Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:38

De reden dat ik geen eigen paard heb, ik zou het wel kunnen betalen, maar dan schiet er verder ook noppes meer over. Ik besef heus wel hoe duur het is. Maar als je een eigen paard aanschaft, weet je dat ook lijkt mij.

En ja ik heb een verzorgpaard en nee ik betaal niet. Mijn vzpaard staat aan huis en ik help daar. Mest mee de stallen uit, als ze op vakantie zijn ga ik ze eten geven of ga ik daar slapen. En verzorg ik ook de andere dieren.

En dan kun je zeggen dat ik vies ben van betalen, ik vind het een wederdienst. Ik help de eigenares uit de brand en ik mag daarvoor rijden. Eigenares blij, ik blij, iedereen blij!

Uiteraard zijn lessen en wedstrijden voor mijn kosten. Dat is logisch! En ik koop regelmatig wel eens iets leuks.

andiamo97

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:15

Nannes schreef:
Ja dat is waar, maar dat doe je ook voor hun plezier. Je doet het omdat hun die dag bv niet kunnen en anders het paard er dus niet uit komt. Ik ken ook iemand die er voor moest betalen en ook moest uitmesten enzo. Dat vind ik gewoon stom. Je doet wat voor hun en je moet er nog wat voor betalen ook. Je gaat toch ook geen geld ervooor vragen als iemand je kat komt voeren als jij op vakantie bent en die gene helemaal leip van katten is?
Op een manegepaard is een ander verhaal. Dat is hun inkomen.

Nou sorry hoor, maar volgens mij zit jij dan wel met je kont op een paard wat niet van jou is en dat je zomaar mag berijden. Als je geen verzorgpaard had gehad had je waarschijnlijk manege lessen genomen voor veel geld op paarden die over het algemeen helemaal afgestompt zijn en waar je verder niks mee mag. Lekker redelijk ben jij!
[/quote]

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:27

ja maar ze doet er dan ook wat voor terug.. bijv stallen uimesten en adnere klusjes.. ik vindt het verhaal van nannes wel redelijk, hoewel ik het ook niet raar vindt als er wel een bijdrage wordt gevraag, het is maar net hoe je het bekijkt en het ligt ook een beetje aan de situatie..

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:55

Sylleke schreef:
De reden dat ik geen eigen paard heb, ik zou het wel kunnen betalen, maar dan schiet er verder ook noppes meer over. Ik besef heus wel hoe duur het is. Maar als je een eigen paard aanschaft, weet je dat ook lijkt mij.

En ja ik heb een verzorgpaard en nee ik betaal niet. Mijn vzpaard staat aan huis en ik help daar. Mest mee de stallen uit, als ze op vakantie zijn ga ik ze eten geven of ga ik daar slapen. En verzorg ik ook de andere dieren.

En dan kun je zeggen dat ik vies ben van betalen, ik vind het een wederdienst. Ik help de eigenares uit de brand en ik mag daarvoor rijden. Eigenares blij, ik blij, iedereen blij!

Uiteraard zijn lessen en wedstrijden voor mijn kosten. Dat is logisch! En ik koop regelmatig wel eens iets leuks.

Ja, maar ben je "vies"van betalen, of hoeft het niet van de eigenaren en heb je de keuze het gratis te doen...

Ik hoef ook niet te betalen, ga dat dus ook echt niet doen zolang ik "gratis" (geef er genoeg aan uit ) kan blijven rijden... Maar begrijp het wel als mensen een bijdrage vragen en als ik een super fijn paard tegen kom en daar vragen ze een kleine beijdrage voor, dan zou ik het echt wel overwegen... Het gaat om het principe of je bereid zou zijn een bijdrage te leveren aan de kosten (wetende hoeveel kosten een paard met zich mee brengt), of dat je dan maar liever niet een paard bijrijd/verzorgd en op de manege blijft rijden...

Je eigen paard is toch ook niet gratis omdat je het zelf verzorgd?

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:24

Charmotte schreef:
ja maar ze doet er dan ook wat voor terug.. bijv stallen uimesten en adnere klusjes.. ik vindt het verhaal van nannes wel redelijk, hoewel ik het ook niet raar vindt als er wel een bijdrage wordt gevraag, het is maar net hoe je het bekijkt en het ligt ook een beetje aan de situatie..

Oké dat ben ik met je eens, het hangt ook af van de situatie. Als ik een bijrijdster zou hebben voor mijn paard hoeft ze verder helemaal NIETS te doen omdat mijn paard volpension staat. Maar ik vond de manier waarop ze het bracht raar.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:04

Mijn bijrijdster hoeft niet te betalen,

op de dagen dat ze rijdt wordt straks wel verlangt(als ze weer op stal staan) dat ze Lonan dan uitmest en de rest ook voert.
verder mag ze er mee doen wat ze wil ze komt over het algemeen 2 keer in de week maar komt ze 3 of 4 keer vind ik het ook goed.
Als ze wil lessen zal ze dat zelf moeten gaan betalen. in de eerste instantie wou ik dat verplichten maar nu geef ik haar zelf nog (les) zolang dat goed gaat is het prima.

Ik vind het belangrijk dat ze ze goed verzorgt net als het tuig wat er bij hoort (nieuwe zadel) hoofdstel af en toe schoonmaken, zadel elke dag na het rijden even schoonmaken, is maar een paar minuutjes maar het moet wel gebeuren, als straks alles klaar is even aanvegen voor de stallen zodat het netjes blijft.

al met al niet zo veel werk maar het hoort er bij roept mijn man dan.
ze mag mee naar de tinkerwedstrijden die paar keer dat het is, wij betalen dat dan puur omdat ik het leuk vind dat ze mee gaat en ik zelf geen zin heb om 2 paarden te moeten rijden op zo`n dag.
Ik heb een koelbox met drinken staan omdat ik het belangrijk vind dat er wat te drinken is voor als ik er niet ben en het wel warm is, aangezien ze weer een half uur naar huis moet fietsen.

Volgens mij ben ik best makkelijk hoor ik van anderen om me heen maar ja ik ben blij dat Lonan lekker aandacht krijgt en gereden wordt, ze zijn een leuk paar samen.

Zou ik op een duur pension staan waar niets gedaan hoeft te worden ja dan zou ik ook een bijdrage vragen, of verplicht lessen 1 keer in de week een half uur. keuze is aan de bijrijdster. keus zal dan ook makkelijk gemaakt zijn denk ik.
en ook hier geld tuig netjes achter laten, maar dat ook omdat ik niet het goedkoopste heb, en dus zuinig ben op mijn spullen en dat verwacht ik dus ook van anderen.

ik zelf heb jaren verzorgpony`s gehad en ik heb er nog nooit voor betaald, maar deed er ook een boel klusjes voor.

het is dus net hoe de situatie is. en roepen van ja het kost mij ook geld, ja dat gaat niet op, je kiest er immers zelf voor,

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:26

Ik heb nooit hoeven betalen voor joyce mijn oude vz pony, mocht er wel veel mee doen, maar moest ook stal uitmesten, vond ik toen altijd leuk,
Nu bij courage hoef ik ook niks te betalen, we zijn zelfs een keer naar het strand geweest, En ik hoef ook niet de stal uit te mesten, zou het ook niet eens erg vinden als het wel zou moeten, maar dat wil de eigenaar zelf doen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:10

Citaat:
Je eigen paard is toch ook niet gratis omdat je het zelf verzorgd?

Heb ik dat gezegd? Nee... Maar dat is wel JOUW paard. Je kiest er voor. Je weet dat een paard geld kost, dat het verzorging en beweging nodig heeft... En als je toevallig niet genoeg tijd hebt, dan zoek je iemand om jou te helpen. Lachen

Ik zou nooit betalen voor een ander z'n paard nee, ik wil verder helpen met klusjes, ik koop regelmatig iets leuks, ik betaal lessen e.d., het is dan niet enkel voor mij goed, ook voor het paard en de eigenaar. Lachen

Dat is nu eenmaal mijn principe.

Kijk ik vind het anders dat de eigenaar zelf nog heel veel rijdt en z'n paard gewoon verhuurt om het zo te zeggen, maar zo 'n paard zou ik niet willen, ik kies ervoor om te helpen op stal e.d. Lachen

Overigens vind ik een manegepaard en vz-paard nog steeds geen vergelijking.
Je plukt paard van stal, borstelt em ff, zadel erop, rijdt en bent weg... + Je hebt nog les.
Dat is dus niet het geval bij mijn vz-paard. Lachen

Als ik dit vz-paard niet had, dan had ik niet terug op een manege gaan rijden, dan vind ik weer een andere eigenaar die zelf weinig tijd heeft en die blij is met hulp, en ik blij met rijden. Lachen

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:42

Inderdaad! Als iemand een verzorger(ster) zoekt ivm met te weining tijd!!!!!!!!!!
Dan ga je daar toch niet voor betalen ? Verward
Halloooowww??? ze zouden eerder ons moeten betalen omdat we hun helpen omdat ze geen tijd hebben!!!!!

Mijn Mening Bloos

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:59

Betalen omdat ze geen tijd hebben is ook wel een beetje te erg he, nee dat absoluut niet vind ik, je hebt er ook de lol van graag of niet zou ik dan zeggen,

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:03

even een vraag aan jullie zullen we een topic staarten voor mensen met verzorgpaarden in de huiskamer?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:04

er is toch al zo`n topic

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:04

oi waarro?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 00:15

Ik hoef niks te betalen voor mijn verzorgpaarden. Ze vinden het daar veel belangrijker dat het klikt met de paarden. Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:07

Ik betaal niks voor het paard dat ik voor iemand anders rijd.
Maar ik ga er wel elke dag heen, ik mest uit, ga mee op de wagen als de eigenaar rijd, etc...

Ik ben zelf van mening dat als je een bijrijder wilt voor je paard omdat je zelf te weinig tijd hebt, en je kunt iemand vinden die je vertrouwt met je paard, die er goed mee om gaat, waar je van op aan kunt, en die ook voor je uitmest etc, dat je die niet moet laten betalen...
Je kiest nl voor een bijrijder ter ontlasting van jezelf, en als dan zo'n dag met een gerust hart thuis kan blijven omdat je weet dat het ook zonder jou allemaal goed gaat vind ik dat heel wat waard! Daar zou ik niet voor laten betalen...

Het wordt misschien een ander verhaal als een bijrijder alleen hoeft te komen om lekker een uurtje te rijden of een buitenritje te maken en verder helemaal niks hoeft te doen van stalwerk etc...
Dan is een evt. bijdrage misschien wel weer redelijk.

frekkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:48

ik hoef ook niks te betalen want het is bij mn oom en tante

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:00

Ik niet, ze vindt het alleen maar fijn dat ik haar paarden train.
Ook doe ik klusjes zoals stallen mesten enzo, alles wat erbij hoort.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:14

Eerder in dit topic heb ik verteld dat ik niet hoef te betalen.... en nu word ik ervoor betaald terwijl ik eigenlijk niets extra doe.... Oke de eigenaresse is een poosje uit de running.. maar ik doe niets extras

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:29

Ik blijf het verschrikkelijk kortzichtig vinden van sommigen hier. 'Ik wil niet betalen, want ze kiezen zelf voor een eigen paard'. Jij wilt toch ook rijden? Heb je dan alleen een vz-paard omdat je de eigenaar ermee helpt? Schei toch uit! Je wilt zelf graag rijden en een paard verzorgen, maar hebt niet het geld en/of de tijd ervoor. Dan is het toch logisch dat, als je een paard van een ander rijdt en verzorgt dat je dan een bijdrage in de kosten betaalt. Iedere hobby kost geld, maar veel mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

(anders is het als je het paard traint voor iemand en dus zelf beter kan rijden dan de eigenaar. Dat is een hele andere verstandshouding dan gewoon bijrijdster zijn)

Ik mest ook mijn stallen uit, ik heb er meer werk aan dan mijn verzorgsters. Daarbij betaal ik ook verreweg het meeste. Dus als je als verzorger ook nog af en toe een kruiwagen en een schep moet vastpakken, is dat al voldoende voor jullie? En vertikken jullie het dan nog om wat te betalen? Echt arrogant hoor! Wees dat ook zo wijs om dan te stoppen met rijden, want blijkbaar heb je er dan niets voor over. Ga dan lekker op de manege rijden en houd op met zeuren.

Mijn verzorgers mogen van alles met m'n paarden doen. Ze hoeven alleen een bijdrage aan de hoefsmid mee te betalen (ijzers gaan er ook voor hun plezier onder, anders laat ik ze alleen bekappen) en ze moeten zelf hun lessen betalen en ik wil dat ze minstens eens per twee weken lessen. Verder uiteraard mesten en andere klussen die erbij komen. En nog moet ik overal achteraan: half werk doen, niet betalen, en eens in de maand lessen, want het is zo duur. Uiteindelijk ben ik met mijn hoogzwangere buik, zelf aan het uitmesten, want de anderen hadden geen tijd. Wel tijd om te rijden uiteraard. Vandaag ook weer een aanvaring gehad met een bijrijdster. Ze heeft al een maand niet gelest, en nu moet ze haar vakantie betalen, dus voorlopig lest ze niet, ze had ook geen tijd om uit te mesten, want ze moest op visite. Sorry hoor, maar zo werkt het niet. Blue is net vier en moet goed gereden worden, maar blijkbaar is het rijden van andersmans paarden erg vrijblijvend. Ik sta momenteel machteloos omdat ik zelf niet kan rijden. Ik mag niet eens een schep in m'n hand nemen, maar toch sta ik in het land de mest weg te scheppen. Ik vind dat ik het al weer te ver heb laten komen. Ik voel me gewoon gebruikt.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:09

Duke schreef:
Ze hoeven alleen een bijdrage aan de hoefsmid mee te betalen (ijzers gaan er ook voor hun plezier onder, anders laat ik ze alleen bekappen) en ze moeten zelf hun lessen betalen en ik wil dat ze minstens eens per twee weken lessen.
Dat is dan toch een mooie regeling? Zo gaat/ging het bij mij nl ook, alleen de hoefsmid hoef ik niet te betalen, wel (zoals ik al tig keer gezegd heb) koop ik spullen, les, al de rest, en help met stalwerkzaamheden.

Duke schreef:
En nog moet ik overal achteraan: half werk doen, niet betalen, en eens in de maand lessen, want het is zo duur. Uiteindelijk ben ik met mijn hoogzwangere buik, zelf aan het uitmesten, want de anderen hadden geen tijd. Wel tijd om te rijden uiteraard.
En omdat het bij jou zo is is het overal zo? Dat vind ik persoonlijk nogal kortzichtig. Lachen
Bij mij lieten ze de stal gewoon liggen als ze wisten dat ik kwam, en dat vind ik normaal ook. Lachen

Bij mij gaat het verder niet uit het principe 'ik wil niet betalen want zij kiezen voor een paard', ik ga gewoon niet akkoord met het principe dat mensen zeggen, 'ik heb een paard, ik betaal veel, JIJ moet ook maar betalen...' Hopelijk is het nu een beetje duidelijk? Haha!

Verder ga ik met Nouvel mee, in die situatie zou ik betalen ook erg redelijk vinden. Ja

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:15

Duke schreef:
Ik blijf het verschrikkelijk kortzichtig vinden van sommigen hier. 'Ik wil niet betalen, want ze kiezen zelf voor een eigen paard'. Jij wilt toch ook rijden? Heb je dan alleen een vz-paard omdat je de eigenaar ermee helpt? Schei toch uit! Je wilt zelf graag rijden en een paard verzorgen, maar hebt niet het geld en/of de tijd ervoor. Dan is het toch logisch dat, als je een paard van een ander rijdt en verzorgt dat je dan een bijdrage in de kosten betaalt. Iedere hobby kost geld, maar veel mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

(anders is het als je het paard traint voor iemand en dus zelf beter kan rijden dan de eigenaar. Dat is een hele andere verstandshouding dan gewoon bijrijdster zijn)

Ik mest ook mijn stallen uit, ik heb er meer werk aan dan mijn verzorgsters. Daarbij betaal ik ook verreweg het meeste. Dus als je als verzorger ook nog af en toe een kruiwagen en een schep moet vastpakken, is dat al voldoende voor jullie? En vertikken jullie het dan nog om wat te betalen? Echt arrogant hoor! Wees dat ook zo wijs om dan te stoppen met rijden, want blijkbaar heb je er dan niets voor over. Ga dan lekker op de manege rijden en houd op met zeuren.

Mijn verzorgers mogen van alles met m'n paarden doen. Ze hoeven alleen een bijdrage aan de hoefsmid mee te betalen (ijzers gaan er ook voor hun plezier onder, anders laat ik ze alleen bekappen) en ze moeten zelf hun lessen betalen en ik wil dat ze minstens eens per twee weken lessen. Verder uiteraard mesten en andere klussen die erbij komen. En nog moet ik overal achteraan: half werk doen, niet betalen, en eens in de maand lessen, want het is zo duur. Uiteindelijk ben ik met mijn hoogzwangere buik, zelf aan het uitmesten, want de anderen hadden geen tijd. Wel tijd om te rijden uiteraard. Vandaag ook weer een aanvaring gehad met een bijrijdster. Ze heeft al een maand niet gelest, en nu moet ze haar vakantie betalen, dus voorlopig lest ze niet, ze had ook geen tijd om uit te mesten, want ze moest op visite. Sorry hoor, maar zo werkt het niet. Blue is net vier en moet goed gereden worden, maar blijkbaar is het rijden van andersmans paarden erg vrijblijvend. Ik sta momenteel machteloos omdat ik zelf niet kan rijden. Ik mag niet eens een schep in m'n hand nemen, maar toch sta ik in het land de mest weg te scheppen. Ik vind dat ik het al weer te ver heb laten komen. Ik voel me gewoon gebruikt.

Ik weet niet of het een optie is maar misschien een ander zoeken??? Ik bedoel de eigenaresse van me vz paarden is ook zwanger en doet dus ook niets op stal. Vind ik helemaal niet erg ik vind het leuk om te doen. Zelfs het uitmesten als ik daarna een tevreden paard op stal zie die heerlijk in zn schone stal gaat liggen ben ik gelukkig. Er zijn mensen die wel de mindere klusjes willen doen ik hoop dat jij er ook zo 1 vind.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:30

Ik hoef niets te betalen, Jolanda heeft me gevraagd omdat ze zelf niet meer zoveel tijd had door haar werk. Ze is allang blij dat ze nu iemand heeft, dus vraagt ze er geen geld voor. Ze wil gewoon dat ik goed voor d'r paard en haar spullen zorg. En dat doe ik dan ook

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:50

Ik vraag geen geld omdat mijn ouders alles betalen Nagelbijten / Gniffelen

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:37

Ik heb een bijrijdster voor mijn paardje zij hoeft mij hier niets voor te betalen. ik vind het allang fijn dat zij zo nu en dan rijdt. maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die er geld voor willen hebben, ju kunt toch ook paarden leasen?

In de tijd dat ik mijn oom hielp kreeg geld van hem omdat ik vanalles voor hem deed, eigenlijk vond ik dat helemaal niet nodig.