Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:53

Ik had graag nog wel een antwoord gehad nochtans, eenitra?

Staat bij u 2 maal per maand gelijk aan minstens 12 per maand?
Want dan denk ik dat ik op t school is terug wiskundeles moet pakken

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:56

chanel1985 schreef:
Ik had graag nog wel een antwoord gehad nochtans, eenitra?

Staat bij u 2 maal per maand gelijk aan minstens 12 per maand?
Want dan denk ik dat ik op t school is terug wiskundeles moet pakken

Dan denk ik dat jij terug mag de schoolbanken in om correct Nederlands te gaan schrijven. Want die zin van jou klopt ook niet

chanel1985 schreef:
eenitra: een paar keer maands?

paar keer staat gelijk aan 2 keer.

Mijn halve stal mag 3 à 4 keer rijden PER WEEK en als ik vakantie en examens heb heel de week.

Dat is toch iets anders als 2 keer per maand, moet je dat zelf niet toegeven (maar iets toegeven is blijkbaar moeilijk voor jouw, zegt veel over jezelf)

Staf: amen to that!

Maar ik snap nog steeds niet wie waar op rijdt? Jou halve stal rijdt op jou paard 3 á 4 keer in de week? Arm arm paard :(:)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:57

ja, zou je de dierenbescherming niet bellen?
want niet alleen mijn halve stal zou rijden, maar ik ook nog 2 of 3 keer, ocharme.
Meen je dat nu echt?

Sees

Eenitra waarom ben je zo...boos tegen alles en iedereen hier? Natuurlijk mag je je eigen mening hebben daar is het een discussieforum voor maar ik vind jou af en toe behoorlijk lomp tegen mensen uit de hoek komen. Dat is toch nergens voor nodig?

vuurneon

Hier heb ik de bijrijdster gewoon de stalsleutel gegeven; ze heeft wel 2 vaste dagen ivm controle van paard maar de overige dagen mag ze lekker heen hoor!
Klusjes? Neuh, maar ze pakt zelf dingen op. Dus ik hoef niets te vragen :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:00

Sees schreef:
Eenitra waarom ben je zo...boos tegen alles en iedereen hier? Natuurlijk mag je je eigen mening hebben daar is het een discussieforum voor maar ik vind jou af en toe behoorlijk lomp tegen mensen uit de hoek komen. Dat is toch nergens voor nodig?

Ik boos? Ik ben de positiviteit zelve :') Ik ben alleen direct en neem geen blad voor mijn mond, maar boos? Hmmmm... Nee hoor :*

vuurneon schreef:
Hier heb ik de bijrijdster gewoon de stalsleutel gegeven; ze heeft wel 2 vaste dagen ivm controle van paard maar de overige dagen mag ze lekker heen hoor!
Klusjes? Neuh, maar ze pakt zelf dingen op. Dus ik hoef niets te vragen :)

_/-\o_

Sees

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:04

Nou zo kom je wel over :o en dat vind ik jammer want dan denk ik; waarom zo bot?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 21:04

Kunnen we hier gewoon normaal blijven doen, voordat mijn topic op slot gaat?

Dat we hier een discussie voeren prima, maar niet zo kinderachtig lopen doen hoor! -O-
Laten we elkaar niet meer persoonlijk aanvallen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:06

Tuurlijk mag je je mening delen, heb je gedaan, is duidelijk, maar een ander heeft ook zijn mening, en je lijkt er nogal van overtuigd dat een andere mening jouw mening moet worden.
Jij vind het belachelijk als iemand moet betalen. Prima!
Als de betalende persoon het geen probleem vind, wat is dan het probleem?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:07

Ik ga dit topic nog wel goed doorlezen. Ik heb 2x 40,- in de maand moeten betalen de een was een shetlander waar ik mee mocht mennen in t bos enzo, mocht ik zo vaak komen als ik wil, de ander was een haflinger, 2x per week rijden. Nu heb ik het wel heel goed. Ik kom zo'n 3 a 4 keer per week rijden en mag nog vaker komen voor vd enzo. Het enige ertegen over is de weide mesten als ik ga rijden. (en moet voor de binnenbak betalen maar dat is logisch want dat moet iedereen, paard staat niet op een pensionstal).
Ik mag vrijwel alles met haar doen. (dressuur, buitenrijden, longeren, vrijheidsdressuur etc)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:08

eenitraM schreef:
Maargoed, mijzelf keer op keer open en bloot moeten geven waarom IK het absurd/gekkenwerk/abnormaal vind om een bijrijder te laten betalen omdat jij de kosten (niet/amper) kan dragen, of omdat je geen tijd hebt, of omdat je in de knoop zet en het misschien in de toekomst wel beter gaat en daarom je paard niet wil verkopen, houd ik me nu op de achtergrond. :D

Ja dus deze mensen zijn niet paard waardig..nogmaals in en in triest dat je er zo over denkt. Toen ik mijn eerste paard kocht moest jij nog gemaakt worden. Ik wil jou nog wel eens zien over 30 jaar kijken als jij het nodige levenservaring hebt gehad met teleurstelling, verdriet en verlies of je er dan nog steeds zo over denkt. Kijken of je dan ook zo staat te springen om je ontspanning te verkopen onee je koopt niet je profiteert...

Leuk dat je eraan verdient maar paardrijden is voor mij hobby en genieten. Dat ik na 30 jaar rijden even een break neem hoeft en niet van plan ben daar mijn paard de klos van te zijn dus ander tehuis en onzeker toekomst. Als het echt niet meer kan kan ik hem altijd nog verkopen. Ik gun hem dus 2 goede mensen die goed voor hem zorgen en lol met hem hebben en dus ook de aandacht die hij verdient. Aangezien ik merk dat het beter is er dan wat voor te vragen vonden ze niets meer als normaal staat ook niet tot in verhouding maar verlicht wel.
Trouwens wat ze ervoor moeten doen en krijgen mogen andere mensen voor in hun handen wrijven.

Je moet een ding bedenken mensen doen dit in belang van het paard en "verdienen" er niets op wat jij wel doet. Reken maar dat er voor de ambitieuze ruiter in mijn omgeving maar weinig te rijden is wat ook werkelijk wat kan en alle vrijheid mee hebt.

vuurneon

Weet je wat ik ook wel een interessant idee vind? Betalen in natura (nee geen 18+); zo zie je als bijrijdster ook direct waar je geld heen gaat.

Sees

Idd Stef, mijn bijrijders en ik zijn tevreden met de situatie en dat is het enige dat telt, toch?

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:10

ik ben juist blij met mijn verzorgster die mijn paard 1 a 2 keer per week verzorgt en rijd als ik laat thuis kom dan heeft ze toch nog aandacht en beweging gehad

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:11

Sees schreef:

Ik dus ook en vrij respectloos.... paard is voor haar een wegwerp artikel. Dus als het niet meer kan betalen verkoop je hem toch?. Hup de handel in maakt niet uit waar die terecht komt want het scheelt geld bla blabla geen dieren liefde proef ik hierin.

Sees schreef:
Idd Stef, mijn bijrijders en ik zijn tevreden met de situatie en dat is het enige dat telt, toch?

Idd ik ook met de mijne heb nu een happy paard, ik heb wat rust en tijd voor andere dingen.

Altijd geleerd geen schepen verbranden zolang het niet nodig is.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 01-10-12 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:12

Prisca schreef:
Sees schreef:

Ik dus ook en vrij respectloos.... paard is voor haar een wegwerp artikel. Dus als het niet meer kan betalen verkoop je hem toch?. Hup de handel in maakt niet uit waar die terecht komt want het scheelt geld bla blabla geen dieren liefde proef ik hierin.

Prisca, jij reageert zo geen haar beter natuurlijk ;) speel op de bal, niet op de persoon.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:13

Mijn bijrijdster mag van mij op dit moment 6 dagen in de week rijden wanneer ze wilt, omdat ik het ontzettend druk heb met werk, school en stage. Enige wat ik daar tegenover wil zien is dat ze de wei doet uitmesten. Hierdoor haalt ze me zoveel werk uit handen en op de dag dat ik wil rijden, kan ik heerlijk buiten rijden! Want zij houdt mijn paard fijn dressuurmatig bij en laat ik daar nou zelf een hekel aan hebben haha.
Zelf doe ik iedere dag de schuilstal uitmesten (5 minuten werk), hooizakken vullen en natuurlijk voeren. Het is een doe het zelf stal.

In vakanties spreken we af wanneer wie doet rijden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:15

vuurneon schreef:
Weet je wat ik ook wel een interessant idee vind? Betalen in natura (nee geen 18+); zo zie je als bijrijdster ook direct waar je geld heen gaat.

Hoe bedoel je dit precies?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:16

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het dringende verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Vanaf hier graag ook weer on topic.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:18

stef schreef:
vuurneon schreef:

Ja idd jammer dat ik de stalling en alle andere kosten niet in natura kan betalen?. Zou het leven een stuk makkelijker maken.

Terug naar het ouderwetse ruil systeem.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:20

stef schreef:
vuurneon schreef:

Bijvoorbeeld zorgen voor een zak voer, paardensnoepjes, zak wortels oid.

Als je zelf geen geld wilt, maar toch wilt dat de bijrijdster iets meebrengt om te laten zien dat ze serieus is dan lijkt mij dat ook wel een mooi idee; begin van de maand een zak voer kopen.
Of wat dan ook :)

Beetje meer van; het gaat om het gebaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:21

Prisca: dat gebeurt hier nog wel; gratis weiland in de ruil voor onderhoud bijvoorbeeld. Of de boer laat zijn schapen op jouw land en daarvoor krijg jij wat hooi.
Dus handel met gesloten beurs :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:26

Ik heb sinds kort een bijrijdster die gewoon in de mail al eerlijk was over haar kunnen. Die duidelijk was in wat ze zocht en dat sloot gelukkig aan. Heb er heel veel zien passeren en mijn grote paard werd er heeeeeel ongelukkig van. Deze tuttelt hij lekker mee, zij ook met hem maar hij voornamelijk met haar. Ze moet alleen minder lief leren zijn voor hem en af en toe ook eens duidelijk maken wie nou eigenlijk beslist welke tempo de gangen zullen zijn. Maar zo saampjes hebben ze het hartstikke leuk en denk ik dat dit heel goed bij hem past qua karakter.

Ze zet ze buiten wanneer ik niet kan, of soms om mij wat te ontzien nu mijn zoon zijn diagnose heeft, voert ( ja ze pakt een voerdienst mee op stal) en haalt binnen wanneer nodig. Tuttelt lekker met mijn kleine paard en neemt en passant ook de merrie van mijn dochter nog mee. Eigenlijk zou ze 2 dagen in de week doen, maar wanneer ze extra tijd heeft dan is ze graag op stal. En ik heb persoonlijk zoiets van zeker straks in de winter alle extra aandacht en buiten die ze dan krijgen is alleen maar meegenomen. Ik heb het echt getroffen hoor.

Ik wil geen bedrag per maand omdat ze er wel ook met de auto heen moet rijden en de keren dat ik niet kan scheelt me dat ook gewoon enorm in tijd en zorg. Ze neemt altijd wat lekkers mee voor ze, is er altijd op de afgesproken tijden, belt me wanneer er wat is met de paarden en geeft s'avonds netjes door wat ze die dag hebben gedaan. Ik had ook aangegeven dat ze niet hoefde te mesten of whatever, en dat doet ze ook zonder klagen. Alleen is ze wel van het aanpakken en dus zijn we inmiddels bijna spinnenragvrij, met als resultaat dat er duizenden dakloze spinnen door mijn stal krioelen.. heel fijn -O- .

Ik ben altijd vrij moeilijk in de omgang en in het loslaten van mijn paarden in de handen van een ander... maar bij mijn bijrijdster gewoon totaal niet. Maar heb gewoon echt een fijn mens getroffen die eerlijk is, fijn is met de paarden, sociaal op stal zodat ik daar ook geen gesodemieter over krijg. Ja ben heel blij:) En wil er dan ook echt niks voro hebben. Zo hebben we allebei namelijk wat we willen, zij een clown onder haar kont, en ik af en toe even geen omkijken naar de paarden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:30

Ceriadwen schreef:
Ik had ook aangegeven dat ze niet hoefde te mesten of whatever, en dat doet ze ook zonder klagen. Alleen is ze wel van het aanpakken en dus zijn we inmiddels bijna spinnenragvrij, met als resultaat dat er duizenden dakloze spinnen door mijn stal krioelen.. heel fijn -O- .

Whahaha, dat had op mij kunnen slaan, ook niet over nagedacht :+

UrbanL

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:49

Mijn bijrijders betalen dan wel maar doen ook veel en knuffelen en nemen ook wat lekker mee.

Urban is een sloper en zijn grasmasker gaat iedere keer stuk. Ze regelt het en ontlast mij met dit allemaal ze informeerd wel maar alleen als het echt nodig is of mee moet betalen. Ze meldt wanner de smid moet komen en poets de spullen. Voor haar is Urban echt haar eigen paard ik vindt het fijn en geeft mij de nodige rust. Ik vertrouw haar en dat is fijn.

Ik weet dit soort mensen zijn er zelden...maar dit bouw je ook op door gewoon te doen alsof het eigen is. Ze wil geen eigen paard meer en dit is voor haar ideaal die bijdrage vindt niet erg met mijn uitleg helemaal begrijpbaar. Als ik hem verkoop zit ze zonder en ze is juist zo blij met hem.