Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 21:09

Storm? huh? hier niets!

Gefelicteerd met je nieuwe verzorgpaardjes, was het in de storm fietsen dus wel waard.

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:13

Haha jaa al de hele week, regen en wind waarvan je bijna stilstaat tijdens t fietsen haha :')

Haha jaa dat zeker, dankjewel! :D

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:32

PaulaPom schreef:
Haha jaa al de hele week, regen en wind waarvan je bijna stilstaat tijdens t fietsen haha :')

Haha jaa dat zeker, dankjewel! :D

Super, gefeliciteerd!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:56

Nou, heb me al door heel veel aanmeldingen van stalhulpjes geworsteld en morgen komen de eerste twee langs.

Ik ben benieuwd!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 22:03

Posh schreef:
Nou, heb me al door heel veel aanmeldingen van stalhulpjes geworsteld en morgen komen de eerste twee langs.

Ik ben benieuwd!

Joh, misschien heb je er dus morgen wel 2 bij!

Ik heb oude advertentie maar weer gesloten en nieuwe gemaakt.
1 voor verzorger/bijrijder en 1 voor mengroom.
En er hangen bij locale maneges briefjes op.

Had het er met ook verzorgerloos verenigings genootje nog over dat we het niet snapten.
Zij heeft ook een leuk paard, die van mij is volgens mij ook geen verkeerde.
Wij hadden er vroeger bijna moord voor gepleegd en hier geen hond die zelfs komt kijken.
Je zou toch zeggen de randstad is dicht genoeg bevolkt?
Ik zoek ook helemaal geen topruiter, gewoon iemand die netjes kan zitten en niet aan haar mond zit te plukken.
Sjol heeft lespaarden verleden (bij mij) dus kan prima overweg met de meeste mensen (kent ook wel alle trucjes uit het
manegepaarden boek :+ , niet rottig, maar hilarisch).

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:04

Geweldig :+
Ikzelf had een verzorgpaard van 6 jaar, kon ik niet op rijden door verschillende redenen, ik vind dat niet erg het was een fantastisch paard, maar nu is ze helaas verkocht..

Ik heb nu een verzorgpony met een vriendin, de pony is 22 jaar, we rijden lekker in het weiland, met een lang teugeltje, we poetsen haar, ruimen op, vetten het tuig in, en we scheppen altijd als we er zijn kruiwagens met poep en gooien dat in het maisland, het is wel ong een half uur fietsen, maar de eigenaar rijd er niet meer op, we hoeven ook niet te betalen.

Volgens mij heb ik heel erg geluk hiermee? =)
Snap idd wel heel goed dat sommige eigenaren geen verzorger willen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:26

Herkenbaar probleem...

Ik heb zelf vanaf mijn "Pennytijd" al pony's verzorgd. Het begon met een Shetje dat een paar straten verderop werd geboren, weesje,heel zielig ding. Die ben ik gaan verzorgen, door weer en wind er minstens 4x per dag heen. Na 3 jaar mocht ik haar overkopen en ze is nooit meer weggegaan.

Ik zoek voor haar nu een leuk bijrijdertje. Pony is 83 cm en bijna 7 jaar. Ik ben al 3 jaar op zoek,maar niks te vinden. Of ze zijn te groot en te zwaar, of na een tijdje mailcontact mag het niet van de ouders of blijkt het toch 'te ver' . en ga zo maar door. Ik stel volgens mij geen belachelijke eisen. Ze mogen 1-2 keer per week komen rijden, hoeven niks te betalen,niks uitmesten,oid. Ze mogen tzt ook buitenrijden en wedstrijden. Geen verplichtingen,alleen lol met je knol.

Een tijdje geleden dacht ik hét perfecte ruitertje gevonden te hebben,belt haar moeder 5 minuten voor ze zouden komen af... zo jammer. Daarna nog één meisje van 4 gehad dat kwam kijken, zij mocht er wel op rijden, als IK dan maar een cap,rijbroek en laarzen voor haar kocht... Het is toch belachelijk......

Naast mijn eigen paarden heb ik altijd wel minimaal 1 verzorgpony. Hiervoor had ik een geweldige pony van eind 20, heerlijk beestje en leuk te rijden. Helaas liep het op stal niet zo lekker en besloot ik er mee te stoppen. Nu rij ik een superleuke Shetlanderkruising door, ik mag er alles mee en elke dag rijden als ik zou willen, ik hoef verder geen stallen o.i.d. te doen en krijg een vast bedrag per maand voor het rijden. Als er dingen zijn waar de eigenaresse tegen aan loopt vraagt ze mij om advies. Ik vind het echt een geweldige pony en het contact met de eigenaresse is super,gewoon helemaal top! :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:44

Tsja, het is ook wel een hele kleine pony. Misschien kun je haar beleren voor de kar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:09

Ja,ze wordt ook beleerd voor de kar. Maar onder het zadel af en toe zou wel geweldig zijn,ze is dól op kleine kinderen, en geniet hier echt van. Het plezier wat ik met haar heb,dat gun ik anderen ook. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 20:35

xJitskee schreef:
Ja,ze wordt ook beleerd voor de kar. Maar onder het zadel af en toe zou wel geweldig zijn,ze is dól op kleine kinderen, en geniet hier echt van. Het plezier wat ik met haar heb,dat gun ik anderen ook. :)

Dat heb ik dus ook, leuk als iemand anders ook plezier heeft met een paard en mijn paard wordt er niet slechter van.
Heb tot ik Sjol had het ook moeten doen met verzorgpaarden, was daar altijd zo vreselijk blij mee.

En met een shetlander nog lastiger inderdaad, want daar passen alleen maar kleintjes op.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:39

@xJitskee: Zo ben ik ook aan mijn eerste pony gekomen, een zielig hoopje als verzorgpony en vervolgens kunnen overkopen. Nu is ze hier al 10 jaar <3

Ik heb haar vanaf haar 3e of 4e laten berijden door mijn buurmeisje, die paste er leuk op en kon alles met haar.

Vervolgens werd er een tijdje niets met haar gedaan en kreeg ze een veulen, daarna heeft er nog een meisje op gereden die fantastisch met haar kon springen:

Afbeelding

Maar na een tijdje vond haar moeder het helaas te ver. Nu rijden er twee zusjes soms op haar, eens in de maand.

Vandaag zijn er twee stalhulpjes geweest, heb ze helaas niet veel aandacht kunnen geven het was vreselijk druk maar ze zijn in ieder geval super enthousiast en willen na het weekend alweer komen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 20:41

Oh, wat een leuke combi! Dat meisje en je shetlander.

Leuk dat je stalhulpjes volgend weekeind weer willen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:46

ooooh wat een combi,superleuk!
Fijn dat je nieuwe stalhulpjes hebt,gezellig. :)
Drie van mijn buurmeisjes hebben helaas al een eigen pony,en de andere mocht niet,helaas.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 21:33

Zat net de boktmarkt advertenties na te vlooien of er nog iemand in de buurt iets zocht.
Niet gevonden, maar wel de meest schattige advertenties.
Bv. Gevorderde ruiter 13 jaar oud, zoekt... hi hi, vind ik dan zo schattig.

En er zat net iemand in mijn pb box.
Oh, nu weer, snel kijken!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:47

En en en? :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 21:52

Woont in de buurt, 17 jaar oud volgens haar profiel.
Heb niet haar berichten uitgespit.

Wel uitgenodigd om een keer te komen kennismaken en dan wel ook rijspullen mee te nemen.

Hoop dat het feit dat ze lid moet worden van vereniging (ca 170 euro per jaar) en wat diensten moet doen
niet afschrikt.
Maar je krijgt er dan wel een fatsoenlijke leer pony voor terug en 1 les per week op de vereniging.
Zo goedkoop kan je echt nergens anders lessen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 22:32

Helaas, verzorger bleek zus haar account te hebben gebruikt en is 15...
Dus zal er nog jaren lang een ouder of zo mee moeten als ze wil rijden, hoop dat haar ouders in zijn voor zoiets, maar ik denk dat dat een probleem gaat worden.

En zo reageert er niemand en zo heb ik er een paar in mijn PB box en in mijn gewone mail.
(heb ook nog gewone advertenties hangen)

Nu duimen dat er met iemand leuke klik is.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:00

@Sjolvir: Ik hoop voor je dat er een geschikte tussen zit!

Ik ben mijn 'stalhulpjes (nog in proeftijd) nu al zat %)

Als ik niet binnen 2 uur op mijn mail reageer word ik gebombardeerd met nieuwe emails of kopietjes en daarbij beginnen ze nu ook nog beoordelingen te schrijven onder mijn advertentie waarin ze vragen: 'Wanneer mogen we weer komen, vandaag kunnen we alleen 's middags, wat mogen we doen, heb je mijn mail wel gehad'? 8)7

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 19:29

Oeps Posch dat is wel heel erg!
Ik open mijn mail ook niet dagelijks.

1 van diegenen die reageerde ziet de kantine diensten niet zitten, wat ik goed kan begrijpen, ook niet mijn hobby, maar horen hier bij het lid zijn van de verenigng.

Helaas liep Sjol vandaag niet helemaal goed, dus als er iemand wil komen proef rijden gaat dat nu even niet.

Wordt vervolgd.
Posh jij hebt vermoedelijk ondertussen weer 3 mailtjes erbij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:36

Die zijn wel heeeel enthousiast posh! :')
Jij hebt wel pech telkens met die bijrijders Sjolvir,wat jammer... Als ik bij jou in de buurt woonde had ik het wel geweten! :D

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:10

Haha ja ik word er een beetje moedeloos van.

Maar het valt mee, vandaag geen mailtjes gehad dus ga zo eens weer reageren en vragen of ze aub alleen via mail willen communiceren.

Vanavond was ik vlakbij de weg met de omheining bezig en bood een meisje zich heel toevallig als stalhulp aan, dus die komt binnenkort eens proefdraaien.

@Sjolvir: Balen dat hij niet goed loopt en inderdaad pech heb je elke keer, wat is dat toch...

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:36

Wat is het stil hier, hoe gaat het inmiddels met iedereen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 19:04

Hier gaat het goed, na tijden geen enkele reactie, regende het reacties.
1 was van een meisje van 15, maar dat wordt hem niet, want dan zou er 2 x per week een volwassene mee moeten.

Daarna volgden er velen.
Ik hou niet van grote audienties en mensen tegelijk uitnodigen en kijken wie van de 10 het dan wordt.
Dus nr 1 is uitgenodigd die is nu 3 x geweest.
Helaas Sjol laatste keer singelwondje, dat is genezende.
Van het weekeind met ander zadel en andere singel gereden, maar goed dat verzorgster er niet op zat,
mevr. was blij!
NIet gek, reus van KWPNer zat bijna keer achterop geklapt (heb ik niet eens gemerkt, hoorde ik van vrienden)
alle paarden gingen er een keer vandoor (zwaan die opsteeg lange zijde van de bak in de sloot)
en nog wat van dat soort grappen. Sjol deed niet heel gek, maar leek wel een fjord :D, dus maar even aan het werk gezet.

Na het rijden wondje nog dicht maar moet dat natuurlijk wel blijven, zou vanavond gaan rijden op Sjol maar ben niet oke,
dus ga ik haar morgen weer even doen. En als ze dan weer haar lieve brave zelf is, mag verzorger er weer op!

Is denk ik leuk iemand, maar misschien besluit ze wel om het niet te doen, haar goed recht.
Voorlopig zitten we nog in de try-out fase.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:20

Leuk dat je nog zoveel reacties hebt gehad, wel jammer van het singelwondje hoe is het met haar benen nu?

Ik heb nu 3 verschillende jongere meiden mee laten werken, apart, in groepjes en met z'n allen. Het is alleen nog de bedoeling dat ik ze op een zaterdag allemaal bepaalde dingen uitleg daar kom ik elke zaterdag niet aan toe als ze er eens allemaal zijn pff

Als ik alles heb uitgelegd mogen ze zelf aangeven welke dagen ze willen komen dus dat moet goed worden afgestemd. Tot juni heb ik de tijd om ze echt in te werken en daarna moeten ze alles zelf kunnen.

Sjolvir hoe is jouw verzorger met rijden e.d. ziet ze dit echt als 'extraatje' of wil ze het liefst elke keer direct erop?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:43

Benen zijn weer goed.

Heel legioen managen is ook lastiger dan gewoon 1 op 1 met iemand bezig zijn.
Hier is het trouwens vol pension, je moet wel wat doen, maar niet veel.

Ik heb zelf bewust elke keer afgesproken met rijden, want vind het wel heel belangrijk dat ze daarin goed met elkaar overweg kunnen.