bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:54

hestejente schreef:
Correctie: TS zegt dat de bijrijder minimaal 4 keer in de week MOET rijden. En ook GEEN DAG mag overslaan. En daar ook nog 100 euro in de maand voor vragen terwijl ze in een gebied woont waar het kennelijk krioelt van de paarden en haar paard een ex-manegepaard is. Dat nooit iets noemenswaardigs bereikt heeft. Tja, je hebt wel te maken met vraag en aanbod he ;) Eigenlijk zoekt ze dus betalend personeel voor een recreatiepaard. Veel succes TS ;)

mag ik vragen hoe je dat weet?
zie dat namelijk nergens in de beginpost staan?

mocht jou verhaal kloppen.
ben ik het ermee eens dat het veel geld is, dan ben je opzoek naar een "slaafje" dat vind ik zoiezo al niet kunnen.

mocht het niet kloppen en gaat het om een gewoon paard waar de keuze vrij is e.d.
dan blijf ik bij mijn mening dat het niet veel geld is.
tenzij TS zelf veel minder aan stalling betaald?

Baileysdream

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 23:57

haha oke ik zou hier even op reageren..
ik kon zeggen dat ze ook maar1 x per week mocht rijden maardat vind ik onzin.
zo vaak rijden als ze wouden mocht gewoon! mits ik zelfook nog wel kon rijden dus in overleg dus in 1 week 4 keer rijdenmocht gewoon!
onze stalling was toen 280 dus betaalde zelf 180 en DA&HS en spullen voor het paard.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 23:58

@hestejente waarstaat dat mijn paard een ex manege paard is die niks heeft bereikt?.... nu mis ik zelf even een stukje?...

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 03:59

mirgino schreef:
ik heb jaren bijrijdsters gehad

en allemaal betaalden ze mee
de 1 die niet veel kon missen betaalde 60 euro p/m en reed mijn paard 3x p/w
en later heb ik jaren een vrouwtje gehad die de helft van de stalling en smid mee betaalde
ze is gestopt toen ze zwanger was van haar 2 de kindje
en die daarna heeft 2 jr bij gereden totdat ze naar Duitsland verhuisde en zelf een paard kocht en ook zij betaalde de helft.

ik heb altijd mee betalende bijrijdsters gehad
niks is gratis,dus waarom zou mijn paard dat wel zijn?
ik zag het als een lease
en het was gewoon mijn paard en alle zeggenschap was bij mij
ik vind het een raar gezegde dat wanneer ik mijn paard verhuur diegene ineens een soort van mede eigenaar zou worden

nu heb ik geen bijrijdster meer aan de ene kant jammer maar ik mis het eigenlijk niet

en ik deed het puur voor de extra centjes en niet omdat ik geen tijd heb,en zonder dat geld hoefde mijn paard ook niet weg :+ de stalling en alles er omheen kon ik makkelijk betalen

ik vind dus 100 euro een mooi bedrag! :j

Nou sorry, maar waarom heb je dat paard in eerste instantie gekocht?
Een paard leasen... denk even na, het is geen auto oid.
Als ik een paard van je zou leasen, dan is het aan mij hoe ik ermee omga, zo gaat dat (met auto's).
Ik heb echter sterk het idee, dat je een paard aan de man wilt brengen om er zelf beter van te worden of om het gratis te houden.
Nou: voor niets gaat de zon op, ook voor jou.
En neem dan maar aan dat de belastingdienst ook niet weet dat je paarden verhuurd?

Begin anders gewoon een manege, net als ieder ander! Als je met paarden je geld wilt verdienen.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 04:49

Ik heb ook het vermoeden dat zaken door elkaar lopen. Althans, dat mensen die bijrijders zoeken hun waar aanprijzen als leaseobject. Ik neem aan dat die ook de oppas voor hun kinderen laten betalen onder het mom van je hebt zelf geen kinderen, dus mag je onder betaling van de mijne genieten... de wereld op z'n kop.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 05:15

Inderdaad. Ik verbaas me ook over de redenatie: Bijrijder heeft zelf geen geld voor een paard "dus" moet ze voor mijn paard betalen want ik lig er ook krom voor.
Eh... jij kiest er toch voor een paard te kopen :?

Ik, bijrijder, kan best een paard betalen (beter dan sommigen mensen hier, als ik het zo lees) maar ik wíl helemaal geen eigen paard. Ik wil nog meer in het leven dan de komende 10 jaar aan paard en stal gebonden zijn. En ik ken veel meer bijrijders die het wel kunnen maar niet willen. Dan heb ik het wel over 25+ ers, geen tieners.

Ik betaal overigens geen cent voor mijn bijrijdpaard en zal dat ook nooit doen. Wel neem ik voor 130,- per maand privéles, kom ik door weer en wind, ook als ik geen zin heb, sta altijd klaar om te helpen, houd ik je paard in conditie, maak reiskosten en jij kan rustig werken/bij je gezin zijn omdat ik er ben... En dan wordt je hier afgeschilderd als een profiteur :?

Ik denk eerder dat het andersom is, wel een eigen paard kopen maar het vervolgens niet willen/kunnen betalen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 07:55

xxriiannee schreef:
Heb een beetje t idee dat mensen die geen paard hebben het belachelijk vinden om te betalen.

Natuurlijk help jij iemand omdat de eigenaar geen tijd heeft, maar daar zitten voor ons als eigenaren ook zeker risico's aan!
Je kunt nergens gratis paard rijden, waarom dan bij ons wel gratis rijden?

Ik vraag overigens geen geld om mijn pony bij te rijden, kan alleen niemand vinden. Mensen die reageren,
en nooit meer wat laten horen. Graag of niet :) .

Ik heb hier 6 paarden staan, ben dus, zogezegd, niet echt afhankelijk van mensen mét paarden, maar ik vind het ook vreemd dat er betaald moet worden om bij te mogen rijden.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 08:39

Ik vind dat je een bijrijder of voor niks moet laten rijden, of dat je hem moet betalen, nooit andersom. En dat vind ik om de redenen die Waves daarstraks noemde.
Kijk, als iemand graag jouw paard rijdt omdat hij/zij het leuk vind en het jou mooi uitkomt, kan het voor niks. Als ik iemand zou vragen mijn paard 2 keer in de week te rijden om hem bijvoorbeeld door een moeilijk stuk heen te helpen (op wat voor vlak dan ook), dan betaal ik daarvoor.

Ik heb een tijdje een bijrijdster gehad, ik was geopereerd, was 2 maanden volledig uit de running en vervolgens nog eens 2 a 3 maanden deels, dus zij heeft die tijd mijn paard gereden een paar keer in de week, puur omdat ze het zo leuk vond. Ze wilde er niks voor omdat ze allang blij was mijn paard te kunnen rijden (voor haar een stuk ervaring opdoen), maar anders had ik haar er nog voor betaald...
En op die dagen mocht ze ook doen met 'm wat ze wilde, hij kan springen, mee naar buiten, dressuren, en ik doe er ook van alles wat mee, dus waarom zij niet.

Mijn instructrice rijdt mijn paard nu af en toe een half uur, en daar betaal ik dan gewoon voor wat ik normaal betaal voor een half uur priveles. Ik vind dat niks meer dan normaal.

Ik vind lease een ander verhaal. Maar ik denk dat ik mijn paard dan liever zou verkopen, dat lijkt me voor beide partijen prettiger...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:18

maXcomX schreef:
mirgino schreef:
ik heb jaren bijrijdsters gehad

en allemaal betaalden ze mee
de 1 die niet veel kon missen betaalde 60 euro p/m en reed mijn paard 3x p/w
en later heb ik jaren een vrouwtje gehad die de helft van de stalling en smid mee betaalde
ze is gestopt toen ze zwanger was van haar 2 de kindje
en die daarna heeft 2 jr bij gereden totdat ze naar Duitsland verhuisde en zelf een paard kocht en ook zij betaalde de helft.

ik heb altijd mee betalende bijrijdsters gehad
niks is gratis,dus waarom zou mijn paard dat wel zijn?
ik zag het als een lease
en het was gewoon mijn paard en alle zeggenschap was bij mij
ik vind het een raar gezegde dat wanneer ik mijn paard verhuur diegene ineens een soort van mede eigenaar zou worden

nu heb ik geen bijrijdster meer aan de ene kant jammer maar ik mis het eigenlijk niet

en ik deed het puur voor de extra centjes en niet omdat ik geen tijd heb,en zonder dat geld hoefde mijn paard ook niet weg :+ de stalling en alles er omheen kon ik makkelijk betalen

ik vind dus 100 euro een mooi bedrag! :j

Nou sorry, maar waarom heb je dat paard in eerste instantie gekocht?
Een paard leasen... denk even na, het is geen auto oid.
Als ik een paard van je zou leasen, dan is het aan mij hoe ik ermee omga, zo gaat dat (met auto's).
Ik heb echter sterk het idee, dat je een paard aan de man wilt brengen om er zelf beter van te worden of om het gratis te houden.
Nou: voor niets gaat de zon op, ook voor jou.
En neem dan maar aan dat de belastingdienst ook niet weet dat je paarden verhuurd?

Begin anders gewoon een manege, net als ieder ander! Als je met paarden je geld wilt verdienen.

=============================================================================
@maXcomX

ik verplichtte niemand om op mijn paard te komen rijden
en een paard leasen is heel normaal hoor :j
en denk je echt dat je er beter van word als mensen mee betalen 8)7 vreemde gedachte
mijn paard kost wel wat meer p/m dan 125 euro
en de belasting dienst _O-
ik weet echt niet hoe jouw hersens werken, maar als een bijrijdster mee betaald verdien je daar echt niks aan hoor,dan zou ik ook 20 euro p/u moeten vragen om er aan te verdienen zoals een manege
terwijl het bij mij om gerekend op een paar euro per keer! was

en nogmaals ze stonden in de rij om bij te rijden, misschien ligt het aan de regio?
maar bijna iedereen hier in de omgeving heeft mee betalende bijrijdsters

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:37

zo te zien heb ik het hemels getroffen dan!
Na de verkoop van mijn 21 jarige (wedstrijdpaard) wat ik voor andere reed, heb ik zelf een nieuw paard uit mogen kiezen (in een bpaald budget) Ze hebben een nieuwe trailer gekocht zodat ik en de eigenaar netjes en goed op wedstrijd kunnen (vrachtwagen is verkocht).
Ik heb momenteel een 3,5 jarige onder mijn kont en verder rijdt niemand mt dit paard. Ik doe ermee wat ik wil, wel betaal ik lidmaatschap aan de vereniging, betaal ik het lessen en wedstrijen end. maar qua verzorging van het paard betaal ik niks.
En eerlijk gezegt, ik heb nog nooit voor een paard betaal om hem/ haar te berijden omdat mensen het graag hadden. (alleen toen ik nog op de manege reed betaalde ik de lessen, dat is logisch.)
Ik vind dat je maar blij moet zijn dat iemand anders je komt uithelpen omdat je de tijd niet hebt om voor je paard te zorgen. (wat los staat van wanneerje het financieel zelf niet meer kunt betalen)
Wanneer je de tijd niet hebt, vind ik het schandalig dat je geld durft te vragen, wanneer iemand je uit de brand helpt. En natuurlijk help je diegene ook, die heeft iedere keer nadat ze op jou paard hebben gereden een gelukkig gevoel want ze hebben lekker gereden.

Ik hou het op een onbegonnen discussie, iedereen heeft zijn/haar eigen mening.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:56

ik heb niet alles gelezen maar ik wil toch graag reageren..
Ik ben ook op zoek naar een bijrijder.. ik ben door een auto-ongeluk niet meer in staat om 2 paarden intensief te rijden..
Ik heb 1paard van 10jaar waar ik zelfs met een slechte dag op durf te rijden.. maar mijn 3jarige is een ander verhaal..
ik wil haar niet verkopen, want ik kan nog wel rijden , alleen niet intensief of zeker niet in het begin, kan namelijk geen risico's nemen..
paarden staat aan huis, met buitenbak, ze moeten niet uitmesten, enkel bezig zijn met het paard en ze hoeven geen rekening te houden met mij. Je hebt dus een 3jarig paard onder je kont waar je alle kanten mee uitkan en geen last van de eigenaar ;) ik vraag 60€ en daar kom ik echt niet mee uit de kosten hoor..
ik kan perfect mijn paarden betalen, maar ik heb gewoon pech met mijn gezondheid..

Het is een ramp om iemand te vinden!
Ofwel willen ze niet betalen, ofwel hebben ze niet genoeg ervaring of denk je eindelijk iemand gevonden te hebben, laten ze plots niets meer weten...

Ik heb de moed opgegeven, ik ga niet meer actief op zoek.. ik zie wel wat er op mijn weg komt...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:08

Ook jij hebt een erg mooi aanbod Sylviel, de aanhouder wint hoop ik!

Kirstenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:24

Maar Sylviel, Jij kunt niet meer rijden, en Jij wilt je paard houden.
Dus ik zou blij zijn als iemand je paard wil rijden!

Je doet het niet voor de kosten, heb je geen bijrijder kost het je net zoveel, waarvoor dient die 60 euro dan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:26

Het kan meer verantwoordelijkheid afroepen, serieuzere kandidaten aantrekken.
Als het een serieuze bijrijder blijkt waar je veel aan hebt, kun je het altijd nog afschaffen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:31

Maar een 3 jarig paard is een groen paard. Daar wil je neem ik aan een ervaren ruiter voor die ook wat langere tijd blijft om het paard lekker door te rijden, eventueel les neemt en die wat vaker kan dan 2 keer per week, aangezien zij dus als enige verantwoordelijk is voor het rijden/opleiden van dit paard.

Tuurlijk is het leuk om te doen als je het kan, ik vind mijn werk ook leuk, maar waarom zou ik er voor betalen? Jij wil iets en kan het blijkbaar moeilijk vinden.
Waarom houdt je dan vast aan die 60,- per maand? Als je daarmee wellicht goede potentiële bijrijders wegjaagt? Stel dan liever als voorwaarde dat ze op eigen kosten les nemen met jouw paard. Daar heb je allemaal wat aan en dan heb je meer kans dat je een leuke bijrijder vindt.

En meer verantwoordelijkheid? Ik denk het niet. Ik denk eerder dat mensen laks worden en denken, ik betaal er toch voor dan ga ik niet mijn benen uit mijn lijf lopen. Daarnaast vind ik het nogal betuttelend. Ik ben een volwassen vrouw en als je niet gelooft dat ik mij aan mijn afspraken houdt en mijn ervaring en tijd niet waardeert, dan niet hoor! Ik hoef mijn loyaliteit niet te gaan bewijzen door geld over te maken.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:49

Ik snap echt niet dat hier een probleem van word gemaakt :')

Je hoeft dat ene paard toch niet bij te rijden? Je kiest er zelf voor. Als je een paard kan vinden wat gratis is,
heb je geluk en kun je daar trots op zijn. Als eigenaar zijnde brengt het ook risico's met zich mee.

En vind er trouwens wel verschil in zitten op welk niveau je rijdt. Als je B rijd, is dat toch niets bijzonders?
Kan me voor stellen dat je een bijrijder betaald wanneer die op Z niveau rijdt.

Ik vraag er zelf geen geld voor aangezien het bij mij om een bepaalde periode gaat (8 maanden).
Maar anders zou ik er ook geld voor vragen. Niet om de kosten te dekken, maar om een serieus iemand aan te nemen.
Op een manege kun je ook niet gratis rijden. Waarom dan wel op andermans paard? Omdat wij iemand zoeken?
Ik kan mijn pony makkelijk een half jaar 2 keer per week rijden ipv 5. Maar wie weet vindt iemand het juist leuk
om het over te nemen!

Vindt het nogal gierig overkomen. Beetje profiteren van paarden eigenaren. :n

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:01

mirgino schreef:
en denk je echt dat je er beter van word als mensen mee betalen 8)7 vreemde gedachte
mijn paard kost wel wat meer p/m dan 125 euro

Maar het kost jou dan in ieder geval 125 euro minder, dus ja, je wordt er beter van.

xxriiannee schreef:

Ik vind het juist gierig overkomen van de paardenbezitters (en nee, ik praat niet in mijnn eigen straatje, heb zelf paarden genoeg), die maar geld willen zien als ze uit de brand worden geholpen. Misschien dat die bezitters hun paard toch niet zo goed kunnen betalen als ze doen voorkomen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:03

Goh, ik heb jarenlang gratis bijgereden (vanaf mijn tienertijd tot mijn 35e, toen heb ik mijn eigen paard maar eens gekocht :D ) en verzorgd, ik deed alles voor die dieren. En ik zou niet serieus geweest zijn, omdat ik er nooit voor betaald heb??? Ik denk dat het aan je eigen mentaliteit ligt, niet aan het al dan geen geld betalen. ;)
Ik denk dat geld je niet over die mentaliteitsstreep heen trekt, hoor!

Ik deed alles voor die dieren, in weer en wind, het was mijn passie. En verder kwam de eigenaar alleen hooi brengen en dat was het. Er werd niets met die dieren gedaan, maar ik heb ze verzorgd, opgeleid, heb zelf voer gekocht, we belden de eigenaar als de paarden bekapt moesten worden of de DA moest komen, zodat hij dat kon regelen (en vooral betalen, want dat ging mij te ver). ;)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:04

Mijn gedachte is altijd voor niets komt de zon op. Mocht je niet willen bij betalen dan betaal je niets bij, en zoek je inderdaad iemand die er hetzelfde over denkt. Geen probleem. ;)

Ik heb een bijrijdster en die betaalt 50 euro per maand. Ze rijdt hem 2 a 3 keer per week en wij hebben ook super faciliteiten (grote binnenbak, grote buitenbak, kleinere buitenbak, longeerbak en allemaal met super bodems) en de stal is op basis van fullpensioen. Mijn paard is een fijn paard om te rijden. Mijn bijrijdster hoeft dus enkel en alleen te rijden (en hem natuurlijk even poetsen en zadelen) en verder niet.

Ik vind de helft van de stalkosten erg veel, maar dat is mijn persoonlijke mening. ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:07

xxriiannee schreef:

:n Dit vind ik nogal beledigend overkomen en vooral heel erg jong. Laten we wel wezen, ik had al een eigen paard toen jij nog geboren moest worden. Ik denk niet dat een zichzelf respecterend bijrijder graag voo rjou wil rijden als je zo'n houding hebt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:14

ik heb zelf 5 verzorgpaarden gehad. Bij geen enkele heb ik een vaste maandelijks bijdrage moeten betalen, die mensen waren blij dat iemand ze hielp met de verzorging van hun paarden en ze in conditie hield in de periode dat ze zelf geen rijd hadden. Wel betaalde ik zelf lessen met hun paarden bij de lesgever van hun keuze zodat we op min of meer dezelfde manier trainden. Dit koste evenveel al dan niet meer dan de bijdrage aan stalgeld. maar vind ik persoonlijk nuttiger.
Mijn eigen bijrijdster wilde halve stal doen. En ik heb haar gevraagd om elke 2 weken een les te volgen bij mijn instructrice. Gelukkig voelde ze zelf aan dat dit nodig was en had ik geen enkele verplichting meer naar haar toe wanneer ik na 2-3 maanden merkte dat er geen beterschap in zat.

in situaties dat een bijrijdster een meerwaarde betekent voor jou paard, dan zou jij moeten betalen voor haar diensten...
wanneer de bijrijdster haar niveau lager is dan dat van je paard, wel verantwoordelijkheidsgevoel heeft, maar nog niet zo heel veel ervaring buiten een manege om, dan is een bijdrage logisch als "waarborg" voor al je spullen, maar effectief de helft van het stalgeld... dit vind ik ook veel.
En als ze het paard volledig als "eigen" (24/7) mogen beschouwen dankanje het paard beter verhuren...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:16

En het verschil verzorger/bijrijder hoe zit dat bij jullie?
Ik zie 1000% verschil bij een lesklant die 1x in de week komt ponypoetsen en hobbelen als bij de meisjes die 4x per week onze paarden huren. Dat zijn gedreven ruiters, verzorgers zijn meer leuk voor erbij naar mijn mening.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:19

what' in a name?

ik was zowel de verzorgster als bijrijdster van de betreffende paarden en de afspraak was, minimaal 2x/week rijden en verzorgen liefst meer en iets laten weten als er iets tussen kwam, zodat ze er zelf ook zich top hadden.
Iemand die vnl instaat voor de training is voor mij een bijrijdster ook al neemt die de verzorging ook op zich. Iemand die komt om te "frullen" een verzorgster.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:44

TS, dat geeft wat meer duidelijkheid.
€100,- is een prima bedrag.

succes met het zoeken van een geschikte bijrijd(st)er.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:46

Ja, maar ik bedoel dus ook het verschil bijrijden zonder te betalen en bijrijden mét betaling.
Ik kan heel duidelijk zien dat de meisjes die bij ons komen voor verzorgpaarden en hier niks voor willen betalen (en dus ook niet aan het verzorgen komen) helemaal niet gedreven met paarden bezig zijn. Het is schattig en leuk maar that's it. Bij onze huurders zie ik juist dat ze er alles aan willen doen zo veel mogelijk te leren, zo goed mogelijk te rijden etc. etc.