Duke schreef:Ik blijf het verschrikkelijk kortzichtig vinden van sommigen hier. 'Ik wil niet betalen, want ze kiezen zelf voor een eigen paard'. Jij wilt toch ook rijden? Heb je dan alleen een vz-paard omdat je de eigenaar ermee helpt? Schei toch uit! Je wilt zelf graag rijden en een paard verzorgen, maar hebt niet het geld en/of de tijd ervoor. Dan is het toch logisch dat, als je een paard van een ander rijdt en verzorgt dat je dan een bijdrage in de kosten betaalt. Iedere hobby kost geld, maar veel mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
(anders is het als je het paard traint voor iemand en dus zelf beter kan rijden dan de eigenaar. Dat is een hele andere verstandshouding dan gewoon bijrijdster zijn)
Ik mest ook mijn stallen uit, ik heb er meer werk aan dan mijn verzorgsters. Daarbij betaal ik ook verreweg het meeste. Dus als je als verzorger ook nog af en toe een kruiwagen en een schep moet vastpakken, is dat al voldoende voor jullie? En vertikken jullie het dan nog om wat te betalen? Echt arrogant hoor! Wees dat ook zo wijs om dan te stoppen met rijden, want blijkbaar heb je er dan niets voor over. Ga dan lekker op de manege rijden en houd op met zeuren.
Mijn verzorgers mogen van alles met m'n paarden doen. Ze hoeven alleen een bijdrage aan de hoefsmid mee te betalen (ijzers gaan er ook voor hun plezier onder, anders laat ik ze alleen bekappen) en ze moeten zelf hun lessen betalen en ik wil dat ze minstens eens per twee weken lessen. Verder uiteraard mesten en andere klussen die erbij komen. En nog moet ik overal achteraan: half werk doen, niet betalen, en eens in de maand lessen, want het is zo duur. Uiteindelijk ben ik met mijn hoogzwangere buik, zelf aan het uitmesten, want de anderen hadden geen tijd. Wel tijd om te rijden uiteraard. Vandaag ook weer een aanvaring gehad met een bijrijdster. Ze heeft al een maand niet gelest, en nu moet ze haar vakantie betalen, dus voorlopig lest ze niet, ze had ook geen tijd om uit te mesten, want ze moest op visite. Sorry hoor, maar zo werkt het niet. Blue is net vier en moet goed gereden worden, maar blijkbaar is het rijden van andersmans paarden erg vrijblijvend. Ik sta momenteel machteloos omdat ik zelf niet kan rijden. Ik mag niet eens een schep in m'n hand nemen, maar toch sta ik in het land de mest weg te scheppen. Ik vind dat ik het al weer te ver heb laten komen. Ik voel me gewoon gebruikt.
Ik weet niet of het een optie is maar misschien een ander zoeken??? Ik bedoel de eigenaresse van me vz paarden is ook zwanger en doet dus ook niets op stal. Vind ik helemaal niet erg ik vind het leuk om te doen. Zelfs het uitmesten als ik daarna een tevreden paard op stal zie die heerlijk in zn schone stal gaat liggen ben ik gelukkig. Er zijn mensen die wel de mindere klusjes willen doen ik hoop dat jij er ook zo 1 vind.