Ik begrijp heel goed dat het ontzettend naar is als kinderen zoiets bij jouw paard aandoen, maar zo zijn lang alle kinderen uit deze generatie niet. Ik ben zelf 15, en ik zou NOOIT iets met een pony of paard doen wat de eigenaar niet toelaat. er zijn ook kinderen uit deze generatie die WEL goed opgevoed zijn
als ik lees wat sommige kinderen allemaal durven te doen bij andermans paard. Ik heb nog maar beperkt ervaring met bijrijders, maar ben wel heel bewust op zoek gegaan naar een meisje dat ik vertrouw. Dus geen 10 jaar of zo, maar al wat ouder, met ervaring, toestemming van de ouders en al bekend bij bijvoorbeeld mijzelf of mensen van stal. En dan de afspraken op papier zetten! Ik moet er niet aan denken dat er een horde jonge kinderen aan de haal gaat met mijn paard. Als er iets gebeurt ben je nog aansprakelijk ook
ze moeten alleen niet aan mijn ponys zitten.
. En dan te bedenken dat kinderen zomaar een weide in lopen om even een paardje te pakken en te gaan verzorgen of zelfs leuk vriendinnetjes er op laten en weet ik veel wat nog meer.
) maar als ik nu terug denk aan die verhalen... hopen dat het gewoon dromen waren want ik wist in ieder geval dat er geen sprake was van een echte pony op de naam van de ouders.