Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:50

ik had mijn oude haflinger op een boederij staan.
toen ik mijn haflinger moest verkopen, ben ik daar de paarden van stalgenoten/vrienden gaan rijden
als hun niet konden.
sins de zomervakantie heb ik daar een vast bijrijdpaard voor 4 dagen in weerk :D

xPaultjex

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:00

Ben eerst heel veel wezen zoeken op sites als marktplaats enzo, maar daar was niets in de buurt. Had al eerder zelf advertenties neergezet maar daar werd nooit op gereageerd. Toen ik dus besloot toch een advertentie te plaatsen had ik er nogal een hard hoofd in en heb gewoon even heel kort een minium verhaal getypt met alleen hoognodige informatie..

je raad het al.. direct 5 reacties van alle kanten haha, bij de eerste was ik al direct verkocht en heb toen niet meer naar de rest gekeken.

xDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:43

advertentie op marktplaats, zit wel een risico aan maar heb nu wel een verzorgpaardje. :D

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:29

Dankzij m'n mama!!! (Via haar werk enz...) :+
En nu heb ik een VZ Filou (Haflingertje!)
Tips voor een VZ te zoeken...
Stop een briefje in de bus bij mensen met paarden met daarin dat je een VZ zoekt en informatie over jezelf enz...
GroetjeSsSs :+

SanneHeidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:33

Oke nu al mijn verzorgpony's.
Evi, een vriendin van mij verzorgde daar en toen mocht ik meehelpen en heb ik dat beestje maar een paar maandjes verzorgd.

Toen was ik samen met een andere vriendin opzoek naar pony's dus waren we gaan rond fietsen en kwamen we uit bij een boer met 3 haflinger. Aricha, Tamara en Jessica. Wij hebben daar aangebeld en gevraagd of we daar mochten verzorgen en dat mocht. Toen reed ik altijd Aricha, Bionda Tamara en Ricky Jessica. Na +/- 1.5 jaar ben ik daar weggegaan omdat het niet meer was zoals eerst.

Toen heb ik een advertentie op marktplaats gezet reactie opgehad en bij Bambix en Milly mogen verzorgen bij mensen thuis. Was super leuk toen mocht mee naar wedstrijden en zo maar op een gegeven moment moest ik steeds meer poetsen. De stallen en de cavias en zo vond ik niet zo erg maar ik moest ook mee binnen poetsen dat vond ik niet leuk. Dus ben daar nooit meer heen gegaan.

Toen had opa voor mij mijn allerliefste haflinger van de wereld geregeld. Heidy in het begin verzorgpony en daarna leek het wel of die van mij was. Kon er alles mee doen echt alles. Mocht haar overal neer zetten en ik heb echt genoten van dat beestje maar door familie omstandigheden hebben ze een einde aan het leven gemaakt van mijn lieve heidy. Ik mis je zo meisje echt.

Maar om toch nog even iets vrolijkers neer te zetten heb ik vorige maand mijn eigen pony gekregen. Papa en Mama hebben het er heel lang over gehad en ik moest maar sparen en daar was ik mee bezig maar toen ze het hoorde van Heidy mocht ik een eigen pony. Nu ben ik de trotse eigenaar van West Virginia.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:05

aan bellen en vragen :)

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:43

Mijn oude verzorgpaardje via marktplaats, hij stond eigenlijk tekoop. Maar ik had erop gereageerd ( ja heel erg brutaal:)) En toen vroeg ik of ik hem mocht verzorgen en toen zeiden ze van ja.

Mijn verzorgpaardje nu.
Via kennisen

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 04:13

Advertentie op Kapaza :Y)

Maar verzorg die pony niet meer wegens omstandigheden ..

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:02

Ik ben gewoon naar de eigenaar gegaan met de vraag of ik zijn paarden mocht verzorgen
op 1 april 2006
ik moest even zijn paard rijden om te kijken hoe ik er mee om ging
maar het regende en de wei lag niet lekker
dus mocht ik ze gewoon gaan verzorgen
omdat het 1 april was dacht ik dat het een grap was!
Haha
maar nu kom ik er nog steeds :P

MelekLindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:12

ik ben met toeval weer aan me verzorg paard gekomen, vroeger was ik altijd gek van hem het is een 13 jarige draver en toen stond die op een draverij.. toen ik daar niet meer kwam, kwam ik na een aantal jaar bij een pension stal in de buurt en toen stond die daar het was dus een rijpaard geworden, nu verzorg ik hem al weer een hele tijd op deze stal, En ben super trots dat ik hem mag verzorgen! hij is me echt alles :+:

Hester16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:57

Ik was in eerste instantie helemaal niet opzoek naar een verzorgpony/paard, maar mijn instructrice (bij wie ik eens per week manegelessen reed) vroeg op een dag of ik zin had om een pony bij haar op stal te gaan verzorgen. Ben toen gaan kijken en 't klikte gelijk.

ikhouvanpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:43

Marktplaats Puur toeval :D :o

Maar het is mijn verzorgpony nog niet helemaal hij is nog te moeilijk dus rij ik allen daar

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:04

ik ga een briefje ophangen bij een haflinger en daar staan ook 2 shetties bij..,
dus ik hoop dat ik die mag verzorgen :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:42

hoe ik aan mn pony ben gekomen is:
Ik had een advertentie geplaats, dat ik een leuke d pony liefst hengst zocht..
Daar kreeg ik enkele reacties op.. maar niet veel
Toen kreeg ik een reactie, ze hadden een leuke d pony hengst van 3 jaar op stal staan.
Afstamming: Dartmoor x Arabier Welsch x New Forest..
Zeer braaf en had al 2 nakomelingen rondlopen..
Was echt een plaatje om te zien..
Ik dacht: dat is hem.. Ik er na toe gereden met de auto ( bijna 3 a 4 uur in de auto gezeten ),
want kon de weg niet vinden,, mn tomtom deed het niet zoals het moest..
Gelukkig hadden de toen eigenaren toch nog vertrouwen in dat ik toch nog onderweg was.
Eenmaal, maar helaas te laat, aangekomen.
Was ik meteen verkocht..
En nu word die binnekort alweer 5
En kan ook niet meer zonder hem, en is nog steeds hengst .. gelukkig

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:52

MelekLindsey schreef:
ik ben met toeval weer aan me verzorg paard gekomen, vroeger was ik altijd gek van hem het is een 13 jarige draver en toen stond die op een draverij.. toen ik daar niet meer kwam, kwam ik na een aantal jaar bij een pension stal in de buurt en toen stond die daar het was dus een rijpaard geworden, nu verzorg ik hem al weer een hele tijd op deze stal, En ben super trots dat ik hem mag verzorgen! hij is me echt alles :+:

dat is wel erg toevallig ! :D

ik ben aan mijn eerste verzorgpony's gekomen door mijn vader..
(ze stonden bij zijn werk)
en nu verzorg ik 4 haflingers en die heb ik gevonden via marktplaats :D

Fayenna1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:15

Ik ben op Marktplaats wezen zoeken naar een verzorg pony maar kon niks vinden dus ging ik naar pony's te koop kijken en wat heel erg dichtbij was,,
toen zag ik 2 shetlanders en heb gelijk gebeld of ik ze mog verzorgen om te voorkomen dat ze wegmoeten.
En hun vonden dat goed!
Sins dien heb ik al 2 jaar een verzorg pony

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:14

De eigenaresse wist dat ik paardreed en is me toen zelf komen vragen of ik haar oude paard wilde gaan rijden.

Daarvoor in de buurt wel iets gezocht, maar dat leverde niets op. Toen ook gewoon bij mensen aangebeld etc.

Toen nog een zomertje dankzij mijn vader 3 verzorgpaardjes extra gehad, alleen liet deze man opeens alle mest liggen voor ons en kwam een andere kennis van mijn vader even vertellen dat dit niet zo'n nette man was (op de manier dat we niet meer zonder mijn vader naar de paarden mochten...) Uiteindelijk daarmee gestopt, was een beetje raar. Ik ging er met een vriendin naar toe, en ik werd binnengeroepen en die man gaf mij geld omdat ik zo ontzettend goed hielp en het vriendinnetje mocht van niets weten. Voor de rest niets gebeurd, maar met zoiets in je achterhoofd, is het niet meer leuk....

meymoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:44

Nou:
Een vriendin van mij ging met haar nicht naar een wedstrijd, waar bekenden van hun bij de cross zaten. Een daarvan had thuis in de wei nog wel 10 paarden staan en die werden allemaal niet bereden. Toen mocht mij vriendin daar komen rijden als ze dat leuk vond en ze mocht een vriendin meenemen(mij dus). We rijden daar nu bijna een jaar en het is heel gezellig. We hebbn allemaal een eigen pony en zitten bij de ponyclub. Binnenkort gaan we ook op wedstrijd :D

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:59

:D advertentie op marktplaats en 100x erachteraan bellen
ze had eigenlijk al iemand gevonden maar die vertrouwde ze niet 100%
dus ik beetje irritant door zeuren en aldoor bellen het klikte meteen.
we hadden elkaar nog niet eens gezien maar smsten wel hoe het ging enz.

en ja hoor ik ben er nu bijna een jaar :o
en heb er zeker geen spijt van.

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:01

en vlak bij staat er nog een paardje die mensen vroegen of ik het paard wel eens binnen kon zetten als zij even weg waren
natuurlijk geen probleem :)
en alst beter weer wordt mag ik daar ook mee beginnen met longeren en rijden

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:57

Toeval met een ongeluk :$:

Ik was aan het fietssen (Was toen een jaar of 7/8)
En ik glee met mijn fiets de weg af.. je raad het al: gevallen..
Maar toen ik opstond en weer naar de weg wou lopen zag ik 2 lieve shetten in een weiland staan..
Was meteen verkocht.
Ik met fiets en al naar het huisje ernaast gegaan en aangebelt.
Ze deden open en ik vroeg van: zou ik uw 2 shetjes mogen verzorgen.
Die vrouw zij ja is goed hoor..
Angavo (Angie) En Maximusjuh(L) (Maxie)
waren toen mijn trots..
Helaas zijn ze verhuist

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:15

eerst begonne met 2 verzorgshetlanders van mp toen was ik 10
ging snel daarna 1 arabier erbij verzorgen en 2 welsh kruisingen.
toen kwam er een nieuwe pony bij beauty toen ik 11 was had ik 6 verzorg paarden.
dit heb ik 2 jaar gedaan 3 keer perweek.
toen ik 13 was heb ik mijn verzorgpony beauty voor me verjaardag gekregen.

beauty is nu al 5 jaar van mij!

Chapeau is bij mijn stage bedrijf geboren.
wegens mijn pony 26 is en ik de sport verder in wil was ik al een half jaar zonder succes op zoek naar een paard
toen ze aan mij vroegen of chapeau iets was sloeg ik het af!
hier na er goed overna gedacht te hebben ben ik er toch op in gegaan
en hebben we deze kanjer gekocht

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:14

Mijn verzorgpony is de pony van een vriendin van me. :D
Ze heeft zelf al een verzorgpaard die bij de pony staat en daar rijd ze bijna altijd op.
Ze rijd zelf ook af en toe op de pony, maar meestal ik. ;)

Kelperpau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:12

Mijn vaders oom had vier Friesen maar die oom is overleden :( :( maar jaa.. Toen hij nog leefde vroeg ik us op een verjaardag dat ik een keer langs mocht komen en dat mocht :D en zo ben ik een beetje aan sake gekomen. Hij is al 21 jaar maar hij is nog super lief en hij vind alles nog leuk dus.. :D:D Ik ook

Paula1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:39

Ik moest voor school een weekje stage lopen. Ben toen door bekende op deze stal terecht gekomen.
Ik mocht in mijn stageweek 2x op Latje rijden en daarna mocht ik Latje blijven verzorgen :D