Gianti schreef:MightyMike schreef:Misschien ligt het idd aan de regio en dan ook mijn verbazing dat op een pagina eerder mensen bijrijdpaarden laten staan wanneer deze niet voldoende buiten komen zoals mensen zelf zouden willen. Tuurlijk ben ik het er mee eens dat heel veel buiten het beste voor een paard is, maar dat je een kans laat lopen om te kunnen rijden, vind ik dan toch bijzonder. Hier is het aanbod echt weinig, maar wanneer je ergens woont waar je ze uit kunt kiezen wellicht.
De kans om te rijden vind ik niet boven paardenwelzijn staan. (en ja met 1 van mij eisen is er hier ook bizar weinig aanbod, maar nog steeds liever niets dan een plekje waar paardenwelzijn in geding is)
Ik begrijp dat ook wel. Niet helemaal hetzelfde, ik train paarden voor mensen en krijg daar dus voor betaald, maar dit is een van de voornaamste redenen dat ik ben gestopt met het werken bij klanten op locatie. Ik werd er soms heel verdrietig van hoe de paarden erbij stonden en verzorgd werden en dan werden er ook nog prestaties verwacht....Ik kon dat niet meer. Nu werk ik alleen nog vanuit mijn eigen accommodatie, dan kan ik tenminste zelf bepalen hoeveel ze buiten komen, goed voeren, dat de smid op tijd komt etc etc.