Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:40

Wat een kans terpentijn, je zou toch zeggen dat je daar mákkelijk iemand voor moet kunnen vinden...

Deetjeeuh: te ver weg zeker voor jou? :+ Hahaha....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:42

Er word dus gezocht naar een volwassen bijrijder/ster?
Misschien kun je beter wat langs wedstrijden rijden, of ergens anders heen gaan. Op het internet is de kans veel groter dat er dus zulke dingen gebeuren :j

Staat dat ook allemaal in de advertentie wat jij ons nu verteld? Dat kan ook al een boel uitmaken. Of zelfs de titel iets aanpassen. Dat het meteen duidelijk is. Staan er ook niet te veel eisen in? Er zijn vast mensen die 18+ zijn en voldoende rij ervaring hebben.

Bromfiets; Helaas, alles wat ik hier tegenkom is net te ver weg. Gelderland eh, en dan ook nog eens meer de kant op naar Duitsland. Niet dat ik even 10 km fiets. Maar met een half uur/uurtje ben je zeker in Duitsland. :P
En jij woont in brabant als ik het goed heb? :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:47

Ja klopt, ik woon in brabant :') en dan ook nog meer richting zeeland...

Op wedstrijden gaan kijken voor een ruiter vind ik wel een goede :j Je zoekt ook echt iemand die je paard door wil trainen, ik denk dat je heel veel geluk moet hebben om die in "verzorgstervorm" te vinden. Ik zou er wss een beloning aan verbinden, aangezien je wel eisen hebt (en die je ook moet hebben hoor, daarover geen twijfel).

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:53

http://www.bokt.nl/markt/ad/105414/gemo ... er-gezocht Hebben jullie nog tips voor mijn advertentie? Of opmerkingen die ik anders kan beschrijven. Weet echt niet waar het aan ligt waarom ik geen reacties krijg..Al is het aanbod hier in de randstad mega en dan is een hafje niet zo interessant meer.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:57

Gave haf Jastiehorse :D Ik zie niks geks aan je advertentie, hoewel het wel over kan komen alsof je al verstand van rechtrichten moet hebben. Misschien ook begeleiding aanbieden, dan wordt de drempel minder hoog als je er nog geen kaas van hebt gegeten :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:58

bromfiets schreef:
Gave haf Jastiehorse :D Ik zie niks geks aan je advertentie, hoewel het wel over kan komen alsof je al verstand van rechtrichten moet hebben. Misschien ook begeleiding aanbieden, dan wordt de drempel minder hoog als je er nog geen kaas van hebt gegeten :)

Ik zit bij Jastiehorse in de buurt (straks :P) en vind Haflingers hartstikke leuk, maar heb niet gereageerd om bovenstaande reden inderdaad, van rechtrichten heb ik niet bepaald verstand :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:00

Wat een schatje! Vind het ook raar dat er niet op gereageerd zou worden.
Misschien kan je wat vertellen over dat recht richten? En dat je er best bij wilt helpen? Dat zou voor mij misschien een afknapper zijn, omdat je misschien niet weet wat het is, je je erin moet verdiepen én het ook nog eens zonder jou hulp zou moeten doen.

Ook wat bromfiets al zegt.

Pff, verwacht je toch niet. In de randstad! En dan zit ik hier te balen :')

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:02

Erin verdiepen houd dus in dat je er nu echt nog geen verstand van hoeft te hebben. Het gaat enkel om een paar oefeningen die uitgevoerd moeten worden met rijden. Misschien dat het idd over komt dat ik iemand zoek met die ervaring maar dat is zeker niet zo. Ik ben zelfs bereid om bv een les te betalen zodat je enig idee hebt van hoe en wat. Zelf heb ik er ook de ballen verstand van :P Ben er pas net een maand mee bezig! Ga de advertentie wel even aanpassen..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:04

Je hebt het er idd wel in gezet, maar het komt wat anders over dan het er letterlijk staat. Dat is ook gelijk het nadeel met geschreven tekst natuurlijk :P Ik denk dat als je er bij zet wat je hier boven hebt gezet er wel mensen gaan reageren ( Waaronder Narya :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:07

Als je dat erbij zet wat je inderdaad hierboven al hebt gezet, of dat je bereid bent misschien zelfs samen les te nemen. Denk ik dat je opeens verassend veel reacties krijgt! :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:14

Ik ben benieuwd hoor!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:35

De eigenaar van de Arabo Friezen (en dus van de merrie) reageert op advertenties van mensen in de regio die zelf een leuk bij/door rijdpaard zoeken, heeft zelf (nog) geen advertentie gezet.

Het is jammer dat hij daar dan gewoon geen reactie meer op terugkrijgt: op wedstrijden en bij evenmenten komt hij overigens zeer vaak: het is geen onbekende.

Waarom dan geen betaalde bijrijder... het gaat er nu juist om, om iemand te vinden die het leuk vind ook een enigzins persoonlijke band met het betreffende paard op te bouwen, daar tijd in te steken, over een langere tijdspanne.
Met de andere merries is dat ook al gelukt (maar die zijn bijna 2 jaar ouder), die hebben ieder een soort van eigen ruiter, die dan ook precies bijhoudt hoe en wat.
Op een groot bord in de stal worden de algemene verrichte "werkzaamheden" per paard bijgehouden: gelongeerd, gereden, dressuur, buiten, trainingsmolen, etc.
Ieder voor zich zet daar een kruisje op als "het" gedaan is.

Op dagen dat zij niet kunnen (zoals recent vakantie) kom ik in beeld met longeren (in overleg met de bijrijder/ster en de eigenaar: wat, hoe, hoe lang, waar de nadruk op leggen) alles gaat in overleg.

Misschien is het tijd dat de eigenaar maar eens moet leren zelf een advertentie op te stellen, hahaha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:39

Het klinkt als een heel fijn plekje :j Het zou kunnen schelen als hij zelf een advertentie zet, het valt in ieder geval te proberen nietwaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:42

Meestal zijn die mensen op zoek naar gewoon een leuk bijrijd paard, niet iets wat ze moeten doorrijden ect. Dus, dat lijkt me dan ook niet iets wat iedereen perse wilt. Ook al lijkt mij dat dan wel weer leuk.

Ik zou inderdaad gewoon zelf een advertentie opzetten. Dat lijkt me een stuk handiger :j

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:06

Wow zeg jullie gaan snel, ik heb eerder in dit topic geplaatst dat ik heel blij ben met mijn verzorgponys maar zit me steeds meer af te vragen of dat wel zo is. De pony staan tegenover school dus dat is echt heerlijk.

Toch zitten een paar dingen me dwars, de pony's staan op hun eigen mest of modder van een laag totaal je enkels.

Een van die pony's is 'mijn' pony die ik mag poetsen en wandelen alleen dezepony heeft mij al meerdere keren geschopt en (gericht) gebeten. Ook handelt ze een soort in haar pony's. Van meerdere mensen hoor is dat ze de pony's wil verhuizen maar tegen mij heeft ze dit niet gezegd. Het voeltsteeds meer als een verplichting. De reden dat ik niet wegwis gaan is omdat ze tegenover school staan er al zoveel meisjes een verzorgpony zoeken in Breda.

Ik weet echt niet wat te doen nu en zit een beetje met een dubbel gevoel....

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:34

Kun je het niet ter sprake brengen bij de eigenaar...dat je geruchten gehoord hebt en dat je graag wil weten wat ervan waar is. en als je dan toch in gesprek bent kun je meteen vragen waarom de stallen niet gemest worden, misschien geen tijd of een lichamelijke oorzaak? Misschien dat je tegen een geringe vergoeding de stallen kan mesten op de dagen dat je op school zit?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:59

Als het voelt als een verplichting is het niet leuk meer. Ik zou ook eerst even in gesprek gaan met de eigenaar en als dat niet prettig verloopt zou ik toch iets anders zoeken hoor, anders gaat het je waarschijnlijk alleen maar meer tegenstaan.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:06

De stallen zijn altijd keurig enzo, die mest ik ook uit. Maar de mest gooit ze dan in de wei zodat het steviger word. Ik ben al eens met haar een gesprek aangegaan over dat idee maar ik zal het zeker nog eens doen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:36

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:37

Hebben we al geprobeerd maar werd niet goed gekeurd en verwijderd....

mariska32

ik ben voor!

dancer_

Ja dat mocht de vorige keer inderdaad niet.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:38

Weet ik Zoek maar in dat topic laten ze het ook gewoon staan en er word niet gereageerd op een tem, dan ga ik er vanuit dat het nu wel weer mag....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:39

Van mij mag je het proberen, lijkt me super handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:42

Heb ook maar gereageerd :j