Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:10

haha, sorriee.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:59

M_D_H schreef:
haar ervaring en zo :)
en dat ze een paardje zoekt om te verzorgen en heel mischien te bereiden :))
ze is wel een jaartje jonger als de minimumleeftijd die ik voor mezelf had gezegd...
maar het is het proberen waard :)
nu hopen dat ze niet te ver weg woont :o

Nou ik heb toch liever niet een verzorger die mijn paard gaat bereiden dan liever gewoon berijden.
Sorry kon het niet laten :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:08

Haha, ik dacht hetzelfde Tigra_
/3 :9

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:34

misschien kan ze wel heel goed koken :')

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:52

Ik denk zelf dat als er voor de verzorging+rijden betaald moet worden dat er heel veel denken "laat dan maar zitten".
Ik heb dat zelf ook een keer bij de hand gehad.
Alles was in kannen en kruiken en toen zij ze in eens "ohja ik vraag wel €75.00 per maand hoor".
Toen heb ik afgehaakt.
En dan ging het me in dit geval niet eens om het geld, maar omdat ik haar uit de brand zou helpen door haar paard te doen op de dagen dat ze echt niet kon ivm haar werk, toen had ik zo iets van daar ga ik niet voor betalen.
En ik weet best dat een paard veel geld kost, en dat als ik bij een manege les ik ook moet betalen'maar ik knap toch af als iemand een advertentie plaatst voor het zoeken van een bijrijder en dan zegt er geld voor te willen hebben.
Tenslotte doe ik jou ook een plezier door je te helpen op de dagen dat je niet kan, anders zou je geen bijrijder zoeken....(in de meeste gevallen).

Maar mocht je nog een bijrijder zoeken in de omgeving Enkhuizen Andijk wervershoof medemblik, en je vraagt er geen geld voor...-:), stuur me maar een pb en wie weet.. Hihi

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 00:21

Aan de andere kant vind ik het wel logisch dat je een bijdrage kan geven voor dat je gebruik van het paard en de spullen mag maken.
Zelf ben ik ook op zoek naar een fijne gezellige bijrijdster, ik vraag er niets voor, maar ik zou het wel waarderen dat ze iets een keer uit zichzelf geeft, in welke vorm dan ook als gebaar.
Nu heb ik het geluk dat we zelf 3 pony's hebben, maar als ik vroeger, toen ik nog geen eigen paardjes had zo'n aanbod had gekregen, ook al moest ik er iets voor geven, dan wist ik het wel! :j

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 01:19

Ik ga vrijdag kennismaken bij het paardje van R.X. , haha! :D

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:24

R.X. schreef:
Aan de andere kant vind ik het wel logisch dat je een bijdrage kan geven voor dat je gebruik van het paard en de spullen mag maken.
Zelf ben ik ook op zoek naar een fijne gezellige bijrijdster, ik vraag er niets voor, maar ik zou het wel waarderen dat ze iets een keer uit zichzelf geeft, in welke vorm dan ook als gebaar.
Nu heb ik het geluk dat we zelf 3 pony's hebben, maar als ik vroeger, toen ik nog geen eigen paardjes had zo'n aanbod had gekregen, ook al moest ik er iets voor geven, dan wist ik het wel! :j

Dat ben ik met je eens hoor.
Ik ben een volwassen vrouw en ik denk er ook zo over.
Maar bij kinderen van 13 a 14 jaar, die kleed geld en mobieltje belangrijk vind?
Ik deed altijd een zak bix kopen of de hoefsmid een keer betalen of iets.
En dat doe ik nu nog steeds.
Maar ik kan me voor stellen dat het mensen afschrikt als ze moeten betalen.

Wat ik wel een normale eis vind...
Dat je les neem bij de zelfde instructeur vanwege technieken die dan het zelfde blijven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:55

Heel toevallig zocht ik niet perse iemand voor mijn welsh, maar ik las pas in het bijrijderstopic op western dat iemand uit de buurt een paard zocht, dus toch maar afgesproken. Het klikte dus nu gaan we het proberen of het ook klikt met rijden. Eerst moet de zadelpasser even langskomen, want mijn pony heeft al 2 jaar niet meer onder het zadel gelopen, dus ik ben benieuwd.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:02

Ik kan me voorstellen dat je afhaakt als iemand last moment ineens aan komt met het verhaal dat er kosten aan vast zitten, dat is niet netjes en moet vooraf aangegeven worden. Desondanks valt het me wel op dat er maar weinig bijrijders genegen zijn om een bijdrage te betalen en dat verbaasd me. Het is je hobby en een hobby mag geld kosten. En dat je een ander helpt, tja, als je het niet leuk vond dan ging je die ander niet helpen. Het gaat niet om een betaalde baan ofzo.
Ik vraag geen bijdrage, omdat ik behoorlijk specifiek ben in wat ik zoek en ik denk dat ik mijn zoekgebied kleiner maak. Ik vind een fijne ruiter dan belangrijker dan een bijdrage. Maar ik verwacht wel dat een evt bijrijder les neemt bij mijn instructeurs en die zijn ook niet spotgoedkoop.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:35

Hé daphne1997a, dat is grappig, komen we elkaar hier tegen!

Ben benieuwd wat jullie van elkaar vinden, enne we hebben er nog 2, maar het gaat vooral om de grote.
Maar als je het leuk vind mag je ook dingen samen met de andere paardjes doen, moet je maar zien wat je leuk vind.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:57

De toekomstige bijrijdster hoeft van mij, als ze met het paard wil lessen niet per sé te gaan lessen bij degene waar ik ook bij les, maar ik wil zeker zien hoe diegene les geeft en als die manier niet me niet aanstaat zou ze toch een ander moeten zoeken als ze het paard bij wil blijven rijden.
Ze mag ook best veel met het paard als het maar op een goede respectvolle en fijne manier gebeurd.
Ook vind ik het heel belangrijk dat iedereen het naar de zin heeft.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:01

Bij mij komt er volgende week iemand langs om te kijken of ze mijn paard wat vind. (en mijn paard haar wat vind natuurlijk)
Dus ben benieuwd.

Vorige die langs kwam was een soort van vlieggewicht. Heb een groot, stevig en sterk paard, dus moet wel iemand hebben die iets van gewicht in de strijd kan gooien, om het maar zo te zeggen.

Denk dat ik vooral het probleem heb dat ik een volwassen persoon wil. 10 tot 14 jarigen zijn er wel te krijgen. Maar die durf ik niet aan mijn paard te koppelen.

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:01

R.X. schreef:
Hé daphne1997a, dat is grappig, komen we elkaar hier tegen!

Ben benieuwd wat jullie van elkaar vinden, enne we hebben er nog 2, maar het gaat vooral om de grote.
Maar als je het leuk vind mag je ook dingen samen met de andere paardjes doen, moet je maar zien wat je leuk vind.

Haha jaa ik ben ook echt heel nieuwsgierig! Jaa lijkt me leuk!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:11

Ik had dat eerst ook dat ik vanaf 18 jaar wou.
Dat heb ik ook eerlijk tegen daphne1997a gezegt, maar aan de andere kant,
misschien lukt het wel en als alles met elkaar klikt is het misschien jammer om het vanwege de leeftijd het niet te proberen toch.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:55

Ik had het een jaar of vijf geleden ook. Een mevrouw had een erg leuk paard staan die nog veel moest leren. Ik had proefgereden en zag het helemaal zitten. Ik moest wel ver reizen (ook duur) maar dat had ik er wel voor over. Op het laatste moment zei ze pas dat ze er geld voor wilde hebben. Volgens mij wat dat iets van 100 euro per maand. Ten eerste vond ik het raar dat dit pas na het proefrijden werd gemeld en ten tweede ook vuil want dan heb je leuk gereden en ga je misschien alsnog overstag. Al met al heb ik het toen niet gedaan, gelukkig ook maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:37

Ach, hier was het nog erger ... Als 11-12-jarige uk uitgekozen op de manège om bij iemand een privépaardje te rijden (ze waren naar de lessen komen kijken, hadden met instructeur gesproken etc. en als je dan uitgekozen wordt dan voel je je wel vereerd ;) ), toen ik even daar aan het rijden was en het erg leuk had met het paard werd aangegeven dat ik ook wel kon helpen in het huishouden (niet in die woorden, maar ze vroegen of ik niet regelmatig de ramen kon wassen en dergelijke) maar dat heb ik toen niet gedaan en toen vonden ze dat ik elke keer dat ik kwam rijden (wat wel een paar keer per week was en ik mestte ook de stal en het paardje kreeg verder van niemand aandacht) wel een bedrag kon geven (dat hoger lag dan op de manège) want immers moest ik op de manège ook betalen om te rijden. Toen moest ik stoppen van mijn ouders ... Begrijpelijk, maar wat je dan als 12-jarige voelt ... Ging er met mijn fietsje naartoe, weer of geen weer, gaf al mijn liefde aan het dier en dan krijg je ineens dat op je bord ...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:07

En Sabine hoe ist nu met bokes verzorgster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:10

Op vakantie :+ Ze ging hem al missen :(:) Maar zondag komt ze terug :)
Het ging tot nu toe erg goed :j [***] vind haar lief en ze heeft ookal eens op [***] gereden en dat ging helemaal niet slecht, al denk ik wel dat ik haar meer plezier doe door haar gewoon wat op [***] te laten hobbelen, dan het echte rijden met [***], maar wilde gewoon even zien hoe ze reed en hoe ze reageerde op dingen enzo, in een manègeles is het toch maar achter elkaar hobbelen uiteindelijk (bij onze lessen dan toch ;) ). En dat zit wel goed, en ze zal ook geschikter zijn voor met [***] wat dingen te doen. We gaan gewoon rustigaan doen, veel oefenen met sturen in de piste en dan rustig aan eens naar buiten en dan zien we wel hoe het loopt. Ik ga werken met hindernis- en schrikparcourtjes enzo, zowel vanaf de grond als van in het zadel. Dus we hebben nog wel onze bezigheid :Y)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:12

Aah leuk! Gelukkig is ze er iig nog :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:27

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:36

Is dat een foto van bij jou?
Denk dat dat meisje het gezegd heeft en iedereen boke opeens mist!
Kijk maar uit, straks staat de hele manege op de stoep :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:38

Zoals ik het lees geloof ik dat een andere manege ruiter dit gepost heeft.
Maar zou wel snel een afspraak met haar maken er over als je geen foto's op FB wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:57

Maar het is wel een foto van nu bij mij, dus die moet die dan toch gekregen hebben van haar, of ev. haar zus ofzo. Is ook buiten mijn weten om gemaakt (ze heeft wat alleen met hem mogen doen in de roundpen enzo). Dus ja, ik vind het toch moeilijk ... Ik heb er op zich geen problemen mee dat er foto's gemaakt worden en dat ze die laat zien, kan me wel voorstellen dat ze blij is enzo. Maar dat ze niet vraagt of er foto's mogen gemaakt worden en of ze die mag delen op het internet heb ik het wel moeilijker mee (doe ik zelf wel altijd namelijk, lijkt me een logisch iets).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:10

Tuurlijk kan ik me voorstellen dat ze foto's maakt. Dat ze dat beter even had kunnen vragen, dat vind ik zelf weer wat minder nodig. Dat ze had moeten vragen om het op internet te zetten dat had ze zeker moeten vragen. Maar Hyves en FB zijn voor veel jongeren zowat een deel van hun dagelijkse leven, net zoals bokt voor anderen en zoals een dagboek weer anderen. Ze denken er vaak niet bij na en zien meestal helemaal geen gevaar. Lijkt me dat je jou visie en wensen duidelijk moet maken.
Gewoon aan haar vragen en even "om de tafel" gaan zitten.

Maar ik zou eerst zeker willen weten of ze dit wel gedaan heeft. Als zusje dat gedaan heeft kan zij er weinig aan doen lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt