Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ann3l03s

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:40

Om het toch maar hier even te proberen XD
In september ben ik begonnen met mijn stage in Amsterdam. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een bijrijdpaard hier in Amsterdam (Ik woon in Gein). Maar omdat ik stage loop kan ik alleen in de avond uren. Aangezien de winter er aan komt moet er dan wel mogelijkheden zijn om in het donker te rijden.
Ik ben bijna 21 ;-)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:53

Ik heb ook maar weer een advertentie op mp gezet tot op heden nog geen reactie :+
Mijn eisen zullen wel te hoog zijn en de faciliteiten niet goed genoeg :+
Tegenwoordig is een tinker op een boerderij niet goed genoeg meer en moet er minstens een binnenbak bij zitten := nou dat kan hoor kom ze maar halen en betaal maar zeg ik dan en dan hoef het niet meer :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:38

Ligt er ook aan in welke regio je woont denk ik :) .
In onze regio zijn gewoon te veel paardeneigenaren en luxe pensionstallen.. :=
Dat is gewoon jammer!

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:21

nou geef mij maar een leuke tinker in een weiland hoor! zou ik prima vinden, maar dan wel in de buurt van amsterdam zuidoost haha. kijk als je echt wedstrijden enz wilt rijden snap ik wel dat je een bak nodig hebt, maar anders...

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:34

Heb 3 ijslanders gevonden die ik mag rijden, eigenaresse kan het zelf niet meer ivm gezondheid dus ze vind het fijn als ik kom. Erg aardige mensen ook, hoop dat ik er nog lang kan blijven :j

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:38

mnkortleve schreef:
Ik heb ook maar weer een advertentie op mp gezet tot op heden nog geen reactie :+
Mijn eisen zullen wel te hoog zijn en de faciliteiten niet goed genoeg :+
Tegenwoordig is een tinker op een boerderij niet goed genoeg meer en moet er minstens een binnenbak bij zitten := nou dat kan hoor kom ze maar halen en betaal maar zeg ik dan en dan hoef het niet meer :')

Als dit bij mij zou staan, was ik in een keer verkocht. Hoef geen binnenbak en solarium. Stromend water is fijn en natuurlijk een paard wat het naar z'n zin heeft. Als dit nog een Tinker is, helemaal goed. Mocht je toevallig deze kant op verhuizen, PB. :+

Helaas weer twee pogingen verder. Een gereageerd op wat oudere advertentie. Paard zou over drie weken worden verkocht, dus dat was al niet meer de bedoeling. Ook een belletje naar Haf, maar was ook geen geschikte combi. Ze vonden mij te jong, mede door verantwoordelijkheid (waarvan ik denk, dus over een jaar kan ik beter beslissen dan nu...? :\ ) en ik heb niet de behoefte om voor 100 euro per maand op een paard te stappen wat verder nog niets kent. Ik wil best een paard helpen doorrijden, maar geen: Train mijn paard maar, bedankt voor de bijdrage.

Dus. Het heeft mij een tijd gekost mijn ouders aan de twijfel te krijgen, en nu het mag zijn opeens de geschikte advertentie's weg. -O- Ach, we houden het op geduld is een schone zaak. Ik vind het alleen zo jammer dat ze bij mijn leeftijd al denken "dat kan vast niets zijn voor ons, voor Pietje" terwijl ze (denk ik) niet verwachten dat ik ben (qua ervaring en kunnen) dan andere leeftijdsgenoten.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:44

Er hadden een paar meiden gereageerd op mijn ruin die in de verkoop stond en ik dacht "ach dat duurt nog wel even voordat die verkocht is dus ik heb verzorgsters nodig". Met de ruin kon alles dus daar zocht ik ook een leuk meisje voor maar voor de meiden die gereageerd hadden was het helaas jammer de ruin was eerder verkocht dan dat ik dacht. Ik heb ze netjes gemaild dat hij verkocht was en ze mochten wel komen maar dan voor mijn merrie die nog niet ingereden is, er kon niet meer gereden worden. Wat kreeg ik als antwoord : "geen probleem hoor ik vind paarden leuk...." dus laten komen....jeetje wat viel dat tegen en wat ik al van te voren had gedacht....op de eerste plaats komt rijden, hoe duidelijk ik het ook had gemaakt ze vroegen alle drie "en wanneer kan ik dan rijden??" nee dank je daar zit ik dus echt niet op te wachten.....
Hoe fijn is het als een verzorgster eerst eens kennis wil maken met je paard voordat het er meteen op wil zitten, tuurlijk snap ik voor bereden paarden dat die in training moeten en op conditie gehouden moeten worden maar als je weet dat je naar een onbeleerd paard gaat kijken dan weet je dat je voorlopig alleen maar kan tutten, reageer dan niet!!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:47

Zoek schreef:
Wat kreeg ik als antwoord : "geen probleem hoor ik vind paarden leuk...." dus laten komen....jeetje wat viel dat tegen en wat ik al van te voren had gedacht....op de eerste plaats komt rijden, hoe duidelijk ik het ook had gemaakt ze vroegen alle drie "en wanneer kan ik dan rijden??"

Wat 'n snuggere kinderen zeg :roll:

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:09

Naborah Ik denk dat verhuizen er helaas niet in zit voor jou :(:)

Zoek Zo had ik ook een meisje 13 jaar eerst wou ik haar niet laten rijden, maar eerst eens kennis laten maken met de paarden grondwerk etc dat vond ze geen probleem, toen dacht ik ach een keertje er op eens kijken of ze een beetje kan rijden, wat krijg je dan als reactie..mag ik de volgende keer ook galoperen.. toen dacht ik gelijk van o ja hoor dat is er weer 1 :roll: maar goed het rijden ging aardig en dan geef je ze weer het voordeel van de twijfel.
Vervolgens gaat ze 3 weken op vakantie zou gelijk wat laten horen als ze terug was, want ze vond het toch zo leuk hier.
Pas 7 weken later krijg ik een mailtje dat ze de paarden wel erg mist en dat ze wil komen, misschien dat ze volgende week wel een keertje kan, tja als je zoveel zin heb hoef het van mij niet meer :n
en beledigd dat ze was ze had het zo vreselijk druk gehad, zo druk dat ze dat niet even kon laten weten denk ik dan. >;)

Mijn nieuwe advertentie met dank aan Chantal :D
http://link.marktplaats.nl/482141816

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:48

Ik ken een van die meiden Zoek... eerlijk waar, je mist er niets aan.

Inmiddels hier al een week of 5 een nieuw verzorgmeisje, ging de eerste paar weken prima maar langzamerhand wordt ze wat slordig. Rijden vergeten ze niet, maar eten geven of een hooinetje vullen wel :roll:
En opeens was les nemen ook te duur... maar nu ik duidelijk gemaakt heb dat zonder lessen geen vrij rijden is, heeft ze meteen een paar dagen later les. O:)

Maar goed verder is het een lieve meid, een ander kan het alleen nooit zo goed doen als ikzelf :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:50

pffff wat word je daar moe van, als je het zo leuk vind laat je direct na je vakantie toch wat weten....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:51

Oooo ben benieuwd welke je kent dan???

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:51

je hebt pb

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:55

Sommige lijken niet te begrijpen dat paarden ook moeten eten. :?
Verzorging moeten hebben als ze niet bereden kunnen worden, longeren, wandelen, borstelen oid.
Nee joh dan blijf je toch gewoon weg en dan laat je niks meer van je horen, want rijden kan toch niet. |o
achteraf hoor je dan via via dat ze wel bij een ander rijden en wat ik dan nog wil zeggen kan ik beter niet op internet zetten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:02

hihihihihihi als ik geen paarden had had ik heel graag bij jou komen rijden Mirjam...wat een heerlijkheid alles mogen doen en nog vies worden ook!!! had ik dat maar toen ik jonger was daar deed ik een moord voor maar nu heb ik zelf paarden en wilde ik een verzorgster voor mijn paard die heel veel aandacht nodig had en ik het hem niet kon geven en weet ik nu "het leed dat verzorgster zoeken heet" is.....pffff die meiden zouden nooit een eigen paard kunnen hebben al denken ze de hele wereld aan te kunnen!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 22:07

Eten geven vergeten? Ik vind voeren juist altijd leuk! Mooi niet dat ik dat vergeet!
Ik loop nu ongeveer 2 en een halve maand bij Maris en ik heb nog niet gereden daar :n Eerst maar eens zorgen dat ik op de grond een beetje met Maris kan, dan zie ik later wel verder :j

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:16

Weet je wat nu zo is, als je een verzorgpaard zoek weet je nog niet wat het is om een paard te hebben, rijden, verzorgen is allemaal zo leuk, dan komt bijv school een vriendje een paardje moet het maar uitzoeken in de wei.
Opzich dat paard zal het niet zo erg vinden altans de meeste niet.
Maar wij als eigenaren kopen een paard soms meerderen zien dat paard in de wei en denken tja ze staat daar voor zoveel dagen maar dat is toch ook wat misschien is het wel leuk als een ander daar ook plezier aan kan beleven.
Dan komt de zoektocht naar een geschikt persoon.......
Dan willen ze eerst wennen aan het paard, dan denk je nog oke, dan ga je het wat vaker over rijles hebben en dan hebben ze geen geld of komt het niet uit en dan vervolgens is je paard naar de klote gereden want daar hebben ze wel tijd voor.
Ik heb het al verschillende keren mee gemaakt heeft me al honderden euro's gekost en dan denk je waarom zoek je in vredesnaam weer iemand, tja ik ben goed van vertrouwen en wil iemand een kans geven. :o
Met dit in mijn achterhoofd plaats ik een advertentie, misschien ben ik te veeleisend, maar het kost gewoon dik geld als je iemand heb die er niks van bak.
Ik heb ook wel goede gehad en nog steeds en soms is het geluk hebben want ene paard kan altijd wat krijgen dat zie ik nu ook weer ik kwam gister ochtend in de wei en daar wachte me een doodziekpaard me op nou echt niks gebeurd van te voren.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:26

Hhilde schreef:
Eten geven vergeten? Ik vind voeren juist altijd leuk! Mooi niet dat ik dat vergeet!
Ik loop nu ongeveer 2 en een halve maand bij Maris en ik heb nog niet gereden daar :n Eerst maar eens zorgen dat ik op de grond een beetje met Maris kan, dan zie ik later wel verder :j

nouja het ergste is nog, het stond klaar. Beetje water erbij en emmer in de stal zetten...

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:12

mnkortleve schreef:
Naborah Ik denk dat verhuizen er helaas niet in zit voor jou :(:)

Mijn nieuwe advertentie met dank aan Chantal :D
http://link.marktplaats.nl/482141816

Gemenerd. >;)
:+
Nee, maar als ik zo die advertentie lees, echt iets voor mij. Gewoon helemaal. Waarom daar nou weer 54 kilometer tussen zit? Hmpf. Ja, ik praat in tussenwerpsels.

Eten geven vergeten? Grapjas! Ik kan er al niet tegen als men twee minuten voor de les aan komt slenteren en denkt dat het paard het prettig vind in 30 seconden te worden opgezadeld. Als je dan een paard eten vergeet te geven...?Ter vergelijking, bij ons op stal weet ik van zeker 60 paarden hoeveel/welk voer ze krijgen en vergeet echt niet dat even te helpen voeren en te zorgen dat het paard wat ik in de les heb gereden, genoeg hooi heeft liggen.

Het is toch eigenlijk oneerlijk. Er zijn zoveel mensen serieus op zoek die wat te bieden hebben en heel flexibel zijn, en dan zijn er ook de types IMO beter een verzorgshet met hun grote zus kunnen zoeken.
Mijn zusje vind mijn zoektocht heel interessant, maar zij krijgt echt niet 'ergens' een verzorgpaard. Als ze voor 1x per week voor een shet op de locatie van mijn toekomstige bijrijdpaard wordt gevraagd, oké, maar aan ervaring in de omgang ontbreekt er nog wat.

Hier is zoveel vraag naar 16/18+ en zoveel aanbod van 12 en 16. Met 14 behoor je tot twaalf en de bijbehorende ervaringen. -O-

paardengek_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:13

Naborah, maar dan toch begrijp ik de meeste eigenaren wel, waarom ze een ouder iemand willen. Ik zelf heb ooit eens een pony ingereden enz,.. maar ik longeerde die pony met dubbele longe doordat hij dit nodig had. Zelf wist ik dat ik te groot ging worden voor deze pony, en ik reed ook al met hun paard en had geen tijd voor 2 paarden. toen hebben ze een meisje laten komen van 12-13 jaar, met alleen manege ervaring. In het begin was ik er altijd bij, maar toen ik er voor de eerste keer niet bij kon zijn. Dacht ze zo ik ga ook eens met dubbele longe longeren ( terwijl ze nog nooit gelongeerd had ) het gevolg was dus dat het hoofdstel op meerdere plaatsen doorgebroken was. vraag me niet hoe dit kon gebeuren, en een pony die verpest was, en agressief enz,... Dus ja en wie mogen dan uiteindelijk weer zorgen dat de paarden goed komen de eigenaars. Dus daarom vind ik het terecht dat mensen niet te jonge meisjes willen met te weinig ervaring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:13

Vanavond komt er een meisje kijken voor mijn shetlander,ben zó benieuwd of het past en klikt :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:20

Eten geven vind ik juist leuk om te doen, dat zal ik echt niet vergeten!
Er zijn inderdaad veel 'rij'meisjes, vind zelf rijden niet belangrijk, de ijslanders die ik mag verzorgen stonden 2 jaar stil en ga nog lang niet rijden met ze! Eerst opbouwen en grondwerk, zadels invetten etc, dat vind ik veel leuker!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:50

@Paardengek8 Natuurlijk begrijp ik dat eigenaren bang zijn dat zulke dingen gebeuren. Zelf ben ik ook zuinig op mijn beesten en let er goed op dat op stal er geen onverdiende klappen worden uitgedeeld, wat helaas wel veel gebeurd. Maar dat is het 'm juist. Omdat er een 12/13 jarige een slechte indruk heeft achtergelaten, 'verpest' ze voor mij de mogelijkheid een leuk verzorg/bijrijdpaard te vinden. Ik ben niet arrogant of overmoedig, maar ik kan toch echt wel wat. Nee, ik heb nog geen pi en pa gereden, en longeren ook niet met dubbele longe (wel enkele) maar ik kan toch echt wel de verantwoording van verzorgen en rijden op mij nemen. En doordat het beeld van 14jarigen als verzorgster niet al te best zijn, is het voor mij heel moeilijk iemand te vinden die al de moeite neemt een mail terug te sturen, wat mij toch wel pijn doet.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:41

Weet je wat het zo moelijk maakt, wij zoeken meiden die alles alleen kunnen doen omdat we anders nog bij de paarden zijn en dat is nu juist niet de bedoeling van een bijrijder/verzorgster. Een manage ruiter heeft vaak de nodige ervaring niet om alles al alleen te doen en daar is hulp bij nodig en vaak hebben de eigenaren daar dus geen tijd voor wat begrijpelijk is. Nu heb ik het geluk gehad dat ik, toen ik op die rot leeftijd zat vroeger, een verzorgpony kreeg waar de eigenaar te groot voor was en zij een paard kreeg dus kwam ik was zij er ook altijd en zo heb ik van haar heel veel kunnen leren maar als ik nu zelf kijk wat ik wil in een verzorgster voor mijn paarden is echt iemand die alles al alleen kan en ik er niet altijd bij hoef te zijn. Dus kies ik ook liever voor een ouder iemand met meer ervaring.....hoe goed ik ook snap dat het je pijn doet omdat je altijd op je leeftijd wordt afgerekend terwijl je misschien wel net dat beetje meer ervaring hebt en het wel allemaal kan maar de verantwoording is heel groot en dat durven eigenaren vaak niet aan.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:10

Mag je ook reageren als je juist geen verzorg/bijrijdpaard kan vinden? haha..
Ik zoek er een omg. Zwolle, iemand die daar misschien wat weet?