niks met mijn verzorgster helaas.
Ik moest van iemand anders horen dat ze hem niet eens aan kon met een stukje buiten wandelen (die heeft hem toen terug naar stal moeten brengen).
Daarnaast vind ik mijn verzorgster niet echt initiatief tonen, want ik had gezegd tegen haar als je een keer wil gaan stuur dan even een smsje tot nu toe niks meer gehoord (al weer 1,5 week geleden).
Is het vreemd dat ik dan in ieder geval een email verwacht met ik heb het druk ofzo en het gaat deze week niet lukken?
Jammer want ik had er meer van verwacht.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:45

ik heb nu al een reactie van een meid gehad! ben benieuwd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:47

Balen Natasja.

Ik verzorg nu iets meer dan een maand W het gaat de goeie kant op. In het begin had ik zelf nog niet zo veel vertrouwen (komt mede door een ongeval een paar jaar geleden waardoor ik erg snel twijfel) en dat begint nu toch wel steeds meer te groeien. Ook heb ik om de 2 weken nu dressuurles Lachen
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 25-11-08 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:56

Pfff, ik heb weer een verzorger die het opgeeft. Dit keer omdat de bak zo slecht is (vind je het gek met dit weer?!) en ze is van mening dat er op buitenrit niet dressuurmatig getraind kan worden. Omdat ze wedstrijden wil gaan rijden (wat van mij ook mocht), maar de locatie te wensen over laat en het paard alleen maar in het bos gereden wordt op het moment, ziet ze het niet meer zitten.
ARGH! Daar kan ik dus echt niet tegen! Mijn paard doet simpele galopwissels, schouderbinnenwaarts, wijken en travers in alle gangen, óók in het bos. Ik denk niet dat je persé een bak nodig hebt om dressuur te kunnen trainen. Bovendien is er in het bos een mooie zandvlakte waar je ook je voltes kunt rijden.

Nu dus weer op zoek naar een nieuwe verzorger... alweer... Op de een of andere manier kan ik maar niemand vinden die het vol kan houden. En mijn paard is echt niet vervelend (niet bokken, steigeren, bijten of trappen)...

*zucht* ik ben het moe om elke 2 maanden een nieuwe advertentie te moeten plaatsen. De mensen in de buurt zullen ook wel denken onderhand. Dit was onze 3e verzorgen in 9 maanden tijd (al heeft de eerste hem wel 8 maanden gedaan, voordat ze ging verhuizen)...

shadee6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:09

ik ben al een tijdje opzoek maar ik vind niets hier in RIdderkerk is het dan toch weer anders Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:15

Ik had zaterdag een advertentie gezet & heb de donderdag erna de ideale verzorgster gevonden! Heb het haar zondag laten weten en sindsdien (was afgelopen zondag) zijn we iedere dag geweest om lekker te poetsen en te rijden. Na deze of volgende week gaat ze wat zelfstandiger te werk, dus dan zullen we zien of 't 'een goede' is of niet!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:21

Zo die heb je snel gevonden! Meestal duurt het wel langer voordat je er een vind.

Alicia2U@ Al 3 verzorgsters gehad!? In 9 maanden tijd? Dat is heel wat..Hoop voor je dat je er snel 1 vind..
Laatst bijgewerkt door Fira op 25-11-08 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:54

tsja, ik vind het zelf ook belachelijk. Ik weet ook niet waar het aan ligt, ze vertrekken namelijk steeds met verschillende redenen:

mn eerste verzorgster verhuisde naar duitsland. De tweede had na anderhalve maand opeens geen tijd meer en deze vind mijn manier van rijden (en de faciliteiten) niet geschikt voor wedstrijden (maar daar ben ik het dus niet mee eens). wat moet je dan?

Dus maar weer een advertentie gepost (http://link.marktplaats.nl/210889301) en nu maar hopen op goeie reacties...

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:02

Als ik dichterbij had gewoont had ik hem zo genomen, maar helaas is het 30 km verderop dus dat werkt niet echt, bovendien bent ik ook nog geen 16+.
Misschien helpt het om vanaf de 14 te beginnen, misschien heb je meer kans dan, succes!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:04

er moet met het paard over de weg gereden worden naar de bak. Ik wil dus wel iemand die de risicos in kan schatten en de verantwoordelijkheid kan nemen en iemand een paard in het verkeer onder controle kan houden. 16 is dus echt wel de minimale leeftijd. Het liefst heb ik zelfs iemand die nog wat ouder is. Het is ook gewoon geen makkelijk paard, ookal is hij braaf. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en ik weet wat er nodig is om hem zo braaf te houden, en dat is een boel consequentie en afwisseling. De meeste mensen van 14 missen daarvoor nog vaak de ervaring.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:07

Mensen van 16 hebben inderdaad meer verantwoordelijkheid dan kinderen van 14, dus snap ik wel dat je liever een ouder iemand hebt. Ik kan misschien ook even rondkijken voor je,meer kan ik echt niet doen, even kijken of ik iemand ken bij Wageningen.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:10

Dan is met misschien handig om te weten dat de bus 88 en 86 vanuit Ede vlakbij de wei stoppen (3 minuten lopen), dus dat ov ook een optie is Knipoog

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:12

heb je al een advertentie staan bij speurders.nl? Ja handig om te weten, ik kan ook wel wat zetten op internet, als je dat wilt natuurlijk.